Το κινητό φέρνει αϋπνίες

Απόψεις, σχόλια και συζητήσεις για τις προσφερόμενες υπηρεσίες και τις συσκευές.

Συντονιστής: Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
fiskilis
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 14093
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2003 22:44
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Το κινητό φέρνει αϋπνίες

Δημοσίευση από fiskilis » 03 Δεκ 2008 21:50

Η ακτινοβολία μειώνει την ορμόνη που ρυθμίζει το βιολογικό ρολόι των ανθρώπων

Τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα του κινητού τηλεφώνου βλάπτουν τον ύπνο: αυτό δείχνουν τα πρώτα στοιχεία που προκύπτουν από έρευνες που έχουν γίνει σε πειραματόζωα.

Oι ειδικοί από την πλευρά τους, συμβουλεύουν τους πολίτες να τα απενεργοποιούν κατά τη διάρκεια της νύχτας ή τουλάχιστον να τα τοποθετούν όσο το δυνατόν πιο μακριά από το κρεβάτι τους.

Και αυτό, γιατί, όπως έχει φανεί από μελέτες, η ακτινοβολία που εκπέμπουν τα κινητά μειώνει τη μελατονίνη- φυσική ορμόνη που παράγεται στον εγκέφαλο και ρυθμίζει το βιολογικό ρολόι των ανθρώπωνδηλαδή, το ωράριο του ύπνου.

Στη μειωμένη παραγωγή της ίδιας ουσίας άλλωστε, οφείλεται και η αϋπνία- η πιο συχνή διαταραχή ύπνου που ταλαιπωρεί τους Έλληνες. Είναι ενδεικτικό ότι 2 εκατομμύρια άνθρωποι άνω των 55 ετών στη χώρα μας δεν μπορούν να κλείσουν μάτι ή κοιμούνται λιγότερο από όσο χρειάζονται! Το αποτέλεσμα είναι να ταλαιπωρούνται σε καθημερινή βάση, αφού βασανίζονται από την υπνηλία και να μην μπορούν να αποδώσουν στην εργασία τους και στις καθημερινές τους απασχολίες, ενώ η κούραση που νιώθουν ευθύνεται συχνά για εργατικά ή οδηγικά ατυχήματα.

Το 1/3 της ζωής μας στον ύπνο
«Δεν είναι τυχαίο πως καταναλώνουμε το 1/3 της ζωής μας στον ύπνο. Είναι απαραίτητος, γιατί κατ΄ αυτόν τον τρόπο αναζωογονείται ο ανθρώπινος οργανισμός- ενισχύεται η μνήμη, η εγκεφαλική δραστηριότητα, το ανοσολογικό σύστημα. Όσο, όμως, μεγαλώνουμε τόσο αυξάνονται και τα ποσοστά εμφάνισης αϋπνίας ή άλλων διαταραχών ύπνου», υπογράμμισε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου η κ. Κλημεντίνη Ε. Καραγεωργίου διευθύντρια του Νευρολογικού Τμήματος στο Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Γ. Γεννηματάς».

Και σύμφωνα με τους επιστήμονες, η απάντηση βρίσκεται στη μελατονίνη που, ναι μεν, παράγεται σε μεγάλες ποσότητες κατά τη διάρκεια της βρεφικής και παιδικής ηλικίας- για αυτό και τα παιδιά κοιμούνται πολύ περισσότερες ώρες-, όσο όμως περνούν τα χρόνια η ποσότητά της μειώνεται. Είναι ενδεικτικό, πως το 27% των ανθρώπων που κλείνουν ραντεβού με τον παθολόγο τους, λένε ότι δεν αντέχουν να στριφογυρίζουν στο κρεβάτι τους χωρίς να μπορούν να ηρεμήσουν.

Κακή ποιότητα
Μάλιστα, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί η αϋπνία δεν σημαίνει μόνον έλλειψη ύπνου, αλλά και κακή ποιότητα ύπνου. Έτσι, ακόμη κι αν κάποιος κοιμάται 5-6 ώρες την ημέρα μπορεί να αισθάνεται κουρασμένος το πρωί γεγονός που συνήθως οφείλεται σε δύο λόγους: είτε ξυπνάει συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας, είτε κοιμάται ελαφρά με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πέσει σε βαθύ ύπνο με όνειρα που ξεκουράζουν και ανανεώνουν τον οργανισμό.

Σε κάθε περίπτωση όμως το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, καθώς οι ειδικοί χαρακτηρίζουν τον ύπνο «θησαυρό» για το ανθρώπινο σώμα. Αρκεί κανείς να αναλογιστεί πως ένας καλός ύπνος βελτιώνει κατά 15% τη μνήμη και τη λειτουργία του εγκεφάλου, ενώ ο κακός ύπνος αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας, σακχαρώδους διαβήτη, αρτηριακής πίεσης, καρδιακών και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Η υπνική άπνοια ταλαιπωρεί χιλιάδες Έλληνες

ΣΥΧΝΟ πρόβλημα για χιλιάδες Έλληνες είναι και η άπνοια, η διακοπή δηλαδή της αναπνοής κατά τη διάρκεια του ύπνου. «Πέντε άπνοιες την ώρα είναι το ανώτατο φυσιολογικό όριο. Οι άνθρωποι, όμως, που ταλαιπωρούνται από το συγκεκριμένο πρόβλημα παρουσιάζουν άπνοια σχεδόν κάθε λεπτό που κοιμούνται», υπογράμμισε ο αναπληρωτής καθηγητής Πνευμονολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών κ. Μάνος Αλχανάτης.

Όταν όμως, η αναπνοή διακόπτεται συχνά, μεταφέρεται λιγότερο οξυγόνο στους πνεύμονες και άρα στα ζωτικά όργανα. «Η κακή ποιότητα ζωής, η αυξημένη νοσηρότηταυπάρχει υψηλός κίνδυνος για αγγειακά εγκεφαλικά και ισχαιμική καρδιοπάθεια- και συνεπώς η αυξημένη θνητότητα είναι οι επιπτώσεις της υπνικής άπνοιας», συμπλήρωσε ο κ. Αλχανάτης.

tanea.gr


Εικόνα

Άβαταρ μέλους
cdhyper
Literature Moderator
Δημοσιεύσεις: 9707
Εγγραφή: 23 Ιουν 2001 03:00
Τοποθεσία: Φωτονερόπετρα
Επικοινωνία:

Το κινητό φέρνει αϋπνίες

Δημοσίευση από cdhyper » 03 Δεκ 2008 22:06

Εγώ πείστηκα για την αξιοπιστία της έρευνας από αυτό το ξαπλωμένο μουν@κι που μας έβαλες πιο πάνω. Τώρα αυτή ύπνο θέλει δηλαδή και είναι έτσι ανήσυχη στο κρεβάτι;
Σύγκριση τιμών Supermarket: http://www.shopnsave.gr
Νέα Ιταλικα επιπλα κουζινας
Για φιλοσόφους: http://filosofia.gr και http://liantinis.org

Άβαταρ μέλους
cherouvim
Script Master
Δημοσιεύσεις: 3137
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2005 22:56
Τοποθεσία: Athens, Greece
Επικοινωνία:

Το κινητό φέρνει αϋπνίες

Δημοσίευση από cherouvim » 03 Δεκ 2008 22:28

Επίσης έχω παρατηρήσει οτι μετά από 14 συνεχόμενες ώρες στον υπολογιστή κάθε ελπίδα για ποιοτικό ύπνο γίνεται πραγματικά άπιαστο όνειρο.

Άβαταρ μέλους
Alice_Cooper
Δημοσιεύσεις: 1947
Εγγραφή: 11 Μάιος 2007 00:33
Τοποθεσία: Ioannina
Επικοινωνία:

Το κινητό φέρνει αϋπνίες

Δημοσίευση από Alice_Cooper » 04 Δεκ 2008 01:32

14 συνεχόμενες ώρες στον υπολογιστή
afto tha einai to prob ton perisoteron edo ....
elpizo na paratirises sosta ... tha prospathiso na to prosekso ...
tha elegkso meres pou kathome ligotero
an einai kalytera ta pragmata ...

an steki tha rikso apagoreftiko (sto 10oro as poume stop)

Άβαταρ μέλους
cherouvim
Script Master
Δημοσιεύσεις: 3137
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2005 22:56
Τοποθεσία: Athens, Greece
Επικοινωνία:

Το κινητό φέρνει αϋπνίες

Δημοσίευση από cherouvim » 04 Δεκ 2008 07:59

Είναι πολλά τα θέματα. Μερικά που έχω εντοπίσει:

Για καλό ύπνο θέλει:
- διαλείμματα ανά 1 ώρα μέσα στο 14ωρο
- σωστή στάση στη καρέκλα κ εργονομία γραφείου
- κάποιας μορφής σωματική άσκηση μέσα στην ημέρα
- αρκετό νερό μέχρι το απόγευμα
- μασάζ από hot θηλυκό αμέσως πριν πέσεις ;)

Για κακό ύπνο θέλει:
- πολύ άγχος
- το τελευταίο πράγμα που θα κάνεις πριν κοιμηθείς να χρειάζεται πολύ σκέψη
- καφέδες μέχρι αργά
- ο υπολογιστής που δούλευε 14 ώρες να είναι στο δωμάτιο που θα προσπαθείς να κοιμηθείς
- υπολογιστή δίπλα στο κεφάλι σου, ανοιχτό την ώρα του ύπνου (!!)
- ανοιχτό κινητό δίπλα στο κεφάλι σου
- μη αερισμένο δωμάτιο
- βαρύ φαΐ ή/και αλκοόλ τσιγάρα πριν τον ύπνο

καληνύχτα!

21century
Δημοσιεύσεις: 409
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2002 15:44

Το κινητό φέρνει αϋπνίες

Δημοσίευση από 21century » 09 Ιαν 2009 20:10

Πλάκα πλάκα το είχε πάθει η αδερφή μου όταν ήταν άνοικτό όλο το βράδυ και όταν τελικά το απενεργοπίησαν και το τοποθέτησαν μακριά απο το χώρο ύπνου τα προβλήματα λύθηκαν μονομιάς...

Άβαταρ μέλους
ksarm
Δημοσιεύσεις: 915
Εγγραφή: 22 Μάιος 2007 10:47

Το κινητό φέρνει αϋπνίες

Δημοσίευση από ksarm » 09 Ιαν 2009 20:51

cdhyper έγραψε:Εγώ πείστηκα για την αξιοπιστία της έρευνας από αυτό το ξαπλωμένο μουν@κι που μας έβαλες πιο πάνω. Τώρα αυτή ύπνο θέλει δηλαδή και είναι έτσι ανήσυχη στο κρεβάτι;

τίγκα στην κυτταρίτιδα είναι :kaloe:

Απάντηση

Επιστροφή στο “Κινητή & Σταθερή Τηλεφωνία”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες