freestuff.gr αρχική σελίδα
 FAQFAQ    ΑναζήτησηΑναζήτηση   Λίστα ΜελώνΛίστα Μελών   Ομάδες ΜελώνΟμάδες Μελών   <b>Εγγραφή Μέλους</b>Εγγραφή Μέλους 
 ΠροφίλΠροφίλ   Επιλογές μέλους Επιλογές   Τα bookmarks μου Τα bookmarks μου   Προσωπικά μηνύματαΠροσωπικά μηνύματα 
  διαφήμιση  

Καλώς ήρθατε στο forum μας! Για να συμμετάσχετε στις συζητήσεις θα πρέπει να είσαστε μέλος. Γίνετε μέλος τώρα!.

«O Νικ Μάρβελ και ο Πόλεμος με το Θηρίο»


 Forum index » Διάφορα » Τέχνες και Γράμματα » Λογοτεχνία, Βιβλία & Κόμικς
Moderators:  Super-Moderators, cdhyper
Εισαγωγή νέου Θέματος   Απάντηση στο Θέμα Σελίδα 3 από 10 [145 Μηνύματα]      Bookmarks Tags: βιβλίοπόλεμος Mark the topic unread :: Προηγούμενο θέμα :: Επόμενο θέμα
Σελίδα:  Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, ..., 8, 9, 10 Επόμενο
ΑποστολέαςΜήνυμα
patriot
Honorary Member

Μέλος από: 20 Αυγ 2002
Βοηθήματα: 6
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Σπίτι μου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 11 Μαρ 2007 20:00    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

NaT
Αν και είμαι εδώ αυτήν την στιγμή, λυπάμαι αλλά βιάζομαι να φύγω και δεν προλαβαίνω να απαντήσω τώρα. Επιφυλλάσομαι να το κάνω εις πρώτη ευκαιρία. Συγνώμη για την αναμονή.

_________________
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;
cdhyper
Literature Moderator

Μέλος από: 23 Ιουν 2001
Βοηθήματα: 4
Νέα: 4
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Φωτονερόπετρα
View users profile Visit posters website
ΜήνυμαΣτις: 11 Μαρ 2007 20:02    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Ωραία, όταν έχεις χρόνο άνοιξε και κανένα λεξικό για το θρώσκω που σου εξηγώ πιο πάνω και μάλλον δεν το είδες.

_________________
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org
PanosIlio
Honorary Member

Μέλος από: 20 Σεπ 2005
Μηνύματα: 256+
Περιοχή: Δραπετσώνα
View users profile
myspace facebook 
ΜήνυμαΣτις: 11 Μαρ 2007 20:30    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

patriot ανέφερε:
Και έχεις δίκιο. Αν εγώ θέλω να κάνω "το τόσο, τόοοοοοσο" στα λεγόμενα της συγγραφέως είναι δικό μου πρόβλημα. Όταν όμως το παραδέχεται η ίδια η συγγραφέας η οποία λέει ότι ανήκει σε σατανιστική οργάνωση και έχει δώσει πολλές συνεντεύξεις για διάφορα σατανιστικά θέματα και λοιπά τότε δεν φταίω εγώ που δεν πιστεύεις αλλά εσύ.

(Ποιο σωστό δεν θα ήταν να πεις "ναι έχεις δίκιο ΑΛΛΑ ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ;" Τότε θα σε παραδεχτώ και θα πω "οκ, δεν ενδιαφέρεται" και το θέμα θα τελειώσει εκεί.)


Με το ζόρι δηλαδή να παραδεχτώ ότι συμφωνώ μαζί σου για να τελειώσει το θέμα? Δεν είμαστε καλά μου φαίνεται. Αλλά και τι να τελειώσει, εγώ έχω την άποψη μου, εσύ τη δική σου .- να πως τελειώνει το θέμα. Αν εσύ προσπαθείς με το ζόρι να κάνεις τους άλλους να πούνε ότι έχεις δίκιο, ε δεν θα μπω και εγώ σε αυτό το τριπάκι. Απλά συμφωνούμε ότι διαφωνούμε

patriot ανέφερε:
Πολύ ωραία το εξέθεσες γραπτώς, το παραδέχομαι.

Το παραδέχεσαι μεν αλλά λες ότι εγώ σε συκοφαντώ για το ότι σκέφτεσαι Επίσης δεν σου λέω τι να κάνεις ούτε τι νομίζω ότι κάνεις απλά μια διαπίστωση έκανα και έπεσα μέσα όπως λες και ο ίδιος. Το τι κάνεις σε άλλα fora είναι δικό σου θέμα όπως επίσης και το τι λες εκεί. Και ναι δεν μπορώ να ξέρω τι λες ούτε τι λένε οι άλλοι για σένα. Απλά μια διαπίστωση έκανα.

patriot ανέφερε:
Υπάρχουν δύο λόγοι που δεν το πιστεύω αλλά πριν τους πω θα ήθελα να μου κάνεις μια χάρη. Θα ήθελα να μου εξηγήσεις πρώτος το γιατί εσύ το βλέπεις αλλιώς / διαφορετικά από μένα.


Γιατί εγώ μεγαλώνοντας είχα μια μαμά και 2 γιαγιάδες που μου λέγανε παραμύθια, και μου λέγανε για μάγισσες και για δράκους και για μαγεμένα μήλα, και για λιοντάρια που μιλάνε και για ότι άλλο φανταστικό θες. Όταν μεγάλωσα κατάλαβα πως η μαγεία σαν έννοια χρησιμοποιείται για να περιγράψει και άλλα πράματα. Αυτά τα οποία λες εσύ. Αν εσύ μου λες τώρα πως οι τελετές που κάνουν οι διάφοροι πιστοί άλλων θρησκειών είναι "μαγικές" ε οκ. Εσύ να το χρησιμοποιείς έτσι, εγώ θα το χρησιμοποιώ αλλιώς

Bottom line, άσε με να πιστεύω ότι θέλω. Δεν θέλω να πιστέψω αυτά που λες εσύ αλλά αυτά που διαπιστώνω μόνος μου. Αν ποτέ καταλήξω να πιστεύω τα ίδια με αυτά που λες εσύ θα είναι επειδή εγώ το αποφάσισα και όχι επειδη κάποιος μου τα είπε.

ΥΓ: Σαν πολύ κουβέντα δεν κάναμε στο θέμα ενός spammer?

_________________


Friendship often ends in love; but love in friendship - never.
id12586
στις καρδιές μας

Μέλος από: 23 Ιουν 2003
Βοηθήματα: 6
Νέα: 1
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Far away
View users profile
blog deviantART 
ΜήνυμαΣτις: 12 Μαρ 2007 20:56    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

PanosIlio ανέφερε:
ΥΓ: Σαν πολύ κουβέντα δεν κάναμε στο θέμα ενός spammer?


Ας μην είμαστε απόλυτοι βρε Πάνο.

Άλλωστε έχει ξεκινήσει μια ενδιαφέρουσα κουβέντα, και συμμετέχει και ο αρχικός poster..

_________________
Chris at your Services
Sacame de Aqui
PanosIlio
Honorary Member

Μέλος από: 20 Σεπ 2005
Μηνύματα: 256+
Περιοχή: Δραπετσώνα
View users profile
myspace facebook 
ΜήνυμαΣτις: 12 Μαρ 2007 21:16    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Ανακαλώ τον χαρακτηρισμό spammer, έγινε εν βρασμώ ψυχής

Αλλά πρέπει και κάποιοι να παραδεχτούν ότι απλά δεν συμφωνούμε και να σταματήσουν την προσπάθεια...

_________________


Friendship often ends in love; but love in friendship - never.
NAT
Honorary Member

Μέλος από: 25 Μαη 2005
Μηνύματα: 256+
Περιοχή: ..:: Not in Portland ::..
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 12 Μαρ 2007 22:12    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Μα για να είναι ένας διάλογος ουσιαστικός πρέπει να καταλήγει σε μία αποδεκτή αλήθεια από όλες τις πλευρές, αλλιώς μιλάμε για παράλληλους μονολογους. Έτσι ο διάλογος καταλήγει να είναι ατελέσφορος και δεν υπάρχει καν λόγος να γίνεται.

_________________
.
PanosIlio
Honorary Member

Μέλος από: 20 Σεπ 2005
Μηνύματα: 256+
Περιοχή: Δραπετσώνα
View users profile
myspace facebook 
ΜήνυμαΣτις: 12 Μαρ 2007 22:38    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Και γιατί αυτή η αλήθεια να μην είναι πως διαφωνούμε και να το αποδεχτούμε, ποιος το αποκλείει αυτό?. Και ουσιαστικά εδώ δεν κάνουμε διάλογο, τη γνώμη του λέει ο καθένας. Εγώ νομίζω πως είναι υγεία να υπάρχει και η διαφωνία, έτσι και αλλιώς δεν θέλουμε να λύσουμε το πρόβλημα της Παιδείας, προσωπικές απόψεις λέει ο καθένας.

_________________


Friendship often ends in love; but love in friendship - never.
NAT
Honorary Member

Μέλος από: 25 Μαη 2005
Μηνύματα: 256+
Περιοχή: ..:: Not in Portland ::..
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 12 Μαρ 2007 22:53    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Ανταλλάζεις απόψεις για να μάθεις κάτι, γι' αυτό υπάρχει ο διάλογος.

Καλά, το ότι εδώ δεν κάνουμε διάλογο ΔΕΝ το δέχομαι. Αν εσύ δεν έχεις διάθεση να διαλεχθείς, δικαίωμά σου. Εγώ, όπως και οι περισσότεροι -θέλω να πιστεύω τουλάχιστον- είναι εδώ γιατί τους αρέσει ο διάλογος.

Όσο για τη διαφωνία, σαφώς και πρέπει να υπάρχει. Απλά μην είσαι τόσο απόλυτος. Είναι ωραίο να μαθαίνεις πράγματα, κι αυτό το επιτυγχάνεις μέσα από τη διαφωνία και τις απόψεις των άλλων.

Και για να μιλήσω και σε προσωπικό επίπεδο, μπορεί τώρα να μη συμφωνώ με τον patriot αλλά θέλω να ακούσω αυτά που έχει να πει και να καταλήξω κάπου. Μπορώ να συνεχίσω να πιστεύω αυτά που πιστεύω χωρίς καν να τον ακούσω, αλλά αυτό δε θα με ωφελήσει.

Καλό είναι να καταλήγουμε σε ένα συμπέρασμα από κοινού αποδεκτό.

_________________
.
PanosIlio
Honorary Member

Μέλος από: 20 Σεπ 2005
Μηνύματα: 256+
Περιοχή: Δραπετσώνα
View users profile
myspace facebook 
ΜήνυμαΣτις: 12 Μαρ 2007 23:06    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

NaT ανέφερε:
Ανταλλάζεις απόψεις για να μάθεις κάτι, γι' αυτό υπάρχει ο διάλογος.


Εδώ θα διαφωνήσω. Δεν κάνουμε διάλογο/ανταλλαγή απόψεων πάντα για να μάθουμε κάτι. Δεν είναι απόλυτο αυτό, είναι όμως ένα κομάτι του διαλόγου, η ανταλλαγή γνώσεων και απόψεων μπορεί να καταλήξει σε συμφωνία των 2 ή περισσοτέρων πλευρών αλλά όχι πάντα

NaT ανέφερε:
Καλά, το ότι εδώ δεν κάνουμε διάλογο ΔΕΝ το δέχομαι. Αν εσύ δεν έχεις διάθεση να διαλεχθείς, δικαίωμά σου. Εγώ, όπως και οι περισσότεροι -θέλω να πιστεύω τουλάχιστον- είναι εδώ γιατί τους αρέσει ο διάλογος.


Εδώ ναι το παραδέχομαι ήμουν υπερβολικός έχεις δίκιο.

NaT ανέφερε:
Όσο για τη διαφωνία, σαφώς και πρέπει να υπάρχει. Απλά μην είσαι τόσο απόλυτος. Είναι ωραίο να μαθαίνεις πράγματα, κι αυτό το επιτυγχάνεις μέσα από τη διαφωνία και τις απόψεις των άλλων.


Συμφωνώ απόλυτα μόνο που σε αυτό το θέμα δεν ισχύει αυτό, εδώ προσπαθούν να μου επιβάλλουν μία άποψη με την οποία δεν συμφωνώ.

NaT ανέφερε:
Καλό είναι να καταλήγουμε σε ένα συμπέρασμα από κοινού αποδεκτό.


Συμπέρασμα, συμφωνούμε ότι διαφωνούμε δεν χάλασε κι ο κόσμος, πάμε γι'άλλα

_________________


Friendship often ends in love; but love in friendship - never.
NAT
Honorary Member

Μέλος από: 25 Μαη 2005
Μηνύματα: 256+
Περιοχή: ..:: Not in Portland ::..
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 12 Μαρ 2007 23:25    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

PanosIlio ανέφερε:
Εδώ θα διαφωνήσω. Δεν κάνουμε διάλογο/ανταλλαγή απόψεων πάντα για να μάθουμε κάτι. Δεν είναι απόλυτο αυτό, είναι όμως ένα κομάτι του διαλόγου, η ανταλλαγή γνώσεων και απόψεων μπορεί να καταλήξει σε συμφωνία των 2 ή περισσοτέρων πλευρών αλλά όχι πάντα


Τίποτα δεν είναι απόλυτο. Απλώς, αυτό είναι το μεγαλύτεροκαι σπουδαιότερο "κομμάτι" του διαλόγου.
(Εν ολίγοις, συμφωνούμε. )

_________________
.
patriot
Honorary Member

Μέλος από: 20 Αυγ 2002
Βοηθήματα: 6
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Σπίτι μου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 19 Μαρ 2007 17:46    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Γειας σας παιδία! Χρόνια και ζαμάνια. Ξέρω... καθυστέρησα να απαντήσω. Αλλά έπεσαν πολλά μαζεμένα που δεν προλάβαινα.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν. Έχω να απαντήσω στους: cdhyper, PanosIlio και Nat. Θα ξεκινήσω με τον PanosIlio γιατί του το χρωστάω από την άλλη φορά που αναγκάστηκα να τον αφήσω στην μέση. (Σόρρυ Πάνο). Μετά θα απαντήσω στην Νατ, και τέλος στον cdhyper.

Πάνω στο τελευταίο σου ποστ Πάνο.
PanosIlio ανέφερε:
patriot ανέφερε:
(Ποιο σωστό δεν θα ήταν να πεις "ναι έχεις δίκιο ΑΛΛΑ ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ;" Τότε θα σε παραδεχτώ και θα πω "οκ, δεν ενδιαφέρεται" και το θέμα θα τελειώσει εκεί.)

Με το ζόρι δηλαδή να παραδεχτώ ότι συμφωνώ μαζί σου για να τελειώσει το θέμα? Δεν είμαστε καλά μου φαίνεται.


Όχι, όχι.... Άλλο εννοούσα. Θες να μάθεις τι; I have a question... Όταν το είπα, εννοούσα να δώσεις βαρύτητα στο "δεν με νοιάζει" (αν το έκανες στα αλήθεια δεν θα είχα τι να πω γιατί θα ήταν γνώμη σου!!) και.... ξέχασα () ότι με αυτό τον τρόπο θα σε έκανα να συμφωνήσεις μαζί μου! : Yea! Yea!

παράθεση:
Το παραδέχεσαι μεν αλλά λες ότι εγώ σε συκοφαντώ για το ότι σκέφτεσαι

Ε, έτσι μου φάνηκε ότι εννοούσες. Και για να είμαι ειλικρινής το σκέφτομαι και τώρα. Προσπάθησες να δώσεις ορισμό για το πως σκέφτομαι κάτι πρακτικά αδύνατον. Τέσπα.... άστο.. παρεξήγηση.

παράθεση:
Γιατί εγώ μεγαλώνοντας είχα μια μαμά και 2 γιαγιάδες που μου λέγανε παραμύθια, και μου λέγανε για μάγισσες και για δράκους και για μαγεμένα μήλα, και για λιοντάρια που μιλάνε και για ότι άλλο φανταστικό θες. Όταν μεγάλωσα κατάλαβα πως η μαγεία σαν έννοια χρησιμοποιείται για να περιγράψει και άλλα πράματα.


Και εγώ έμαθα αυτά τα παραμύθια αλλά δεν είναι εκεί το θέμα. Προσπαθώ να σου εξηγήσω ότι η "εξέλιξη" να το πω έτσι, δηλ η "περιγραφή και άλλων πραγμάτων" που λες εσύ δεν είναι το ίδιο πράγμα με αυτό που σου λέω εγώ. Ότι η μία μαγεία, είναι διαφορετική από την άλλη. Η εξέλιξη είναι η μίξη των παραμυθιών με ότι είδους πράγματα σκέφτηκαν μερικοί για να κερδίσουν διάφορα πράγματα, όπως π.χ χρήματα (από τις διαφημήσεις ας πούμε) ή οπαδούς (βλέπε Χάρι Πότερ) και λοιπά. Υπάρχει αυτή η διαφορά και σε αυτό σου εφιστώ την προσοχή. (Προσπαθώ τουλάχιστον )

παράθεση:
Δεν θέλω να πιστέψω αυτά που λες εσύ αλλά αυτά που διαπιστώνω μόνος μου.

Ε, διαπίστωσε το.
Μπορείς να διαψεύσεις αυτά που λέω; Δεν νομίζω. Μήπως λοιπόν ήρθε η ώρα να σκεφτείς το γιατί υπάρχουν; Και τότε μπορείς να φανταστείς τι θα διαπιστώσεις;

παράθεση:
Άσε που κάποιες από τις θρησκείες που οι εκκλησία και οι πιστοί της κατακεραυνώνουν είναι παλαιότερες και προυπήρχαν του Χριστιανισμού.

Και πάνω σε αυτό:
1) Χριστός = Θεός, σωστά; Και μιας και ο Θεός υπήρχε από σύμπαντος κόσμου είναι περιττό να υπάρχουν άλλες θρησκείες. Δεν νομίζεις;

2) Μπορεί προ Χριστού η κάθε φυλή να είχε τα δικά της ήθη και έθιμα, (που μπορεί να μην ήξεραν καν η μία την ύπαρξη της άλλης) όμως όλες τους είχαν μερικά κοινά σημεία. Και τα περισσότερα από αυτά ήταν οι άσχημες πράξεις προς τον συνάνθρωπο (π.χ βιασμοί, ανθρωποθυσίες κ.τ.λ). Αν λοιπόν με την εμφάνιση του χριστιανισμού μειώθηκαν ή και καταργήθηκαν πολλές από αυτές, τότε καλά έκανε ο χριστιανισμός και ήρθε. Όσο παλιός ή νέος είναι.

_________________
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;
patriot
Honorary Member

Μέλος από: 20 Αυγ 2002
Βοηθήματα: 6
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Σπίτι μου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 19 Μαρ 2007 18:09    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

ΝΑΤ
NaT ανέφερε:
Δεν ήξερα καν ότι υπήρχε κι άλλη ετυμολογία για τη λέξη άνθρωπος, ειλικρινά πρώτη φορά την άκουσα. Οπότε, θεωρούσα δεδομένο ότι ήταν σωστό, εξού κι αυτή η απάντηση.


Είσαι το πρώτο άτομο που ακούω να λέει ότι δεν ήξερε αυτήν την εξήγηση. Το "άνω+θρώσκω" είναι πασίγνωστο. Όποιον και να ρωτήσεις θα το ξέρει. Ο cdhyper π.χ δίνει τέτοια έμφαση στο θέμα, σαν να λέει ότι όλοι το ξέρουν.

παράθεση:
patriot ανέφερε:
Όταν τα μισά λεξικά λένε το άνω+θρώσκω και μόνο ένα λέει το ανήρ+όπωπα τότε εγώ ποιο θα πιστέψω; Η λογική λέει ότι θα πιστέψω το μεγαλύτερο ποσοστό λεξικών.


Θες απλά να αναφέρεις ποια λεξικά λένε το "άνω+θρώσκω"(αναθρώσκω - με υπογεγρ-); Για εγώ ξέρω πως η πλειοψηφία των λεξικών της Αρχαίας (καθώς και της Νεοελληνικής) Γλώσσας λένε το άνδρας+όπωπα. Κ το εξηγούν ως αυτός που έχει ανδική όψη.


Βασικά... ήθελα αν δώσω έμφαση Το θεωρούσα 100% σίγουρο. Πως εσύ θεωρούσες το άλλο; Ε, έτσι και εγώ θεωρούσα αυτό. Είχα τόση σιγουριά ώστε δεν αμφέβαλα καν ότι θα είναι σε όλα τα λεξικά. Πάντως στις μέρες που έκανα να απαντήσω, πέρα από τις άλλες μου δουλειές, έριξα και μια ματιά σε καμιά χιλιάδα λεξικά. Ήξερα την εξήγηση του "άνθρωπος = άνω+θρώσκω" από πολλά χρόνια πριν και έπεσα από τα σύννεφα όταν ο cdhyper είπε ότι σήμαινε κάτι άλλο. Και για να βεβαιωθώ ότι είχε δίκιο ή όχι έριξα μια ματιά στο internet και διαπίστωσα ότι οι περισσότερες σελίδες είχαν απλά το νόημα του τι κάνει ο άνθρωπος -ότι έφυγε δηλ από την πρώτογονη κατάσταση- αλλά ελάχιστοι ανέφεραν αποδεικτικά ετυμολογικά στοιχεία των λέξεων πέραν του νοήματος. Και μπορεί συνεχίζοντας την έρευνα, -μια προφανώς μικρή έρευνα από από ότι αποδεικνύεται αργότερα- να βρήκα στοιχεία που έλεγαν ότι -θρώσκω θα πει "αναπηδώ / πηδώ / σκιρτώ" αλλά επίσης βρήκα κάπου αυτό που είπα και εγώ για το -θρώσκω. Και μόνο αφού βρήκα αυτήν την πηγή που επιβεβαίωνε αυτήν την εξήγηση, έκανα εκείνο το ποστ, έχοντας δηλ ως επιβεβαίωση αυτήν την σελίδα. Και εδώ ήταν η γκάφα μου. Υπέθεσα ότι θα βρω και στο λεξικό το ίδιο πράγμα. Όμως δεν μπορούσα να κοιτάξω κάτι τέτοιο γιατί δεν είχα λεξικό για τα αρχαία τότε (αγόρασα την άλλη μέρα). Και γι' αυτό είπα πριν ότι η έρευνα ήταν μικρή μιας και αυτή ήταν -μάλλον- η μόνη σελίδα που έλεγε ( λανθασμένα; ) αυτήν την εξήγηση,.

Όταν με ρώτησες -αργότερα- που βρήκα την εξήγηση σκέφτηκα να δώσω το url της πηγής αλλά με μεγάλη μου δυσαρέσκεια διαπίστωσα ότι δεν είχα κρατήσει το url στα bookmars. Αρκέστηκα λοιπόν στο λεξικό που αγόρασα για να δω τι λέει, καθώς και σε παλιά άλλα βιβλια που είχα και φυσικά συνέχισα την έρευνα μου στο internet. Και διαπίστωσα όλα αυτά που γράφω παρακάτω στο ποστ του cdhyper

παράθεση:
(αναθρώσκω - με υπογεγρ-);

Σόρρυ αλλά εγώ δεν ξέρω αρχαία. Ούτε τους κανόνες τονισμού. Ρώτησα τον πατέρα μου και μου είπε όσα ήξερε, αλλά δυστυχώς δεν τα συγκράτησα όλα. Θα τον ξαναρωτήσω και θα σου πω.

ΥΓ: "αναθρώσκω"; Εννοούσες "άνω" όχι "ανά". Σωστά; Τυπογραφικό υποθέτω. "Ανά" σημαίνει "ξανά", δηλ καμία σχέση.... ("ξανάθρωπος" )

_________________
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;
patriot
Honorary Member

Μέλος από: 20 Αυγ 2002
Βοηθήματα: 6
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Σπίτι μου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 19 Μαρ 2007 18:16    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Γενικό και πληροφοριακό ποστ (ποστ γεμάτο πληροφορίες για όποιον ενδιαφέρεται) αλλά και απάντηση προς cdhyper


Σημ: Τα λεξικά που χρησιμοποιήσα και έψαξα, είναι αυτά μήπως και θελήσει κανείς να τα αγοράσει.
Σημ Νο2: Επειδή μου κίνησε τρομερά το ενδιαφέρον η όλη υπόθεση της συγκεκριμένης λέξεως (η αναζήτηση έφτασε στο σημείο γλωσσολογίας των αρχαίων φυλών της προ Χριστού Ελλάδος) αποφάσισα να αγοράσω και άλλα λεξικά, κάτι που το έκανα, (online μέσω internet) άρα η έρευνα δεν τελείωσε ακόμα, αφού ακομα δεν παρέλαβα αυτά τα λεξικά από το ταχυδρομείο. Επιφυλλάσομαι να δω τι καινούργια στοιχεία θα υπάρχουν σε εκείνα τα λεξικά και άμα υπάρχουν να τα γράψω εδώ αργότερα.

Λεξικά:
1) Το ετυμολογικό-ερμηνευτικό λεξικό της αρχαίας ελληνικής του Αθαν. Φραγκούλη από τις εκδόσεις Πατάκη
2) Το ελληνικό λεξικό (ορθογραφικό, ερμηνευτικό, ετυμολογικό, συνώνυμων, αντιθέτων κυρίων ονομάτων) των Τεγόπουλου - Φυτράκη (15η έκδοση)


Πέρα από τα λεξικά... ψάχνοντας στο internet.
1) Στην αρχή άρχισα να ψάχνω για εκείνη την σελίδα που ανέφερα πριν στην Νατ, που δεν την είχα κρατήσει στα bookmarks (ότι -θρώσκω = θωρώ και την λοιπή εξήγηση που έδωσα) αλλά δεν την βρήκα.

2) Μετά συνέχισα γενικότερα για το "θρώσκω" γιατί σκέφτηκα ότι ότι η μανία του copy/paste από την μία σελίδα στην άλλη (που γινόταν συχνά) κάπου θα σταμάταγε και κάποιες έξτρα πληροφορίες θα υπήρχαν κάπου. Κάτι θα υπήρχε, δεν μπορεί.

3) Μετά σκέφτηκα να ψάξω το -θρώ και το -σκω ως ξεχωριστές συλλάβες για να δω από που βγαίνουν. Υπήρχε περίπτωση να ήταν ρήματα από μόνα τους και μετά να ενώθηκαν.

4) Επίσης έλαβα υπόψην και τα τρία στοιχεια που είχαν αναφέρθει από τον cdhyper:
α) το θέμα "θορ" που με μετάπτωση γίνεται "θρω" και από αυτό το ίδιο θέμα παράγεται και το ανδρικό σπέρμα "θορός".
β) Γλωσσολογικά το άνδρα+όπωπα μπορεί να γίνει άνθρωπος καθώς το δ μπορεί να μεταπίπτει σε θ.
γ) Εσύ ξέρεις κανένα γλωσσολογικό παράδειγμα όπου το σκ γίνεται π;


[παρένθεση]

Σύντομες απαντήσεις σε αυτά τα τρία:
1) Βλέπε παρακάτω τις πληροφορίες.
2) α) Το ίδιο με το αποπάνω. β)Σωστά. Το "δ" μετατρέπεται σε "θ" λόγω δάσυνσης* (οδοντικόληκτα: τ-δ-θ).
3) Ίσως σου φανεί κουφό αλλά μετά από όσα είδα αυτές τις μέρες μέσα από την έρευνα, όλα τα βλέπω πιθανά πια. Και ναι μερικές υπάρχουν. Λόγο βέβαια του ότι έχουν περάσει εκατοντάδες χρόνια από την αρχή της ανάπτυξης της γλώσσας δεν ξέρουμε τι ισχύει/ίσχυε και τι όχι αλλά οι πιθανότητες υπάρχουν. (Παρηγορήσου... οι δυνατότητες είναι πολύ λίγες )

* = δάσυνση = κάνω κάτι δασύ, πυκνό... στην γραμματική σημαίνει "βάζω δασεία". Άλλες σχετικές πληροφορίες δεν έχω γιατί δεν έχω ασχοληθεί με τα αρχαία.

[/τέλος παρένθεσης]

Τελικά με βάση τα:
1) Άνω
2) Θρώσκω
3) Ανήρ
4) Όπωπα > ωψ (όψη)

Βρήκα (η επαναλαμβάνω από το προηγούμενο ποστ μου):
1) Δεν έψαξα (δεν μας αφορούσε)
2) Δείτε τις γενικές πληροφορίες για το -θρώσκω παρακάτω
3) Δείτε τις γενικές πληροφορίες για το -ανήρ παρακάτω
4) Δείτε τις γενικές πληροφορίες για το -όπωπα παρακάτω


Γενικές πληροφορίες για το -θρώσκω:
1) Θορός, -ου (ο) ουσ., [θόρνυμαι] - Σπέρμα των ζώων ( δεν λέει ανθρώπου cdhyper... υπάρχει άραγε κάποιος ιδιαίτερος λόγος; [??] )
2) Θόρνυμαι, ρ. [θρώσκω] - πηδώ, βατεύω, αναπηδώ, σκιρτώ
3) Θούρος, θούρις (ιδός), -ον, επίθ. [θόρ-F*1ος] < *2 θρώσκω - σφοδρός, οξύς, ορμητικός, πολεμικός ~ Συνών.*3 "θούριος, -α, -ον"
4) Θρώσκω, (έθρωσκον, θορούμαι, έθορον), ρ. [θερ- και θορ-] πηδώ, αναπηδώ / ορμώ, επιτίθεμαι / επιβαίνω / βατεύω ~ Συνών. άλλομαι, πηδώ, σκιρτώ
5) Θρωσμός, -ου (ο), ουσ. [θρώσκω] - ψήλωμα, γήλοφος

*1 = το F = το αρχαίο "δίγαμμα"
*2 = το "<" (ή ">") σημαίνει ότι η λέξη κατάγεται από το τάδε ρήμα
*3 = Συνών. = Υποθέτω ότι λέει "Συνώνυμο" αλλά δεν διευκρινίζεται στις συντομογραφίες ( προφανώς από λάθος...;; )


Γενικές πληροφορίες για το -ανήρ
1) Το γνωστό ελληνικό "άνδρας" δεν είναι καθόλου ελληνικό. Βγαίνει από το ανήρ. (Σώωωπα! )
2) Το ανήρ έχει εβραϊκή καταγωγή. () Για την ακρίβεια είναι ιαπετικής καταγωγής*1 λέξη. (ner/aner).
3) Το ner (με το ευφωνικό προθεματικό α' = aner) εξελίχθηκε στα ελληνικά ως "ανήρ" και στα σανσκριτικά ως "nar-as". Μια γνωστή μου, μου είπε ότι σήμερα υπάρχει το "ανούρ" αλλά δεν ήξερε σε ποια γλώσσα. Προσωπικά υποθέτω στα τούρκικα.
4) Η εξέλιξη του μάλλον έγινε από αρχαίες φυλές (όπως οι Κάρες, ή οι Φρύγιοι) και σε άλλες σχετικές φυλές της τότε περιοχής. (Σημερινή Ελλάδα - Τουρκία)

*1 Ιαπετική λέξη = Λέξη που προέρχεται από την φυλή των Ιαπετών. Ιαπετός = στα εβραϊκά "Ιάφεθ". Ήταν ένας από τους τρεις γιούς του Νώε (ο Σημ, ο Χαμ και ο Ιάφεθ = Γέννεσις σελ. 17)

Έξτρα άσχετη πληροφορία: "Ιάφεθ" σημαίνει "αύξηση".


Γενικές πληροφορίες για το -όπωπα
1) Ωψ = η όψη
2) Γενική: ωπός,
3) παρακείμενος: α) όπωπα και β)εώρακα.
4) Από το ρήμα: όπτομαι > όψις, όμμα. Το "όμμα" έχει εκλείψει. Ως αντικατάσταση χρησιμοποιείται το ρήμα "οράω-ορώ".
5) Όμμα / οσσε = οι δύο οφθαλμοί. Κατάληξη: "oqv" επίσης από την Ιαπετική γλώσσα.

6) πρόσωπον, -ου, (το), ουσ., [προς + ωψ < οράω -ω] το μέρος του σώματος που φαίνεται / άτομο, υποκείμενο, / υπόσταση / (γραμμ.) τα τρία πρόσωπα / όψη, επιφάνεια / το μέρος ενός πράγματος που φαίνεται (π.χ. το μέτωπο) / προσωπείο, μάσκα / το πρόσωπο που υπούεται ο ηθοποιός στο θέατρο.

7) Ωψ, -πος (η), ουσ., [όψομαι (του οράω -ω] όψη, πρόσωπο, βλέμμα, (στον πληθ.) μάτια, οφθαλμοί // ες ώπα = καταπρόσωπο / στην όψη / έοικα εις ωπά τινι = μοιάζω στην μορφή με κάποιον


Αποτέλεσμα
Δεν μπορούμε να ξέρουμε επακριβώς από που βγαίνει το "άνθρωπος"!! Οι επιλογές είναι πολλές. Δεν ξέρουμε τι λέξεις ίσχυαν τότε ώστε να καταλάβουμε την ανάπτυξη τους. Και ποιος ξέρει πόσες άλλες επιλογές υπάρχουν που εγώ δεν τις βρήκα. Πάντως το γενικό νόημα το έχουμε (κάτι είναι κι αυτό).

(Τόσες γραμμές για ένα τέτοιο αποτέλεσμα!! )



ΥΓ: Έχω την εντύπωση ότι κάτι ξέχασα να πω.... Ίσως να το θυμηθώ μετά και άμα είναι θα κάνω edit...

_________________
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;
cdhyper
Literature Moderator

Μέλος από: 23 Ιουν 2001
Βοηθήματα: 4
Νέα: 4
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Φωτονερόπετρα
View users profile Visit posters website
ΜήνυμαΣτις: 20 Μαρ 2007 00:06    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Δηλαδή μετά από όλη αυτή την σε γενικές γραμμές σωστή ανάλυση εσύ δίνεις περισσότερες πιθανότητες στο θρώσκω; Δεν το πιστεύω.

_________________
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org
patriot
Honorary Member

Μέλος από: 20 Αυγ 2002
Βοηθήματα: 6
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Σπίτι μου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 20 Μαρ 2007 00:26    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Χμ..... δεν μπορώ να το πω αυτό. Αλλά ούτε και το αντίθετο. Μετά από όλη αυτήν την έρευνα που έκανα πιστεύω ότι έχουμε ακόμα δρόμο για να ανακαλύψουμε την αλήθεια. Ποιος ξέρει ποια ακριβώς εποχή έζησε ο Ιάφεθ; Ποιος ξέρει αν εντωμεταξύ δεν έζησαν άλλοι δέκα πολιτισμοί που έφτασαν στο ίδιο σημείο με το δικό μας και καταστράφηκαν χωρίς να μάθουμε τίποτα γι' αυτούς και απλά να νομίζουμε ότι οι πρώτοι είμασταν εμείς; Πώς ξέρουμε αν ξέμεινε κάτι γλωσσολογικά; Ξέρουμε στα αλήθεια ότι ισχύει το ένα ή το άλλο; Δεν μπορούν κάλλιστα να ισχύουν και τα δύο σε πιθανότητες; Και πόσες σχετικές ερωτήσεις ακόμα....

Πάντως αν τύχει και με ρωτήσει κάποιος από που βγαίνει το "άνθρωπος" δεν θα του πω ούτε το ένα ούτε το άλλο. Θα του πω όοοοοολα αυτά και ας αποφασίσει μόνος του....

ΥΓ: Αυτό που είπες για την εκκλησία.... ότι δηλ διαδίδεται από κει.. πρώτη φορά το άκουσα. Και μου έκανε εντύπωση ξέρεις. Ίσως επειδή δεν ξέρω αρχαία. Ακόμα και να το είχα ακούσει σε κάποιον ψαλμό δεν θα το αναγνώριζα. Γι' αυτό κάνε μου την χάρη αν ποτέ ανακαλύψεις ποιος το διέδωσε να μου πεις. Ποιος ξέρει τι μπορεί να ανακαλυφθεί μετά από μια αντίστοιχη έρευνα... Ίσως πράσινα άλογα.... Ποιος ξέρει....

_________________
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;
Εμφάνιση Μηνυμάτων:   
Εισαγωγή νέου Θέματος   Απάντηση στο Θέμα Σελίδα 3 από 10 [145 Μηνύματα] Σελίδα:  Προηγούμενο  1, 2, 3, 4, 5, ..., 8, 9, 10 Επόμενο
Mark the topic unread :: Προηγούμενο θέμα :: Επόμενο θέμα
 Forum index » Διάφορα » Τέχνες και Γράμματα » Λογοτεχνία, Βιβλία & Κόμικς
Τώρα είναι 08 Δεκ 2016 13:55 | All times are UTC + 2


Email This Page to Someone! add to Favorites

     Powered by p h p B B © 2001,2005 p h p B B Group
Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του freestuff.gr στο email: freestuff.gr(παπάκι)gmail.com


Copyright © 1999-2013 Freestuff.gr All Rights Reserved  
Version Aegean, designed by N. Tsaganos