Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Προβληματισμοί και ανταλλαγή ιδεών από την Επικαιρότητα και διάφορα άλλα θέματα.

Συντονιστής: Super-Moderators

Άβαταρ μέλους
mechpanos
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1709
Εγγραφή: 20 Μαρ 2003 00:59
Τοποθεσία: Athens - Pyrgos
Επικοινωνία:

Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Δημοσίευση από mechpanos » 23 Ιουν 2006 03:58

liberostelios έγραψε:Επαναλαμβάνοντας ότι είμαι φοιτητής, δεν μπορώ να καταλάβω που είναι το πρόβλημα στο όριο φόιτησης! Το "ποιόν ενοχλεί αυτός που είναι στη σχολή για πολλά χρόνια" δε λέει κάτι γιατί αυτός ο τύπος που είναι μέσα για αραλίκι και περνάει 1 μάθημα το εξάμηνο μόνο απαξίωση του πτυχίου μπορεί να επιτύχει (κάτι για το οποίο αγωνίζεσαι). Αν θες να μου πεις ότι δεν είναι όλοι έτσι και ότι, πχ., υπάρχουν αυτοί που εργάζονται ε τότε μπορούν να κάνουν αυτό που προβλέπει το νομοσχέδιο, δηλαδή διακοπή των σπουδών για κάποιο χρονικό διάστημα και συνέχισή τους αργότερα!
Θα σου πω επιγραμματικά μόνο, ότι ο "αιώνιος φοιτητής" δεν επιβαρρύνει σε κανένα σημείο, το εκπαιδευτικό σύστημα και το πανεπιστήμιο. Ούτε και υποβαθμίζει το πτυχίο σου. Απλά γιατί το πιο πιθανό είναι να πάει αυτός στον πάτο και εσύ που διαβάζεις στην επιφάνεια. Από την άλλη εγώ θα σου μιλήσω ανοιχτά και επί προσωπικού - για την δική μου περίπτωση. Εγώ για κάποια χρόνια μπήκα στο λούκι και διάβασα να περάσω σε μια σχολή, για καλή μου τύχη σε αυτήν που ήθελα, δηλαδή στους Μηχανολόγους Μηχανικούς του ΕΜΠ. Μετά από τόσα χρόνια συστηματικού διαβάσματος, λογικό είναι όταν μπήκα να πω ΟΚ, αράζουμε. Όταν όμως είδα ότι με αυτό το σκεπτικό, από τα 16 μαθήματα ετησίως περνάω τα 7-8, λογικά είπα ότι πρέπει να διαβάσω περισσότερο. Το επίπεδο δυσκολίας όμως ανεβαίνει και έτσι βρίσκεσαι στο 3ο-4ο έτος, να χρωστάς 25 μαθήματα. Τότε αρχίζεις και περνάς κάποια από αυτά αλλά κόβεσαι σε άλλα, γιατί έχουνε μαζευτεί πολλά. Κάπως έτσι γίνεται και πάει ο μέσος όρος αποφοίτησης στα 7 χρόνια. Αν κάποιου του πάρει κάτι παραπάνω δηλαδή, τι να κάνουμε να τον διώξουμε, επειδή δεν ξεσκίστηκε για άλλα 7 χρόνια στο διάβασμα; Να του πάρουμε το πτυχίο που πάλευε τόσα χρόνια να πάρει;
Ο αιώνιος ο φοιτητής δεν αποτελεί το πρόβλημα, κακά τα ψέματα. Δεν είναι κανένα έξοδο προς την πολιτεία, γιατί έτσι κι αλλιώς μετά το 7ο έτος δεν βγάζει πάσο οπότε δεν δικαιούται φοιτητικές διευκολύνσεις. Δεν παίρνει νέα βιβλία, γιατί υποτίθεται τα έχει ήδη πάρει. Αντίθετα, θα πρέπει ο ίδιος να ψαχτεί να βρει τι να κάνει γιατί αυτός θα έχει πρόβλημα οικονομικής εξάρτησης από τους γονείς του - οπότε αναγκάζεται να δουλεψει.
Αν πάλι πρέπει να απαντήσουμε κάπως στο πρόβλημα αυτό, ας εστιάσουμε στην ρίζα του και όχι στα αποτελέσματά του - βλ. τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ/ΤΕΙ, φοιτητική μέριμνα, τρόπος διεξαγωγής εξετάσεων στα πανεπιστήμια, εκπαιδευτικός ρόλος πανεπιστημίου κλπ.
Ξερω ότι δεν πήρες την απάντηση που θες αλλα τι να κάνω. Ενας απλός μηχανολόγος είμαι, δεν φιλοδοξώ να τα λύσω εγώ αυτά τα θέματα αλλά περιμένω να δω πραγματικες προτάσεις.
Όσο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια η λύση δεν είναι να μη γίνουν! Αντί να λέμε σε όλα ΟΧΙ τότε θα μπορούσαμε να κάτσουμε στο τραπέζι και να πούμε "Αν είναι να κάνουμε ιδιωτικά θα κάνουμε αυτό, αυτό, αυτό κι αυτό για να μην μπορούν να υποβαθμίσουν τα δημόσια και για να εξασφαλίσουμε έναν υγιή ανταγωνισμό ανάμεσά τους που θα μας αποφέρει και κέρδος (εκπαιδευτικό)". Όλοι παραπονιόμαστε ότι δεν πέφτουν λεφτά στην έρευνα των πανεπιστημίων! Δεν είναι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια μια λύση (αν γίνουν υπό ένα σωστό πλαίσιο και αφού εξασφαλιστούν καλύτερα δημόσια πανεπιστήμια);
Κοίταξε, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι κάτι το ουτοπικό για την Ελλάδα. Αλλά αυτό ακριβώς που λες είναι που δεν γίνεται στην περίπτωση αυτή. Δηλαδή, πρώτα θα θέσεις τις βάσεις για ένα σωστό δημόσιο Πανεπιστήμιο υψηλού επιπέδου και μετα, εαν οι συγκυρίες και οι κοινωνικές ανάγκες αυτής της χώρας το επιτρέψουν τότε ναι να προχωρήσεις και στο βήμα παραπέρα. Όχι και δεν πέφτουν λεφτά στην έρευνα των πανεπιστημίων, απλά πρέπει τα λεφτά της έρευνας να μην τα τσεπωνει ο καθηγητής με τα τσιράκια του, αλλά να πάνε υπέρ του πανεπιστημίου. Να κάτσουμε φίλε μου στο τραπέζι, αλλά για να συζητήσουμε πως θα κάνουμε καλύτερα τα πράγματα, όχι πως θα τα ισοπεδώσουμε και να τα κάνουμε όλα έναν αχταρμά για να έχουμε να λέμε. Εγώ συμφωνώ ότι θα πρέπει να υπάρξει ένας διάλογος αλλά πάνω σε υγιείς βάσεις και τέτοιες δεν υπάρχουν - όταν θίγουν κοινωνικά κεκτημένα.
Γιατί δεν ακούω ούτε μία πρόταση για το πως θα γίνουν καλύτερα τα πανεπιστήμια παρά μόνο το τι δεν θέλουμε να γίνει και τι θέλουμε να παραμείνει ως έχει;
Τελος αν δεν ακούς προτάσεις φταις καθαρά εσύ γιατί οι προτάσεις των φοιτητών υπάρχουν. Απλά, όταν λέμε όχι το λέμε σθεναρά και ακούγεται περισσότερο - ίσως επειδή βγάζει κάποιους από την βόλεψή τους!

cdhyper συμφωνώ κατά 90% σε όσα λες!
Πύργος θεός Πανηλειακός!!

Άβαταρ μέλους
billt
Δημοσιεύσεις: 1175
Εγγραφή: 20 Φεβ 2004 16:17
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Δημοσίευση από billt » 23 Ιουν 2006 10:59

To provlima den einai oi aionioi fitites arkei na min katevenoun se exetaseis me ellipi proetimasia sta mathimata mipos kai tou "katsoun" ta themata.

Auto pou ginete sti germania einai oti prepei to polli me tin triti fora na peraseis ena mathima allios pas epitropi .... opou analoga me to kiros kai ti diskolia tou panepistimoiu einai apo diskola ws adinaton na peraseis.Nomizw oti einai to kalitero metro sto nomosxedio.

Exw doulepsei me michanikous apo para polles chores tou kosmou. To epipedo oson spoudasan stin ellada einai exeretika psilo. To xamilotero epipedo michanikon to eida apo agglia. Den einai kaka ta panepistimia mas. Einai kakia i sxesi ton panepistimion me tis eteries kai i nootropia mas na theloume na doyleuoume se aktina 10km apo to spiti mas kai as eimaste pitzadoroi.

Twra apopseis san tou fiskili tha akousete pantou kai apo ipopsifious ergodotes pou eite "den kataferan" na spoudasoun eite to pedi tous spoudase stin albania afou eixe dosei 10 fores panelladikes edw. Autoi tha sas proteinoun na doulepsete me 300 euro gia na mazepsete empeiria ....

Autoi einai to provlima oxi i pedia mas. Otan parete ptichio na figete kai na pate ekei pou exei douleia kai oxi na pate gia pitsadori sti geitonia.

Άβαταρ μέλους
fiskilis
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 14093
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2003 22:44
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Δημοσίευση από fiskilis » 23 Ιουν 2006 11:05

Και ποιος σας είπε κύριοι φοιτητές ότι είμαι διατεθειμένος μέσα από την φορολόγηση μου να πληρώνω τις σπουδές που δεν κάνετε ??

Ποιος σας είπε ότι είμαι διατεθειμένος να πληρώνω τις κοπάνες σας ??
Πόσες ώρες σε σύνολο πόσων ωρών υποχρεωτικών και μη μαθημάτων παρακολουθείτε ??

Είδαμε το επίπεδο τέτοιου τύπου φοιτητών τώρα τελευταία με τόσα ιατρικά λάθη τι σπούδασαν τελικά !

Είδαμε πόσες ζωές πήραν στον λαιμό τους !

Πολύ θα ήθελα να ήξερα αν όλοι αυτοί οι νέοι γιατροί που στελεχώνουν τα κέντρα υγείας και τα περιφερειακά νοσοκομεία είχαν παρακολουθήσει όλα τα βασικά και μη μαθήματα και δεν έκοβαν βόλτες σε καφετέριες και πορείες όταν έπρεπε να είναι στην παράδοση και στο εργαστήριο ?

Ξυπνάτε κύριοι κοιτάτε να γίνετε σωστοί επιστήμονες γιατί σε εσάς εμπιστεύεται ο κοσμάκης την ζωή του !

Με τι συνείδηση θα πάτε να υπηρετήσετε σε έναν τομέα επιστημονικό όταν δεν είσαστε επαρκώς μορφωμένοι και σας λείπει η σωστή βάση ??

Βεβαίως και Ιδιωτικά Πανεπιστήμια γιατί εκεί ο καθηγητής αξιολογείται από την επιχείρηση και αποδίδει στο μάθημα δεν κοιτά να περάσει την ώρα να πάρει τον μισθό του και να βγάλει και κάνα ιδιαίτερο από μαθητές για να αύξηση τον χαμηλό μισθό του !

Και μιλώ εκ πείρας γιατί εγώ πήγα σε ιδιωτική τεχνική σχολή την οποία πλήρωνα από την τσέπη μου γιατί δούλευα ταυτόχρονα να μαζέψω ένσημα που απαιτούνταν για να συνεχίσω σε επόμενη χρονιά και ΕΜΑΘΑ από τον τρόπο παράδοσης του καθηγητή μπορούσα να τον αξιολογήσω από τις εσωτερικές διαδικασίες και είχα σωστά εργαστήρια

Ενώ ένας μαθητής δημόσιας τεχνικής σχολής δεν ξέρει την τύφλα του από την τέχνη που σπουδάζει

Ξέρω μερικοί από εσάς θα με βρίζετε αλλά όταν θα βγείτε στην ζωή και δεν θα είσαστε κάτω από την προστατευτική ομπρέλα του Μπαμπά σας και της Μαμάς σας τότε θα με θυμηθείτε και θα πείτε τι μαλάκας που ήμουν τότε που έπρεπε να σπουδάσω εγώ το κολοβαραγα στις πορείες στις απεργίες στις καφετέριες !

Και μην πει κανείς ότι με τις απεργίες Θα φτιάξουμε τα πανεπιστήμια και θα έχουμε καλύτερο μέλλον και αξιόλογο πτυχίο που θα αναγνωρίζεται από την αγορά εργασίας γιατί σας έχουν γελάσει

Μπορεί τώρα να υποχώρησε το κράτος σε αυτό που λέτε ότι θα ήθελε να περάσει ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ ΑΛΛΑ ΒΑΣΙΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΦΗΜΕΣ αλλά αυτό το κάνει λόγω δημοτικών εκλογών για να μην χάσει τις ψήφους σας θα το τρενάρει και μόλις γίνουν οι εκλογές θα το περάσει και εσείς θα κάνετε γάργαρες μετά γιατί έτσι έχουν μάθει αυτοί που κυβερνούν απλά ΔΕΝ ΣΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΝ

Όταν ένας εργοδότης έχει να διαλέξει μεταξύ ενός αποφοίτου δημοσίου ιδρύματος και ενός ιδιωτικού να είσαστε σίγουροι ότι θα διαλέξει σε ποσοστό 80 % τον προερχόμενο από το ιδιωτικό ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΕΣΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΙ με όλα αυτά που κάνετε !!

Και το σπουδαιότερο ΕΞΩ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος fiskilis την 23 Ιουν 2006 11:26, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.

Άβαταρ μέλους
cherouvim
Script Master
Δημοσιεύσεις: 3137
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2005 22:56
Τοποθεσία: Athens, Greece
Επικοινωνία:

Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Δημοσίευση από cherouvim » 23 Ιουν 2006 11:22

Kai pios sou eipe kyrie fiskili oti thelo na plirono olous tous 20hronous securitades tou metro/treno pou kapnizoun, milane sto kinito kai hazologane me gomenitses? Aftous pou an symvei kati sovaro sto metro (vlepe UK, ispania) tha valoun ta klamata kai tha eksafanistoun prin apo olous?

Άβαταρ μέλους
fiskilis
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 14093
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2003 22:44
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Δημοσίευση από fiskilis » 23 Ιουν 2006 11:25

ποτε αφου το λες αυτο πηρες το ονομα του security να κανεις εγγραφη καταγγελια στον εργοδοτη του για απρεπη συμπεριφορα η στην υπηρεσια που τον απασχολει ????

Άβαταρ μέλους
mechpanos
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1709
Εγγραφή: 20 Μαρ 2003 00:59
Τοποθεσία: Athens - Pyrgos
Επικοινωνία:

Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Δημοσίευση από mechpanos » 23 Ιουν 2006 13:46

Για πες μας, ποιυς εμπιστεύεσαι;

Ειδικά για τους γιατρούς δεν θα έπρεπε να το πείς αυτό. Είναι από τα καλύτερα μυαλά της χώρας και τα παιδιά έχουν ρίξει ατέλειωτες ώρες διαβασμα. Και το ξαναλεω το επίπεδο των Ελληνων φοιτητών όπως είπε ο bilt είναι παρα πολύ υψηλό και το βλέπουμε όταν πάμε έξω για μεταπτυχιακά (ειδικά στο engineering κομμάτι για την σχολή μου) όπου πολλά πράγματα τα έχουμε ήδη κάνει, οπότε αρκετοί Μηχανολόγοι πάνε κατευθείαν για διδακτορικό.

Τι στο διάολο τέλος πάντων, με τόσο διάβασμα που ρίχνουμε στη ζωή μας, μας αξίζει και λίγη τεμπελιά! (αρκεί να μην γίνεται κατάχρηση).
Πύργος θεός Πανηλειακός!!

Άβαταρ μέλους
deninho
Super Moderator
Δημοσιεύσεις: 7066
Εγγραφή: 17 Ιαν 2004 16:01
Τοποθεσία: σ'άλλη διάσταση
Επικοινωνία:

Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Δημοσίευση από deninho » 23 Ιουν 2006 14:53

Πόσες καταλήψεις και απεργίες και πορείες έχουν γίνει για τα τωρινά προβλήματα του Ελληνικού "Δημόσιου και Δωρεάν" Πανεπιστημίου;;; Όχι αυτά που θα μας ξεβολέψουν, αλλά για αυτά που ανέφερες, Πάνο. Να σου πω εγώ: ΚΑΜΙΑ. Λέτε ότι οι καθηγητές παίρνουν τα λεφτά που πάνε για την έρευνα, αλλά τι κάνετε? τίποτα απολύτως. Λέτε ότι οι καθηγητές κόβουν αβέρτα, και περνάνε μόνο όποιον γουστάρουν, αλλά τι κάνετε; Τίποτα απολύτως. Λέτε ότι θέλετε αυτοδιοίκηση, αλλά και τώρα που έχετε μια μεγάλη αυτονομία, τι κάνετε? Το έχετε μετατρέψει σε μπουρδέλο.

Ας φροντίσετε να περιθοριοποιήσετε και να βγάλετε εκτός πανεπιστημίου αυτούς που καταστρέφουν τις εγκαταστάσεις, κλέβουν εξοπλισμό, πουλάνε παράνομα DVD και CD, που πουλάνε ναρκωτικά κλπ. Καντε σαφές στον καθηγητή-χασάπη ότι είτε υπάρχει αξιολόγηση είτε όχι, δεν θα κάνει του κεφαλιού του, και θα βαθμολογεί αντικειμενικά. Έχει δύναμη ο Σύλλογος των Φοιτητών, αρκεί να μην παίζει πολιτικές σκοπιμότητες (όταν ακούω "να καταλάβουν ότι θα έχουν πολιτικό κόστος" και λοιπές @@ιες, δεν μπορώ να σκεφτώ τπτ άλλο από πολιτκές σκοπιμότητες) Μετά ελάτε να ζητήσετε αυτοδιοίκηση στο Πανεπιστήμιο. Δείξτε ότι την αξίζετε

puntaki
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 23 Ιουν 2006 16:07

Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Δημοσίευση από puntaki » 23 Ιουν 2006 16:25

Μιας και γράφτηκαν πολλά για τις κινητοποιήσεις και τα αιτήματα των φοιτητών θα ήθελα να κάνω κάποια σχόλια και να αποσαφινίσω κάποια πράγματα. Και αρχικά θα αναφερθώ στα αιτήματα των φοιτητών.
Αίτημα Νο1
Όχι στην Αναθεώρηση του Άρθρου 16 του Συντάγματος που θα φέρει την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Γιατί διαφωνούμε;
α) Η Παιδεία για μας είναι ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ και ΟΧΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ. Σ' αυτή τη βάση λοιπόν, θα πρέπει να παρέχεται ΔΩΡΕΑΝ στους πολίτες και όχι να αποτελεί αντικείμενο οικονομικής συναλλαγής.
β) Η πολιτική των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων όσον αφορά την Παιδεία κάνει σαφές ότι η ενίσχυση του Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της ούτε ήταν αλλά πολύ περισσότερο ούτε είναι στις προτεραιότητες τους. Επομένως έχουμε κάθε λόγο να υποπτευόμαστε ότι με την ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων θα μειωθεί περεταίρω η χρηματοδότηση των Δημοσίων Ιδρυμάτων με στόχο την σταδιακή υποβάθμιση ή ακόμα και κλείσιμό τους ώστε τα Ιδιωτικά να αποτελού αν όχι την μόνη σίγουρα την πρώτη επιλογή. Είναι γεγονός ότι τα 2 τελευταία χρόνια οι πόροι για την Παιδεία ακολουθούν φθίνουσα πορία από το πολύ χαμηλό 3,68% επι του ΑΕΠ που βρισκόνταν το 2004. Αυτό σε συνδιασμό με το μέτρο της κυβέρνησης που βάζει ως όριο το 10 για την εισαγωγή στην τριτιβάθμια εκπαίδευση δείχνουν ξεκάθαρα ποιος είναι ο στόχος τους. Για πρώτη φορά φέτος θα μείνουν έξω από Πανεπιστήμια και ΤΕΙ πάνω από 35.000 φοιτητές. Του χρόνου, σε δύο χρόνια τα θέματα μπορεί να είναι πολύ πιο δύσκολα και οι μισοί μαθητές να γράφουν κάτω απ τη βάση. Και σε 10 χρόνια θα περνάει στα Δημόσια Πανεπιστήμια το 10%. Οι υπόλοιποι θα στρέφονται αναγκαστικά στα ΙΔΙΩΤΙΚΑ!! Η κυβέρνηση με αυτά τα μέτρα πάει να βάλει περισσότερους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση, να διευρύνει τις κοινωνικές ανισότητες και να καταστήσει την πρόσβαση στη γνώση προνόμοιο των λίγων.
γ) Ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο που προφανώς θα λειτουργεί με όρους επιχειρησιακούς σε καμία περίπτωση δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στο ρόλο του. Προφανώς τα ιδρύματα αυτά θα δημιουργηθούν από μεγαλοεπιχειρηματίες που θα επενδύσουν σ' αυτά κάποια (μεγάλα η μικρότερα) κεφάλαια. Είναι λογικό επομένως να επιδιώκουν να αποκομίσουν κέρδος και μάλιστα να το μεγιστοποιήσουν. Έτσι, οι φοιτητές θα αντιμετωπίζονται ως πελάτες και στην αγορά ο «πελάτης» έχει πάντα δίκιο. Δηλαδή το φαινόμενο πληρωμένων πτυχίων που επισημαίνεται σε πολλές χώρες του εξωτερικού (κυρίως του πρώην ανατολικού μπλόκ αλλά όχι μόνο...) θα αποτελεί καθημερινότητα και για τη χώρα μας. Επιπλέον τα Πανεπιστήμια μέσα στο πεδίο των δραστηριοτήτων τους έχουν και την έρευνα. Καταλαβαίνουμε όλοι λοιπόν ότι η έρευνα αυτή θα πρέπει να ικανοποιεί τον πελάτη-εταιρία που την ανέθεσε. Παράδειγμα: Πάει η Trident στο ιδιωτικο Πανεπιστήμιο Οδοντιατρικής και αναθέτει μια έρευνα για το αν οι τσίχλες της κάνουν καλό στα δόντια. Ποιος πιστεύει ότι το αποτέλεσμα είναι αξιόπιστο όταν για παράδειγμα η έρευνα έχει κοστίσει κάποια δις;
δ) Με δεδομένες τις σχέσεις εξάρτησεις ανάμεσα στους οικονομικούς παράγοντες και την πολιτική εξουσία είναι πολύ πιθανόν οι πρώτοι να προσπαθήσουν να εξασφαλίσουν προνομιακή μεταχείρηση των αποφοίτων τους (περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα κ.α.)
ε) Ένα Πανεπιστήμιο πέρα από την παραγωγή και μετάδοση γνώσης επιτελεί και άλλη αποστολή: «Να συμβάλλουν στη διαμόρφωση υπεύθυνων πολιτών, ικανών να αντιμετωπίζουν τις ανάγκες όλων των πεδίων των ανθρώπινων δραστηριοτήτων με επιστημονική, επαγγελματική και πολιτιστική επάρκεια και με σεβασμό στις πανανθρώπινες αξίες της δικαιοσύνης, της ειρήνης, της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης». Σε ένα ιδιωτικό Πανεπιστήμιο δεν εγγυάται κανένας ότι θα ισχύουν όλα τα φοιτητικά κεκτημένα που κατοχυρώνονατι στο νόμο πλαίσιο 1268/82. Θα συμμετέχουν οι φοιτητές στα όργανα συνδιοίκησης; Θα υπάρχουν φοιτητικοί σύλλογοι, συνελεύσεις; Θα έχουν λόγο στις κρίσεις καθηγητών; Θα υπάρχει άσυλο;
Αίτημα 2
Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.
Θεωρώ ότι δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσω για το παραπάνω. Η χώρα μας είναι τελευταία στην Ευρώπη στη σχετική κατάταξη τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ υποφέρουν, δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τα στοιχειώδη… Τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ.
Αίτημα 3
Δωρεάν σίτιση, στέγαση, μεταφορές, συγγράμματα για όλους
Το κράτος οφείλει να παρέχει όλα τα εφόδια στους φοιτητές ώστε να επικεντρώνονται απρόσκοπτοι στις σπουδές τους. Δεν πρόκειται για προνομιακή- συντεχνιακή μεταχείρηση μιας και αφορά όλους τους φοιτητές-όλη την ελληνική κοινωνία.
Αίτημα 4
Τα πτυχία των 5ετών σχολών να αναγνωριστούν ως MASTER. Είναι ένα αίτημα καθ’ όλα δίκαιο και βάσιμο. Ως MASTER χαρακτηρίζονται τα πτυχία στα οποία περιλαμβάνονται μαθήματα εμβάθυνσης και οι φοιτητές για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους θα πρέπει να εκπονήσουν εργασία με κάποιο βαθμό προτοτυπίας. Στις Πολυτεχνικές σχολές οι δύο παραπάνω προϋποθέσεις ισχύουν καθώς μετά το 3 έτος οι φοιτητές επιλέγουν κύκλο ή τομέα ή ροή που θα ακολουθήσουν στους οποίους περιλαμβάνονται 20 και πλέον μαθήματα εμβάθυνσης και οι φοιτητές εκπονούν διπλωματική εργασία.
Αίτημα 5
Να μην τεθεί ο περιορισμός του ν+2 για τα έτη σπουδών. Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι το μέτρο αυτό δεν έρχεται να λύσει κανένα από τα διαρθρωτικά προβλήματα του ελληνικού Πανεπιστημίου. Αφού μέχρι το 5ο έτος ο φοιτητής έχει πάρει όλα τα βιβλία που δικαιούται και επιπλέον, 2 χρόνια μετά του προβλεπόμενου χρόνου σπουδών ο φοιτητής δεν δικαιούται πάσο, ούτε δωρεάν σίτιση και μετά τα 3 χρόνια ούτε να διαμένει στις εστίες, πού επιβαρύνει η ύπαρξη τους; Και είναι δίκαιο ένα παιδί που στα 6 ή αντίστοιχα 7 για πολυτεχνεία χρόνια έχει περάσει όλα τα μαθήματα εκτός από 1 ή 2 να διαγραφεί και να καταστραφεί το μέλλον του; Έχει περάσει απ το μυαλό της κυβέρνησης ότι πολλοί φοιτητές αναγκάζονται να δουλεύουν για να τα βγάλουν πέρα; Αυτοί θα έχουν πρόβλημα και είναι άλλο ένα μέτρο με το οποίο επιχειρείται να εισαχθούν ταξικοί φράγμοι στην Παιδεία. Επιπλέον, με το μέτρο αυτό ενισχύεται η καθηγητική αυθαιρεσία μιας και ο φοιτητής γίνεται έρμαιο του κάθε καθηγητή. Ποιος θα τολμήσει να διαφωνήσει ή να καταγγείλλει ένα καθηγητή για αντιπαιδαγωγικές ή αυταρχικές συμπεριφορές ή οτιδήπουε άλλο. Αντίθετα θα περάσουμε σε φάση παντοδυναμίας των καθηγητών όπου θα προχωράνε οι καλύτεροι γλύφτες οι πιο πιστοί ρουφιάνοι και οι πιο υποταγμένες και χειραγωγίσιμες συνειδήσεις.
Αίτημα 6
Συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα συνδιοίκησης. Από το νόμο πλαίσιο του ’82 έχει κατοχυρωθεί η φοιτητική συμμετοχή στα όργανα συνδιοίκησης που αποτελούσε εως τότε πάγια διεκδίκηση των φοιτητών. Αυτό έγινε για δυο λόγους. Πρώτον επειδή οι φοιτητές αντιμετωπίζονταν πλέον ως ισότιμα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και δεν ήταν δυνατό να μην έχουν λόγο στις αποφάσεις που λαμβάνονταν μιας και ήταν άμεσα ενδιαφερόμενοι. Δεύτερον για να ελεγχεται η καθηγητική αυθαιρεσία.Στην πορεία παρατηρήθηκαν πολλά νοσηρά φαινόμενα τα οποία ομόφωνα ο ακαδημαϊκός χώρος καταδικάζει. Όμως επιχειρέιται μια συντονισμένη προσπάθεια να πειστεί ο κόσμος ότι γι αυτή την κατάσταση φταίνε οι φοιτητές. Δυστυχώς το φαινόμενο αυτό έχει εμποτίσει ολόκληρη την κοινωνία και τα Πανεπιστήμια αν και αποτελούν ένα πολύ προοδευτικό και πρωτοπόρο κομμάτι της κοινωνίας δεν θα μπορούσαν να μείνουν εντελώς άσπηλα. Η λογική του πονάει κεφάλι -κόψει κεφάλι που πάει να εφαρμόσει το υπουργείο αν εφαρμοστεί σε ολόκληρη την κοινωνία που το πρόβλημα είναι και πολύ μεγαλύτερο θα έπρεπε να απαγορευτούν οι εκλογες. Δεν πιστεύω όμως να συμμερίζεται κανείς μια τέτοια λογική. Η λογική της καθολικής ψηφοφορίας δεν είναι κάτι στο οποίο διαφωνούμε αν και η αποτελεσματικότητα ενός τέτοιυ μέτρου θα κριθεί στην πράξη. Εκεί που διαφωνούμε κάθετα είναι η μείωση του ποσοστού συμμετοχής των φοιτητών. Προτείνουμε το ποσοστό να αυξηθεί στο 100% ως προς τα μέλη ΔΕΠ.
Αίτημα 7
Άσυλο. Φαίνεται ότι η υπουργός αναδιπλώθηκε μετά τις φοιτητικές κινητοποιήσεις πάνω στο θέμα του ασύλου. Έτσι η μόνη τροποποίηση που επιχειρεί να επιφέρει είναι η άρση του ασύλου με απόφαση της πλειοψηφίας του Πρυτανικού συμβουλίου και όχι με ομόφωνη απόφαση όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Το μέτρο αυτό δεν κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση μιας και ουσιαστικά καταργείται το δικαίωμα που είχε οποιδήποτε από τα μέλη του Πρυτανικού Συμβουλίου να ασκήσουνει βέτο σε μια τέτοια απόφαση.
Αίτημα 8
Εισαγωγή Manager (Οικονομικός Διευθυντής) στα Πανεπιστήμια. Άλλο ένα θέμα στο οποίο η θέση των φοιτητών είναι κάθετα αντίθετη. Η εισαγωγή manager στα πανεπιστήμια είναι το πρώτο βήμα για την πλήρη ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Προφανώς οι άνθρωποι αυτοί θα αποφασίζουν με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια (αυτό σπούδασαν-αυτό ξέρουν) μια λογική που για μας είναι τελείως ξένη προς αυτή που θα πρέπει να αναπτυχθεί για να βελτιωθεί η σημερινή κατάσταση.
Τα παραπάνω είναι από τα βασικότερα , σιγουρα ξεχνάω κάποια, αν είναι κάποιο σημαντικό που ξεχνάω θα επανέλθω σε επόμενο post.

Billt: Το ότι κάποια πράγματα ισχύουν σε άλλες χώρες δε σημαίνει ότι είναι και καλά. Γάλλοι φοιτητές που άκουσαν τα αιτήματα μας,εκδηλώνοντας τη συμπαράσταση τους είπαν: Παλέψτε τώρα για να μην περάσουν όλα αυτά που έχουμε εμείς εδώ και έχουν κάνει τα πανεπιστήμιά μας επιχειρήσεις...
Liberostelios: Κακώς έχεις αποκομίσει αυτή την εντύπωση για τις κινητοποιήσεις των φοιτητών. Αν απλά βαριόντουσαν όπως λες το πολύ πολύ να ερχόντουσαν απλώς και να ψήφιζαν στις συνελεύσεις κατάληψη. Το γεγονος ότι κατεβαίνουν στους δρόμους, το γεγονός ότι οι πορείες αυτές είναι οι μεγαλύτερες της τελευταίας 15ετίας δείχνει κάτι. Το γεγονός ότι με 35ο C προτιμούν να πάνε στην πορεία απ το να πάνε στην παραλία για μένα τουλάχιστον δείχνει κάτι. Και στην τελική το γεγονός ότι θα κάνουν διπλή εξεταστική το Σεπτέμβρη που όσοι το έχουν κάνει ξέρουν πόσο ψυχοφθόρο είναι δείχνει επίσης κάτι. Δείχνει ότι αυτή η γενιά που χαρακτηρίστηκε απολιτίκ ίσως περισσότερο από κάθε άλλη τελικά έχει και άποψη και κρίση και όταν χρειάζεται ξέρει και να παλεύει και να αγωνίζεται και να βγαίνει στους δρόμους και να θυσιάζει κάποια πράγματα για να πετύχει τους στόχους της.
Όσον αφορά την εξειδίκευση... Για μας τα πτυχία θα πρέπει να είναι ενιαία με ευρύ επιστημονικό φάσμα και εμβάθυνση ώστε ο απόφοιτος με τις γνώσεις που θα αποκτά να μπορεί να εξασφαλίσει το εργασιακό του μέλλον. Η λογική της εξειδίκευσης, της διάσπασης των πτυχίων και των γνωστικών αντικειμένων οδηγεί σε αναλώσιμους εργαζόμενους οι οποίοι μετα από 4-5 χρόνια είναι ουσιαστικά άχρηστοι γιατί δεν μπορούν να ακολουθήσουν τις τεχνολογικές εξελίξεις... Αυτή την εργασιακή προοπτική δεν την θέλουμε και γι αυτό διαμαρτυρόμαστε... Όσο για το « Αν δε θέλετε αναθεώρηση ψηφίστε ΚΚΕ» δεν το σχολιάζω καν... Πάντως ήδη το ΠΑΣΟΚ δήλωσε ότι θα πεί ΟΧΙ στην Αναθεώρηση,...

liberostelios
Δημοσιεύσεις: 68
Εγγραφή: 14 Ιουν 2005 20:57
Τοποθεσία: Π. Φάληρο
Επικοινωνία:

Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Δημοσίευση από liberostelios » 23 Ιουν 2006 19:10

Θα σου πω επιγραμματικά μόνο, ότι ο "αιώνιος φοιτητής" δεν επιβαρρύνει σε κανένα σημείο, το εκπαιδευτικό σύστημα και το πανεπιστήμιο. Ούτε και υποβαθμίζει το πτυχίο σου. Απλά γιατί το πιο πιθανό είναι να πάει αυτός στον πάτο και εσύ που διαβάζεις στην επιφάνεια.
Καταρχήν δεν είναι τελείως σωστό το ότι δεν επιβαρύνει το κράτος! Γιατί όταν στα Πανεπιστήμια φοιτούν αρκετά περισσότερα άτομα (οι αιώνιοι φοιτητές που δε μιλώ για αυτούς που κάθονται 20 χρόνια αλλά ν+4 ή ν+5) τότε δημιουργούνται επιπλέον ανάγκες για εξοπλισμούς και αίθουσες στα Πανεπιστήμια που ασφαλώς θα περιοριστούν! Μπορούμε, βέβαια, να συμφωνήσουμε ότι αυτό δεν είναι τόσο φοβερό αλλά μη λέμε ότι δεν είναι και τίποτα.

Από την άλλη, δεν μπορείς να ισχυρίζεσαι ότι δεν υποβαθμίζει το πτυχίο σου! Γιατί κάμποσοι τεμπελχανάδες του Πανεπιστημίου θα βγουν με το πτυχίου σου και θα έχουν ένα χαρτί που το πήραν με τη μέθοδο του 5 και του αραλικιού και αυξάνοντας κατά πολύ τον αριθμό των πτυχιούχων της σχολής σου αυτομάτως υποβαθμίζουν την αξία του πτυχίου σου. Γιατί αυτός, με το πτυχίο που έχει για την αγορά εργασίας είναι ίσος με εσένα (με μόνο κριτήριο το βαθμό πτυχίου που δεν είναι και τόσο σημαντικός για πολλούς) και καταλαμβάνει θέσεις. Έστω και αν σε βάθος χρόνου ο συγκεκριμένος θα αποδειχθεί μάπας! Συν του γεγονότος ότι μπορεί η ανικανότητα αυτών των ανθρώπων να χαρακτηρίσουν το πτυχίο σου και τη σχολή σου ως "Κακή" επειδή κάποιοι θα έχουν άσχημες εμπειρίες από αυτόν!
Δηλαδή, πρώτα θα θέσεις τις βάσεις για ένα σωστό δημόσιο Πανεπιστήμιο υψηλού επιπέδου και μετα, εαν οι συγκυρίες και οι κοινωνικές ανάγκες αυτής της χώρας το επιτρέψουν τότε ναι να προχωρήσεις και στο βήμα παραπέρα.
Μαζί σου με χίλια σε αυτό! Συμφωνό απόλυτα. Γι αυτό κάτσε στο τραπέζι και πες ότι "Κύριοι, έχουμε αυτές τις προτάσεις για να βελτιώσουμε τα Δημόσια Πανεπιστήμια και όταν επιτευχθεί ένα ικανοποιητικό επίπεδο κοιτάζουμε τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια"! Αυτό, μάλιστα! Άλλωστε, για να γίνουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, όπως ήδη αναφέρθηκε, θα χρειαστέι να περάσουν τουλάχιστον 2 χρόνια+όσο πάρει για να γίνουν οι αλλαγές και υπάρχει ο τρόπος να το καθυστερήσουμε ακόμα περισσοτερο. Αρκεί να υπάρχουν επιχειρήματα, να τεθούν προϋποθέσεις και να υπάρξει μία λογική που να δίνει το δικαίωμα να λέμε ότι "Τώρα δε γίνεται" αλλά και να βάζουμε και τα πράγματα σε μία σειρά! Αν δεν πιάσεις τον άλλο με το μαλακό για να του δείξεις ότι λες ΟΧΙ γιατί έχεις κάτι καλό στο μυαλό σου δεν πετυχαίνεις κάτι! Μερικές φορές δεν είναι το τι πιστεύεις το πρόβλημα αλλά το πως η συμπεριφορά σου σου δίνει δίκιο ή όχι!
Εγώ συμφωνώ ότι θα πρέπει να υπάρξει ένας διάλογος αλλά πάνω σε υγιείς βάσεις και τέτοιες δεν υπάρχουν - όταν θίγουν κοινωνικά κεκτημένα.
Εγώ νομίζω ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι καλό σαν βάση. Μπορεί να μην είναι κάτι το ιδιαίτερο ή αυτό που θέλουμε αλλά νομίζω ότι μπορούμε να συζητήσουμε πάνω σε αυτό και κάνοντας (αρκετές) προσθήκες και αλλαγές βλέπουμε...

Άβαταρ μέλους
mechpanos
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1709
Εγγραφή: 20 Μαρ 2003 00:59
Τοποθεσία: Athens - Pyrgos
Επικοινωνία:

Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Δημοσίευση από mechpanos » 23 Ιουν 2006 19:20

Αν δεν πιάσεις τον άλλο με το μαλακό για να του δείξεις ότι λες ΟΧΙ γιατί έχεις κάτι καλό στο μυαλό σου δεν πετυχαίνεις κάτι! Μερικές φορές δεν είναι το τι πιστεύεις το πρόβλημα αλλά το πως η συμπεριφορά σου σου δίνει δίκιο ή όχι!
Προτιμώ αντί να πάνε να μου επιβάλλουν κάτι, να με πιάνουν αυτοί με το καλό και να λαμβάνουν στα σοβαρά αυτά που τους προτείνω. Γιατί όταν εμπαίζεις τα αιτήματα φοιτητών και ακαδημαϊκών, δεν μπορείς μετά να διαμαρτύρεσαι για την άρνησή τους. Ελπίζω να καταλαβαίνεις το πνεύμα των γραφομένων μου για την πολιτική που ασκούν οι εκάστοτε υπουργοί, πάνω στην παιδεία (και όχι μόνο).
Πύργος θεός Πανηλειακός!!

Άβαταρ μέλους
cdhyper
Literature Moderator
Δημοσιεύσεις: 9707
Εγγραφή: 23 Ιουν 2001 03:00
Τοποθεσία: Φωτονερόπετρα
Επικοινωνία:

Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Δημοσίευση από cdhyper » 23 Ιουν 2006 22:33

puntaki ξεχωρίστε πρώτα στο μυαλό σας τι σημαίνει παιδεία και τι εκπαίδευση και αναδιατυπώστε τα αιτήματά σας.
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org

Άβαταρ μέλους
mechpanos
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1709
Εγγραφή: 20 Μαρ 2003 00:59
Τοποθεσία: Athens - Pyrgos
Επικοινωνία:

Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Δημοσίευση από mechpanos » 23 Ιουν 2006 22:41

cdhyper έτσι όπως έχουν οδηγηθεί τα πράγματα ταυτίζονται καλώς ή κακώς σε μεγάλο βαθμό... δεν είναι ουσία το να κολλάμε στις λέξεις. Τα αιτήματα που θέτει ο puntaki είναι απολύτως ορθά και δίκαια και αποτελούν πάγιες διεκδικήσεις των φοιτητών.
Όποιος διάλογος γίνει, θα γίνει στην βάση του ότι κανένα από τα αιτήματα αυτά δεν θα πρέπει να θιγεί.
Πύργος θεός Πανηλειακός!!

Άβαταρ μέλους
cdhyper
Literature Moderator
Δημοσιεύσεις: 9707
Εγγραφή: 23 Ιουν 2001 03:00
Τοποθεσία: Φωτονερόπετρα
Επικοινωνία:

Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Δημοσίευση από cdhyper » 23 Ιουν 2006 22:49

Θεωρείς μη ουσιαστικό να μιλάνε για παιδεία καινα εννοούν την εκπαίδευση; Το μεγαλύτερο έγκλημα είναι ότι πλέον πουθενά δεν παρέχεται παιδεία, αλλά μόνο εκπαίδευση. Είδες κανέναν να διαμαρτύρεται γι αυτό;
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org

Άβαταρ μέλους
mechpanos
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1709
Εγγραφή: 20 Μαρ 2003 00:59
Τοποθεσία: Athens - Pyrgos
Επικοινωνία:

Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Δημοσίευση από mechpanos » 23 Ιουν 2006 23:47

Χμμμ...
Πύργος θεός Πανηλειακός!!

Άβαταρ μέλους
cdhyper
Literature Moderator
Δημοσιεύσεις: 9707
Εγγραφή: 23 Ιουν 2001 03:00
Τοποθεσία: Φωτονερόπετρα
Επικοινωνία:

Φοιτητικές κινητοποιήσεις

Δημοσίευση από cdhyper » 24 Ιουν 2006 00:02

Ε βέβαια. Ποιος διαμαρτυρήθηκε που τα παιδιά μπαίνουν σε διαδικασία επιλογής επαγγέλματος στο Λύκειο; Το σχολείο είναι να σε κάνει καλύτερο άνθρωπο και να σου διευρύνει τους γνωστικούς ορίζοντες και όχι να σε κάνει χημικό/μαθηματικό/φιλόλογο κλπ. Αν θες, αφού τελειώσει το σχολείο, μπορείς να πας στο δημόσιο πανεπιστήμιο της επιλογής σου και να δώσεις εκεί τα μαθήματα του πανεπιστημίου για να μπεις. Τι σχέση έχει το σχολείο με την εκπαίδευση; Το σχολείο πρέπει να είναι ΠΑΙΔΕΙΑ και όχι εκπαίδευση. Ο έφηβος πρέπει να μαθαίνει πολιτική ιστορία, λαογραφία, φιλοσοφία, κοινωνιολογία, να αθλείται ουσιαστικά, να μαθαίνει υπολογιστές ουσιαστικά, να μαθαίνει να διατρέφεται σωστά, να ενημερώνεται σωστά. Γιατί ντε και καλά πρέπει να έχει 10 ώρες τη βδομάδα άλγεβρα/γεωμετρία και άλλες 10 φυσική/χημεία; Είναι πιο ουσιαστικό να ξέρει να λύνει χημικές εξισώσεις από το να ξέρει ποιος διχοτόμησε την Κύπρο; Ή προτιμάς να το μάθει από τον Ευαγγελάτο;

Έτσι όπως τα χουμε καταφέρει όλοι θέλουμε το παιδί μας να βγει από το σχολείο ένα διοπτροφόρο γραναζάκι κάποιας ελληνικής ανύπαρκτης βιομηχανίας. Και αυτό όλους τους συμφέρει. Γιατί να έχεις σκεπτόμενους πολίτες; Δώστους με κάτι να ασχολούνται από μικρά και λύγισέ τους μετά κάτω από την απειλή της ανεργίας. Τάξη και πειθαρχία. Εκπαίδευση, εκπαίδευση, εκπαίδευση, εκπαίδευση, σαν τους σκύλους.
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org

Απάντηση

Επιστροφή στο “Επικαιρότητα & Διάφορες Συζητήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες