Κατασκευή SPRITE help!!!!

Δημιουργία τρισδιάστατων γραφικών με Cinema 4D, Max 3Ds, Maya, ...

Συντονιστές: Super-Moderators, Graphics Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
veriotis
Graphics Moderator
Δημοσιεύσεις: 1360
Εγγραφή: 22 Δεκ 2003 21:30
Τοποθεσία: Βέροια
Επικοινωνία:

Κατασκευή SPRITE help!!!!

Δημοσίευση από veriotis » 11 Δεκ 2005 01:17

sibas έγραψε:Σε ευχαριστώ veriotis είναι αρκετά όμορφα και το τελευταίο μου έδωσε μια άλλη ιδέα για βοήθημα στο SDL,
θα με δυσκολέψει λιγάκι για να κάνω κάποιο game tutorial με το συγκεκριμένο, θα βρω όμως την λύση :)
ego se euxaristo
an kai ashetos me ton programatismo archisa na to psachno to thema mias
kai tha mou chriasti sta grafika pou ftiachno kai chari sta tut pou egrapses sta ellinika (an kai diavazo kai agglika kai germanika) mou mpike to mikrovio na ascholitho perisotero me ton programatismo
tha etimaso kai alla sprite tora pou ematha ti eine :):)

sibas
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1851
Εγγραφή: 21 Φεβ 2003 01:21
Τοποθεσία: Μια εδώ.. Μια εκεί.. Σήμερα είμαι εδώ!!!
Επικοινωνία:

Κατασκευή SPRITE help!!!!

Δημοσίευση από sibas » 11 Δεκ 2005 01:22

Υπομονή μερικές μέρες και θα δείς μερικά απλά πράγματα που μπορούν να γίνουν με SDL

sibas
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1851
Εγγραφή: 21 Φεβ 2003 01:21
Τοποθεσία: Μια εδώ.. Μια εκεί.. Σήμερα είμαι εδώ!!!
Επικοινωνία:

Κατασκευή SPRITE help!!!!

Δημοσίευση από sibas » 11 Δεκ 2005 01:35

παρεμπιπτόντως veriotis ποιο πρόγραμμα χρησιμοποιείς
θέλω να ξεκινήσω το pov-ray αλλά βλέπω να τρώω πολυυυυύ χρόνο για να το μάθω.

Άβαταρ μέλους
veriotis
Graphics Moderator
Δημοσιεύσεις: 1360
Εγγραφή: 22 Δεκ 2003 21:30
Τοποθεσία: Βέροια
Επικοινωνία:

Κατασκευή SPRITE help!!!!

Δημοσίευση από veriotis » 11 Δεκ 2005 01:52

cinema4d gia tin kinisi kai ta 3d
bannershop gif animator gia ta gifakia
kai photoshop gia to bmp

Άβαταρ μέλους
Bugman
Δημοσιεύσεις: 362
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2003 20:39
Τοποθεσία: Πρέβεζα
Επικοινωνία:

Κατασκευή SPRITE help!!!!

Δημοσίευση από Bugman » 15 Δεκ 2005 10:04

Πριν την εμφάνιση των bliters, των ολοκληρωμένων που γράφουν γρήγορα Bitmaps στην οθόνη, τα sprites ήταν επιφάνειες (layers) με διαφάνεια (βάση χρώματος ή και συνολική), που κάλυπταν μέρος της οθόνης.
H Atari έλεγε τα Sprites "players", αλλά καθιερώθηκε η ονομασία Sprites. Εκτός από τα Χ και Υ, δηλαδή τις συντεταγμένες όπου θα εμφανιστεί το sprite, υπήρχε και ο έμμεσος τρόπος διευθυνσιοδότησης του bitmap που θα εμφανιστεί στη θέση του sprite. Αλλάζοντας περιοδικά το bitmap εμφανίζονταν η κίνηση, και αυτό γινόταν πολύ γρήγορα με την αλλαγή μιας διεύθυνσης και όχι με την μεταφορά όλου του bitmap.Επίσης στο Hardware υπήρχε και διακοπή (interrupt) προς τον επεξεργαστή σε περίπτωση που κάποιο sprite επικάλυπτε άλλο ή το περιθώριο, αυτός λεγόταν collision control.
Στα PC δεν υπάρχει hardware sprite. Ένα spite που βλέπουμε συνέχεια είναι ο δείκτης του ποντικιού!

Ο ποιο απλός τρόπος να φτιάξουμε sprites, είναι με την μέθοδο του διπλού buffer, της μάσκας και του bitmap του sprite. Τα buffers είναι μεγάλα bitmap που κρατάνε όλη την οθόνη. Στο ένα έχουμε το φόντο. Στο άλλο τυπώνουμε το φόντο και τα sprites. Τα sprites τυπώνονται πρώτα με τη μάσκα, ώστε να μηδενιστούν όσα pixels θα γραφτούν στην οθόνη, και μετά με OR τυπώνουμε την εικόνα του bitmap (αν δεν είχαμε μηδενίσει με την μάσκα το φόντο στα σημεία που θα εμφανιστεί η εικόνα του sprite τότε το OR θα συννένωνε bits και θα έβγαζε άλλα για άλλα χρώματα!).
Τώρα πια είναι τόσο γρήγος ένας υπολοιγστής που μπορεί να φτιάχνει sprites με μάσκες με μεταβλητή διαφάνεια, στο σύνολο αλλά και τοπικά ανά pixel.

Ασχολήθηκα με Sprites στην Μ2000 (www.M2000.tk) αν και δεν έφτιαξα δυνατότητα για διπλό buffer καθώς και δυνατότητα κίνησης των sprites με timer αυτόματα..!

Από τα παραδείγματά σας πάνω βλέπω ότι λείπουν οι μάσκες! Σ΄αυτή την περίπτωση το μαύρο χρώμα (ή το πάνω αριστερά pixel) είναι το 100% διάφανο.

Απάντηση

Επιστροφή στο “3D Graphics design”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης