New Indigo 0.7 test 1

Δημιουργία τρισδιάστατων γραφικών με Cinema 4D, Max 3Ds, Maya, ...

Συντονιστές: Super-Moderators, Graphics Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
mkpk
Δημοσιεύσεις: 259
Εγγραφή: 26 Ιούλ 2006 00:50
Τοποθεσία: Athens-kolonos
Επικοινωνία:

New Indigo 0.7 test 1

Δημοσίευση από mkpk » 11 Ιαν 2007 11:42

Ο master Ono για αλλη μια φορα μας προσφερει μια δοκιμαστικη εκδοση του νεου Indigo...
Η τρεχουσα σταθερη εκδοση ειναι η 0.6.

Παραθετω το Changelog για το 0.7 test 1, καθως και μερικες φωτο απο το site.
(exporter δεν υπαρχει ετοιμος ακομα αλλα οποιος ξερει απο xml μπορει να το δοκιμασει και μονος του :P )

ενα εκατομυριο ευχαριστω Ono..... :)
http://madduck.net/~madduck/misc/thankyou/


SubSurfaceScattering
Εικόνα

bloom and DOF
Εικόνα
Changelog:

v0.7 test 1
* improved disc sampling
* added in polarisation simulation
* specular tag of phong removed; use ior instead.
* added bloom tag to camera tag.
* added in precedence for transparent specular materials
* some small speedups for kdtree traversal
* added in blend material
* added diffuse_transmitter material
* added autofocus option for camera
* (re)added ply model loading
* f**** around with mesh loading code
* meshes should use less memory now
* raises fatal error on unexpected element when parsing scene xml
* throw error on texture missing, instead of issuing warning
* changed how burn is used, the burn value is now based on the average image luminance instead of the max over all the pixels.
* Added in new 'medium' object and changed how specular materials work.
* changed absorption to absorption_coefficient_spectrum
* added glossy_transparent material
* added uniform spectrum type
* Added internal mesh instancing
* raises error on non-orthogonal rotation matrix
* added SSS and participating media in general.
* added normal_smoothing boolean element to mesh element.
* removed enable_normal_smoothing element from model element
* added fatal error if no lights in scene
* possibly fixed specular bump mapping bug (was not binding uv coords)
* removed gain from texture elements, using a, b, c polynomial coefficients instead
* fixed bug where reverse gamma correction was applied multiple times to same texture.
----> www.8051DT.freegr.net version 1.0 Released<----
Εικόνα

Core 2 Quad QX9770 EXTREME @4.0Ghz (overclocked)on P5E....4gb Ram
Core 2 Quad QX9650 EXTREME @4.0 on DQ6 Χ-48 4gb Ram

Άβαταρ μέλους
BanOr
Δημοσιεύσεις: 812
Εγγραφή: 07 Απρ 2006 17:08
Τοποθεσία: Φιλαδελφεια
Επικοινωνία:

New Indigo 0.7 test 1

Δημοσίευση από BanOr » 11 Ιαν 2007 17:16

oO..apsogo..
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
SimonTheSorcerer
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: 04 Φεβ 2006 17:13
Τοποθεσία: Αθήνα

New Indigo 0.7 test 1

Δημοσίευση από SimonTheSorcerer » 13 Ιαν 2007 00:52

Όντως, πολύ όμορφα, well done
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord, when I lay my vengeance upon thee.

Απάντηση

Επιστροφή στο “3D Graphics design”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες