προγράμματα 3d graphics

Δημιουργία τρισδιάστατων γραφικών με Cinema 4D, Max 3Ds, Maya, ...

Συντονιστές: Super-Moderators, Graphics Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Knorcedger
Script Master
Δημοσιεύσεις: 1226
Εγγραφή: 18 Μάιος 2004 04:29
Επικοινωνία:

προγράμματα 3d graphics

Δημοσίευση από Knorcedger » 02 Ιουν 2005 10:35

Καλήμερα.

Θα ήθελα κάποιος που έχει ασχοληθει με κάποιο/α προγραμμα/τα δημιουργίας 3d γραφικων να μου εξηγήσει σε γενικές γραμμές τις διαφορές μεταξυ των διαφόρων προγραμμάτων που κυκλοφορούν στην αγορά.

Γνωρίζω ότι το πιο διαδεδομένο είναι το 3d max studio, αλλά κυκλοφορούν επίσης και πολλά άλλα (cinema4d, swift3d, lightwave, world builder...)

Για κάποιον σαν και εμένα που θα ξεκινησει την ενασχόληση του με το 3d σχεδόν από το μηδεν (έχω παίξει λίγο με κάποια έτοιμα σχέδια του swift3d) πόσος χρόνος θα χρειαστει για να είμαι σε θέση να δημιουργω αξιόλογα projects;
Εικόνα
myUbuntu.gr[Ελληνικός οδηγός για Ubuntu]

Άβαταρ μέλους
steve24
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: 24 Φεβ 2005 10:36
Επικοινωνία:

προγράμματα 3d graphics

Δημοσίευση από steve24 » 02 Ιουν 2005 22:30

Καταρχάς μιλάει αυτοδίδακτος.
Οι διαφορές των προγραμμάτων που κυκλοφορούν στην αγορά δεν είναι πολύ μεγάλες. Εξάλλου τώρα πια με τις αναβαθμίσεις που βγάζουν κάθε τρις και λίγο δεν μένεις πίσω. Πάντως αυτό που πρέπει να προσέξεις είναι η τιμή, το interface και τα βοηθητικά εργαλεία (πχ. cloth simulator, fluids simulation, camera tracking) . Δοκίμασε όσα περισσότερα demo μπορείς για να ξέρεις τι γίνεται. Μπορεί μάλιστα να σου έρθει πιο οικονομικά να αγοράσεις ξεχωριστά πχ. 3d app (app stands for application) και fluids simulator. Εγώ προσωπικά δούλευα 3D Studio Max και τώρα το γύρισα στο Maya. Γιατί με κάλυπτε περισσότερο. Όσο για τις γνώσεις 3d είναι να αποκτήσεις τα βασικά. Το πρόγραμμα μετά από ένα δύο μήνες την συνηθίζεις. Όσο για το πόσο γρήγορα θα μάθεις εξαρτάται περισσότερο από το πώς τα «παίρνεις» αυτά. Το 3d workflow είναι:
1. modeling (σχηματισμός των αντικειμένων και της σκηνής ανάλογα με τα πλάνα που θέλεις)
2. texturing (εφαρμογή υφών στα αντικείμενα που δημιουργήθηκαν στο προηγούμενο στάδιο, για να μοιάζουν ρεαλιστικά)
3. animation (δημιουργία κίνησης)
4. rendering (απόδοση με κατάλληλο renderer ανάλογα με το αποτέλεσμα που θέλουμε πχ. ρεαλιστικό, κόμικ, κτλ)
5. post production (ρετουσάρισμα σε εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφίας ή video ανάλογα για το αν μιλάμε για στατική εικόνα ή video)
για να τα δαμάσεις όλα αυτά θα θέλεις τουλάχιστον 10-12 μήνες. Αλλά άμα ξεκινήσεις να τα δουλεύεις θα τα θυμάσαι. Δεν είναι τόσο δύσκολα όσο ακούγονται, αρκεί να κατανοήσεις ότι θέλουν τον χρόνο τους και δεν μπορείς μέσα σε μία μέρα να φτιάξεις κάποιο θεϊκό project. Μπορείς να βρεις και κάποιο βιβλίο για να ξεκινήσεις – τα λένε πολύ καλά για τους νέους στον τομέα. Και με ένα περιοδικό που και που είσαι άψογος!

Ε, μισό να βρω info για το κάθε πακέτο...

Άβαταρ μέλους
steve24
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: 24 Φεβ 2005 10:36
Επικοινωνία:

προγράμματα 3d graphics

Δημοσίευση από steve24 » 03 Ιουν 2005 00:24

Λοιπόν τα πιο δημοφιλή πακέτα είναι:

1. maya (6.5) mac/pc £1,470
2. softimage XSI (4.5) pc £ 1,082
3. 3ds max (7) pc £ 2,695
4. lightwave (9) mac/pc £ 995
5. cinema4d (9.5) mac/pc £ 2,199

στο βαρύ πυροβολικό ανήκουν τα Alias maya και SoftimageXSI. Το 3ds Max είναι κάπου στο μέσο και τα LightWave και Cinema 4d αποτελούν πιο ελαφριά εργαλεία. Μιλάμε πάντα για καθαρόαιμες 3d εφαρμογές. Τα δύο τελευταία είναι τα πιο εύκολα στην χρήση, με λιγότερες αλλά όμως αξιοπρεπείς δυνατότητες. Εκεί που υστερούν με τους «μεγάλους» είναι στα εργαλεία modeling και στο animation.

Το 3ds max είναι το μόνο με παλιό πυρήνα που όμως αναβαθμίζει τα «εξωτερικά» χαρακτηριστικά για να κρατιέται. Είναι καλό και για game development και θα βρεις στο www πολύ (μα πολύ) υλικό/tutorials. Καλύπτει όλους τους τομείς και συνεργάζεται πολύ καλά με third party products.

Και τα πρώτα δύο είναι αυτά που χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο στην βιομηχανία του θεάματος, λόγω των δυνατοτήτων τους, της επεκτασιμότητάς τους και της ποιότητας παραγωγής. Για παράδειγμα το maya έχει δική του γλώσσα προγραμματισμού (MEL). Οπότε άμα θέλεις πχ να ελέγξεις την ένταση όλων των φωτεινών πηγών της σκηνής σου μπορείς να γράψεις λίγες γραμμές κώδικά και να τον κάνεις ένα εικονίδιο στην γραμμή εργασιών για να το χρησιμοποιείς όποτε θέλεις. Όπως μπορείς να αλλάξεις και το interface έτσι ώστε να σε βολεύει. Ή το XSI έχει εγγενή υποστήριξη του mental ray renderer ο οποίος προσομοιώνει κατά το rendering την εκπομπή φωτονίων και τις ανακλάσεις/διαθλάσεις αυτών για ρεαλιστικά αποτελέσματα σε γυαλί, νερό, global lighting.

Γενικά στην παραγωγή δεν φαίνονται και πολλές διαφορές. Όλες οι εφαρμογές κάνουν λίγο πολύ τα ίδια και όλες αποτελούν ολοκληρωμένα σύνολα, γιατί ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Απλά όσο προχωράς προς τα πάνω βλέπεις να αυξάνουν η δυνατότητα και η παραμετροποίηση για να επιτυγχάνεις πιο δύσκολα projects. Το καλύτερο θα ήταν να ξεκινήσεις με κάτι μικρό για αρχή, μέχρι να δαμάσεις το workflow και μετά προχώρησε όπου βλέπεις ότι σε παίρνει.

Και όσον αφορά το hardware (ναι, γιατί πρέπει να υπολογίζεις και αυτό) θέλει ένα αξιοπρεπές pc με μνήμη 512mb και πάνω και μία καρτούλα γραφικών αρκετά καλή (για παιχνίδια, για 3d δεν έχει σημασία). Μπορείς να δουλέψεις με οποιαδήποτε κάρτα, απλά όσο πιο πολλές απαιτήσεις θα έχεις από την 3d app τόσες θα έχει και αυτή από το pc σου!

Μακάρι να σε κάλυψα!

Άβαταρ μέλους
Knorcedger
Script Master
Δημοσιεύσεις: 1226
Εγγραφή: 18 Μάιος 2004 04:29
Επικοινωνία:

προγράμματα 3d graphics

Δημοσίευση από Knorcedger » 03 Ιουν 2005 01:21

stece24 ήσουν κάτι παραπάνω από κατατοπιστικός.

Εγω σκέφτομαι να αρχίσω την ενασχόληση μου με το 3d για να φτιάχνω γραφικα για τα web sites που κατασκευάζω, αλλά και από μεράκι.

Από αυτα που μου έγραψες, νομιζω ότι θα ήταν καλύτερο να ξεκινησω με το cinema4d, το οποιο όπως λες είναι σχετικα ευκολο, και έχω βρει και αρκετα tutorials.

Και ακόμα μία ερώτηση. Εγω, δεν έχω ιδιαίτερη κλίση προς το σχέδιο, δηλαδη, δεν είμαι και ο καλύτερος στο να φτιάχνω σχέδια στο χαρτί, αυτο θα περιορίσει τις δυνατοτητες μου στο 3d, ή δεν παίζει και τόσο σημαντικό ρόλο;

Το pc μου είναι στα 2.5, με 1gb ram και gforce 4 128mb. Ελπίζω πως δεν θα έχω ιδιαίτερα προβληματα τουλάχιστον στην αρχη που θα μαθαίνω τα βασικά, σωστά;
Εικόνα
myUbuntu.gr[Ελληνικός οδηγός για Ubuntu]

Άβαταρ μέλους
steve24
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: 24 Φεβ 2005 10:36
Επικοινωνία:

προγράμματα 3d graphics

Δημοσίευση από steve24 » 03 Ιουν 2005 10:49

Ναι το Cinema4d είναι μία πολύ καλή επιλογή.

Για την κλίση στο σχέδιο που λες. Θα σου χρειαζόταν μόνο στο στάδιο του modeling και της δημιουργίας textures (εάν τις ζωγράφιζες στο χέρι). Όμως μπορείς να βρεις πολλές υφές στο internet για να κάνεις σχεδόν οποιαδήποτε δουλειά και μάλιστα δωρεάν.
Και όσον αφορά το modeling θα το χαρακτήριζα την νοητική απλοποίηση του μοντέλου που θέλεις να σχεδιάσεις σε απλά γεωμετρικά σχήματα (τα οποία είναι σε θέση να δημιουργήσει η 3d app) και τα οποία απλά ρετουσάρεις εκ των υστέρων. Πχ να αναλύσεις ότι ένα στυλό αποτελείται από έναν κύλινδρο ή ένα κινητό από έναν κύβο. Δεν νομίζω ότι πρέπει να είσαι ζωγράφος για να το πετύχεις, αλλά να έχεις μία πιο σφαιρική προσέγγιση του τι θέλεις να πετύχεις. Σίγουρα και σε αυτόν τον τομέα ο παγκόσμιος ιστός θα είναι γεμάτος, αλλά δεν είμαι ψαγμένος για cinema4d οπότε δεν ξέρω τι παίζει.

Όσο για το pc σου είναι άψογο και για μελλοντικές δουλειές. Οι διάφορες ακριβές κάρτες που κυκλοφορούν το μόνο που κάνουν είναι να έχουν γρηγορότερους επεξεργαστές και περισσότερη μνήμη για να διαχειρίζονται projects με πολλά πολύγωνα ή/και να διαθέτουν κάτι σαν real time renderers για να βλέπεις στην οθόνη σου όταν σχεδιάζεις μία προσέγγιση του τι θα έχεις μετά το rendering.

Άντε καλή σταδιοδρομία στον κόσμο του 3d και να θυμάσαι ότι εκεί επικρατεί η φαντασία!

Άβαταρ μέλους
Knorcedger
Script Master
Δημοσιεύσεις: 1226
Εγγραφή: 18 Μάιος 2004 04:29
Επικοινωνία:

προγράμματα 3d graphics

Δημοσίευση από Knorcedger » 03 Ιουν 2005 13:10

Ευχαριστω για τις πληροφορίες, μετα την εξεταστικη που θα έχω και περισσότερο χρόνο θα ασχοληθω αρκετα με το 3d.
Εικόνα
myUbuntu.gr[Ελληνικός οδηγός για Ubuntu]

Άβαταρ μέλους
Chaos
Graphics Master
Δημοσιεύσεις: 830
Εγγραφή: 09 Μάιος 2005 17:47
Τοποθεσία: Ιεράπετρα Κρήτης
Επικοινωνία:

προγράμματα 3d graphics

Δημοσίευση από Chaos » 03 Ιουν 2005 13:56

Δν ασχολουνται πολυ με το 3D GFX Designing οσοι ομως ασχολουνται βγαζουν λ7(με προυποθεση να εχουν ορεξη κ να ψαχνονται)......εγω αυτο εχω παρατηρησει...

Cmg__
Δημοσιεύσεις: 1710
Εγγραφή: 29 Μαρ 2005 22:40

προγράμματα 3d graphics

Δημοσίευση από Cmg__ » 03 Ιουν 2005 16:33

xara 3d
adobe imageready

Απάντηση

Επιστροφή στο “3D Graphics design”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης