freestuff.gr αρχική σελίδα
 FAQFAQ    ΑναζήτησηΑναζήτηση   Λίστα ΜελώνΛίστα Μελών   Ομάδες ΜελώνΟμάδες Μελών   <b>Εγγραφή Μέλους</b>Εγγραφή Μέλους 
 ΠροφίλΠροφίλ   Επιλογές μέλους Επιλογές   Τα bookmarks μου Τα bookmarks μου   Προσωπικά μηνύματαΠροσωπικά μηνύματα 
  διαφήμιση  

Καλώς ήρθατε στο forum μας! Για να συμμετάσχετε στις συζητήσεις θα πρέπει να είσαστε μέλος. Γίνετε μέλος τώρα!.

«O Νικ Μάρβελ και ο Πόλεμος με το Θηρίο»


 Forum index » Διάφορα » Τέχνες και Γράμματα » Λογοτεχνία, Βιβλία & Κόμικς
Moderators:  Super-Moderators, cdhyper
Εισαγωγή νέου Θέματος   Απάντηση στο Θέμα Σελίδα 2 από 10 [145 Μηνύματα]      Bookmarks Tags: βιβλίοπόλεμος Mark the topic unread :: Προηγούμενο θέμα :: Επόμενο θέμα
Σελίδα:  Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, ..., 8, 9, 10 Επόμενο
ΑποστολέαςΜήνυμα
PanosIlio
Honorary Member

Μέλος από: 20 Σεπ 2005
Μηνύματα: 256+
Περιοχή: Δραπετσώνα
View users profile
myspace facebook 
ΜήνυμαΣτις: 04 Μαρ 2007 21:47    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

patriot

Έκανα μια αναζήτηση (ctrl+f) στην πρώτη σελίδα του θέματος αυτού και δεν βρήκα πουθενά τη λέξη εκκλησία. Επίσης δεν αναφέρω τη λέξη παππάδες, παππάς κτλ στα post μου οπότε δεν έχω καταλάβει γιατί αισθάνεσαι πως όσα λέω έχουν σχέση με την εκκλησία και το πως αυτή λειτουργεί. Δεν κάνω επίθεση στην εκκλησία. Τουλάχιστον όχι σε αυτό το θέμα.

Τώρα το πως εσύ και ο cdhyper αντιλαμβάνεστε τα πράγματα είναι δικό σας θέμα. Δεν παίρνω το μέρος κανενός, πάντα μιλάω για αυτά που σκέφτομαι και αισθάνομαι εγώ.

Δεν αμφιβάλω για όσα λες και εγώ έχω δει ενορίες να κάνουν έργο και να προσφέρουν, η ιστορική διάσταση του θέματος δεν με αφορά σε αυτή την περίπτωση. Εγώ που είμαι 27 χρονών τη λέξη μαγεία την ξέρω και την ήξερα και πριν 20 χρόνια που ήμουν 7 χρονών και μεγάλωσα με τα κλασσικά παραμύθια που έχουν μεγαλώσει σχεδόν όλοι. Οπότε στα 7 μου ναι ήξερα τη λέξη μαγεία γιατί ήξερα και τη Σταχτομπούτα, αλλά και τον Μπισκοτένιο, και τη Χιονάτη με τους 7 νάνους αλλά ήξερα και τον Πιλάβιο, τον παραμυθά.

Και για να τελειώνω, δεν έχω κανένα λόγο να "παπαγαλίζω" τον cdhyper, καμιά φορά και εγώ τον βρίσκω υπερβολικό, άλλες φορές τον καταλαβαίνω και άλλες συμφωνώ απόλυτα μαζί του. Όπως συμβαίνει και με όλους εδώ μέσα. Για μένα Όλοι το ίδιο είναι εδώ πέρα, δεν ξεχωρίζω κανέναν, δεν ξέρω κανέναν προσωπικά για να τον υπερασπίζομαι ή να του επιτίθομαι. Εδώ όλοι λέμε τις απόψεις μας. Λογικό είναι κάποιοι να συμφωνούν με κάποιους άλλους και να διαφωνούν με άλλους.

Επαναλαμβάνω, οι απόψεις μου για το συγκεκριμένο βιβλίο δεν έχουν να κάνουν με την εκκλησία, δεν το έχω διαβάσει και ούτε πρόκειται. Εξήγησα προηγουμένως γιατί δεν θέλω να το διαβάσω και γιατί το απορρίπτω έτσι.

_________________


Friendship often ends in love; but love in friendship - never.
patriot
Honorary Member

Μέλος από: 20 Αυγ 2002
Βοηθήματα: 6
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Σπίτι μου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 04 Μαρ 2007 23:07    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

cdhyper
Εγώ έχω ξαναπεί ότι δεν έχω ασχοληθεί με αρχαία άρα δεν μπορείς να με προσβάλλεις ότι υποστηρίζω κάτι αφού λέω εξ' αρχής ότι δεν το ξέρω. Αυτήν την Υπατιά που λες λοιπόν εγώ δεν την ήξερα. Πήγα όμως και διάβασα. Ελπίζω να κάνεις και εσύ το ίδιο για τον άγιο που θα σου αντιπροτείνω. Αν θες να λέγεσαι δίκαιος θα το διαβάσεις. Και για να μην πεις ότι σε αιχμαλωτίζω κιόλας σε ένα συγκεκριμένο άγιο "που με συμφέρει" άνοιξε το ημερολόγιο σε ΟΠΟΙΑ σελίδα θες. Διάβασε την βιογραφία του. Και μετά έλα πες μου...

Τώρα σε ότι αφορά την Υπατία.
Επειδή όπως είπα δεν την ήξερα, πήγα και διάβασα. Και τα αποτελέσματα που βρήκα ήταν όλα -εκτός από ένα- γραμμένα όχι από φιλοσόφους ώστε να πεις ότι έχουν κάποιο μυαλό αλλά από ειδωλολάτρες -υποθέτω φανατικούς- που το μόνο που ήξεραν να πουν ήταν η αοριστολογία της λάσπης χωρίς καν κάποια αποδεικτικά στοιχεία ενοχής. Ελπίζω να μην θες να πιστέψω αυτούς.

Το άλλο άρθρο που διάβασα όμως τα έλεγε ποιο σωστά. Έλεγε περίπου την ίδια ιστορία με τους άλλους, και είπε κάτι που οι άλλοι "ξέχασαν" να πουν. Ότι οι θεωρίες για τον θάνατο της ήταν ΔΥΟ. Δεν έχει αποδειχτεί αν όντως την σκότωσαν χριστιανοί ή όχι. Η δεύτερη θεωρία λέει ότι την σκότωσε ένας όχλος Αλεξανδρινών.

Υποθέτω καταλαβαίνεις ότι δεν μπορώ να πιστέψω την ούτε τους μεν, ούτε τους δε. Θα ήθελα λοιπόν να μου πεις κάποιον άλλο. Κάποιον που να έχει αποδειχτεί ότι τον σκότωσαν χριστιανοί ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ.

Πέρα όμως από τις διαμάχες, αυτό που θα ήθελα να καταλάβεις δεν είναι το ποιος σκότωσε ποιον αλλά το γιατί έγινε. Υπάρχουν ούτε και εγώ ξέρω πόσοι άγιοι που δεν τους σκότωσαν για δέκα χιλιάδες λόγους παρά μόνο για έναν. Επειδή ήσαν χριστιανοί. Και σε ρωτάω: ΓΙΑΤΙ; Ο άγιος Κήρυκος (γιορτάζει κατά τις 15 Ιουλίου) ξέρεις ΠΟΣΟ χρονών ήταν όταν τον σκότωσαν; Ήταν τριών (ναι 3!!) ετών. Και ξέρεις πως τον σκότωσαν; Του έσπασαν το κρανίο. Σε ένα μωρό που δεν τους έφταιγε σε τίποτα. Θα καταλάβαινα αν πήγαιναν να σκοτώσουν την μάνα του (την αγια Ιουλίτα) η οποία ήταν χριστιανή και είχε έλεγχο των πράξεων της. Το παιδί όμως από που και ως που;

Όπως καταλαβαίνεις εγκλήματα έχουν γινεί πολλά. Δεν αντιλέγω ότι πολλά από αυτά έχουν γίνει από ανθρώπους που είχαν την επονομασία του χριστιανού και έτσι μαύρισαν το όνομα του Χριστού. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι είναι έτσι.
Και άντε εκείνοι ήσαν κακοί χριστιανοί και έκαναν λάθος. Οι ειδωλολάτρες / Παγανιστές / Εθνικοι / όπως θες πες τους, με ποια δικαιολογία το έκαναν; Ήταν έτσι ο τρόπος ζωής τους; Μα έτσι δεν θα ήθελα να τους μοιάσω ποτέ. ΓΙΑΤΙ κάποιος να θέλει να τους μοιάσει; Επειδή είχαν σπουδαία συγγράμματα; Μα μετράνε τα συγγράματα μπροστά στην ζωή; Και εντάξει, να τα αγαπήσεις τα συγγράμματα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πάρεις και τις συνήθειες τους. Δεν πρέπει να καυγαδίζεις μαζί μου για το πόσο πολύ εκτιμάς τα συγγράμματα. Δικαίωμα σου. Αλλά μην μου λες από την άλλη ότι σε πειράζει που οι "χριστιανοί" σκότωσαν κάποιους και δεν πειράζει, όταν οι κάποιοι σκότωσαν ΑΛΗΘΙΝΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ. Δυο μέτρα και δυο σταθμά....

_________________
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;
cdhyper
Literature Moderator

Μέλος από: 23 Ιουν 2001
Βοηθήματα: 4
Νέα: 4
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Φωτονερόπετρα
View users profile Visit posters website
ΜήνυμαΣτις: 04 Μαρ 2007 23:27    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Δεν αξίζει ο "νικ μαρβελ" να τον κάνω φίρμα μέσα από αυτό το topic τεκμηριώνοντας επιστημονικά τα αυτονόητα. Ίσως να συνεχίσω διάλογο στο άλλο παρεμφερές topic για την Προμηθέα. Δεν αξίζει τον κόπο εδώ γιατί ό,τι και να πω θα κάνει ευτυχισμένο τον σκοταδιστή συγγραφέα του.

_________________
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org
patriot
Honorary Member

Μέλος από: 20 Αυγ 2002
Βοηθήματα: 6
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Σπίτι μου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 04 Μαρ 2007 23:30    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

PanosIlio
Μιλάγαμε γενικότερα για το θέμα. Λέξεις "ορθόδοξη", "ευχή" και μερικά πράγματα που "προδίδουν" το όλο νόημα της εκκλησίας ειπώθηκαν. Έτσι όταν μίλησες με κατηγορηματικό τόνο εκεί πήγε το μυαλό μου. Σόρρυ αν υπέθεσα λάθος.

παράθεση:
Τώρα το πως εσύ και ο cdhyper αντιλαμβάνεστε τα πράγματα είναι δικό σας θέμα. Δεν παίρνω το μέρος κανενός, πάντα μιλάω για αυτά που σκέφτομαι και αισθάνομαι εγώ.

Δυστυχώς έτυχε να απαντήσεις αμέσως μετά τον cdhyper, έτσι ήταν σαν να επιβεβαίωνες την άποψη του. (άλλη φορά να... μην μιλάς ... j/k)

παράθεση:
Εγώ που είμαι 27 χρονών τη λέξη μαγεία την ξέρω και την ήξερα και πριν 20 χρόνια που ήμουν 7 χρονών και μεγάλωσα με τα κλασσικά παραμύθια που έχουν μεγαλώσει σχεδόν όλοι. Οπότε στα 7 μου ναι ήξερα τη λέξη μαγεία γιατί ήξερα και τη Σταχτομπούτα, αλλά και τον Μπισκοτένιο, και τη Χιονάτη με τους 7 νάνους αλλά ήξερα και τον Πιλάβιο, τον παραμυθά.


Σε περνάω 3 χρόνια σε ηλικία και έτσι ξέρω από ποιο παλιά αν υπήρχε η μαγεία. Και εγώ μεγάλωσα με αυτά που ανέφερες αλλά πρόσεξε: λέω άλλο μαγεία = φαντασία και άλλο μαγεία = σατανισμός. Εσύ τι από τα δύο λες;

Η μαγεία-φαντασία είναι ένα μέρος της ανάπτυξης του παιδιού. Όπως π.χ όταν παίρνει στα χέρια του ένα αυτοκινητάκι. Με την μαγεία-φαντασία μπορεί να σκεφτεί ακόμα και να πετάξει παρόλο που είναι αυτοκινητάκι και όχι αεροπλάνο.

Αλλά π.χ το "να μιλάει ερπετικά" όπως αναφέρθηκε στον μάγο -τρομάρα του- Χάρυ Πότερ ξέροντας ότι το φίδι είναι σύμβολο του κακού, της πονηρίας και του δηλητηρίου μόνο και μόνο για να μοιάσει στον "ήρωα" που "κατά τύχη" έχει στο μέτωπο του το σημάδι της κατάρας του Θεού που έδωσε ο Θεός στον Καϊν, όταν σκότωσε τον Άβελ δεν νομίζεις ότι είναι υπερβολή; Θα ήθελες στα αλήθεια το παιδί σου να μάθει τον "καλό" ήρωα Χάρυ Πότερ ξέροντας το τι σημαίνει εκείνο το σύμβολο; Δεν θα σε πείραζε το παιδί σου να έχει ένα τέτοιο σημάδι όταν αύριο θα μιμηθεί "να πετάξει" όπως έκανε το άλλο με την στολή του σούπερμαν; Το βιβλιο αυτό -αν και μιλάει μυθιστορηματικά (εκκλησιαστικά μυθιστορηματικά) για την ζωή του Nick- λέει πολλά χρήσιμα πράγματα (αυτό με το φίδι δεν το λέει, απλά το θυμήθηκα από αλλού) τα οποία δεν ξέρω καν αν τα ξέρεις. Όχι επειδή ειναι άγνωστα. Το αντίθετο μάλιστα. Επειδή ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΑ! Αλλά έχεις στ' αλήθεια συνειδητοποιήσει το βάθος τους; .... Θες μια συμβουλή; Διάβασε το βιβλιο. Άμα φοβάσαι να ξοδέψεις τα λεφτά το αγοράζω και στο στέλνω εγώ.... Αν πάλι δεν θες, τι να πω... δικαίωμα σου...

Γενικότερα, ούτε και εγώ σε κατηγόρησα για κάτι. Απλά μου φάνηκες λίγο προκατειλημένος εξ' αιτίας του ποστ σου που έκανες αμέσως μετά τον cdhyper. Παρεξήγηση....

_________________
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;
patriot
Honorary Member

Μέλος από: 20 Αυγ 2002
Βοηθήματα: 6
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Σπίτι μου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 04 Μαρ 2007 23:38    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

cdhyper ανέφερε:
Δεν αξίζει ο "νικ μαρβελ" να τον κάνω φίρμα μέσα από αυτό το topic τεκμηριώνοντας επιστημονικά τα αυτονόητα. Ίσως να συνεχίσω διάλογο στο άλλο παρεμφερές topic για την Προμηθέα. Δεν αξίζει τον κόπο εδώ γιατί ό,τι και να πω θα κάνει ευτυχισμένο τον σκοταδιστή συγγραφέα του.


1) Αυτονόητα δεν είναι. (Εκτός αν εννοείς τα δικά μου ) Είναι απλά προτίμηση στον τρόπο ζωής και σκέψης. Ούτε εσύ έχεις άδικο, ούτε εγώ. Απλά εγώ ζω με την ελπίδα του αιωνίου Χριστού, ενώ εσύ με την ελπίδα του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη οι οποίοι.... έχουν πεθάνει!!

2) Όπως θες....

ΥΓ: Το --> δεν πάει στο ότι έχουν πεθάνει. Πάει ότι χάνεις την ευκαιρία που σου έδωσε ο Θεός, για πράγματα που έτσι και αλλιώς θα διαρκέσουν άντε τα 100 χρόνια που θα ζήσεις. Μετά;

_________________
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;
cdhyper
Literature Moderator

Μέλος από: 23 Ιουν 2001
Βοηθήματα: 4
Νέα: 4
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Φωτονερόπετρα
View users profile Visit posters website
ΜήνυμαΣτις: 05 Μαρ 2007 05:27    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Τα τελευταία posts ήταν άσχετα με το θέμα.

Γι αυτό τα μετέφερα. Συνέχεια περί μεταθανάτιας κατάστασης εδώ: http://www.freestuff.gr/forums/viewtopic.php?t=27468

_________________
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org
PanosIlio
Honorary Member

Μέλος από: 20 Σεπ 2005
Μηνύματα: 256+
Περιοχή: Δραπετσώνα
View users profile
myspace facebook 
ΜήνυμαΣτις: 05 Μαρ 2007 09:15    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

patriot ανέφερε:
Αλλά π.χ το "να μιλάει ερπετικά" όπως αναφέρθηκε στον μάγο -τρομάρα του- Χάρυ Πότερ ξέροντας ότι το φίδι είναι σύμβολο του κακού, της πονηρίας και του δηλητηρίου μόνο και μόνο για να μοιάσει στον "ήρωα" που "κατά τύχη" έχει στο μέτωπο του το σημάδι της κατάρας του Θεού που έδωσε ο Θεός στον Καϊν, όταν σκότωσε τον Άβελ δεν νομίζεις ότι είναι υπερβολή;


Να αυτή είναι η διαφορά της σκέψης μας, εγώ όταν στον Χάτι Πότερ λέγετε το να μιλάει ερπετικά εγώ απλά βλέπω ότι μιλάει σαν φίδι, τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο. Εσύ από την άλλη βλέπεις όλο αυτό που βλέπεις. Ε σόρυ αλλά εγώ δεν είμαι κανένας χαζούλης να πιστεύω ότι μου πασάρει ο καθένας. Χάρι Πότερ=παραμυθάκι της σειράς, καλούτσικα βιβλιαράκια φαντασίας με παιδάκια που παίζουν με ραβδάκια. Αν εσύ βλέπεις προσπάθειες της συγγραφέως να δείξει κάτι άλλο δικό σου πρόβλημα όχι δικό μου.

Αν θεωρείς πως επειδή η λέξη μαγεία έχει συνώνυμα και τη φαντασία και το σατανισμό, κάτι το οποίο εγώ δεν το πιστεύω, γιατί εσύ επιλέγεις το δεύτερο και όχι το πρώτο? Γιατί επιλέγεις να βλέπεις όλα αυτά σαν σατανισμό και όχι σαν φαντασία, ε?

Εγώ δεν ψάχνω να βρω κάτι, δεν είμαι σε αναζήτηση της αλήθειας κανενός, παρά μόνο της δικής μου, και είμαι ακόμα στην αρχή.

Εσύ ας πούμε όταν λες ειδωλολάτρες ή παγανιστές έχεις στο μυαλό σου ανθρώπους μακρυά από το λόγο του θεού που εσύ πιστεύεις, και ότι αυτοί έχουν άδικο και εσύ δίκιο, για να το πω έτσι απλά. Τι πιο ακραίο από αυτό? Άσε που κάποιες από τις θρησκείες που οι εκκλησία και οι πιστοί της κατακεραυνώνουν είναι παλαιότερες και προυπήρχαν του Χριστιανισμού.

_________________


Friendship often ends in love; but love in friendship - never.
nickmarvel


Μέλος από: 28 Φεβ 2007
Μηνύματα: 11

View users profile Send email to user
ΜήνυμαΣτις: 10 Μαρ 2007 17:11    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

παράθεση:
Η καλοπροαίτρετη κριτική ποτέ δεν ωφέλησε κανένα, ούτε τον κριτή ούτε τον κρινόμενο. Απλά είναι μια επιβράβευση για το έργο του κρινόμενου, ένα έναυσμα να συνεχίσει. Η κακοπροαίρετη κριτική από την άλλη μπορεί να ωφελήσει αν γίνετε από άξιους κριτές. Η επισήμανση των λαθών μας μας κάνει καλύτερους, αν έχουμε την νοημοσύνη και την επιδεξιότητα να τα διορθώσουμε. Αν μόνο ακούμε αυτούς που μας λένε μπράβο, την έχουμε βάψει.
Και ένα που ξέχασα, τη λέξη φίλος δεν την χρησιμοποιώ τόσο ελαφρά γι' αυτό και τη βάζω σε εισαγωγικά


Φίλε PanosIlio (χωρίς εισαγωγικά το φίλε)!
Φοβούμαι ότι με τη λέξη «καλοπροαίρετη κριτική» εννοείς την εγκωμιαστική κριτική. Καλοπροαίρετος συζητητής είναι αυτός που εξετάζει και την άλλη άποψη. Όχι αυτός που εγκωμιάζει την άλλη άποψη. Μπορεί ίσως να την δεχθεί ή μπορεί να παραμείνει στην δική του. Όμως εξετάζει τα πράματα. Δεν απορρίπτει π.χ. ένα βιβλίο πριν το διαβάσει. Ακόμη κι αν δεν συμφωνεί αρχικά με το θέμα ή με τον συγγραφέα.
Δεν χρησιμοποιώ τη λέξη: φίλε, ελαφριά. Σε διαβεβαιώνω ότι την χρησιμοποιώ με πλήρη επίγνωση του τι σημαίνει. Θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω τη λέξη: αδελφέ! Για την οποία επίσης έχω επίγνωση. Ίσως όμως να το θεωρούσαν κάποιοι υπερβολικό. Εγώ όμως έτσι αισθάνομαι παρ’ όλο ότι σίγουρα είναι δύσκολο κάποιος να το αποδεχθεί αυτό.

παράθεση:
Υπατία η Αλεξανδρινή φιλόσοφος που την γδάρατε ζωντανή δημόσια.


Φίλε cdhyper,
Ο θάνατος της Υπατίας ήταν μια μεγάλη απώλεια για τη φυλή μας. Ήταν μία μεγάλη φιλόσοφος κι αξιόλογος άνθρωπος. Όποιοι κι αν την σκότωσαν σίγουρα δεν ήταν άνθρωποι με την κυριολεκτική έννοια του όρου (άνθρωπος = άνω θρώσκω / βλέπω προς τα επάνω). Ο θάνατός της μοιάζει πολύ με το θάνατο του αγίου Χρυσοστόμου Σμύρνης από τον Τουρκικό όχλο (http://clubs.pathfinder.gr/eikosidyo/419958).

_________________
http://nickmarvel.forumup.gr

cdhyper
Literature Moderator

Μέλος από: 23 Ιουν 2001
Βοηθήματα: 4
Νέα: 4
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Φωτονερόπετρα
View users profile Visit posters website
ΜήνυμαΣτις: 10 Μαρ 2007 17:40    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Ο άνθρωπος δεν βγαίνει από το άνω+θρώσκω αλλά από το άνδρα + όπωπα. Μπορείς να ανοίξεις οποιοδήποτε έγκυρο λεξικό θες (λιντελ σκοτ κλπ). Το άνω θρώσκω το διαδίδουν οι προπαγανδιστές του χριστιανικού δόγματος καλή ώρα, οι οποίοι με είχαν παρασύρει και μένα στα σχολικά μου χρόνια.

_________________
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org
NAT
Honorary Member

Μέλος από: 25 Μαη 2005
Μηνύματα: 256+
Περιοχή: ..:: Not in Portland ::..
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 10 Μαρ 2007 21:41    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

nickmarvel ανέφερε:
άνθρωποι με την κυριολεκτική έννοια του όρου (άνθρωπος = άνω θρώσκω / βλέπω προς τα επάνω).



Αυτή την εξήγηση ειλικρινά πρώτη φορά την ακούω.
Περιττό να πω ότι δεν ισχύει και ότι του cdhyper είναι η σωστή... (Εξάλλου αν ίσχυε θα το ήξερα. )

_________________
.
patriot
Honorary Member

Μέλος από: 20 Αυγ 2002
Βοηθήματα: 6
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Σπίτι μου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 11 Μαρ 2007 18:15    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

NaT ανέφερε:
nickmarvel ανέφερε:
άνθρωποι με την κυριολεκτική έννοια του όρου (άνθρωπος = άνω θρώσκω / βλέπω προς τα επάνω).



Αυτή την εξήγηση ειλικρινά πρώτη φορά την ακούω.
Περιττό να πω ότι δεν ισχύει και ότι του cdhyper είναι η σωστή... (Εξάλλου αν ίσχυε θα το ήξερα. )


NAT, το ότι ο cdhyper έχει γνώσεις πάνω σε φιλολογικά/φιλοσοφικά θέματα δεν τον κάνουν να έχει δίκιο επειδή το ξέρεις και εσύ. Εξήγησε μου σε παρακαλώ αυτό το "Περιττό να πω ότι δεν ισχύει" που λες. Από που και ως που δεν ισχύει; Εσύ που έχεις ακούσει το άλλο; (Υποθέτω ότι το έχεις ακούσει δηλ)

_________________
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;
patriot
Honorary Member

Μέλος από: 20 Αυγ 2002
Βοηθήματα: 6
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Σπίτι μου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 11 Μαρ 2007 18:58    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

PanosIlio και cdhyper σόρρυ που δεν απάντησα νωρίτερα και σας άφησα να περιμένετε μια βδομάδα αλλά το pc μου τα 'φτυσε και καθυστέρησα να το φτιάξω. (Άλλωστε ο cdhyper ξέρει πολύ καλά ότι δεν εγκαταλείπω ποτέ μια συζήτηση... σε σημείο αηδίας πολλές φορές )

Πληροφοριακά πάνω στο "άνθρωπος" να πω:
Από τα 10 άτομα που θα ρωτήσεις το τι σημαίνει / από που βγαίνει η λέξη άνθρωπος:

1) Οι πρώτοι 5 θα σου πούνε "δεν ξέρω"
2) Από τους άλλους 5 οι 4 θα σου πούνε "άνω+θρώσκω"
3) Ο τελευταίος θα πει το ίδιο με τον cdhyper (ανήρ+όπωπα)

ΠΟΙΟ είναι το σωστό;
Όταν τα μισά λεξικά λένε το άνω+θρώσκω και μόνο ένα λέει το ανήρ+όπωπα τότε εγώ ποιο θα πιστέψω; Η λογική λέει ότι θα πιστέψω το μεγαλύτερο ποσοστό λεξικών.

Τυχαίνει όμως αυτός το ένα λεξικό που λέει το ανήρ+όπωπα να είναι των Liddell - Scott οι οποίοι είναι η αυθεντία πάνω στα αρχαία ελληνικά και η γνώμη τους μετράει για δέκα. Αν σκεφτεί κανείς μάλιστα ότι εμείς οι ίδιοι οι έλληνες δεν ξέρουμε την τύφλα μας ενώ αυτοί ξέρουν ΕΣΤΩ και ένα τότε σαφώς και η γνώμη τους είναι αξιόλογη.


Ας κάνουμε λοιπόν μια μικρή ανάλυση. "Άνθρωπος" = άνω + θρώσκω ή ανήρ(άνδρας)+όπωπα; Η ετυμολογίες πάνε ως εξής:

Άνθρωπος = άνω + θρώσκω
θρώσκω = θωρώ
θωρώ = ορώ (όραση)

Εν ολίγοις σημαίνει "αυτός που κοίταξε προς τα πάνω"

Άνθρωπος = ανήρ + όπωπα
όπωπα (όπωπα = ωψ = όψη) = η μία από τις δύο λέξεις που είναι παρακείμενος του "ορώ" (ή άλλη είναι: "εώρακα")

Αποτέλεσμα: ανήρ + παρακείμενος του "ορώ" (όπωπα/εώρακα) και "ορώ" = θορώ = θρώσκω = άνθρωπος.

Αποτέλεσμα είναι ότι ΔΕΝ υπάρχουν απτές αποδείξεις για το ποιο από τα δύο ισχύει. Ο καθένας μας διαλέγει και παίρνει. Αλλά όποιο και από τα δύο αν πάρει ουσιαστικά σημαίνει το ίδιο πράγμα.

Είναι άξιο απορίας εδώ, το γιατί ο cdhyper διαλέγει το ένα και όχι το άλλο. Λοιπόν υπάρχει μια απάντηση. Επειδή το ίδιο είπε και ο Λιαντίνης. Ο οποίος Λιαντίνης ανέφερε και αυτός το ίδιο λεξικό. Ουσιαστικά είναι προκατειλημένος από πριν μιας και είναι γνωστό ότι ο Λιαντίνης είναι η μεγάλη του αγάπη.

Πάνω στην "μεγάλη του αγάπη" που ανέφερα πριν υπάρχει και κάτι ακόμα αλλά αυτήν την φορά έχει σχέση με μένα όχι με τον cdhyper. Σε αυτό το σημείο ο cdhyper θα μπορούσε κάλλιστα να με κατηγορήσε για το ιδιο πράγμα. Ότι παίρνω το μέρος του "άνω+θρώσκω" επειδή έτσι λέει η εκκλησιαστική πλευρά. Λοιπόν λυπάμαι cdhyper αλλά:

1) Εγώ δεν ήξερα ότι αυτό το λέει η εκκλησία. Από σένα το έμαθα.
2) Το τι σημαίνει "άνθρωπος" το έμαθα από επιστήμονα που δεν είχε καμία σχέση με θρησκείες.
3) Ο επιστήμονας ήταν φιλόλογος.

4) Ο συγκεκριμένος επιστήμονας ήταν τόσο σπουδαγμένος ώστε μετά λύπης μου σε πληροφορώ ότι ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΜΑΣ, μας έτρωγε για κολατσιό. Δεν υπάρχει περίπτωση να κάνει λάθος σε τέτοιο πράγμα. (Δύστυχώς για μένα γιατί το έμαθα κάτω από δυσάρεστες συνθήκες... αλλά αυτό ειναι μια άλλη ιστορία που δεν έχει σχέση εδώ)

5) Το "άνω+θρώσκω" σε νόημα απλά σημαίνει "το ον που δεν κάθησε στα αβγά του" Καλό ε! που άρχισε να αναρωτιέται, να ψάχνει, να προοδεύει. Επ' ουδενί λόγο αυτό σημαίνει ή δεν σημαίνει ότι ασχολήθηκε με τον Θεό. Το "προς τα άνω" μπορεί κάλλιστα να σημαίνει, ψυχικό άνω, πνευματικό άνω και λοιπά άνω. Εσύ γιατί νομίζεις ότι βγαίνει από το θρησκευτικό; (Η ερώτηση δεν είναι ειρωνική, στα αλήθεια θέλω να μου πεις.)

EDIT// Ξέχασα να πω ότι ο λόγος που ρωτάω είναι επειδή δεν ξέρω πως διαδώθηκε το "άνω+θρώσκω" σε αντίθεση με το "ανήρ+όπωπα" που διαδώθηκε από τον Κρατύλο του Πλάτωνα. Αυτός που το διέδωσε ήταν επιστήμονας; Τι; Μήπως ξέρεις;


ΥΓ: Πάω τώρα να απαντήσω και στον PanosIlio

_________________
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;
cdhyper
Literature Moderator

Μέλος από: 23 Ιουν 2001
Βοηθήματα: 4
Νέα: 4
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Φωτονερόπετρα
View users profile Visit posters website
ΜήνυμαΣτις: 11 Μαρ 2007 19:40    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Μην λες κοτσάνες. Το θρώσκω δεν έχει σχέση με το θωρώ. Θρώσκω σημαίνει πηδάω, αναπηδάω και συναντάται μόνο στους Πέρσες του Αισχύλου στον Ενεστώτα. Και όσο παράξενο και αν σου φαίνεται ετυμολογικά έχει το θέμα "θορ" που με μετάπτωση γίνεται "θρω" και από αυτό το ίδιο θέμα παράγεται και το ανδρικό σπέρμα "θορός". Επομένως δεν έχει σχέση με το θωρώ. άνω + θρώσκω = πηδάω προς τα πάνω και όχι βλέπω προς τα πάνω

Γλωσσολογικά το άνδρα+όπωπα μπορεί να γίνει άνθρωπος καθώς το δ μπορεί να μεταπίπτει σε θ. Εσύ ξέρεις κανένα γλωσσολογικό παράδειγμα όπου το σκ γίνεται π; Αν ερχόταν από το θρώσκω θα λεγόταν άνθρωσκος. Μόνο ο Χουντίνι θα μπορούσε να τα κάνει αυτά τα μαγικά. Επιπλέον είναι εντελώς παράλογο μια τόσο συχνή λέξη να συστήνεται από ένα τόσο αδόκιμο ρήμα.

Αν σου είπε αυτός ο "πεφωτισμένος" φίλος σου την εκδοχή του θρώσκω=θωρώ πέστου να αρχίσει να ψάχνει άλλο επάγγελμα γιατί δεν έχει ανοίξει ποτέ του ούτε ένα λεξικό αρχαίας ελληνικής γραμματείας.

Εκτός όλων των παραπάνω που μπορείς να τα επαληθεύσεις σε οποιοδήποτε έγκριτο λεξικό, γιατί σε πειράζει που μελετάω ανάμεσα στους άλλους και τον Λιαντίνη; Καθηγητής στο πανεπιστήμιό μου ήταν και από τους καλύτερους φιλολόγους, τι ήθελες να μελετάω τον χριστόδουλο;

_________________
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org
NAT
Honorary Member

Μέλος από: 25 Μαη 2005
Μηνύματα: 256+
Περιοχή: ..:: Not in Portland ::..
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 11 Μαρ 2007 19:48    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

patriot ανέφερε:
NAT, το ότι ο cdhyper έχει γνώσεις πάνω σε φιλολογικά/φιλοσοφικά θέματα δεν τον κάνουν να έχει δίκιο επειδή το ξέρεις και εσύ. Εξήγησε μου σε παρακαλώ αυτό το "Περιττό να πω ότι δεν ισχύει" που λες. Από που και ως που δεν ισχύει; Εσύ που έχεις ακούσει το άλλο; (Υποθέτω ότι το έχεις ακούσει δηλ)



Καταρχάς, η απάντησή μου είχε και μία δόση πλάκας, ας το διευκρινίσω γιατί ίσως δεν το κατάλαβες.

Δεν ήξερα καν ότι υπήρχε κι άλλη ετυμολογία για τη λέξη άνθρωπος, ειλικρινά πρώτη φορά την άκουσα. Οπότε, θεωρούσα δεδομένο ότι ήταν σωστό, εξού κι αυτή η απάντηση.


patriot ανέφερε:
Όταν τα μισά λεξικά λένε το άνω+θρώσκω και μόνο ένα λέει το ανήρ+όπωπα τότε εγώ ποιο θα πιστέψω; Η λογική λέει ότι θα πιστέψω το μεγαλύτερο ποσοστό λεξικών.


Θες απλά να αναφέρεις ποια λεξικά λένε το "άνω+θρώσκω"(αναθρώσκω - με υπογεγρ-); Για εγώ ξέρω πως η πλειοψηφία των λεξικών της Αρχαίας (καθώς και της Νεοελληνικής) Γλώσσας λένε το άνδρας+όπωπα. Κ το εξηγούν ως αυτός που έχει ανδική όψη.

_________________
.
patriot
Honorary Member

Μέλος από: 20 Αυγ 2002
Βοηθήματα: 6
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Σπίτι μου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 11 Μαρ 2007 19:58    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

PanosIlio
παράθεση:
Να αυτή είναι η διαφορά της σκέψης μας, ....... Αν εσύ βλέπεις προσπάθειες της συγγραφέως να δείξει κάτι άλλο δικό σου πρόβλημα όχι δικό μου.


Η "διαφορά της σκέψης" που αναφέρεις δεν είναι στο τι πιστεύει ο καθένας με τις ιδιωτικές του γνώσεις. Είναι στο τι είναι πρόθυμος να πιστέψει. Πάρε παράδειγμα το άνω+θρώσκω που λέγαμε πριν. Ο cdhyper είναι πρόθυμος να πιστέψει τον Λιαντίνη γιατί τον θεωρεί διδάσκαλο. Αντιθέτως δεν θέλει να πιστέψει κάποιον σαν εμένα παρόλο που με το προηγούμενο ποστ μου, όχι μόνο διέψευσα (εν μέρη.. κατάλαβες τι εννοώ) τον Λιαντίνη αλλά μάλιστα ανέπτυξα και την γνώση της λέξεως "άνθρωπος". Ο λόγος που γίνεται αυτό είναι γιατί έχουμε διαφορετικές ρίζες σκέψεως του "γιατί" σκεφτόμαστε ότι σκεφτόμαστε.

Και έχεις δίκιο. Αν εγώ θέλω να κάνω "το τόσο, τόοοοοοσο" στα λεγόμενα της συγγραφέως είναι δικό μου πρόβλημα. Όταν όμως το παραδέχεται η ίδια η συγγραφέας η οποία λέει ότι ανήκει σε σατανιστική οργάνωση και έχει δώσει πολλές συνεντεύξεις για διάφορα σατανιστικά θέματα και λοιπά τότε δεν φταίω εγώ που δεν πιστεύεις αλλά εσύ.

(Ποιο σωστό δεν θα ήταν να πεις "ναι έχεις δίκιο ΑΛΛΑ ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ;" Τότε θα σε παραδεχτώ και θα πω "οκ, δεν ενδιαφέρεται" και το θέμα θα τελειώσει εκεί.)

παράθεση:
Αν θεωρείς πως επειδή η λέξη μαγεία έχει συνώνυμα και τη φαντασία και το σατανισμό, κάτι το οποίο εγώ δεν το πιστεύω, γιατί εσύ επιλέγεις το δεύτερο και όχι το πρώτο? Γιατί επιλέγεις να βλέπεις όλα αυτά σαν σατανισμό και όχι σαν φαντασία, ε?


Υπάρχουν δύο λόγοι που δεν το πιστεύω αλλά πριν τους πω θα ήθελα να μου κάνεις μια χάρη. Θα ήθελα να μου εξηγήσεις πρώτος το γιατί εσύ το βλέπεις αλλιώς / διαφορετικά από μένα.

παράθεση:
Εσύ ας πούμε όταν λες ειδωλολάτρες ή παγανιστές έχεις στο μυαλό σου ανθρώπους μακρυά από το λόγο του θεού που εσύ πιστεύεις, και ότι αυτοί έχουν άδικο και εσύ δίκιο, για να το πω έτσι απλά.


Πολύ ωραία το εξέθεσες γραπτώς, το παραδέχομαι. Σε παρακαλώ όμως μην προσπαθείς να εκφράσεις τις δικές μου σκέψεις χωρίς να ξέρεις πως σκέφτομαι. Είναι σαν να με συκοφαντείς για το ότι σκέφτομαι!! Ακομα και λάθος να κάνω, ο σωστός άνθρωπος ψάχνει συνέχεια και τα πάντα και δεν απαναπαύεται σε κάτι όποιο και αν είναι αυτό. (Μόνη εξαίρεση αν θέλει να κατασταλάξει κάπου επίτηδες -προφανώς επειδή νομίζει ότι βρήκε τον δρόμο του- ώστε να αφιερωθεί ειδικά σε αυτό.)

Με το να μου λες το τι νομίζεις ότι κάνω είναι σαν να με συκοφαντείς πρώτον και δεύτερον είναι σαν να αμφισβητείς την πείρα μεταξύ εμού και των συνομιλητών μου στα διάφορα fora την οποία δεν μπορείς ούτε να κρίνεις αφού δεν είσαι παρόν. Δεν μπορείς να ξέρεις τι λέω εγώ με τους άλλους ώστε να πεις ότι τους κατηγορώ για κάτι.

ΥΓ: Όχι δεν το λέω εγώ το λένε οι ίδιοι με τους οποίους μιλάω και μάλιστα είναι περήφανοι γι' αυτό.

παράθεση:
Άσε που κάποιες από τις θρησκείες που οι εκκλησία και οι πιστοί της κατακεραυνώνουν είναι παλαιότερες και προυπήρχαν του Χριστιανισμού.


Λυπάμαι αλλά σε αυτό θα απαντήσω αργότερα. Λόγο χρόνου αναγκάζομαι να φύγω βιαστηκα. Τα λέμε μάλλον αύριο.

_________________
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;
Εμφάνιση Μηνυμάτων:   
Εισαγωγή νέου Θέματος   Απάντηση στο Θέμα Σελίδα 2 από 10 [145 Μηνύματα] Σελίδα:  Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, ..., 8, 9, 10 Επόμενο
Mark the topic unread :: Προηγούμενο θέμα :: Επόμενο θέμα
 Forum index » Διάφορα » Τέχνες και Γράμματα » Λογοτεχνία, Βιβλία & Κόμικς
Τώρα είναι 11 Δεκ 2016 11:53 | All times are UTC + 2


Email This Page to Someone! add to Favorites

     Powered by p h p B B © 2001,2005 p h p B B Group
Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του freestuff.gr στο email: freestuff.gr(παπάκι)gmail.com


Copyright © 1999-2013 Freestuff.gr All Rights Reserved  
Version Aegean, designed by N. Tsaganos