freestuff.gr αρχική σελίδα
 FAQFAQ    ΑναζήτησηΑναζήτηση   Λίστα ΜελώνΛίστα Μελών   Ομάδες ΜελώνΟμάδες Μελών   <b>Εγγραφή Μέλους</b>Εγγραφή Μέλους 
 ΠροφίλΠροφίλ   Επιλογές μέλους Επιλογές   Τα bookmarks μου Τα bookmarks μου   Προσωπικά μηνύματαΠροσωπικά μηνύματα 
  διαφήμιση  

Καλώς ήρθατε στο forum μας! Για να συμμετάσχετε στις συζητήσεις θα πρέπει να είσαστε μέλος. Γίνετε μέλος τώρα!.
 

Τι είναι το ΝΙΤΡΟ;


 Forum index » Διάφορα » Επικαιρότητα & Διάφορες Συζητήσεις
Moderators:  Super-Moderators
Εισαγωγή νέου Θέματος   Απάντηση στο Θέμα Σελίδα 1 από 2 [16 Μηνύματα]       Mark the topic unread :: Προηγούμενο θέμα :: Επόμενο θέμα
Σελίδα:  1, 2 Επόμενο
ΑποστολέαςΜήνυμα
cvoodan
Honorary Member

Μέλος από: 13 Μαη 2003
Βοηθήματα: 3
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Πίσω σου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 05 Οκτ 2003 18:01    Θέμα: [TUT] Τι είναι το ΝΙΤΡΟ; Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Πιστευω οτι το N2O ειναι πολυ παρεξηγημενο σε ολο το κοσμο...
Θα προσπαθησω να αναλυσω λιγο το θεμα. Αν αυτο σας βοηθησει τοτε θα ειμαι χαρουμενος!
Κατ αρχας, το Νιτρο ΔΕΝ ειναι ΕΚΡΗΚΤΙΚΟ αεριο. Πολλοι το μπερδευουν με την Νιτρο(γλυκερινη) που ειναι ακρως εκρηκτικη. Το Υποξειδιο του Aζωτου (οπως σωστα παρατηρησε ο Catalyst) ειναι ουδετερο αεριο, δηλαδη ΔΕΝ αναφλεγεται. Επισης δεν ειναι τοξικο, μιας που ολοι μας αναπνεουμε (τα συστατικα του) ετσι και αλλιως. (Το αζωτο υπαρχει σε μεγαλο ποσοστο στην ατμοσφαιρα και ειναι βασικο για την επιβιωση μας). (σημ. Catalyst) Στην συγκεκριμενη μορφη βεβαια εχει επιδραση στον ανθρωπο: σε ικανη δοση ειναι αναισθητικο και σε μικρες προκαλει ακατασχετο γελιο. Απλα ονομαστηκε Νιτρο γιατι ετσι ονομαζεται το αζωτο στην Αγγλικη γλωσσα.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ Ν2Ο
Το Ν2Ο πρωτοχρησιμοποιηθηκε στην 2 Παγκοσμιο Πολεμο απο τους Συμμαχους, ως εκτακτο μετρο αναγκης, δινοντας στα αεροσκαφη emergency ωθηση τοσο στην ταχυτητα οσο και στην δυνατοτητα αναρριχησης τους (αυξανοντας την "γωνια Α" ωστε να μην πεφτουν ευκολα σε περιδινηση).
Ομως με τον ερχομο των jet μηχανων μετα τον πολεμο, οι μηχανες με πιστονια καταργηθηκαν ως επι το πλειστον, οποτε το νιτρο μπηκε στο ραφι.
Στα επομενα χρονια εγιναν καποιες προσπαθειες να χρησιμοποιηθει το νιτρο σε αγωνες, αλλα επειδη κρατιοταν μυστικο και σε πολυ κλειστο κυκλο, ο κοσμος αγνοουσε την υπαρξη του. Τελικα, στην δεκαετια του '70, το νιτρο ηρθε παλι στο προσκηνιο, και εγινε το θεμα των περισσοτερων συζητησεων. Ομως, οπως με ολες τις "μοδες", βγηκαν πολλοι entrepreneurs που παρουσιασαν ενα αριθμο διαφορετικων συστηματων τα οποια ομως ηταν κακομελετημενα και -τουλαχιστον- ασταθη.
Καπου εκει 2 μηχανικοι και οδηγοι αγωνων, ο Mike Thermos και ο Dale Vaznaian ειδαν τις μεγαλες προοπτικες για χρηση νιτρου που θα γινοταν σωστα.
Το 1978, οι 2 τους ιδρυσαν την Nitrous Oxide Systems, Inc. (NOS), και τα υπολοιπα ειναι ιστορια. ΔΕΝ εφευραν το νιτρο, απλα το τελειοποιησαν και το ανεβασαν σε σεβαστη θεση.
Τα πρωτα χρονια η εταιρια τα περασε προσπαθοντας να πεισει οτι το Ν2Ο ηταν μια ασφαλης, οικονομικη και βεβαια αξιοπιστη λυση. Η NOS εγινε γνωστη για την ποιοτητα και το εκτενες engineering ολων των προιοντων της, και γρηγορα απεκτησε φανατικους φιλους, ιδιαιτερα απο το χωρο του Dragster με τα περιοδικα Hot Rod, Car Craft και Popular Hot Rodding.
Ισως η μεγαλυτερη ωθηση στη δημοφιλοτητα του Ν2Ο ηταν η δημιουργια της κλασης Pro Mod στους αγωνες Dragster. Για καθε νεο ρεκορ ταχυτητας (ο πρωτος που εφτασε τα 200 mph, ο πρωτος που εσπασε το φραγμα των 6 δευτ. στο 400αρι, κλπ) το NOS ηταν παντα εκει.
Αναμεσα σε πολλα βελτιωτικα επιδοσεων, το νιτρο προσφερει την καλυτερη αναλογια δυναμης/χρηματων.
Η λειτουργια του Ν2Ο. (Τεχνικο Μερος!)
Οι μηχανες λειτουργουν καιγοντας καυσιμο. Για να δει καποιος περισσοτερη δυναμη πρεπει να καψεις περισσοτερο καυσιμο. Ακουγεται απλο, αλλα δεν ειναι. Υπαρχουν πολλοι παραγοντες που κανουν την αποσπαση περισσοτερης δυναμης ενα περιπλοκο μηχανολογικο προβλημα. Εδω θα επικεντρωθουμε στους 3 πιο βασικους.
Πρωτα απ ολα, ολα τα καυσιμα απαιτουν οξυγονο για να κανουν καυση. Αν θες να καψεις περισσοτερο καυσιμο, χρειαζεται να προσθεσεις και περισσοτερο οξυγονο. Ουσιαστικα, ΟΛΑ τα βελτιωτικα προιοντα λειτουργουν με βαση αυτη την αρχη, αυξανοντας τοσο τη ροη του καυσιμου οσο και του αερα. Εκκεντροφοροι, μεγαλυτερα καρμπυρατερ η βαλβιδες, ροικη εξελιξη, πεταλουδες, εξαγωγες, συστηματα υπερσυμπιεσης, ειναι ολα παραδειγματα βελτιωσης της αναπνοης του κινητηρα. Το Μονοξειδιο του αζωτου, ειναι εξ ορισμου ο αποδοτικοτερος τροπος να αυξηθει η ροη καυσιμου/οξυγονου, και ειναι ο βασικος λογος γιατι παραγουν τοσο μεγαλες ιπποδυναμεις.
Δευτερον, ο αλλος βασικος παραγοντας ειναι η εξατμιση του καυσιμου. Η βενζινη, δε μπορει να καει σωστα σε υγρη μορφη. Πρεπει να μετατραπει σε ατμο (vapor) για την καυση. Η διαδικασια μετατροπης της βενζινης σε αερο ειναι η εξατμιση. Δεν ειναι διαφορετικο απο το να αφηνεις ενα ποτηρι με νερο στον ηλιο μεχρι να εξατμιστει.
Στον κινητηρα βεβαια, η εξατμιση αυτη γινεται πολυ γρηγορα. Η θερμοκρασια του κινητηρα και η διασπαση καυσιμου (fuel atomization) ειναι τα κλειδια για την επιταχυνση της εξαερωσης τοσο ωστε να μετατρεπεται σε ατμο ακομα και στις 8000 Σ.Α.Λ. Η διαδικασια αυτη μετατρεπει την ροη του υγρου καυσιμου σε μικροσκοπικες σταλες. Το μεγεθος αυτων των σταλων ειναι πολυ σημαντικο. Οσο πιο μικρες ειναι τοσο καλυτερα: Αν εχουμε μια μεγαλη σταλα καυσιμου, και την σπασουμε σε 10 μικροτερες, αυξανουμε αμεσως την επιφανεια καυσης δινοντας πολυ πιο αποδοτικη εξατμιση. Το αποτελεσμα ειναι περισσοτερο καυσιμο προς καυση και παραγωγη εργου ανα κυκλο.
Ενα καλοσχεδιασμενο συστημα Ν2Ο εχει την ιδιοτητα να παραγει παρα πολυ μικρα μεγεθη σταλων στο καυσιμο που ρεει μεσα στον κινητηρα με το νιτρο (μεσω του συμπληρωματικου ψεκασμου που ειναι επιτηδες καλυτερος απο τον ψεκασμο του αυτοκινητου).
Ο τριτος βασικος παραγοντας ειναι ειναι η πυκνοτητα του λογου αερα/καυσιμου. Ως γνωστον, οσο υψηλοτερα εισαι σε σχεση με την επιφανεια της θαλασσας (πχ σε βουνο) τοσο πιο αραιος ειναι ο αερας, με μικροτερη πυκνοτητα. (Γι αυτο και σε ενα μεγαλο υψομετρο ΟΛΑ τα αυτοκινητα ειναι σημαντικα πιο αργα απο οτι σε χαμηλο.) Η πυκνοτητα εξαρταται απο την ατμοσφαιρικη πιεση, θερμοτητα και υγρασια.
Ceteris paribus δεν μπορουμε να αλλαξουμε την πιεση της ατμοσφαιρας, αλλα μπορουμε να μεταβαλλουμε ως ενα σημειο την θερμοτητα του μειγματος καυσης. Ψυχροι εκκεντροφοροι, και εναλλακτες θερμοτητας (intercoolers/chargecoolers) δινουν περισσοτερη δυναμη ψυχραινοντας το μειγμα αερα/καυσιμου κανοντας το πυκνοτερο. Και βεβαια, οσο πυκνοτερο το μειγμα τοσο περισσοτερη ποσοτητα μπορει να καει ανα κυλινδρο. Οταν το μονοξειδιο του αζωτου ψεκαζεται, μετατρεπεται απο υγρη σε αερια μορφη και γινεται παρα πολυ κρυο. Ο κρυος ατμος του αζωτου χαμηλωνει την θερμοκρασια του συνολικου μειγματος μεχρι και 65 βαθμους Farenheit (περιπου 40 C). Ετσι επιτρεπει την συμπυκνωση του μειγματος για ακομα καλυτερη καυση.
Αυτοι οι 3 παραγοντες τους οποιους εκμεταλλευεται το συστημα νιτρου ειναι ο λογος της πολυ μεγαλης αυξησης ιπποδυναμης.
Για τον κινητηρα, το Ν2Ο ειναι απλα μια πιο βολικη μορφη του απλου αερα. Μιας που ενδιαφερομαστε μονο για το οξυγονο που περιεχει ο αερας, το Ν2Ο παρεχει ενα απλο εργαλειο για να διαχειριζομαστε ποσο οξυγονο θα υπαρχει οταν αυξησουμε τη ροη του καυσιμου. Η δυναμη ερχεται ΠΑΝΤΑ απο την πηγη καυσιμου. Το Ν2Ο ΔΕΝ ειναι καυσιμο. Απλα ειναι ενας βολικος τροπος να προσθεσουμε το επιπλεον οξυγονο που χρειαζεται για να καει το περισσοτερο καυσιμο που βαζουμε. Αν προσθεταμε μονο Ν2Ο ΧΩΡΙΣ να αυξησουμε την ροη καυσιμου, τοτε απλα θα αυξαναμε την ταχυτητα με την οποια καιγεται το καυσιμο που υπαρχει υπο ΚΣ.
Το νιτρο σου επιτρεπει, μεσα στο ΙΔΙΟ περιθωριο χρονου να καψεις αποτελεσματικα περισσοτερο καυσιμο και βεβαια να απελευθερωσεις περισσοτερη ενεργεια (παντα στην ιδια μοναδα χρονου). Ουσιαστικα ειναι αντιστοιχο με το να χρησιμοποιεις μεγαλυτερους εκκεντροφορους, συστημα υπερσυμπιεσης κλπ.
Η ατμοσφαιρα αποτελειται απο 78% αζωτο, 21% οξυγονο και μολις 1% αλλα αερια. Το Ν2Ο γινεται παιρνοντας απλα 2 μορια αζωτου και ενα μοριο οξυγονου και δενοντας τα σε χημικο δεσμο. Οταν το μονοξειδιο του αζωτου μπαινει στον κινητηρα, η θερμοτητα της διαδικασιας καυσης σπαει τον χημικο δεσμο απελευθεροντας το οξυγονο για καυση και το αζωτο (που ειναι αδρανες) προς εξατμιση. Επιγραμματικα, περισσοτερος αερας συν περισσοτερο καυσιμο ισοδυναμει με πυκνοτερο ατμο και μεγαλυτερη καυση και ακολουθως ενεργεια.

ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ (και λυση απορειων!) Το Ν2Ο ειναι μια λυση συνολικη, δηλαδη ΔΕΝ μπαινει χερι απο τον τυχον μηχανικο και ολα τα κομματια που χρειαζονται ειναι μεσα στο κιτ.
Το Ν2Ο αυξανει τους ρυπους οταν λειτουργει, αλλα παραμενουν μεσα σε νομιμα επιπεδα. Υπαρχουν κιτ μονο για χρηση σε αγωνες, αλλα τα κιτ 35-80 BHP ειναι απολυτως νομιμα, και δεν ζημιωνουν τον καταλυτη.
Για τα προτεινομενα κιτ, το εξτρα καυσιμο που απαιτειται μπορει να προμηθευτει απο την νορμαλ αντλια καυσιμου του αυτοκινητου, ΧΩΡΙΣ να χρειαστει αναβαθμιση. ΜΗΝ δεχτειτε συμβουλες επιτηδειων, αλλα ακολουθηστε τις οδηγιες του κατασκευαστη ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ!
Στην Αμερικη ο διαχωρισμος μεταξυ των κιτ γινεται βασει του αριθμου κιλυνδρων του εκαστοτε κινητηρα. Οι 4κυλινδροι επιτρεπουν απο +40 μεχρι +60 BHP, οι 6κυλινδροι απο 75 - 100 κ.ο.κ.
ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ περαιτερω αυξηση ιπποδυναμης απο τα προτεινομενα κιτ, οι καλυτερες (και ασφαλεστερες) βελτιωσεις για την χρηση Ν2Ο ειναι: σφυριλατα πιστονια, καθυστερηση του χρονισμου του αβανς 4-8 μοιρες (1 με 1.5 μοιρες ανα 50 επιπλεον ιππους). Σε τετοιες περιπτωσεις η αντλια καυσιμου θα χρειαστει αναβαθμιση, οπως και το καυσιμο (περισσοτερα οκτανια, καποιες φορες και 100+ (αγωνιστικο καυσιμο) ). Τα μπουζι θα πρεπει να πρεπει να ειναι 1 με 2 βαθμιδες ψυχροτερα με τα διακενα κλεισμενα στο .025" - .030"
Μια standard τυπου φιαλη νιτρου (5 λιτρα) κραταει συνηθως για 7 με 10 πληρη σετ στο 400αρι. (Συνηθης μοναδα μετρησης στο εξωτερικο). Με απλη και λογικη χρηση μπορει να κρατησει πανω απο μηνα.
Η καλυτερη στιγμη λειτουργιας του νιτρου ειναι υπο πληρη επιταχυνση (wide open throttle). Λογω της πολυ μεγαλης επιπλεον ροπης που παρεχεται ειναι καλυτερο να ανοιξει απο οσο ποιο χαμηλες στροφες γινεται. Συνηθως πανω απο τις 2500 ΣΑΛ μπορει να ανοιχτει (παντα υπο WOT).
Το νιτρο ΔΕΝ αναφλεγεται, οποτε η φιαλη του Ν2Ο δεν ειναι επικινδυνη.
Το Ν2Ο λογικα προκαλει αυξηση της θερμοκρασιας του κινητηρα και αυξημενες πιεσεις στους κυλινδρους (τελειως ανεξαρτητο απο την ψυξη του εισερχομενου μειγματος).
Το νιτρο λειτουργει καλυτερα σε θερμοκρασιες περιβαλλοντος 25-30 βαθμους. Η ψυξη του νιτρου οχι μονο δεν προσφερει τιποτα, αλλα αντιθετως μειωνει την ροη του προς τον κινητηρα.
Το νιτρο μπορει καλλιστα να χρησιμοποιηθει με turbo κινητηρες, χωρις κανενα προβλημα και μαλιστα αυξανει την πιεση του turbo λογω της ιδιοτητας του να ψυχει το μειγμα (δινοντας ακομα περισσοτερη δυναμη).
Το Ν2Ο μπορει να χρησιμοποιηθει ακομα και σε κινητηρες με υψηλη συμπιεση χωρις προβλημα (οπως σε καποιες περιπτωσεις αγωνιστικων αυτοκινητων με συμπιεση που συχνα υπερβαινει το 15:1).

ΛΟΙΠΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Το κοστος δεν υπερβαινει τις 500,000 δρχ. για μια πληρη δουλεια (κιτ+εργατικα).
Χρησιμοποιουμενο με συνεση, ΔΕΝ επιβαρυνει την φθορα του κινητηρα περαν του κανονικου.
Προσοχη χρειαζεται στην ποιοτητα καυσιμου (βενζινης) οταν ειναι να χρησιμοποιηθει το νιτρο.
Τα σερβις πρεπει να γινονται σχολαστικα και τακτικοτατα, ελεγχοντας για τυχον αστοχιες υλικως (οπως σωληνακια, κεφαλη, μπεκ/μπουζι) κλπ
Το advance (κοινως αβανς) του μοτερ εχει μεγαλη σημασια σε μια μετατροπη νιτρο. Ο εγκαταστατης πρεπει να δωσει ιδιαιτερη σημασια στο θεμα, και οχι ρυθμιση του στυλ "2 μοιρες κατω και βλεπουμε μωρε".
Τα περιφερειακα ενδεχομενως να αντιμετωπισουν καποια στιγμη προβλημα λογω καταπονησεων - ειδικα δισκος/πλατο και κιβωτιο ταχυτητων.
Το νιτρο τοποθετειται σε ολα τα αυτοκινητα. Απλα για τα μετρα της Ελλαδας μπορει κανεις να παει με ασφαλεια μεχρι +50 αλογα (παντα αναλογα με τον κυβισμο). Απο εκει και περα μπορει να ανεβει και +250 BHP αλλα χρειαζονται εκτενεις μετατροπες στην δομη του μοτερ.

_________________

Last edited by cvoodan on 20 Νοε 2003 19:57, edited 1 time in total
07


Μέλος από: 28 Απρ 2001
Μηνύματα: 256+
Περιοχή: Buenos Aires
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 06 Οκτ 2003 08:41    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Kapou to exo ksanadei afto to arthro! Sigoura to exo ksanadiabasei..
Apo ekei kai pera omos..de boro na po tipota gia thn akeraiothta tou..An koitaksete se ena arthro sto freestuff edo..me to onoma 'exete ksanadei tetoio moter' h apopsh mou ..symfonei me afta pou graftikan pio prin!
poly kala topothetimeno..synexiste etsi!
cvoodan
Honorary Member

Μέλος από: 13 Μαη 2003
Βοηθήματα: 3
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Πίσω σου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 06 Οκτ 2003 11:56    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

GO GO GO !!!

_________________
agnostos


Μέλος από: 23 Σεπ 2003
Μηνύματα: 51

View users profile
ΜήνυμαΣτις: 02 Νοε 2003 19:41    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

@cvoodan-Sostos
|dD|
Honorary Member

Μέλος από: 22 Ιαν 2004
Βοηθήματα: 1
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Greece
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 27 Φεβ 2004 21:30    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

http://www.tfrc.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=7...der=0&thold=0
cvoodan
Honorary Member

Μέλος από: 13 Μαη 2003
Βοηθήματα: 3
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Πίσω σου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 27 Φεβ 2004 21:51    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Nai ti? H pigi ton ar8rwn autwn exei ksanasiziti8ei edw

_________________
|dD|
Honorary Member

Μέλος από: 22 Ιαν 2004
Βοηθήματα: 1
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Greece
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 27 Φεβ 2004 22:00    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

ma den se ekrina cvoodan apla apdisa stin ervtisi tou 07. tipota parapanv tipota parakatv
cvoodan
Honorary Member

Μέλος από: 13 Μαη 2003
Βοηθήματα: 3
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Πίσω σου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 27 Φεβ 2004 22:16    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

OOOOK

_________________
|dD|
Honorary Member

Μέλος από: 22 Ιαν 2004
Βοηθήματα: 1
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Greece
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 27 Φεβ 2004 22:18    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

sNk][AnacondA


Μέλος από: 25 Νοε 2003
Μηνύματα: 256+
Περιοχή: ..Planet Unreal..
View users profile Visit posters website
ΜήνυμαΣτις: 15 Μαρ 2004 15:11    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

E den pame kala synexyste etsi h zwh thelei trella... Καλό ε!

_________________
cvoodan
Honorary Member

Μέλος από: 13 Μαη 2003
Βοηθήματα: 3
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Πίσω σου!
View users profile
ΜήνυμαΣτις: 15 Μαρ 2004 23:46    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

sNk][AnacondA ανέφερε:
E den pame kala synexyste etsi h zwh thelei trella... Καλό ε!


ΠΑΝΤΑ!!!!

_________________
fmayakos
Honorary Member

Μέλος από: 23 Ιουλ 2001
Βοηθήματα: 35
Νέα: 2
Templates: 3
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Θεσσαλονίκη
View users profile Send email to user
ΜήνυμαΣτις: 29 Νοε 2004 01:42    Θέμα: Re: [TUT] Τι είναι το ΝΙΤΡΟ; Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

cvoodan ανέφερε:
Επισης δεν ειναι τοξικο, μιας που ολοι μας αναπνεουμε (τα συστατικα του) ετσι και αλλιως. (Το αζωτο υπαρχει σε μεγαλο ποσοστο στην ατμοσφαιρα και ειναι βασικο για την επιβιωση μας).

Σωστά, και CO2 όλοι αναπνέουμε άρα μπορούμε να αναπνεύσουμε και CO
(αφού είναι από τα ίδια συστατικά) και να πάθουμε μία ασφυξία ΑΑ!!
Λογική είναι αυτή;; Έλεος...
Cha0s
SysAdmin

Μέλος από: 28 Ιουλ 2001
Βοηθήματα: 2
Νέα: 1
Μηνύματα: 256+


View users profile
ΜήνυμαΣτις: 29 Νοε 2004 13:09    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Που το ξέθαψες αυτό το τόπικ ορέ Αργύρη!

χεχεχε

_________________
During times of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
puntakias
Honorary Member

Μέλος από: 13 Απρ 2004
Βοηθήματα: 6
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: στο κοσμο μου...
View users profile Visit posters website
ΜήνυμαΣτις: 30 Νοε 2004 00:32    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

- Nitrous Oxide � Πολλοί γνωρίζετε τα συστήματα νίτρο, αλλά ελάχιστοι ξέρουν λεπτομέρειες. Μετά από εκτενής έρευνα, θα αναλύσουμε λίγα πράγματα για αυτά τα συστήματα και το τι πρέπει να γνωρίζετε για αυτά. Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να βρούμε μία άκρη από τις πληροφορίες που κυκλοφορούν στο internet.

Γενικά
Όταν θερμαίνετε το πρωτοξείδιο του αζώτου σε περίπου 300 βαθμούς C υπάρχει διάσπαση των στοιχείων σε οξυγόνο και το άζωτο. Έτσι η έγχυση του πρωτοξείδιο του αζώτου σε μια μηχανή σημαίνει ότι περισσότερο οξυγόνο είναι διαθέσιμο κατά τη διάρκεια της καύσης. Έχοντας περισσότερο οξυγόνο και έχοντας επίσης την δυνατότητα να ψεκάσουμε τον κινητήρα με περισσότερο καύσιμο, επιτρέπουμε στην μηχανή να παράγει περισσότερη δύναμη. Το πρωτοξείδιο του αζώτου ή νίτρο είναι ένας από τους απλούστερους τρόπους να παραχθεί μια σημαντική ώθηση ιπποδύναμης σε οποιαδήποτε βενζινομηχανή. Το νίτρο έχει μια άλλη επίδραση που βελτιώνει την απόδοση ακόμη και περισσότερο. Όταν ατμοποιείτε, το πρωτοξείδιο του αζώτου παρέχει μια σημαντική επίδραση ψύξης στον αέρα εισαγωγής. Όταν μειώνεται η θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής, αυξάνεται η πυκνότητα του αέρα, και αυτό παρέχει ακόμη και περισσότερο οξυγόνο μέσα στον κύλινδρο. Το μόνο πρόβλημα με το πρωτοξείδιο του αζώτου είναι ότι είναι αρκετά ογκώδες, και μία μηχανή χρειάζεται μεγάλη ποσότητα μείγματος νίτρο για να δουλεύει συνέχεια. Όπως οποιοδήποτε αέριο, καταλαμβάνει ένα σεβαστό χώρο όταν συμπιέζεται σε υγρή μορφή. Ένας κινητήρας 5λίτρων που δουλεύει στις 4.000 στροφές καταναλώνει περίπου 10.000 λίτρα αέρα ανά λεπτό (που αντιστοιχεί σε περίπου 0.2 λίτρα βενζίνης), έτσι καταλαβαίνουμε ότι θα χρειαζόταν ένα τεράστιο ποσό νίτρο για να τρέξει ένα αυτοκίνητο συνεχώς. Επομένως, ένα αυτοκίνητο μπορεί να δουλέψει με νίτρο μόνο λίγα λεπτά, του οποίου ο οδηγός μπορεί να το χρησιμοποιεί πολύ επιλεκτικά με το πάτημα ενός κουμπιού.

Υπάρχουν αρκετές εταιρείες που παρέχουν συστήματα νίτρο. Οι επιλογές που έχουν οι επίδοξοι αγοραστές ενός τέτοιου συστήματος είναι αρκετές. Αρχικά να αναφέρουμε ότι τα συστήματα νίτρο χωρίζονται σε υγρού και ξηρού τύπου. Αυτό έχει να κάνει με τον τρόπο που τροφοδοτείται ο κινητήρας με νίτρο.

ImageHolley - Nitrous Oxide Systems (NOS) (http://www.holley.com/nosnitrous/index.html)

Η γνωστότερη εταιρεία παραγωγής συστημάτων νίτρο είναι η NOS, θυγατρική εταιρεία της Holley. Στην σελίδα της εταιρείας υπάρχουν πολλές πληροφορίες που μπορείτε να βρείτε. Αρχικά να αναφέρουμε την σελίδα με τις γενικές πληροφορίες που μπορείτε να διαβάσετε, όπως η ιστορία της NOS. Εκεί επίσης υπάρχουν λίστες με συστήματα που προτείνονται με βάση κάποιες εταιρείες αυτοκινήτων και κάποια ενδεικτικά μοντέλα.
http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Prod...fo/AppList.html

Ενώ επίσης υπάρχει αντίστοιχη λίστα με βάση τον τύπο του κινητήρα.
http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Prod...fo/KitList.html

Σε αυτές τις λίστες μπορείτε να επιλέξετε κάποια από τα προτεινόμενα συστήματα της εταιρείας και να μάθετε περαιτέρω πληροφορίες. Ενώ προσφέρεται και μία σελίδα με κάποιες λεπτομέρειες για την εγκατάσταση των συστημάτων της εταιρείας.
http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Prod...o/InstlReq.html

Φυσικά μπορείτε να ρίξετε μία ματιά στον κατάλογο προϊόντων που έχει και να διαλέξετε ότι σας ευχαριστεί. Με σχετικές πληροφορίες για το κάθε σύστημα όπως την μέγιστη ιπποδύναμη που μπορεί να προσφέρει το σύστημα κλπ.
http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Prod...o/Overview.html

Εντύπωση θα σας κάνει ότι υπάρχει σύστημα της εταιρείας που λέγετε Pro Shot Twin Fogger και αποδίδει 1000 ίππους.Image

Φυσικά η ίδια εταιρεία προσφέρει όλες τις πληροφορίες που ζητάει κάποιος πάνω στον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων της. Εκεί μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να μάθει ότι χρειάζεται και σας προτείνουμε να τα διαβάσετε.
http://www.holley.com/HiOctn/TechServ/Tech...fo/NOSTech.html

Επίσης στην σελίδα θα βρείτε πολλές πληροφορίες ακόμα για κάθε τι που παρασκευάζει η εταιρεία, όπως επίσης και λίστα από επίσημους αντιπροσώπους γεμίσματος των μπουκαλών της εταιρείας (!!!!!).

[Αξίζει να αναφερθεί ότι είναι από τις εταιρείες που προσφέρει σύστημα διαχείρισης από την καμπίνα του αυτοκινήτου.]

[b]ZEX � Nitrous Oxide Kits ( www.zex.com )

Μία επίσης γνωστή εταιρεία κατασκευής συστημάτων νίτρο (και όχι μόνο) είναι η ZEX. Η εν λόγω εταιρεία προσφέρει πληθώρα πληροφοριών.
http://www.zex.com/Technical/

Ενώ μπορείτε να κατεβάσετε σε μορφή .pdf δύο αρχεία που δίνουν πληροφορίες πώς να εγκαταστήσετε αντίστοιχα ένα σύστημα ξηρού τύπου
http://www.zex.com/Technical/Instructions/...nstructions.pdf

Ή ένα σύστημα υγρού τύπου
http://www.zex.com/Technical/Instructions/...nstallation.pdf


Ενδιαφέρον φέρει η φιλτροχοάνη (πατέντα της εταιρείας) που μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε με ένα από τα συστήματα της.
http://www.powerandperformancenews.com/sto...tegory_Code=EAA

Ενώ υπάρχουν και οι σχετικοί κατάλογοι των προϊόντων της με όλες τις λεπτομέριες.

NX � Nitrous Express (http://www.nitrousexpress.com)

Μία άλλη μεγάλη εταιρεία είναι η γνωστή σε όλους NX. Στην σελίδα της μπορείτε να βρείτε επίσης πληροφορίες για τα συστήματα της, αλλά όχι μόνο. Προσφέρει Videos της λειτουργίας των συστημάτων της.
http://www.nitrousexpress.com/Pages/videos.htm

Θα βρείτε πληροφορίες για διάφορα events, αλλά επίσης και για projects της εταιρείας όπως αυτό το RX7 Image αλλά επίσης πολλά άλλα.
Μία πολύ ενδιαφέρουσα σελίδα.

Highpower Nitrous Systems (http://www.noswizard.com/)

Μία σχετικά άγνωστη αγγλική εταιρεία συστημάτων νίτρο είναι η Highpower Systems. Η σελίδα της εταιρείας είναι απλή, συγκρινόμενη με της προαναφερθείσες αλλά είναι γεμάτη με αρκετές πληροφορίες.
http://www.noswizard.com/information.php

Μπορείτε να ρίξετε μία ματιά!

ImageEdelbrock Nitrous Systems (http://www.edelbrock.com/automotive/nitrous.html)

Μία ακόμα εταιρεία συστημάτων νίτρου που προσθέρει αρκετές επιλογές είναι η Edelbrock. Γνωστή στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, έκανε ένα νέο βήμα μπαίνοντας και αυτή στην αγορά με ένα νέο �χαρτί�. Στην σελίδα της εταιρείας θα βρείτε αρκετές πληροφορίες για τα συστήματα που έχει. Αξίζει να ρίξετε μία ματιά.

- ΜΠΟΥΚΑΛΕΣ �Αν αναρωτηθήκατε για τα μεγέθη που μπορεί να έχει μία μπουκάλα νίτρο, πέραν της εταιρείας που μπορεί να επιλέξετε για να βάλετε το σύστημα της στο αυτοκίνητο σας, υπάρχει εταιρεία after-sales για το συγκεκριμένο θέμα.

http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/co2-nit...ttles-tanks.htm

- ΒΙΒΛΙΑ �
Φυσικά υπάρχουν και βιβλία πάνω στο θέμα

Image

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...555303?v=glance

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...555303?v=glance


Ελπίζω να σας κάλυψα!!!!
- ΠΑΡΑΝΟΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΝΙΤΡΟ –

Όπως αναφέραμε το πρωτοξείδιο του αζώτου είναι μια φέρουσα ένωση οξυγόνου. Ο χημικός προσδιοριστής του είναι N2O, έτσι ξέρουμε ότι κάθε νιτρώδες μόριο οξυγόνου έχει δύο άτομα αζώτου και ένα άτομο οξυγόνου. Το πρωτοξείδιο του αζώτου είναι μερικές φορές ανακριβώς και κακώς γνωστό ως "NOS". Αυτό είναι τα αρχικά της επιχείρησης, Nitrous Oxide Systems, η οποία είναι ο μεγαλύτερος έμπορος συστημάτων νίτρο. Η έγχυση νίτρο στις αίθουσες καύσης μιας μηχανής εσωτερικής καύσεως ως τρόπο αύξησης της ιπποδύναμης ανακαλύφθηκε από τη γερμανική βιομηχανία τεχνών αέρα αρχές του δεύτερου παγκόσμιου πόλεμου. Χιλιάδες γερμανικά αεροσκάφη fighter και reconassance εξοπλίστηκαν με το αποκαλούμενο "GM-1" σύστημα που πρόσθεσε το πρωτοξείδιο του αζώτου στην εισαγωγή για να αντισταθμίσει τη μειωμένη πυκνότητα αέρα και το λιγότερο υψηλό ύψος οξυγόνου. Η βρετανική Πολεμική Αεροπορία χρησιμοποίησε επίσης το νέο σύστημα στις μηχανές αεροσκαφών, των οποίων η απόδοση ενισχύθηκε από το νιτρώδες οξείδιο. Ενδιαφέρον προκαλεί ότι δεν υπήρξε καμία χρήση της έγχυσης πρωτοξείδιο του αζώτου από την αμερικανική Πολεμική Αεροπορία εκτός από την πολύ περιορισμένη πειραματική χρήση. Σε αυτό το σημείο μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί ότι εάν η χρήση νίτρο ήταν επικίνδυνη θα την χρησιμοποιούσαν στα αεροπλάνα? Η χρήση του στην Αμερική ξεκίνησε την δεκαετία του ’50 από τον γνωστό οδηγό NASCAR Smokey Yunick, όπου με αυτό τον τρόπο κατάφερνε ναι κερδίζει αγώνες (παράνομα). Στην δεκαετία του '70 και αρχές δεκαετίας του '80 το νίτρο "ανακαλύφθηκε πάλι" από τους οδηγούς dragster και τους οδηγούς hot rod. Σήμερα το νίτρο είναι ένας τρόπο (μέσα στους πολλούς) αναβάθμισης του αυτοκινήτου με στόχο περισσότερη ιπποδύναμη. Και όπως οποιαδήποτε άλλη βελτίωση-τροποποίηση, υπάρχει αναλογική τιμή αξιοπιστίας-ποιότητας-διάρκειας, διότι πολύ εύκολα μπορεί να χρησιμοποιηθεί λάθος. Το πρωτοξείδιο του αζώτου είναι ένα άχρωμο, άφλεκτο αέριο. Έχει μια ελαφρώς γλυκιά γεύση και μυρωδιά. Είναι μη τοξικό και δεν ερεθίζει την μύτη όταν εισπνέετε, ενώ σε μικρές ποσότητες μπορεί να παραγάγει ήπια μορφή καταστολής-νιρβάνας ή το γέλιο. Για αυτό το νίτρο είναι και γνωστό και ως "αέριο γέλιου". Όταν εισπνέετε σε καθαρή μορφή προκαλεί το θάνατο από ασφυξία επειδή σε ατμοσφαιρική πίεση και θερμοκρασία, το οξυγόνο στο πρωτοξείδιο του αζώτου δεν είναι ανεκτό από το ανθρώπινο σώμα. Όπως αναφέραμε και στην αρχή, όταν η θερμοκρασία καύσης ξεπεράσει τους 300 βαθμούς C δημιουργεί στον κινητήρα ένα πολύ πλούσιο μίγμα σε οξυγόνο. Τότε η αναλογία συμπίεσης στον κινητήρα αυξάνετε αρκετά και το νίτρο δουλεύει με σύντομες εκρήξεις για την στιγμιαία αύξηση της ιπποδύναμης (γνωστό και ως afterburner). Σε αυτή την περίπτωση το αυτοκίνητο δουλεύει όπως και στην περίπτωση χρήση υπερσυμπιεστή (turbo), όπου μπορεί εντυπωσιακά να αυξήσει τη δυναμική πίεση κυλίνδρων στη μηχανή. Φυσικά, όταν αυξάνουμε σημαντικά την πίεση κυλίνδρων στη μηχανή, ζορίζουμε μέχρι τα όρια τα συμβαλλόμενα μέρη του κινητήρα. Γι’ αυτό σχεδόν όλοι οι κινητήρες που χρησιμοποιούν νίτρο απαιτούν τον καθυστερημένο συγχρονισμό σπινθήρων κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του συστήματος νίτρο. Η αύξηση της πίεσης στους κυλίνδρους συμβαίνει όταν χρησιμοποιείται με κακό τρόπο ή είναι εγκατεστημένο το σύστημα εσφαλμένα, με αποτέλεσμα το νίτρο να δημιουργεί προβλήματα στα δαχτυλίδια των εμβόλων ή στο καπάκι. Πρέπει να επισημάνουμε ότι οτιδήποτε αναγκάζει μία μηχανή στην δημιουργία κακής ανάφλεξης, όπως η παραπάνω πίεση από μία τουρμπίνα, ή η βενζίνη με λίγα οκτάνια, η φτωχή αναλογία μείγματος καυσίμου-αέρα ή η υπερβολική αναλογία συμπίεσης, μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στον κινητήρα ίδια με εκείνη της κακής χρήσης ενός συστήματος νίτρο. Πρέπει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση χρήσης νίτρο, εάν δεν υπάρξει έκχυση παραπάνω καυσίμου τότε η ανάφλεξη δεν θα γίνει σωστά. Σε αυτή την περίπτωση θα υπάρχει τεράστια αύξηση στην θερμοκρασία του κινητήρα με αποτέλεσμα την καταστροφή του. Στην αντίθετη περίπτωση, που περισσότερο καύσιμο έρθει στο κινητήρα, τότε απλά το σύστημα δεν θα αποδώσει σωστά και θα έχουμε μείωση της ζητούμενης ιπποδύναμης. Οπότε είναι κατανοητό ότι η σωστή εγκατάσταση είναι πολύ σημαντική για να δουλέψει σωστά το όλο σύστημα και φυσικά και ο κινητήρας. Σε άλλη περίπτωση…τα αποτελέσματα τα διαβάσατε.
Μικρές δόσεις νίτρο μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε εργοστασιακούς κινητήρες για να κερδίσουν 25-35% περισσότερη δύναμη. Κατά την άποψη πολλών η χρήση νίτρο σε ‘μαμά’ κινητήρα, με σωστή χρήση, υπόσχεται απροβλημάτιστη λειτουργία του κινητήρα (συγκριτικά με την χρήση σε βελτιωμένο). Αυτό ισχύει όχι μόνο για νίτρο αλλά οποιαδήποτε βελτίωση. Για παράδειγμα αν πάρετε μια μηχανή 120 ίππων, και ανεβάσετε την ιπποδύναμη σε 300 ίππους και δεν κάνετε τίποτα για να βελτιώσετε την αντοχή της μηχανής, τότε θα έχετε πρόβλημα. Μόλις περάσετε το όριο αύξησης της ιπποδύναμης κατά 35% με νίτρο, τότε πρέπει να προχωρήσετε σε λύσεις όπως σφυρήλατα πιστόνια, καλύτερες ή ενισχυμένες βάσεις, ρουλεμάν, κ.λπ....

Μειονέκτημα είναι το ότι το «πανηγύρι» τελειώνει γρήγορα, καθώς η χρήση του κρατάει όσο μία μέση μπουκάλα, που μεταφράζετε σε περίπου 20 δευτερόλεπτα.

Γίνετε κατανοητό ότι το νίτρο δεν είναι το σύστημα που θα καταστρέψει τον κινητήρα, όπως πολλοί σκέφτονται. Χρησιμοποιημένο κατάλληλα και όταν υπάρχει ένα σωστό και κατάλληλα εγκατεστημένο σύστημα διανομής , τότε το νίτρο θα είναι υπαίτιο για μία εκπληκτική αύξηση της ιπποδύναμης. ToolTimes at work ToolTimes at work ToolTimes at work αυτα τα ολιγα ..
EneMe
Super Moderator

Μέλος από: 09 Ιουλ 2002
Βοηθήματα: 10
Νέα: 11
Μηνύματα: 256+

Περιοχή: Στα όρη, στα άγρια βουνά, μέσα στα κοσμικά χιόνια!
View users profile Visit posters website
blog deviantART twitter deviantART 
ΜήνυμαΣτις: 30 Νοε 2004 00:45    Θέμα: Απάντηση με παράθεση  Mark this post and the followings unread

Αν ανέφερες και την πηγή θα ήταν κορυφή! ToolTimes at work

http://www.tfrc.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=127

_________________
AmfissaPress.gr - Ειδήσεις από Φωκίδα - Δήμο Δελφών - Δήμο Δωρίδας
Εκτιμήσεις ακινήτων - Ενεργειακές επιθεωρήσεις - Τοπογραφικά - Οικοδομικές άδειες - Άδειες καταστημάτων
Εμφάνιση Μηνυμάτων:   
Εισαγωγή νέου Θέματος   Απάντηση στο Θέμα Σελίδα 1 από 2 [16 Μηνύματα] Σελίδα:  1, 2 Επόμενο
Mark the topic unread :: Προηγούμενο θέμα :: Επόμενο θέμα
 Forum index » Διάφορα » Επικαιρότητα & Διάφορες Συζητήσεις
Τώρα είναι 26 Νοε 2014 01:58 | All times are UTC + 2


Email This Page to Someone! add to Favorites

     Powered by p h p B B © 2001,2005 p h p B B Group
Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του freestuff.gr στο email: freestuff.gr(παπάκι)gmail.com


Copyright © 1999-2013 Freestuff.gr All Rights Reserved  
Version Aegean, designed by N. Tsaganos