Η ξεφτίλα του "όρκου του Ιπποκράτη" και των λοιπών "όρκων"

Προβληματισμοί και ανταλλαγή ιδεών από την Επικαιρότητα και διάφορα άλλα θέματα.

Συντονιστής: Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
cdhyper
Literature Moderator
Δημοσιεύσεις: 9707
Εγγραφή: 23 Ιουν 2001 03:00
Τοποθεσία: Φωτονερόπετρα
Επικοινωνία:

Η ξεφτίλα του "όρκου του Ιπποκράτη" και των λοιπών "όρκων"

Δημοσίευση από cdhyper » 04 Ιουν 2006 07:02

Το ξέρατε ότι κανείς γιατρός δεν ορκίζεται στον Ιπποκράτη πλέον; Ξέρατε ότι οι απόφοιτοι φιλοσοφίας ορκίζονται να υπηρετούν τη φιλοσοφία σαν θρησκευτικό δόγμα; Όχι; Πού ζείτε; Για διαβάστε αυτό.

Πόσες πολλές φορές αλήθεια έχουμε όλοι ακούσει ότι οι γιατροί ορκίζονται στον όρκο του Ιπποκράτη; Μάλιστα το έχουμε ακούσει τόσες φορές, ώστε να το θεωρούμε δεδομένο. Έτσι λοιπόν κάποιος πολίτης το θεωρεί δεδομένο, μέχρι να παρευρεθεί σε κάποια τελετή ορκομωσίας των αποφοίτων Ιατρικής σχολής. Τότε θα βρεθεί σε μια αναπάντεχη έκπληξη. Αυτή η έκπληξη επιτείνεται ακόμα περισσότερο, όταν αυτός ο ανυποψίαστος και συνάμα τραγικός πολίτης, γνωρίζει τον Όρκο του Ιπποκράτη, όπως μας παραδίδεται από την αρχαία ελληνική γραμματεία. Η τραγικότητα συνίσταται, γιατί ενώ περιμένει να ακούσει τον όρκο που γνωρίζει και έχει διαβάσει από το πρωτότυπο, ακούει κάποιον άλλο όρκο, που ποτέ του δεν φανταζόταν ότι υπήρχε! Είναι δυνατόν; Και όμως ναι, είναι. Γιατί να συμβαίνει κάτι τέτοιο;

περισσότερα εδώ:
http://filosofia.gr/matia.php?subaction ... m=&ucat=10&
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org

Άβαταρ μέλους
patriot
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1590
Εγγραφή: 20 Αύγ 2002 19:21
Τοποθεσία: Σπίτι μου!

Η ξεφτίλα του "όρκου του Ιπποκράτη" και των λοιπών "όρκων"

Δημοσίευση από patriot » 04 Ιουν 2006 18:57

Όταν διαβάσα το ποστ σου νόμιζα ότι θα εννοούσες το που φτάσαμε σήμερα, που οι γιατροί παίρνουν φακελάκια και γενικότερα στην αύξηση εγκληματικότητας και ότι εν ολίγοις θα έκρινες αρνητικά την όλη κατάσταση και ότι με αυτό το άρθρο θα προσπαθούσες να αφυπνήσεις τις συνειδήσεις του κόσμου μήπως και καταλάβουμε το πόσο κακό κάνουμε στον συνάνθρωπο μας.

Όταν όμως διάβασα το άρθρο είδα μία τελείως διαφορετική πλευρά. Ενώ εσύ υποτίθετε ότι έπρεπε να κρίνεις το με ποιο δικαίωμα άλλαζουμε τον όρκο της ιατρικής προς τον συμφέρον ορισμένων εγκληματιών -γιατί κατά την γνώμη μου περί εγκληματιες πρόκειται αφού παίζουν με την ανθρώπινη ζωή- εσύ παραπονιέσαι το γιατί βάζουμε μέσα στον όρκο την θρησκεία (!) δηλ "Γειά σου Γιάννη, κουκιά σπέρνω" και που.... τι σύμπτωση (!!) είναι η θρησκεία που αντιπαθείς κιόλας, και λες και ο Ιπποκράτης δεν ήταν θρήσκος. Ναι εντάξει, πίστευε σε άλλους θεούς από ότι πιστεύουμε εμείς σήμερα αλλά ΠΙΣΤΕΥΕ!

Και μιας και μου λες (μου το έχεις πει αλλη φορά αν θυμάσαι) ότι δεν ασχολήσαι με θρησκεία και δεν ξέρεις πολλά γι' αυτήν, σε πληροφορώ ότι τουλάχιστον η χριστιανική θρησκεία αν προστατεύει κάτι αυτό είναι το δικαίωμα της ζωής κάτι δηλ που εσύ ο ίδιος λες ότι ο όρκος του Ιπποκράτη το υποστήριζε. Αφού λοιπόν έχουν την ίδια γνώμη ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα σου; Ποιο ακριβώς είναι το θέμα του άρθρου; Ότι κάνουν κάτι που δεν έλεγε ο Ιπποκράτης (που δεν ξέρουμε τι θα έλεγε αυτός άμα ήξερε για τον χριστιανισμό) ή ότι κάνουν κάτι που εσένα δεν σου αρέσει; Θα πρέπει να ξεχωρίσεις αυτές τις δύο έννοιες αν θες να είσαι αντικειμενικός.

Αυτό που μου άρεσε στο άρθρο είναι ότι θέτεις ερωτήματα προς συζήτηση αλλά με στεναχώρησε που τα ερωτήματα που θέτεις είναι επίσης ενάντια στον όρκο του Ιπποκράτη αφού προσπαθείς να βρεις επιχειρήματα κατά ενός πράγματος που εσύ αντιπαθείς, με βάση όχι μόνο ξενόφερτα έθιμα (γιατί από όσο ξέρω οι εκτρώσεις είναι μοντέρνο φαινόμενο :P ) αλλά υποστηρίζοντας ότι το... κάνουν και οι άλλοι (!!!) ότι δηλ δεν (!) πειράζει να σκοτώσουμε το ίδιο μας το παιδί μόνο και μόνο επειδή υπάρχει λέει νόμος σε... άλλες χώρες (!!) που λένε το αντίθετο.

Σου είχα πει κάποτε ότι φιλόσοφος δεν σημαίνει να ξέρεις πολλά, αλλά να ξέρεις και τις δύο πλευρές ενός πράγματος για να μπορέσεις να αποφασίζεις δίκαια. Είσαι δίκαιος εδώ όταν λες ότι δεν πειράζει να σκοτώσουμε μια ανθρώπινη ζωή μόνο και μόνο για να υποστηρίξεις ότι η κόντρα σου με την θρησκεία είναι σωστή; Αυτό δηλ λέει ο Ιπποκράτης; Εγώ είχα την εντύπωση ότι έλεγε το αντίθετο....
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;

Άβαταρ μέλους
cdhyper
Literature Moderator
Δημοσιεύσεις: 9707
Εγγραφή: 23 Ιουν 2001 03:00
Τοποθεσία: Φωτονερόπετρα
Επικοινωνία:

Η ξεφτίλα του "όρκου του Ιπποκράτη" και των λοιπών "όρκων"

Δημοσίευση από cdhyper » 04 Ιουν 2006 19:25

Το άρθρο δεν επικεντρώνεται σε αυτό που νομίζεις. Μπορείς να το ξαναδιαβάσεις αν θέλεις, ολόκληρο αυτή τη φορά. Η εναλλαγή των θρησκειών είναι κάτι που με αφήνει αδιάφορο. Το γράφω και στο άρθρο ούτως ή άλλως. Αν δεν το καταλάβεις, μπορώ να το κάνω λιανά.

Όσο για την εντύπωση που σου έδωσε πριν το διαβάσεις, είναι λογικό με τα τόσα posts του fiskilis. Εγώ δεν είμαι δημοσιογράφος και ούτε νομίζω ότι οι κουβέντες των δελτίων ειδήσεων είναι τα πιο σημαντικά πράγματα.
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org

Άβαταρ μέλους
patriot
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1590
Εγγραφή: 20 Αύγ 2002 19:21
Τοποθεσία: Σπίτι μου!

Η ξεφτίλα του "όρκου του Ιπποκράτη" και των λοιπών "όρκων"

Δημοσίευση από patriot » 04 Ιουν 2006 21:16

Το άρθρο δεν επικεντρώνεται σε αυτό που νομίζεις. Μπορείς να το ξαναδιαβάσεις αν θέλεις, ολόκληρο αυτή τη φορά.
Επίτηδες το διάβασα ολόκληρο εξαρχής αλλά για προσωπικούς λόγους. Ο παππούς μου ήταν γιατρός και με ενδιέφερε το θέμα από αυτήν την άποψη. ΌΜΩΣ ομολογώ ότι έχεις δίκιο σε ένα πράγμα. Μπορεί να μην:
Όσο για την εντύπωση που σου έδωσε πριν το διαβάσεις, είναι λογικό με τα τόσα posts του fiskilis.
...είχα επιρεαστεί από το fiskilis (ούτε που τον σκέφτηκα καν) αλλά σίγουρα είχα επιρεαστεί από κάποια συζήτηση που εντελώς τυχαία είχα πριν μπω στο φόρουμ. Αυτή η κουβέντα με έκανε να σκεφτώ πιο αρνητικά το θέμα από όσο το λες και εν μέρη σε κατηγόρησα περισσότερο από όσο έπρεπε. Ζητώ συγνώμη γι΄αυτό το "εν μέρη". Αλλά ούτε και εσύ είσαι τόσο αντικειμενικός όσο λες. Λες ότι:
Η εναλλαγή των θρησκειών είναι κάτι που με αφήνει αδιάφορο. Το γράφω και στο άρθρο ούτως ή άλλως.
και είναι αλήθεια ότι σε αφήνει αδιάφορο και επίσης είναι αληθεια ότι το γράφεις και στο άρθρο αλλά παρακάτω λες δύο πράγματα τα οποία σε διαψεύδουν κατά ένα ποσοστό:

1)
Ο σύγχρονος όρκος είναι ένα απαράδεκτο και προσβλητικό για την κλασική μας κληρονομιά μόρφωμα. Αυτό το μόρφωμα προωθεί τις πιο ταπεινές και ποταπές ιδιότητες που μπορεί να έχει ένας σοβαρός επιστήμονας κατά την άσκηση του επαγγέλματός του: Να είναι φιλοχρήματος, να μη δείχνει συμπόνοια, να μη σέβεται την αξιοπρέπεια του ασθενούς, να είναι πουριτανός, δεισιδαίμονας και θρησκόληπτος. Με λίγα λόγια, ένα ιδανικό γρανάζι που θα εξυπηρετεί όλα τα συμφέροντα, εκτός από εκείνα του ασθενούς του.
Δηλ μας λες ότι είναι έγκλημα να είναι κανείς:
1) Πουριτανός
2) Δεισιδαίμονας
3) Θρησκόληπτος.

Καλά για το δεύτερο αλλά τα υπόλοιπα που κολλάνε; Πουριτανός κατά τον Καντ (μιας και αυτός είναι δημιουργός αυτής της θεωρίας) είναι να έχεις τις αγνές ιδέες της Καθ. εκκλησίας ή τουλάχιστον ότι αγνό είχε απομείνει από αυτή μετά την εκμετάλευση που έκανε κατά την περίοδο του μεσαίωνα. Ο Καντ ήθελε να πετάξει την βρωμιά και να κρατήσει μόνο τα καλά. Οσιαστικά λοιπόν μας λες ότι είναι κακό να είναι κανείς πουριτανός. Αν κάποιος δεν είναι αγνός τότε τι να είναι;

Θρησκόληπτος είναι αυτός που -εδώ δεν αντέχω να μην το πω :P- έχει διαφορετικές ιδέες από σένα σε ότι αφορά την θρησκεία. Και λέω "από σένα" γιατι εσύ έγραψες το άρθρο. Το τι είναι ο καθένας δεν πρέπει να το κρίνεις εσύ. Δεν έχουμε ελευθερία απόψεων;

Και πάνω σε αυτό, αν θες άκουσε την γνώμη μου και άλλαξε αυτές τις λέξεις γιατί δεν ταιριάζουν με το νόημα. Δεν είναι κακό να είσαι ούτε πουριτανός ούτε θρησκόληπτος (μάλιστα κατά την γνώμη μου το δεύτερο επιβάλλεται να είσαι :lol:)

2)
...αναγράφεται στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου και ένας δευτερεύων όρκος, τον οποίο πάνω κάτω εκφωνούν όλοι οι απόφοιτοι των Πανεπιστημιακών τμημάτων, ακόμα και της φιλοσοφίας ! Κάνω ιδιαίτερη μνεία στη φιλοσοφία, καθότι ο συγκεκριμένος όρκος, αναγκάζει τον απόφοιτο φιλοσοφίας να ορκίζεται ότι θα ασκεί την επιστήμη του "δίκην θρησκείας"!
Αν θεωρήσουμε ότι "θρησκεία" στην Ελλάδα σημαίνει "Ορθόδοξη θρησκεία" και η ορθόδοξη θρησκεία λέει πολλά από τα πράγματα που λες και εσύ (ξέρεις δεν είπε μόνο ο Ιπποκράτης όσα λες ότι είπε. Τα είπε και ο Χριστός) τότε γιατί να μην ορκίζονται σε αυτό; Που είναι το κακό; Γιατί τραβάς την προσοχή σε αυτό;

Κλείνοντας να πω ότι έχεις δίκιο που λες ότι σε αδίκησα. Δεν διάβασα βιαστικά το άρθρο, αντιθέτως το διάβασα πολύ αργά αλλά όχι τόσο προσεχτικά όσο έπρεπε. Ίσως επειδή νυστάζω τώρα... και γι' αυτό σου ζητάω συγνώμη σε ότι σε αδίκησα. Πάντως το διάβασα για δεύτερη φορά και νομίζω ότι αν αλλάξεις μερικά σημεία και δεν λες λέξεις που "προδίδουν" την αντιπάθεια σου προς κάτι που ο άλλος μπορεί να αγαπάει τότε θα είσαι πράγματι δίκαιος και αντικειμενικός.
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;

Άβαταρ μέλους
cdhyper
Literature Moderator
Δημοσιεύσεις: 9707
Εγγραφή: 23 Ιουν 2001 03:00
Τοποθεσία: Φωτονερόπετρα
Επικοινωνία:

Η ξεφτίλα του "όρκου του Ιπποκράτη" και των λοιπών "όρκων"

Δημοσίευση από cdhyper » 04 Ιουν 2006 21:38

Τους χαρακτηρισμούς "θρησκόληπτος" και "πουριτανός" τις χρησιμοποιώ με τη λεξιλογική τους σημασία, με αυτή δηλ. που συμφωνούν τα σημερινά λεξικά. Δεν κάνω φιλοσοφική αναγωγή. Για παράδειγμα όταν λέμε ότι "το σώμα μιας γυναίκας είναι ωραίο" δεν εννοούμε ότι "ο τάφος μιας γυναίκας είναι ωραίος" κάνοντας αναγωγή στον Πλάτωνα και τη σημασία της λέξεως "σώμα". Θρησκόληπτος είναι ο υπερβολικά αφοσιωμένος σε θρησκευτικό δόγμα και πουριτανός εκείνος που σεμνοτυφεί υπερβολικά.

Τώρα για την ουσία: Δε με ενοχλεί να ορκίζονται στον χριστιανικό θεό ή την παναγία, ή τον μωάμεθ ή τον βερζεβούλ. Τι χριστιανός, τι δωδεκαθεϊστής, για μένα όλα είναι θρησκείες. Το πρόβλημα βρίσκεται στο ότι αναφέρουν ότι αυτός ο όρκος είναι ο όρκος του Ιπποκράτη, ενώ δεν είναι. Αν θέλουν να ορκιστούν στον χριστιανικό θεό, να υπερασπίζονται την κερδοφορία και να διώχνουν μακριά την ομοφυλοφιλία, να το κάνουν, αλλά όχι να υποστηρίζουν ότι κάτι τέτοιο έλεγε ο Ιπποκράτης. Εδώ η πλάκα είναι ότι μιλάω φιλολογικά, και όχι φιλοσοφικά.

Πάρε το πρωτότυπο και την παραποίηση του όρκου, σύγκρινέ τα και πέσμου αν ο όρκος αυτός πρέπει να λέγεται Ιπποκρατικός. Και αν ναι, γιατί χρειάζεται να τον παραφράσουμε; Αφού το θέλουν τόσο πολύ, δε μπορούν να φτιάξουν έναν καινούριο, δικό τους; Μήπως εκμεταλλεύονται την καθολική παγκόσμια αποδοχή του Ιπποκράτη και ταυτόχρονα επιθυμούν να περάσουν τα δικά τους; Και ο σκύλος χορτάτος και η πίτα ολόκληρη; Το βρίσκεις ηθικό και συνεπές αυτό; Εσύ θα το έκανες; Δέχεσαι και εγκρίνεις την αλλοίωση της αρχαίας ελληνικής γραμματείας;

Μπορεί να υποστηρίζω το δικαίωμα στην έκτρωση ή την ενεργητική εκούσια ευθανασία, αλλά με τίποτε και ποτέ δεν θα παράφραζα τον Ιπποκράτη. Θα άφηνα τον όρκο αυτούσιο, ακόμα και αν δεν με συνέφερε, γνωρίζοντας ότι ομιλούμε περί συμβόλου και ότι κάθε παραποίηση θα ήταν μιζέρια και μικροψυχία.
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org

Άβαταρ μέλους
patriot
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1590
Εγγραφή: 20 Αύγ 2002 19:21
Τοποθεσία: Σπίτι μου!

Η ξεφτίλα του "όρκου του Ιπποκράτη" και των λοιπών "όρκων"

Δημοσίευση από patriot » 05 Ιουν 2006 21:14

Θα αφήσω προσωρινά μερικές απαντήσεις για αργότερα γιατί έχω να σου κάνω μια ερώτηση. Την απάντηση την ξέρω και απλά θέλω να δω αν την ξέρεις και εσύ.Αλλά αν σου την έλεγα εγώ θα έπρεπε να σου γράψω ολόκληρο βιβλίο μιας και δεν ξέρω τι ακριβώς γνωρίζεις.

Σε ρωτάω λοιπόν:
Αν βρίσκεις μικρόψυχο κάποιοι να λένε ψέμματα για το οικονομικό συμφέρον τους το οποίο αν το καλοσκεφτείς είναι τελείως δευτερεύον πράγμα στην ζωή, που φαντάσου όταν μερικοί παραποιούν τον ίδιο τον όρκο όχι για οικονομικό συμφέρον αλλά επειδή πιστεύουν ότι έτσι είναι το σωστό. Οι μεν το κάνουν για τα λεφτά, για ένα πράγμα που αύριο δεν θα υπάρχει θυσιάζοντας ζωές εν γνώση τους, ενώ οι δε, δεν ξέρουν καν ότι είναι κακό και νομίζουν ότι είναι καλό κιόλας!!! Ποιος είναι ο καλός της ιστορίας; Αυτός που ξέρει ότι κάνει κακό και αύριο μπορεί να το συνειδητοποιήσει και να αλλάξει γνώμη με αποτέλεσμα να αρχίσει να βοηθάει όσους έχουν ανάγκη ή αυτός που δεν το ξέρει καν και νομίζει ότι κάνει το σωστό; Ποιος έχει το δικαίωμα να ορκίζεται στον όρκο του Ιπποκράτη; Είτε αυτός είναι ο αυθεντικός όρκος είτε όχι. Ποιος;
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;

Άβαταρ μέλους
cdhyper
Literature Moderator
Δημοσιεύσεις: 9707
Εγγραφή: 23 Ιουν 2001 03:00
Τοποθεσία: Φωτονερόπετρα
Επικοινωνία:

Η ξεφτίλα του "όρκου του Ιπποκράτη" και των λοιπών "όρκων"

Δημοσίευση από cdhyper » 05 Ιουν 2006 21:31

Δεν εννοώ μικρόψυχο την φιλαργυρία (δεν είναι το θέμα επί του παρόντος) αλλά την αλλοίωση της αρχαίας ελληνικής γραμματείας.
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org

Άβαταρ μέλους
patriot
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1590
Εγγραφή: 20 Αύγ 2002 19:21
Τοποθεσία: Σπίτι μου!

Η ξεφτίλα του "όρκου του Ιπποκράτη" και των λοιπών "όρκων"

Δημοσίευση από patriot » 06 Ιουν 2006 18:05

Ναι αλλά για να μην αλλιώνουν την αρχαία ελληνική γραμματεία θα πρέπει να καταλάβουν το πόσο σπουδαία είναι αυτή. Στην σημερινή κοινωνία δεν μαθαίνουμε στα παιδιά μας τα πατροπαράδοτα ήθη και έθιμα τα οποία τηρούσαν τον πολιτισμό άρα δεν πρέπει να εκπλήσεσαι που δεν αντιλαμβάνονται στην σπουδαιότητα της.

Σε γενικές γραμμές οι άνθρωποι δεν κρατούν τον όρκο τους παρά μονάχα όταν νομίζουν ότι αυτό είναι παραπάνω από την ίδια τους την ζωή. Δηλαδή κάτι ανώτερο από αυτό που εκτιμούν συνήθως. Για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να σκέφτονται ότι ΥΠΑΡΧΕΙ κάτι ανώτερο από αυτούς και γι' αυτό αξίζει να κρατήσουν τον όρκο τους. Εγώ το μοναδικό ανώτερο που ξέρω είναι ο Θεός. Εδώ λοιπόν κολλάει η θρησκεία (επειδή στη αναφέρω συνέχεια δλδ) αλλά άσχετα με το ποια είναι αυτή. Αν δεν υπάρχει αυτή τότε δεν μπορείς να πιστέψεις το τυχών ανώτερο άρα καταναγκαστικά πέφτεις στα ανθρώπινα δεδομένα τα οποία ούτε μέχρι σήμερα που έχουμε τα πάντα δεν είναι τέλεια (γιατί αν ήταν θα συνεχιζαμε να ψάχνουμε; Δεν θα χρειαζόταν...)

Εγώ μέχρι σήμερα σου έχω πει -ούτε και εγώ ξέρω πόσες χιλιάδες φορές- ότι η δικιά μου η θρησκεία είναι η χριστιανική ορθόδοξη πίστη αλλά αυτό δεν έχει σημασία όταν πρόκειται να τηρήσεις ένα όρκο. Ο κάθε άνθρωπος πιστεύει στην δικά του πίστη. Ακόμα και εσύ πιστεύεις σε μία έστω και την λες με άλλο όνομα: "φιλοσοφία". Αυτό είναι η δικιά σου πίστη και την πιστεύεις και ζεις γι' αυτήν. Όταν κατανοήσεις το πόσο σημαντική είναι για σένα, θα κατανοήσεις το πόσο σημαντικό είναι για τον άλλο η δικιά του πίστη. Αν η δικιά του πίστη είναι οτιδήποτε άλλο από αυτό που ξέρεις εσύ τότε είναι περιττό να λες για "Ιπποκράτες" και "όρκους" γιατί γι' αυτούς δεν είναι τίποτα. Τότε είναι που σκέφτεσαι τι καλά που θα ήταν όλοι μας να είχαμε την ίδια πίστη η οποία θα ήταν σωστή και δίκαιη για όλους. Επειδή όμως δεν ξέρουμε τι ακριβώς σημαίνει "δίκαιο για όλους" τα άρθρα τύπου "κοιτάξτε φρίκη και κακό" δεν σημαίνουν τίποτα αφού ο καθένας αντιλαμβάνεται τα πράγματα με τον δικό του τρόπο σκέψης. Αυτό που θα πρέπει να κάνεις είναι να εξηγήσεις το πόσο σημαντικό είναι να κρατάς τον λόγο σου όταν τον δίνεις όποιος και αν είναι αυτός όχι απλά να λες "πα, πα, πα...". Από σένα εξαρτάται για το αν θα μπορέσεις να πείσεις τον άλλο ότι η "φρίκη" και το "κακό" είναι όντως ψυχική μιζέρια. Τώρα λοιπόν θέλω να σε ρωτήσω. Τι "πολεμοφόδια" νομίζεις ότι χρειάζεται να έχεις για να δώσεις στους άλλους να καταλάβουν; Πνευματικά; Ψυχικα;
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;

crisav
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 14 Απρ 2005 20:36

Η ξεφτίλα του "όρκου του Ιπποκράτη" και των λοιπών "όρκων"

Δημοσίευση από crisav » 06 Ιουν 2006 18:10

Μου φαίνεται πως δεν διαβασατε καλα τον όρκο του Ιπποκρατη.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος crisav την 07 Ιουν 2006 00:44, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
cdhyper
Literature Moderator
Δημοσιεύσεις: 9707
Εγγραφή: 23 Ιουν 2001 03:00
Τοποθεσία: Φωτονερόπετρα
Επικοινωνία:

Η ξεφτίλα του "όρκου του Ιπποκράτη" και των λοιπών "όρκων"

Δημοσίευση από cdhyper » 07 Ιουν 2006 00:35

Τη φιλοσοφία δεν μπορώ να τη βάλω σαν θεό μου γιατί απλούστατα φιλοσοφία είναι τρόπος να ρωτάς, δεν είναι αντικείμενο λατρείας ούτε δόγμα. Άλλο αν κάποιοι βάζουν έναν συγκεκριμένο εκπρόσωπο μιας συγκεκριμένης φιλοσοφίας ως θεό. Δεν ανήκω σε αυτούς.

Τώρα αν ο όρκος χρειάζεται ένα θεό, εγώ μπορώ να ορκιστώ στην αξιοπρέπειά μου και μάλιστα να τον τηρήσω καλύτερα τον όρκο αυτόν από κάποιον που αποκαλείται "ένθεος".
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org

Άβαταρ μέλους
Johny76
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 10:44
Τοποθεσία: 7 χιλιόμετρα δυτικά της Αθήνας

Η ξεφτίλα του "όρκου του Ιπποκράτη" και των λοιπών "όρκων"

Δημοσίευση από Johny76 » 07 Ιουν 2006 21:00

Kai na orkizontai kai na min orkizontai oi giatroi ston Ippokrati, to idio tomaria tha 'nai. Apo oles tis epaggelmatikes omades einai me diafora oi xeiroteroi (oxi oloi vevaia alla i syntriptiki tous pleiopsifia). Einai anaisthitoi, xontropetsoi koilarades pou de logariazoun tipote allo apo tin tsepi tous, eite exoun orkistei eite oxi.
Teleia kai pavla.

Άβαταρ μέλους
patriot
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1590
Εγγραφή: 20 Αύγ 2002 19:21
Τοποθεσία: Σπίτι μου!

Η ξεφτίλα του "όρκου του Ιπποκράτη" και των λοιπών "όρκων"

Δημοσίευση από patriot » 07 Ιουν 2006 22:16

cdhyper έγραψε:Τη φιλοσοφία δεν μπορώ να τη βάλω σαν θεό μου γιατί απλούστατα φιλοσοφία είναι τρόπος να ρωτάς, δεν είναι αντικείμενο λατρείας ούτε δόγμα.
Με τον τρόπο που την υπερασπίζεσαι κάθε φορά (δηλ όχι μόνο μία ώστε να πεις ότι ήταν εξαίρεση) εσύ ο ίδιος με αναγκάζεις να διαφωνήσω. Μπορεί να είπες μια σωστή επεξήγηση για του τι είναι, αλλά το πράγμα δεν είναι τόσο απλό. Και όμως εσύ ξέρεις και το δύσκολο προφανώς γιατί το έχεις μελετήσει. Και κανείς δεν κάθεται να ΞΟΔΕΨΕΙ την ζωή του για κάτι που δεν το πιστεύει βαθιά και αληθινά. Άρα μάλλον είναι ο δικός σου Θεός και απλά δεν το έχεις καταλάβει μέχρι στιγμής.
Τώρα αν ο όρκος χρειάζεται ένα θεό, εγώ μπορώ να ορκιστώ στην αξιοπρέπειά μου και μάλιστα να τον τηρήσω καλύτερα τον όρκο αυτόν από κάποιον που αποκαλείται "ένθεος".
Ο άνθρωπος -όχι εσύ ειδικά- μπορεί να ορκιστεί σε ένα σημαντικό γι' αυτόν πράγμα έστω και αν αυτό είναι κακό. Μόνο οι τίμιοι και ανιδιοτελείς άνθρωποι ορκίζονται σε ανώτερα πράγματα όπως η αξιοπρέπεια, η τιμή, ή η ανθρώπινη ζωή κ.τ.λ. Όμως ακόμα και έτσι δεν πιστεύω ότι δέκα καλά μαζί που μπορεί να έχει κάποιος, μπορεί να είναι ανώτερα από ένα που μπορεί να έχει ένας άλλος αν αυτό είναι του Θεού. Γιατί και τα δέκα είναι βασισμένα στις ανθρώπινες νοοτροπίες και ιδέες (για την ακρίβεια δεν έχουμε καν ιδέα για το αν είναι σωστές ή όχι και αυτή μας η ανησυχία μας κάνει να ψάχνουμε όλο και περισσότερο στην επιστήμη) ενώ το άλλο είναι του Θεού δηλ από την ίδια την πηγή του καλού. Συγκρίνεται ένα πράγμα όπως ο άνθρωπος που στην καλύτερη περιπτωση θα πεθάνει μετά από 100 χρόνια, με τον Θεό που είναι αθάνατος; Άρα εγώ δεν μπορώ να πιστέψω σε αυτήν την αξιοπρέπεια. Αυτή η αξιοπρέπεια είναι θνητή και ακριβώς γι' αυτό πεθαίνει μέσα μας, μέρα με την ημέρα όταν βλέπουμε όλους τους άλλους να ζουν ζωή και κότα εις βάρος μας που έχουμε αξιοπρέπεια.
Τώρα αν ο όρκος χρειάζεται ένα θεό, εγώ μπορώ να ορκιστώ στην αξιοπρέπειά μου και μάλιστα να τον τηρήσω καλύτερα τον όρκο αυτόν από κάποιον που αποκαλείται "ένθεος".
Μόνο αν ο "ένθεος" είναι "γιατρός" όπως είναι οι γιατροί σήμερα και όχι όπως ο Ιπποκράτης τότε.


Johny76
Έχει σημασία τι είναι οι άλλοι όταν ΕΜΕΙΣ αποφασίζουμε για το τι θα είμαστε; Άσε τους άλλους να είναι ότι θέλουν και φρόντισε εσύ να είσαι καλός άνθρωπος. Ίσως έτσι να μπορέσεις να εξηγήσεις σε κάποιον τις διαφορές μεταξύ αυτών των δύο και να του αλλάξεις την ζωή προς το καλύτερο. Όπως είπε και η μητέρα Τερέζα, "αν δεν μπορείς να σώσεις τους πάντες, σώσε τουλάχιστον έναν".
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;

Άβαταρ μέλους
cdhyper
Literature Moderator
Δημοσιεύσεις: 9707
Εγγραφή: 23 Ιουν 2001 03:00
Τοποθεσία: Φωτονερόπετρα
Επικοινωνία:

Η ξεφτίλα του "όρκου του Ιπποκράτη" και των λοιπών "όρκων"

Δημοσίευση από cdhyper » 08 Ιουν 2006 00:52

Μόνο οι τίμιοι και ανιδιοτελείς άνθρωποι ορκίζονται σε ανώτερα πράγματα όπως η αξιοπρέπεια, η τιμή, ή η ανθρώπινη ζωή κ.τ.λ. Όμως ακόμα και έτσι δεν πιστεύω ότι δέκα καλά μαζί που μπορεί να έχει κάποιος, μπορεί να είναι ανώτερα από ένα που μπορεί να έχει ένας άλλος αν αυτό είναι του Θεού.
Αδυνατώ να σε παρακολουθήσω ειλικρινά. Για μένα που δεν δίνω δεκάρα για την ύπαρξη του Θεού όλα αυτά που λες ακυρώνονται. Στην γλώσσα της πίστης που μιλάς σηκώνω τα χέρια ψηλά. Δεν έχω να πω κάτι.
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org

Άβαταρ μέλους
patriot
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1590
Εγγραφή: 20 Αύγ 2002 19:21
Τοποθεσία: Σπίτι μου!

Η ξεφτίλα του "όρκου του Ιπποκράτη" και των λοιπών "όρκων"

Δημοσίευση από patriot » 08 Ιουν 2006 22:36

Μα είναι πολύ απλό.
Για να εκτιμήσει κάποιος έναν όρκο θα πρέπει να ξέρει το πόσο σημαντικό είναι αυτό. Μπορεί για μένα να είναι η ορθοδοξία αλλά για κάποιον άλλον μπορεί να είναι κάτι άλλο. Αλλά πρέπει να υπάρχει μια θεμελιώδης ρίζα αλλιώς δεν γίνεται τίποτα. Για πες μου, πιστεύεις ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στις μέρες μας με μια κάποια ρίζα; Και για φαντάσου ότι από αυτούς τους λίγους που μπορεί να υπάρχουν, ΑΚΟΜΑ ποιο λίγοι από αυτούς είναι γιατροί. Οι υπόλοιποι που έχουν στα χέρια τους ανθρώπινες ζωές αλλά δεν ενδιαφέρονται γι΄αυτές θα ενδιαφερθούν για τον όρκο του Ιπποκράτη; Από που και ως που;; (Βασικά με το να σώζεις ζωές τηρείς τον όρκο του, ΕΣΤΩ και αν δεν έχεις ορκιστεί σε αυτόν.) Γι' αυτό τσάμπα κουράζεις τα χέρια σου γράφοντας άρθρα...

Πάντως έχεις δίκιο από ότι φαίνεται η συζήτηση δεν οδηγεί πουθενά... Απλά μην παραξενεύσαι που κάποιοι δεν αγαπάνε τον Ιπποκράτη όσο εσύ.
1) Για όποιον γράφει με πολυτονικά....
2) Καλά ακόμα να συνηθίσετε την ιδέα ότι δεν γράφουμε ούτε με greeklish ούτε με κεφαλαία;

Απάντηση

Επιστροφή στο “Επικαιρότητα & Διάφορες Συζητήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες