Search Engines - Σελίδες Οδηγοί (leader pages)

Search Engine Optimization, Search Engine Positioning, Τρόποι προώθησης των σελίδων μας

Συντονιστές: WebDev Moderators, Super-Moderators, SEM Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
cordis
Administrator, [F|H]ounder, [C|S]EO
Δημοσιεύσεις: 27616
Εγγραφή: 09 Οκτ 1999 03:00
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Search Engines - Σελίδες Οδηγοί (leader pages)

Δημοσίευση από cordis » 24 Απρ 2003 01:34

Το να φτιάξεις μια σελίδα που να είναι ευπαρουσίαστη και ταυτόχρονα στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης ανήκει πια στο πεδίο του φανταστικού. Οι χιλιάδες σελίδες που έχουν παρόμοιο θέμα με την δικιά μας, αλλά σε αντίθεση με εμάς δεν χρησιμοποιούν γραφικά και έχουν πολύ κείμενο, δεν μας αφήνουν και πολλά περιθώρια, μιας και ως γνωστό οι μηχανές αναζήτησης δεν καταγράφουν αυτά που γράφουμε μέσα στις εικόνες αλλά το κείμενο που υπάρχει στην σελίδα.

Πως μας επηρεάζει αυτό εμάς; Απλά, αν η σελίδα μας δεν είναι στην πρώτη σειρά των μηχανών αναζήτησης (άντε πες και στην δεύτερη) ο μετρητής επισκεπτών που έχουμε -και που δεν ξεχνάμε κάθε ημέρα να τον κοιτάξουμε με την ελπίδα να έχει γυρίσει αρκετές φορές από την τελευταία φορά που τον είδαμε-, θα αρχίσει να βαράει μύγες και να παίζει τάβλι με τον http server που τον φιλοξενεί.

Αυτό είναι και κατά του χρήστη που αναζητά πληροφορίες μέσω μιας μηχανής αναζήτησης, μιας και αναγκάζετε να καταλήγει σε αμφιλεγόμενης ποιότητας σελίδες / πληροφορίες και όχι στην δικιά μας που πραγματικά θα ήθελε να είναι, αφού όπως είπαμε σκίζει από σχεδίαση, είναι ποιοτική και έχει τις κατάλληλες πληροφορίες για αυτόν τον συγκεκριμένο άνθρωπο. (άσε που μπορεί να αγοράσει και καμία φούντα, για κουρτίνες και τραπεζομάντιλά, που πουλάμε μέσω του e-commerce που έχουμε ιδρώσει για να το στήσουμε).

Τι χαρακτήρας WebMaster είστε εσείς; Απαντήστε στην παρακάτω ερώτηση και κοιτάξτε την βαθμολογία στο πίσω μέρος του e-mail.

E: Και τι κάνουμε για όλα αυτά εμείς;
α. Κλαίμε την μοίρα μας;
β. Χαμηλώνουμε την ποιότητα και της δικιάς μας σελίδας (αμ τι! Οι άλλοι είναι πιο έξυπνοι);
γ. Την γεμίζουμε "σκουπίδια" για να είναι φιλική στα ρομπότ των μηχανών αναζήτησης και όχι στον επισκέπτη;
δ. Φτιάχνουμε σελίδες που οδηγούν στην καταπληκτική μας κεντρική σελίδα, χωρίς να την πειράξουμε καθόλου;

[πίσω μέρος του e-mail] Βαθμολογία: (α-0, β-0, γ-0, δ-10)

Αν η βαθμολογίας σας είναι πάνω από 1 τότε πάμε καλά. Είστε ο τύπος του WebMaster που είναι επιθυμητός στις μεγάλες εταιρείες του χώρου. Το πώς θα φέρετε σε πέρας την (δ) απάντηση, θα το διαβάσετε στις παρακάτω παραγράφους…

Ποιο είναι το κόλπο εδώ; Ξεγελάμε τις μηχανές αναζήτησης με έναν τρόπο που μας τον επιτρέπουν, με κάποιους περιορισμούς βέβαια.

- Ψάχνουμε και βρίσκουμε τις λέξεις κλειδιά που θα μπορούσε κάποιος, που ενδιαφέρετε για τις υπηρεσίες μας / προϊόντα μας, να πληκτρολογήσει για να μας βρει μέσω μιας μηχανής αναζήτησης.

- Επιλέγουμε αυτές που έχουν περισσότερη πέραση και χαρακτηρίζουν καλύτερα την κεντρική μας σελίδα ή την σελίδα που θέλουμε να προωθήσουμε.

- Φτιάχνουμε σελίδες με κείμενο που χρησιμοποιεί συνέχεια τις επιλεγμένες λέξεις κλειδιά, λίγα λόγια για το τι περιμένει τον επισκέπτη στην κεντρική σελίδα και φυσικά έναν σύνδεσμο προς την κεντρική σελίδα. Ο στόχος εδώ είναι να επαναλαμβάνετε την φράση αρκετά συχνά για να αποκτήσει η σελίδα καλύτερη κατάταξη.

Ποιος ο λόγος τελικά για όλα αυτά; Ας μιλήσουν οι αριθμοί καλύτερα.
Το 95% των χρηστών βρίσκουν αυτό που ψάχνουν επισκεπτόμενοι τις 6 μεγαλύτερες μηχανές αναζήτησης. Όλοι ξέρουν πως ακόμα και κάποιες καλές θέσεις στα αποτελέσματα μίας ή δύο σημαντικών λέξεων κλειδιών μπορούν να μας φέρουν έναν πολύ καλό αριθμό επισκεπτών κάθε ημέρα.

Οι πρώτες δέκα σελίδες παίρνουν 78% περισσότερους επισκέπτες από αυτές που είναι από το 11 έως το 30. Οι πρώτες 30 παίρνουν το 90% του συνολικού αριθμού των επισκεπτών της μηχανής αναζήτησης. Αυτό από μόνο του μπορεί να εξηγήσει γιατί κάποιες σελίδες πάνε τόσο καλά και κάποιες άλλες τόσο απογοητευτικά, και γιατί είναι τόσο κρίσιμο η σελίδα μας να εμφανίζετε μαζί με τις πρώτες.

Οι σελίδες οδηγοί, όμως, θα πρέπει να γίνουν με μέτρο. Μπορεί οι μηχανές αναζήτησης να κάνουν τα στραβά μάτια για κάποιες από αυτές, αλλά άμα είναι προκλητικές θα φέρουν ακριβός το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που θέλουμε.

Δε θα πρέπει οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούμε να είναι άσχετες με το θέμα των σελίδων μας, γιατί αν το πάρει χαμπάρι ο κ. ρομπότ θα μας βάλει στην τελευταία θέση αντί στην πρώτη.

Δε θα πρέπει να υπάρχουν πολλές σελίδες οδηγοί για μια συγκεκριμένη σελίδα, γιατί ο κ. ρομπότ θα αντιδράσει με τον ίδιο τρόπο. Νομίζω ότι δύο σελίδες οδηγοί είναι ό,τι πρέπει. (και όχι ό,τι κι ό,τι)

Ακόμα στον κ. ρομπότ δεν του αρέσουν οι σελίδες που σε μεταφέρουν αυτόματα σε κάποια άλλη σελίδα χωρίς να σου δίνουν την δυνατότητα επιλογής.

* αυτό το κείμενο το είχα γράψει 09/1999...
σημ. 2006: αν κάνεις τώρα κάτι τέτοιο σε βλέπω να τρως ban από τις μηχανές αναζήτησης...
Δεν απαντάω σε προσωπικά μηνύματα με ερωτήσεις που καλύπτονται από τις ενότητες του forum. Για ο,τι άλλο είμαι εδώ για εσάς.
- follow me @twitter

Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανές αναζήτησης & SEO”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες