Διαφημιστική δαπάνη στο Ιντερνετ: Ενας γίγαντας που ξυπνάει.

Σχόλια από τον χώρο του Web Design, Web Development.

Συντονιστές: WebDev Moderators, Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
ArchangelX
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2430
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004 13:33
Τοποθεσία: 7ος Ουρανός
Επικοινωνία:

Διαφημιστική δαπάνη στο Ιντερνετ: Ενας γίγαντας που ξυπνάει.

Δημοσίευση από ArchangelX » 09 Δεκ 2004 15:15

ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ δυναμική είναι η ανάπτυξη που παρουσιάζει το Ίντερνετ στην Ελλάδα, αφού τα έσοδα από τις διαφημίσεις αλλά και το ενδιαφέρον των χρηστών για το ηλεκτρονικό εμπόριο, αυξάνουν χρόνο με το χρόνο.

Το «μέσο των νέων», όπως έχει χαρακτηριστεί το διαδίκτυο, διεκδικεί με ολοένα και μεγαλύτερες αξιώσεις μερίδιο από τη συνολική πίτα της διαφημιστικής δαπάνης, αποκομίζοντας βέβαια μέχρι στιγμής μικρό συγκριτικά μερίδιο. Παρά ταύτα η δυναμική εξέλιξής του είναι πραγματικά τεράστια.

Μπορεί επί του παρόντος τα νούμερα που αφορούν την online διαφημιστική δαπάνη να είναι χαμηλά στη χώρα μας και σε σχέση με εκείνα που καταγράφονται στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, ωστόσο με δεδομένο ότι το φαινόμενο αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη χαμηλή διείσδυση του Μέσου -η οποία βαίνει βέβαια διαρκώς αυξανόμενη-, υπάρχουν περιθώρια εντυπωσιακής βελτίωσης στα αμέσως επόμενα χρόνια.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο
Εικόνα


Η αύξηση των χρηστών του διαδικτύου όσο και η είσοδος του Ίντερνετ υψηλών ταχυτήτων στην αγορά αυξάνουν τόσο τη χρήση των media web sites όσο και τις δαπάνες στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Υπάρχει διαφοροποίηση ανάμεσα στις σκανδιναβικές χώρες και στις νέες αγορές όπως η Ελλάδα, ωστόσο σύμφωνα με τις προβλέψεις του Internet Advertising Bureau Europe η ψαλίδα αυτή θα κλείσει καθώς οι νέες αγορές αναπτύσσονται ταχύτατα και σύντομα θα φτάσουν τις ώριμες.

Η μεταστροφή από τις dial-up συνδέσεις στις συνδέσεις υψηλής ταχύτητας, διαφοροποιείται αλλά η ανάπτυξη είναι συνεχής σε όλες τις αγορές. Αναμένεται ο αριθμός των συνδέσεων υψηλής ταχύτητας να ξεπεράσουν κατά πολύ τον αριθμό των dial-up περί τα τέλη του 2008.

Είναι σαφές ότι ο χρόνος που δαπανά ο μέσος χρήστης του Ίντερνετ για πλοήγηση στο διαδίκτυο έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, ενώ η δαπάνη στο ηλεκτρονικό εμπόριο αυξάνει σταθερά και μέχρι το 2008 αναμένεται να ξεπεράσει τα 97 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ως εκ τούτου το ενδιαφέρον της διαφημιστικής αγοράς είναι μεγάλο.

Έκρηξη διαφημιστικών εσόδων
Εικόνα


Το Ίντερνετ έχει πλέον ενηλικιωθεί. Αυτό που το κάνει ιδιαίτερα ελκυστικό ως διαφημιστικό μέσο είναι η δυνατότητα περιορισμού του κόστους που παρέχει αλλά και η δυνατότητα της απόλυτα εξειδικευμένης προσέγγισης του στοχευόμενου κοινού.

Η διαδικτυακή διαφήμιση έχει αυξηθεί γρηγορότερα από οποιοδήποτε άλλο διαφημιστικό μέσο στην ιστορία. Η ανάπτυξη της ήταν ταχύτατη σε ολόκληρη την Ευρώπη από το 1997, τότε που άρχισε η καταγραφή. Παρ' όλο που ο ρυθμός είναι διαφορετικός ανάμεσα στις χώρες όλες έχουν ζήσει μια αύξηση στην online διαφημιστική δαπάνη.

Η Μ. Βρετανία, η Γαλλία και η Γερμανία, οδηγούν την ευρωπαϊκή αγορά με συνολική Online διαφημιστική δαπάνη περίπου 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ το 2003. Ενώ η αύξηση στη συνολική διαφήμιση έχει επιβραδυνθεί στην Ευρώπη, αντίθετα στην οnline διαφημιστική δαπάνη δεν καταγράφεται καμία πτώση ούτε προβλέπεται κάτι τέτοιο για τα επόμενα χρόνια.

Παράλληλα, το μερίδιο της online διαφήμισης βαίνει διαρκώς αυξανόμενο καθώς η συνολική διαφημιστική δαπάνη μειώνεται.

Εξάλλου νέες αγορές Online διαφήμισης προβάλλουν και ήδη απορροφούν σημαντικά ποσά διαφημιστικής δαπάνης.

Σύμφωνα με στοιχεία της Jupiter Research η online διαφημιστική βιομηχανία στην Ευρώπη, προβλέπεται να κλείσει το 2004 με έσοδα ύψους 1,6 δισεκατομμυρίων ευρώ ενώ οι εκτιμήσεις για τα επόμενα 5 χρόνια προβλέπουν αύξηση που ξεπερνά το 100%.

Ειδικότερα το 2005 εκτιμάται ότι η διαφημιστική δαπάνη στο Ίντερνετ θα ξεπεράσει τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, το 2006 τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, το 2007 τα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ το 2008 αναμένεται να φτάσει στα 4 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2008. Και αυτό παρά το ότι πολλοί marketers ισχυρίζονται ότι είναι απίθανο μελλοντικά να χρησιμοποιούν τόσα πολλά pop up σε σχέση με το παρελθόν.

Η Online διαφήμιση, και η συμβατική διαφήμιση

Το μερίδιο της online διαφήμισης σε σχέση με τη διαφήμιση στα τέσσερα παραδοσιακά ΜΜΕ, διαφοροποιείται από χώρα σε χώρα. Στις ανεπτυγμένες σκανδιναβικές αγορές το μερίδιο της ανέρχεται στο 5%, στη Γαλλία φτάνει το 2,8% ενώ στις νέες τεχνολογικά αγορές όπως η Ελλάδα δεν ξεπερνά το 0,3%.

Ενώ η Γερμανία έχει τους περισσότερους χρήστες Ίντερνετ, η Μ. Βρετανία παρουσιάζει τα υψηλότερα online διαφημιστικά έσοδα.

Η διαφήμιση των νέων Μέσων

Ιδιαίτερα θετικά εξάλλου είναι τα στοιχεία που αφορούν τη διαφήμιση στην κινητή τηλεφωνία και στην iDTV ωστόσο και παρά το ότι οι αυξήσεις στα δυο προαναφερθέντα Μέσα είναι πραγματικά εντυπωσιακές, η διαφημιστική δαπάνη κανενός από αυτά δεν συγκρίνεται σε όγκο με τη δαπάνη στη διαδικτυακή διαφήμιση.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της Forester Research, το 2004 η διαφήμιση στην κινητή τηλεφωνία σε ευρωπαϊκό επίπεδο αναμένεται να φτάσει στα 183 εκατομμύρια ευρώ, στην iDTV στα 99 εκατ. ευρώ ενώ στο διαδίκτυο στα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Αντίστοιχα το 2008 προβλέπεται ότι η διαφημιστική δαπάνη στην κινητή τηλεφωνία θα ανέλθει στα 633 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 245%, στην iDTV στα 767 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 674% ενώ στο διαδίκτυο στα 5 δισεκατομμύρια ευρώ καταγράφοντας αύξηση 139%.

Η Online διαφημιστική δαπάνη στην Ελλάδα

Παρά το ότι η ελληνική διαδικτυακή διαφημιστική αγορά είναι ακόμα «μικρή» παρουσιάζει συνεχή αύξηση.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ελληνικού τμήματος του IAB, το 2003 έκλεισε στα 7,2 εκατ. ευρώ πετυχαίνοντας αύξηση σε σχέση με το 2002 κατά 51%. Αυξημένο ήταν και το μερίδιο συμμετοχής στη συνολική διαφημιστική δαπάνη, το οποίο ανήλθε στο 0,4% έναντι 0,3% το 2002 και 0,2% το 2001.

Οι βασικότερες διαφημιστικές κατηγορίες είναι, η Βιομηχανία Auto Moto, οι Τηλεπικοινωνίες και τα Αθλητικά Τυχερά παιχνίδια.

Εξάλλου και όσον αφορά το 1ο τρίμηνο του 2004, κατά το οποίο παρουσιάζεται αύξηση 20% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2003, σημαντική είναι η συμβολή της πολιτικής διαφήμισης (κατά 11%) αλλά και η παρουσία νέων διαφημιζομένων (όπως τα γυναικεία προϊόντα) καθώς και η αυξημένη δαπάνη προβολής των εταιρειών παροχής υπηρεσιών Ίντερνετ.

Επισημαίνεται ότι όλα τα προαναφερθέντα στοιχεία είναι κατά δήλωση διαφόρων sites & agencies και αποτελούν εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς.



Πηγή : ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
cdhyper
Literature Moderator
Δημοσιεύσεις: 9707
Εγγραφή: 23 Ιουν 2001 03:00
Τοποθεσία: Φωτονερόπετρα
Επικοινωνία:

Διαφημιστική δαπάνη στο Ιντερνετ: Ενας γίγαντας που ξυπνάει.

Δημοσίευση από cdhyper » 09 Δεκ 2004 15:39

Ναι ου ιδιαίτερη δυναμική έχει το internet στην Ελλάδα. Όπως επίσης μειώνεται και ο πληθωρισμός και το δημόσιο έλλειμμα. Οι δείκτες ευημερούν και ο ασθενής πεθαίνει.
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org

Άβαταρ μέλους
ArchangelX
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2430
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004 13:33
Τοποθεσία: 7ος Ουρανός
Επικοινωνία:

Διαφημιστική δαπάνη στο Ιντερνετ: Ενας γίγαντας που ξυπνάει.

Δημοσίευση από ArchangelX » 09 Δεκ 2004 17:20

Η νεκροψία θα δείξει...
Εικόνα

Dr_Michael
Δημοσιεύσεις: 681
Εγγραφή: 10 Μάιος 2002 10:09
Τοποθεσία: Ευρώπη
Επικοινωνία:

Διαφημιστική δαπάνη στο Ιντερνετ: Ενας γίγαντας που ξυπνάει.

Δημοσίευση από Dr_Michael » 09 Δεκ 2004 21:39

cdhyper έγραψε:Ναι ου ιδιαίτερη δυναμική έχει το internet στην Ελλάδα. Όπως επίσης μειώνεται και ο πληθωρισμός και το δημόσιο έλλειμμα. Οι δείκτες ευημερούν και ο ασθενής πεθαίνει.
Θα ανέβει, αλλά θα αργήσει δεκαετίες (όχι απλώς χρόνια).

Άβαταρ μέλους
Basilakis
PHP Moderator
Δημοσιεύσεις: 8574
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2003 13:03
Τοποθεσία: Womans' Brain
Επικοινωνία:

Διαφημιστική δαπάνη στο Ιντερνετ: Ενας γίγαντας που ξυπνάει.

Δημοσίευση από Basilakis » 10 Δεκ 2004 16:29

Όσο και να αργίσει... Έστι και αλιώς όλα αργούνε... Το θέμα είναι ότι θα βοηθήσει πάρα πολύ κόσμο!

Άβαταρ μέλους
jmoutis
Δημοσιεύσεις: 124
Εγγραφή: 26 Οκτ 2003 17:54

Διαφημιστική δαπάνη στο Ιντερνετ: Ενας γίγαντας που ξυπνάει.

Δημοσίευση από jmoutis » 10 Δεκ 2004 19:27

........
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος jmoutis την 14 Νοέμ 2008 12:54, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
ArchangelX
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2430
Εγγραφή: 24 Μαρ 2004 13:33
Τοποθεσία: 7ος Ουρανός
Επικοινωνία:

Διαφημιστική δαπάνη στο Ιντερνετ: Ενας γίγαντας που ξυπνάει.

Δημοσίευση από ArchangelX » 10 Δεκ 2004 20:21

Παρά το ότι η ελληνική διαδικτυακή διαφημιστική αγορά είναι ακόμα «μικρή» παρουσιάζει συνεχή αύξηση.
Κύριοι, αυτό είναι ο πυρήνας του άρθρου. Το οτι τα έσοδα αυτή τη στιγμή είναι απο μηδενικά εώς λίγα είναι πολύ καλύτερα απο 1-2 χρόνια πρίν που τα έσοδα ήταν απλά μηδενικά. Μέρα με την μέρα βλέπουμε την internetική διαφήμηση να εξαπλώνετε, είτε αυτό λέγεται banner κάποιας εταιρίας hosting σε κάποιο vortal-forum, είτε bannerάκια τοπικών επιχειρήσεων σε τοπικά "portal" ειδήσεων και ηλ.καταλόγους προώθησης προιόντων.

Το θέμα είναι οτι υπάρχει αύξηση. Ο εμπορικός κόσμος στην επαρχία και ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές αρχίζει να ξυπνάει και να αναζητεί άλλους τρόπους προόθησης των προιόντων και των υπηρεσιών του. Τα τοπικά κανάλια έχουν πεθάνει και το ραδιόφωνο είναι απλά αναποτελεσματικό. Τί μένει?

Εμείς μένουμε. Πρόκειτε για ένα παιχνίδι οπου οι πρώτοι που θα παίξουν θα είναι και οι περισσότερο κερδισμένοι.
Εικόνα

arhontas
Δημοσιεύσεις: 198
Εγγραφή: 22 Ιαν 2002 01:00

Διαφημιστική δαπάνη στο Ιντερνετ: Ενας γίγαντας που ξυπνάει.

Δημοσίευση από arhontas » 11 Δεκ 2004 10:11

Πω πω ανεβαίνει η διαφημιστική καμπάνια. Ο Λαμπράκης πληρώνει τόσα λεφτά για να διαφημίσει το Βήμα στο in.gr και το in.gr στο RAM.

Τεράστια αλλαγή. Θέλετε διαφημίσεις και να ανεβάσετε την Ελλάδα; Από ότι ακούω κάποιοι δίνουν κάτι χαρτάκια (α ναι τιμολόγια) με τρελά ποσά πάνω, για διαφήμιση στο internet και παίρνουν ούτε το 1/4.

Κρατάω ένα τσιγάρο από κάθε πακέτο για να τους πηγαίνω όταν κάποτε γίνουμε Ευρώπη και τα λαμόγια πάνε φυλακή.

Άβαταρ μέλους
Cha0s
SysAdmin
Δημοσιεύσεις: 10242
Εγγραφή: 28 Ιούλ 2001 03:00

Διαφημιστική δαπάνη στο Ιντερνετ: Ενας γίγαντας που ξυπνάει.

Δημοσίευση από Cha0s » 11 Δεκ 2004 10:27

Τι λες ρε!

Κάπνισε τα τα τσιγαράκια ρε που θα τα δώσεις στα λαμόγια!

Δεν φταίνε σε τίποτα τα τσιγάρα! (Τώρα που θα ακριβύνουν κιάλλο κιόλας!)

arhontas
Δημοσιεύσεις: 198
Εγγραφή: 22 Ιαν 2002 01:00

Διαφημιστική δαπάνη στο Ιντερνετ: Ενας γίγαντας που ξυπνάει.

Δημοσίευση από arhontas » 11 Δεκ 2004 14:51

Σκέφτομαι να δώσω 3 δις να διαφημίσω το groffice.info σε ένα άλλο δικό μου site. Λες να ανεβάσει κατά 3 δις δρχ τον τζίρο ?

Βέβαια εμένα δεν με συμφέρει γιατί θα πληρώσω εφορία. Εκτός βέβαια αν τα 3 δις δρχ τα ξαναπληρώσω πίσω για να διαφημίσω το άλλο site στο groffice.info

Και ειδικά αν είσαι στο χρηματιστήριο βολεύει πολύ. Κάτι τέτοια κάνανε και κάτι εταιρείες που αύξησαν και τα γράμματα στο ονοματάκι τους, αλλά στα ανατολικά της Ευρώπης.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Web Usability & Accessibility”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες