Η οργάνωση είναι το κλειδί της επιτυχίας

Σχόλια από τον χώρο του Web Design, Web Development.

Συντονιστές: WebDev Moderators, Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
cordis
Administrator, [F|H]ounder, [C|S]EO
Δημοσιεύσεις: 27621
Εγγραφή: 09 Οκτ 1999 03:00
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Η οργάνωση είναι το κλειδί της επιτυχίας

Δημοσίευση από cordis » 24 Απρ 2003 01:39

Η οργάνωση είναι το κλειδί της επιτυχίας. Δεν μπορείτε να κατασκευάσετε ένα επιτυχημένο site χωρίς να υπολογίζετε και να καταγράφετε την κάθε σας κίνηση. Πρέπει να τα σχεδιάζετε όλα. Η οργάνωση των σελίδων δεν είναι μόνο το navigation bar, αλλά το κάθε τι που έχει να κάνει με το site. Από το περιεχόμενό του έως το navigation, όπως και το πώς θα γίνει η προώθησή του. Εάν η οργάνωση δεν είναι από τα δυνατά σας σημεία, αυτό θα φανεί και μέσα από τις σελίδες σας. Εμείς φτιάξαμε μια λίστα με μερικά πράγματα που θα πρέπει να προσέξετε για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεων.

Α. Αρχίστε κάθε νέο site φτιάχνοντας ένα νέο κατάλογο και πάρτε ένα αντίγραφο ασφαλείας. Δεν μπορείτε να φτιάξετε ένα νέο site χωρίς την κατάλληλη αρχειοθέτηση. Εχετε χαρτιά από τον ISP σας, έχετε τα χαρτιά με τους κωδικούς πρόσβασης και τις βασικές οδηγίες από την υπηρεσία που χρησιμοποιείτε για να τοποθετείτε τις σελίδες σας. Κρατήστε όλα αυτά τα χαρτιά μαζί. Το ξέρω πως αυτό ακούγεται πολύ απλό, και ίσως κάπως ανόητο να το λέμε, αλλά πόσοι από εμάς το κάνουν; Κάποια στιγμή αυτά τα χαρτιά θα σας χρειαστούν και τότε θα εύχεστε να ήταν όλα μαζί. Κρατήστε τα ως αρχείο στον σκληρό δίσκο και τυπώστε τα στο χαρτί ή κρατήστε αντίγραφα ασφαλείας. Οι υπολογιστές χαλάνε, τα αρχεία μπορεί και να χαθούν.
Αρχειοθετήστε οτιδήποτε αναφέρετε στο περιεχόμενο και την διάρθρωση των σελίδων σας. Αυτή είναι η ασφάλειά σας στην περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά ή όταν θα θέλετε να προσθέσετε νέες υπηρεσίες ή σελίδες και δεν ξέρετε πως θα πρέπει να τις παρουσιάσετε μέσα στο site σας. Ακόμα κι όταν φτιάχνετε αυτές τις σελίδες για κάποιον άλλον θα πρέπει να κρατήσετε ένα αντίγραφο και για εσάς, κάποια στιγμή θα σας χρειαστούν.
Φτιάξτε ένα ξεχωριστό κατάλογο για τα παλιά σας αρχεία. Ποτέ μη γράφετε μια νέα έκδοση κάποιας σελίδας πάνω στην παλιά χωρίς πρώτα να έχετε κάνει αντίγραφό της. Μπορεί κάποια στιγμή να χρειαστεί να πάρετε κάποια στοιχεία από μια παλιά σελίδα που δεν περιέχονται στην καινούρια. Και έτσι μπορείτε να δείξετε και περισσότερη δουλειά στον πελάτη σας, δείχνοντάς του κάποια από τα στάδια της δουλειά σας.
Κάθε φορά που θέλετε να ανανεώσετε ένα site πρώτα εκτυπώστε όλες τις σελίδες του παλιού και συρράψτε τις. Είναι πιο εύκολο να ξεφυλλίζετε μερικές σελίδες από το να πηγαίνετε πάνω κάτω στους καταλόγους του δίσκου σας.

Β. Η σελίδες σας θα πρέπει να είναι οργανωμένες πάνω στον server.
Μη κρατάτε όλες τις σελίδες και τα γραφικά στον κεντρικό κατάλογο του server σας. Τίποτα δεν είναι πιο ανοργάνωτο από 600 αρχεία διαφορετικού τύπου σε έναν και μόνο κατάλογο. Πως θα μπορέσετε να δουλέψετε έτσι; Κι αν χρειαστεί κάποια αλλαγή μια σελίδα, πως θα την βρείτε μέσα σε όλον αυτόν τον χαμό; Τα αρχεία στον υπολογιστή σας δεν είναι οργανωμένα με αυτόν τον τρόπο, γιατί θα πρέπει να είναι έτσι τα αρχεία στον server σας;
Κατασκευάστε μια δενδρική μορφή από καταλόγους, ανάλογα με το θέμα και την υπηρεσία που προσφέρουν οι συγκεκριμένες σελίδες. Φτιάξτε καταλόγους και υποκαταλόγους για κάθε μια ενότητα ξεχωριστά. Στον κεντρικό κατάλογο θα πρέπει να υπάρχει μόνο το index.html και το πολύ ένα - δύο βοηθητικά αρχεία. Τίποτα παραπάνω. Οι εικόνες θα πρέπει, και αυτές με την σειρά τους, να έχουν τους δικούς τους υποκαταλόγους ταξινομημένες ανάλογα με τον σκοπό που εξυπηρετούν μέσα στις σελίδες σας. Τα γραφικά που έχουν να κάνουν με μια συγκεκριμένη ενότητα θα πρέπει να μπαίνουν κάτω από αυτή την ενότητα ώστε ανά πάσα στιγμή να γνωρίζετε που θα βρείτε το κάθε ένα.
Αυτή η δενδρική μορφή βοηθάει από μόνη της και στο navigation, μιας και είναι πιο απλό για έναν χρήστη να πάει κατευθείαν στο www.yourcompany.gr/products από το να ψάξει να βρει την συγκεκριμένη ενότητα από την κεντρική σας σελίδα. Για αυτό σε κάθε κατάλογο - ενότητα που φτιάχνετε θα πρέπει βάζετε ένα index.html, σαν μια νέα κεντρική σελίδα που αυτή τη φορά θα αφορά την ενότητα που βρίσκεται. Αυτό σας δίνει και κάποιο πλεονέκτημα στις μηχανές αναζήτησης μιας και πολλές από αυτές όταν βλέπουν ένα index.html θεωρούν ότι από εκεί αρχίζει ένα νέο site και το καταγράφουν ξεχωριστά. Φυσικά, για να επωφεληθείτε πλήρως από αυτό, θα πρέπει να βάλετε ξεχωριστά meta-tags και λέξεις κλειδιά σε κάθε μια από αυτές τις σελίδες.

Γ. Το navigation των σελίδων σας θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο στον χρήστη και να μη τον παιδεύει άσκοπα.
Ο βασικός κανόνας είναι πως δε θα πρέπει να χρειάζεται πάνω από τρία πατήματα στο ποντίκι του για να βρεθεί στην σελίδα που τον ενδιαφέρει. Αν αυτό που ψάχνει εσείς το έχετε καταχωνιάσει έξη σελίδες παρακάτω από την κεντρική το πιο πιθανό είναι εσείς να χάσετε έναν πιθανό πελάτη και αυτός να χάσει την ευκαιρία να αποκτήσει κάποιο από τα προϊόντα σας. Αρχίστε από την κεντρική σελίδα, βάλτε στόχο να βρείτε κάποια πληροφορία που είναι πιθανό να αναζητήσει κάποιος επισκέπτης σας. Εάν χρειαστείτε να περάσετε πάνω τρεις σελίδες για να βρεθείτε στον στόχο που έχετε βάλει, τότε θα πρέπει να αναθεωρήσετε κάποια πράγματα στο navigation του site σας. Να θυμάστε πάντα, τρία click μακριά και ούτε ένα παραπάνω.
Σιγουρευτείτε πως σε κάθε ενότητα του site σας είναι ξεκάθαρο στον χρήστη από πού ήρθε και που μπορεί να πάει. Βοηθήστε τον ακόμα πιο πολύ φτιάχνοντας έναν χάρτη (site map) των σελίδων σας, ώστε να είστε σίγουροι πως μπορεί να βρει αυτό που ψάχνει.
Προσθέστε στην σελίδα σας κάποιο εργαλείο αναζήτησης, αλλά πρώτα δουλέψτε το εσείς. Δέστε αν φέρνει τα αποτελέσματα που αναμένετε, ότι δεν υστερεί σε ταχύτητα και πως είναι ευανάγνωστό. Ενα κακό εργαλείο αναζήτησης μάλλον σύγχυση θα φέρει στον χρήστη, παρά θα τον βοηθήσει.
Διαβάστε από τα στατιστικά σας ποιες σελίδες επισκέπτονται ποιο συχνά οι χρήστες, εάν μέσα στις πρώτες είναι ο χάρτης του site σας τότε κάποιο πρόβλημα υπάρχει στο navigation και θα χρειαστεί να το ξαναδείτε.

Δ. Το site σας θα πρέπει να είναι συνεπή στον σχεδιασμό του.
Φτιάξτε ένα αρχικό template και ακολουθήστε το πιστά σε κάθε μια από τις επιμέρους ενότητες και σελίδες. Μην αλλάζετε τα χρώματα και τα βασικά σχήματα από σελίδα σε σελίδα. Ολες οι σελίδες του site σας είναι μια ενιαία ενότητα. Μη κάνετε τον χρήστη να νιώθει πως έχει να κάνει με πολλά και διαφορετικά sites. Η πιστότητα στο επιλεγμένο σχήμα των σελίδων είναι το κλειδί για ένα site που έχει στόχο να βοηθήσει τον χρήστη να βρει αυτά που θέλει και όχι να τον αποτρέψει να συνεχίσει την αναζήτησή του μέσα από τις σελίδες σας.
Μη χρησιμοποιείτε γραφικά και εικόνες που δεν έχουν καμία σχέση με τον υπόλοιπο σχεδιασμό. Καλύτερα να μη βάλετε τίποτα, παρά να βάλετε κάποια clipart που θα χαλάσουν την οπτική της σελίδας. Μη χρησιμοποιείτε περίεργα και έντονα χρώματα που κουράζουν τον χρήστη, κρατήστε την σελίδα σας απλή και ευχάριστη. Το site σας είναι ο καθρέφτης των υπηρεσιών σας και της επιχείρησής σας στο δίκτυο. Μη χαλάτε αυτή την εικόνα που με τόσο κόπο έχετε φτιάξει.
Ρίξτε μια ματιά στις σελίδες σας από την απόσταση του παρατηρητή και με ένα κριτικό βλέμμα, να είστε σίγουροι πως και οι άλλοι αυτό κάνουν κάθε φορά που επισκέπτονται τον εκπρόσωπό σας μέσα στο δίκτυο.

Ε. Οργανώστε το πλάνο προώθησης των σελίδων σας.
Έχετε ένα site που θέλετε να το δείτε να επιτυγχάνει τους στόχους του. Αυτό δεν μπορεί να το κάνει από μόνο του, μόνο και μόνο επειδή υπάρχει κάπου εκεί στο δίκτυο. Για να επιτύχει θα πρέπει να γίνει και η ανάλογη προώθησή του μέσα από το δίκτυο, αλλά και η απαραίτητη συντήρησή του, ώστε να μη βλέπει ο κόσμος που το επισκέπτες συνέχεια τα ίδια.
Σημειώστε στο ημερολόγιο σας κάποιες εργασίες που πρέπει να γίνονται περιοδικά:
- Τέσσερις φορές τον χρόνο θα πρέπει να κάνετε κάποια αναθεώρηση στις περιγραφές και στις λέξεις κλειδιά.
- Δύο φορές τον χρόνο θα πρέπει να καταχωρείτε τις σελίδες σας στις μηχανές αναζήτησης.
- Κάθε φορά που εισάγετε μια νέα υπηρεσία να σημειώνετε την ημερομηνία ώστε να την ξαναδείτε ξανά σε δέκα μήνες τουλάχιστον, μιας και η τεχνολογία συνεχώς εξελίσσεται και συνέχεια βγαίνουν νέα πράγματα που κάνουν την δουλειά μας και την ζωή μας ευκολότερη.
- Τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο θα πρέπει να κάνετε αλλαγές στις στατικές σας σελίδες.
- Να έχετε συνέχεια το νου σας για τις νέες ευκαιρίες που παρουσιάζονται κάθε μέρα και θα σας βοηθήσουν στην καλύτερη προώθηση των σελίδων σας.

Αυτή είναι η καλύτερη ώρα για την επιτυχία.

Να οργανωθούμε παιδιά, να οργανωθούμε!
Δεν απαντάω σε προσωπικά μηνύματα με ερωτήσεις που καλύπτονται από τις ενότητες του forum. Για ο,τι άλλο είμαι εδώ για εσάς.
- follow me @twitter

Απάντηση

Επιστροφή στο “Web Usability & Accessibility”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες