Η σελίδα σας έχει επισκέπτες ή πληγές;

Σχόλια από τον χώρο του Web Design, Web Development.

Συντονιστές: WebDev Moderators, Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
cordis
Administrator, [F|H]ounder, [C|S]EO
Δημοσιεύσεις: 27622
Εγγραφή: 09 Οκτ 1999 03:00
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Η σελίδα σας έχει επισκέπτες ή πληγές;

Δημοσίευση από cordis » 24 Απρ 2003 01:37

Οι πιο πολλοί μετράνε την επιτυχία της σελίδας τους από τον αριθμό των επισκεπτών τους. Αλλά ποια σελίδα είναι πιο επιτυχημένη.. μια που έχει 1000 επισκέπτες την ημέρα και δεν πουλάει τίποτα; ή μια που έχει 50 επισκέπτες την ημέρα και 40 από αυτούς κάνουν κάποια αγορά;

Ένας σχεδιαστής, που ήθελε να φτιάξει μια σελίδα η οποία θα απευθυνόταν σε γιατρούς, εκτός από ιατρικά θέματα πρόσθεσε πληροφορίες για διακοπές, τις τιμές των μετοχών, αθλητικά και ότι άλλο μπορούσε να φανταστεί πως θα ενδιέφερε τους γιατρούς. Έφτιαξε με λίγα λόγια ένα μικρό portal που ήταν εξειδικευμένο στο target group που απευθυνόταν η σελίδα του. Οπως φαντάζεστε η ιδέα του δούλεψε θαυμάσια.

Στην πραγματικότητα, εάν μετράμε την επιτυχία μιας σελίδας με τον αριθμό τον επισκεπτών μπορούμε άνετα να της προσθέσουμε κάποιες φωτογραφίες τις Pamela Anderson και να έχουμε πάνω από 1000 επισκέψεις τις επόμενες ημέρες.

Είναι, όμως, οι επισκέπτες που θέλουμε;

Τι χρειαζόμαστε και τι δεν χρειαζόμαστε.

Μπορούμε να χωρίσουμε τους επισκέπτες που ενδεχομένως να επισκεφτούν την σελίδα μας (όποιος έχει πρόσβαση στο δίκτυο) σε τέσσερις βασικές κατηγορίες:

Τους ξέρουμε, τους θέλουμε - Αυτοί είναι οι επισκέπτες που ψάχνουμε. Στο παραπάνω παράδειγμα ο σχεδιαστής μας ήθελε να προσελκύσει τους γιατρούς. Αυτό είναι το γνωστό και επιθυμητό target group. Ο σχεδιαστής γνωρίζοντας κάποιες βασικές ανάγκες/επιθυμίες, του target group που απευθύνεται η σελίδα του, μπορεί να την σχεδιάσει έτσι ώστε να το προσελκύσει.

Δεν τους ξέρουμε, τους θέλουμε - Αυτοί είναι οι επισκέπτες που ο σχεδιαστής τους θέλει, αλλά αυτοί αγνοούν την ύπαρξη της σελίδας του. Εδώ έρχεται η προώθηση της σελίδας που βοηθάει την προσέγγιση αυτών που δεν τους ξέρουμε, αλλά τους θέλουμε και τους κάνει ένα με αυτούς που τους ξέρουμε και τους θέλουμε για επισκέπτες μας. Ίσος να είναι κάποιο group που δεν ήταν μέσα στην αρχική πρόβλεψη. Για παράδειγμα μπορεί η σελίδα να προσέλκυσε τους οδοντίατρους και τις νοσοκόμες. Μπορεί να είναι ένα άγνωστο αρχικά group, αλλά που τελικά είναι επιθυμητό για τον σχεδιαστή και τους διαφημιστές.

Τους ξέρουμε, δεν τους θέλουμε - Αυτοί είναι οι επισκέπτες που βρέθηκαν στην σελίδα και τους άρεσε, αλλά στην πραγματικότητα δεν ανήκουν στο επιθυμητό target group. Στο παράδειγμά μας η σελίδα προσέλκυσε έναν μεγάλο αριθμό ανεπιθύμητων δικηγόρων ;-)

Δεν τους ξέρουμε, δεν τους θέλουμε - Αυτοί είναι όλοι οι άλλοι που δεν έχουν βρεθεί στην σελίδα, αλλά αυτό δεν ανησυχεί κανέναν.

Για τις σελίδες που πουλάνε διαφημιστικά banners με εμφανίσεις, κανένας επισκέπτης δεν είναι ανεπιθύμητος. Ωστόσο, στους διαφημιζόμενους αρέσει να βλέπουν η διαφήμιση που κάνουν να αποδίδει φέρνοντάς τους περισσότερους επισκέπτες. Οπότε, ακόμα και αυτές οι σελίδες, μπορούν να πληγούν, όταν το μεγαλύτερο ποσοστό τον επισκεπτών τους ανήκει στις δύο τελευταίες κατηγορίες. Μιας και θα έχουν όλο και περισσότερες εμφανίσεις των διαφημιστικών banners, αλλά λίγοι θα είναι αυτοί που θα επισκέπτονται τους διαφημιζόμενους.

Γνωρίζοντας εξαρχής τι επισκέπτες θέλουμε μπορεί να μας βοηθήσει στον σχεδιασμό του περιεχομένου της σελίδας. Ποιο είναι το περιεχόμενο, όμως, που θα προσελκύσει τους περισσότερους επισκέπτες του target group που θέλουμε;

Είναι προφανές, για τις περισσότερες σελίδες, πως δεν είναι όλοι οι επισκέπτες οι επιθυμητοί. Η σελίδα του παραδείγματός μας προσελκύει γιατρούς που ψάχνουν πληροφορίες για κάποιο φάρμακο, ενημερώνονται για τα νέα φάρμακα, μπορούν να αποφασίσουν που θα περάσουν το σαββατοκύριακό τους ή να βρουν πληροφορίες για το αγαπημένο τους άθλημα. Αλλά, προσελκύει και κάποιους που μπαίνουν στο chat room και επηρεάζουν τις συζητήσεις των σοβαρών επισκεπτών. Αυτοί είναι οι επισκέπτες που τους ξέρουμε, αλλά δεν τους θέλουμε.

Πρόσφατα διάβασα για κάποιον που έχει ένα πορνογραφικό site και τάχθηκε κατά της χρήσης της διαφήμισης με spam σε e-mail. Ο λόγος που το έκανε αυτό ήταν πως είδε ότι άρχισαν να μπαίνουν στην σελίδα του πάρα πολλοί ανήλικοι που του έπαιρναν ένα μεγάλο ποσοστό από το bandwidth, χωρίς να μπορούν να προχωρήσουν πιο πέρα από την κεντρική του σελίδα, μιας και δεν είχαν πιστωτική κάρτα. Είναι ένας από τους λίγους κατόχους πορνογραφικού site που κατάλαβαν πως υπάρχουν καλύτεροι τρόποι για να προσελκύσουν τους επισκέπτες που είναι για την σελίδα τους.

Το να γνωρίζεις τι τύπου επισκέπτες θέλεις να προσελκύσεις… και τι τύπου επισκέπτες ΘΑ προσελκύσεις, βοηθάει όσο τίποτα άλλο στον σχεδιασμό, και στην προώθηση της σελίδας. Το να βλέπεις τον μετρητή των επισκεπτών να πηγαίνει σαν τρελός, δεν είναι απαραίτητα και μέτρο επιτυχίας.
Δεν απαντάω σε προσωπικά μηνύματα με ερωτήσεις που καλύπτονται από τις ενότητες του forum. Για ο,τι άλλο είμαι εδώ για εσάς.
- follow me @twitter

Απάντηση

Επιστροφή στο “Web Usability & Accessibility”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες