3D Softwares - Ναι μεν... αλλά...

Δημιουργία τρισδιάστατων γραφικών με Cinema 4D, Max 3Ds, Maya, ...

Συντονιστές: Super-Moderators, Graphics Moderators

Απάντηση
bladerunner
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 03 Ιαν 2009 19:27

3D Softwares - Ναι μεν... αλλά...

Δημοσίευση από bladerunner » 03 Ιαν 2009 20:08

Καλησπέρα σε όλα τα μέλη του freestuff.gr και εύχομαι ένα δημιουργικό 2009 να έχει αρχίσει για όλους κι όλες σας...

Είμαι καινούργιος στον χώρο του 3D και περισσότερο έχω ασχοληθεί με το ΜΑΥΑ. Ωστόσο σκέφτομαι να δοκιμάσω κι άλλα 3D softwares. Ποιά είναι τα καλύτερα κατά την άποψη σας ποιά υπερτερούν και ποιά υπολοίπονται?

Και η ερώτηση που εννοείται... ποιά ζητούνται από την αγορά??
Όσο "ΕΠΡΕΠΕ" βαριόμουν...
Όσο "ΘΕΛΩ" μου αρέσει...
Όταν θα "ΓΟΥΣΤΑΡΩ" τί θα γίνει??

Άβαταρ μέλους
ignis
Δημοσιεύσεις: 313
Εγγραφή: 26 Μαρ 2007 07:24
Τοποθεσία: athina

3D Softwares - Ναι μεν... αλλά...

Δημοσίευση από ignis » 05 Ιαν 2009 15:34

Κατα την γνωμη μου ολα τα πακετα 3d ειναι πολυ καλα πια, αν κανεις μια μικρη ερευνα θα δεις οτι ολα πια μπορουν να παραγουν αψογο αποτελεσμα σε ολους τους τομεις του 3d, απλα το ζητημα ειναι να το γνωριζεις. Παλαιοτερα υπηρχαν μεγαλυτερες διαφορες αλλα τωρα πια οχι, και αν αναλογιστείς οτι η autodesk εχει υπο την σκεπη της το max , maya και XSI (οπως και mudbox) φανταζομαι πως συντομα το ενα θα παρει στοιχεια απο το αλλο και στο τελος θα υπαρχουν ιδια πακετα που εχουν τις ιδιες δυνατοτητες απλα με διαφορετικο ονομα και interface καθως ισως και καποιες διαφορες λογω core προγραμματος.
Εγω να σου πω την αληθεια στην θεση σου ομως θα μαθαινα blender. Ειναι ισως το πιο συγχρονο απ ολα, εχει φοβερες δυνατοτητες (που τα αλλα χρειαζονται plugins για να αποκτησουν) και το πιο σημαντικο ...ειναι δωρεαν. Μην σε απασχολει τι ζηταει η αγορα γιατι αυτο ειναι ετσι κιαλλιως μεταβλητο...(αλλωστε η αγορα αυτο που ζηταει κατ'αρχην ειναι αποτελεσμα). Προβλεπω παντως στο τελος γενικα επικρατηση των ελευθερων προγραμματων καθως και του linux (για το τελευταιο χρειαζονται ακομα χρονια αλλα θα συμβει). Εγω δουλευω 10 χρονια max.
Το blender παντως εχει τρελη δυναμικη... ψαξτο...

fotis3d
Δημοσιεύσεις: 59
Εγγραφή: 24 Νοέμ 2007 10:24

3D Softwares - Ναι μεν... αλλά...

Δημοσίευση από fotis3d » 05 Ιαν 2009 23:07

Καταρχην θα συμφωνησω πλεον πως ολα τα πακετα ειναι πανω-κατω τα ιδια . Κυριως ο τροπος διαφερει στο καθε προγραμμα για το πως θα φτιαξεις κατι .

To Blender ως μια λυση ειναι αρκετα καλη αλλα δεν παιζει προς το παρων και λογικα για αρκετα χρονια να βρεις δουλεια πουθενα εδω. Αρα αν θελησεις να πας υπαλληλος με Blender ουτε πορτα δεν χτυπας στην Ελλαδα .

Αν ειναι για χομπυ ή ακομα και ελευθερος επαγγελματιας τοτε δεν εχεις περιορισμους .
Max , Xsi , Maya , Houdini (εχει μια ιδιαιτερη λογικη) , αντε ακομα και Blender .
Κι εγω καμια 10αρια χρονακια Μαχ-ακιας ειμαι . Αν διαλεγα τωρα μαλλον θα επελεγα XSI μονο και μονο για την απιστευτη δυνατοτητα που εχει να διαχειριζεται τρελλο αριθμο πολυγωνων ή particles χωρις κανενα προβλημα μνημης , προβλημα που εχει χρονια το Max . Βεβαια το Max εχει και τον Vray που γουσταρω . Που ξερεις αμα βγει vray για Xsi ... :D

Στην Ελλαδα παντως οι περισσοτερες θεσεις ειναι για Max μετα για Xsi και τελος για Maya .
Με αυτα δεδομενα αλλα και το τι θες να κανεις διαλεγεις . :wink:

bladerunner
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 03 Ιαν 2009 19:27

3D Softwares - Ναι μεν... αλλά...

Δημοσίευση από bladerunner » 06 Ιαν 2009 01:30

Καλησπέρα.

Σας ευχαριστώ και τους 2 που απαντήσατε στο ερώτημα μου.

fotis3d δεν το γνώριζα αυτό για το XSI (την δυνατότητα ελέγχου μεγάλου αριθμού particles και polygons) και μου κεντρίζεις το ενδιαφέρον να του ρίξω μια ματιά... Κυρίως γιατί σκέφτομαι να ασχοληθώ πιο πολύ με VFX κι όχι τόσο με modeling ή animation χαρακτήρων. Αυτό με τον αριθμό των particles είναι πικρή ιστορία και μακάρι το XSI να με γλυτώνει από το να βιώσω ξανά τέτοια κατάντια (παρακάλια στον υπολογιστή να κάνει rendering...)

ignis σίγουρα θα ρίξω μια ματιά στο blender . Το ότι λες να μην με νοιάζει τί ζητάει η αγορά είναι σαν να προδιαγράφεις ότι στην Ελλάδα συμφέρει κανείς να δουλέυει σαν ελεύθερος επαγγελματίας κι όχι υπάλληλος της εκάστοτε εταιρίας. Όσο για τα linux, το γεγονός ότι εταιρείες όπως η MPC και η Framestore στην Μ.Βρετανία τα χρησιμοποιούν πιστεύω ότι λέει πολλά. Αλήθεια σαν περιβάλλον τα linux είναι φιλικά προς τον χρήστη?

Και μια ακόμη απορία που μου γεννήθηκε από την πληθώρα των προγραμμάτων που αναφέρατε: Υπάρχει συμβατότητα μεταξύ των προγραμμάτων αυτών?? Δλδ είναι δυνατόν ένα μοντέλο από π.χ. το POSER να λάβει κίνηση από το XSI, το ΜΑΥΑ ή το ΜΑΧ??

Και πάλι ευχαριστώ.
Όσο "ΕΠΡΕΠΕ" βαριόμουν...
Όσο "ΘΕΛΩ" μου αρέσει...
Όταν θα "ΓΟΥΣΤΑΡΩ" τί θα γίνει??

Άβαταρ μέλους
ignis
Δημοσιεύσεις: 313
Εγγραφή: 26 Μαρ 2007 07:24
Τοποθεσία: athina

3D Softwares - Ναι μεν... αλλά...

Δημοσίευση από ignis » 06 Ιαν 2009 05:44

fotis3d, εχεις δικιο για αυτα που λες αλλα εγω το κρινω οχι σε σχεση με τι δυνατοτητες εχουν τα πακετα τωρα, αλλα σε σχεση με την δυναμικη που βλεπω να διακρινεται στις δυνατοτητες του καθε πακετου στον χρονο. Προσωπικα με εχει εντυπωσιασει η δυναμικη του blender αλλα και η φιλοσοφια του που εχει να κανει με το οτι ειναι open source και αυτο πιστευω ειναι και το μυστικο του. Αλλωστε τα πραγματα στο κοσμο του 3d ειναι τωρα πιο ρευστα απο ποτε (οπως και ολα γενικα σ'αυτον τον κοσμο πια...)
bladerunner (αγαπημενη ταινια :))... αν πραγματικα ενδιαφερεσαι να ασχοληθεις επαγγελματικα με 3D και VFX τοτε λογικα ενα πακετο δεν θα ειναι αρκετο, θα χρειαστεις κατα την γνωμη μου 2, δες ισως το maya (που απ οσο ξερω ειναι το καλυτερο για particles) ή το XSI οπως ανεφερε ο φιλος fotis3d (που εχει και το πιο συγχρονο core) και blender για τους λογους που ανεφερα.
Τωρα για την συμβατοτητα, τα μοντελα του poser μπορεις να τα κανεις export σαν .obj οποτε ανοιγουν παντου, οσο για τα αλλα 3 (XSI, MAX, MAYA) τωρα υπο την στεγη της autodesk αλίμονο αν δεν ηταν συμβατα.
Το να δουλευεις σαν ελευθερος επαγγελματιας συμφερει παντα ειτε στην Ελλαδα ειτε οπουδηποτε για πολλους λογους αλλα προυποθετει να εισαι παρα πολυ καλος και με καποιο πελατολογιο αλλα ισως να χρειαστει να δουλεψεις και σαν υπάλληλος σε εταιρια ωστε να αποκτησεις πειρα...

fotis3d
Δημοσιεύσεις: 59
Εγγραφή: 24 Νοέμ 2007 10:24

3D Softwares - Ναι μεν... αλλά...

Δημοσίευση από fotis3d » 06 Ιαν 2009 13:31

ignis έγραψε:fotis3d, εχεις δικιο για αυτα που λες αλλα εγω το κρινω οχι σε σχεση με τι δυνατοτητες εχουν τα πακετα τωρα, αλλα σε σχεση με την δυναμικη που βλεπω να διακρινεται στις δυνατοτητες του καθε πακετου στον χρονο. Προσωπικα με εχει εντυπωσιασει η δυναμικη του blender αλλα και η φιλοσοφια του που εχει να κανει με το οτι ειναι open source και αυτο πιστευω ειναι και το μυστικο του. Αλλωστε τα πραγματα στο κοσμο του 3d ειναι τωρα πιο ρευστα απο ποτε (οπως και ολα γενικα σ'αυτον τον κοσμο πια...)
bladerunner (αγαπημενη ταινια :))... αν πραγματικα ενδιαφερεσαι να ασχοληθεις επαγγελματικα με 3D και VFX τοτε λογικα ενα πακετο δεν θα ειναι αρκετο, θα χρειαστεις κατα την γνωμη μου 2, δες ισως το maya (που απ οσο ξερω ειναι το καλυτερο για particles) ή το XSI οπως ανεφερε ο φιλος fotis3d (που εχει και το πιο συγχρονο core) και blender για τους λογους που ανεφερα.
Τωρα για την συμβατοτητα, τα μοντελα του poser μπορεις να τα κανεις export σαν .obj οποτε ανοιγουν παντου, οσο για τα αλλα 3 (XSI, MAX, MAYA) τωρα υπο την στεγη της autodesk αλίμονο αν δεν ηταν συμβατα.
Το να δουλευεις σαν ελευθερος επαγγελματιας συμφερει παντα ειτε στην Ελλαδα ειτε οπουδηποτε για πολλους λογους αλλα προυποθετει να εισαι παρα πολυ καλος και με καποιο πελατολογιο αλλα ισως να χρειαστει να δουλεψεις και σαν υπάλληλος σε εταιρια ωστε να αποκτησεις πειρα...
Συμφωνω απολυτα . Ειδικα στη τελευταια παραγραφο . :wink:

bladerunner
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 03 Ιαν 2009 19:27

3D Softwares - Ναι μεν... αλλά...

Δημοσίευση από bladerunner » 06 Ιαν 2009 15:25

Παιδιά σας ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Με όλα αυτά ένα αρχικό ξεκαθάρισμα είναι (πλέον) εφικτό. Ίσως χρειαστεί να ρωτήσω και για τα συστήματα για rendering αλλά προς το παρόν μπορεί να περιμένει...

Και πάλι ευχαριστώ...
Όσο "ΕΠΡΕΠΕ" βαριόμουν...
Όσο "ΘΕΛΩ" μου αρέσει...
Όταν θα "ΓΟΥΣΤΑΡΩ" τί θα γίνει??

Άβαταρ μέλους
paink1ller
Δημοσιεύσεις: 865
Εγγραφή: 21 Ιαν 2008 19:51

3D Softwares - Ναι μεν... αλλά...

Δημοσίευση από paink1ller » 07 Ιαν 2009 10:56

Εγω δεν γνωριζω τι απαιτησεις ακριβως εχει η ελληνικη αγορα αλλα αυτο που ξερω ειναι οτι με το Maya σιγουρα θα αντιμετωπισεις τα λιγοτερα αδιεξοδα.
Οταν λες οτι γνωριζεις το Maya σε τι βαθμο εννοεις?

Αν εχεις αρχισει ηδη με το Maya εγω θα ελεγα μεινε με το Maya και μαθε το καλυτερα. Μαθε MEL και scripting γενικα που θα σε βοηθησει τα μεγιστα στην δουλεια που θες να κανεις.

Αν εχεις ωρα να σκοτωσεις μαθε κατι πιο χρησιμο οπως το RealFlow, το Ζbrush και καποιο σοβαρο compositing software πχ toxic, after effects, combustion κτλ.

*Συμφωνω με τον ignis για το blender.
Ηobby: Shooting photons

bladerunner
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 03 Ιαν 2009 19:27

3D Softwares - Ναι μεν... αλλά...

Δημοσίευση από bladerunner » 07 Ιαν 2009 15:25

Καλησπέρα

paink1ller ακόμα είμαι στο στάδιο τη εκμάθησης και σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να με θεωρήσω 3D καλλιτέχνη στην παρούσα κατάσταση. Έχω έρθει σε επαφή με θέματα όπως το particles, rigid-soft bodies, fluids κλπ και πιστεύω ότι κακώς τα ψέματα η εξάσκηση και η επιμονή στη λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά.

Με την MEL έχω ασχοληθεί ελάχιστα, αλλά πέτυχα περιπτώσεις που με κώδικα θα δούλευε πολύ καλύτερα το τελικό αποτέλεσμα. Θέλω να αναπτύξω κι άλλο τις γνώσεις μου σχετικά με την MEL (ή και την PYTHON) γιατί σίγουρα βοηθάει.

Όσο για compositing software αρχικά δούλεψα το After Effects αλλά πήρα καλύτερα αποτελέσματα (αν και με πιο μπερδεμένη διαδικασία) από το Fusion. Κι από ότι είδα οι περισσότερες εταιρίες δουλέυουν προγράμματα με μορφή flowchart (Nuke/Shake) κι όχι layers όπως είναι το ΑΕ (αν και το προτιμώ για την ευχρησία του).
Όσο "ΕΠΡΕΠΕ" βαριόμουν...
Όσο "ΘΕΛΩ" μου αρέσει...
Όταν θα "ΓΟΥΣΤΑΡΩ" τί θα γίνει??

Άβαταρ μέλους
SimonTheSorcerer
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: 04 Φεβ 2006 17:13
Τοποθεσία: Αθήνα

3D Softwares - Ναι μεν... αλλά...

Δημοσίευση από SimonTheSorcerer » 07 Ιαν 2009 17:38

Καλησπέρα,
αν και όπως αναφέρθηκε όλα τα προγράμματα έχουν τις λύσεις τους, αν θέλεις να εξειδικευτείς κάπου ίσως θα ήταν καλύτερο να βρεις πιο πρόγραμμα θα ήταν πιο εύχρηστο και λειτουργικό για αυτό το σκοπό.
Να αναφέρω μόνο πως ως vfx έχω στο μυαλό μου τυφώνες και καταστροφές και όχι cg γενικότερα.
Κατά τη γνώμη μου πάντα και με την περιορισμένη εμπειρία μου:

Για vfx θα έλεγα πως υπερτερούν τα houndini και xsi. Το houndini πολλοί το φοβούνται για το interface του, αλλά ουσιαστικά έχει node-based interface, όπως το fusion που ανέφερες ή το ICE του XSI που ούτως ή άλλως θα πιάσεις αν πας για VFX στο XSI. Αυτό ουσιαστικά σε σώζει από το να γράφεις κώδικες.
Για το gigapolygon core, δε θα έλεγα πως κάνει τη διαφορά στην καθημερινή του χρήση, νομίζω είναι πιο πολύ επένδυση για το μέλλον. Σήμερα το workflow είναι τέτοιο ώστε να μη φαίνονται εκατομμύρια πολύγονα την ώρα που δουλεύουμε, αλλά στο render, εκτός από ειδικές περιπτώσεις ή sculpting στα ειδικά προγράμματα.
Το houndini υπάρχει για win/mac/inux και το xsi για win/linux

To maya είναι πολύ δυνατό σε όλους τους τομείς, αλλά δύσκολο στη χρήση, απαιτεί scripting εκεί που σε άλλα πακέτα δε χρειάζεται, και έχει πεπαλαιωμένο interface. Υπερτερεί για μεγάλες ομάδες και υστερεί σε ατομική χρήση. Υπάρχει για win/mac/linux

Το max επίσης κάνει για όλα χάρη στα πολλών ταλέντων plugins που διαθέτει, αλλά έχει γενικά παλιό πυρήνα και το interface του είναι πολύ μηχανικό. Επίσης είναι το μόνο πρόγραμμα που είναι μόνο για Windows, οπότε δεν μπορείς να συνεργαστείς και να δουλέψεις cross-platform.

Το cinema 4d είναι το πιο εύκολο στη χρήση χάρη γιατί έχει κατά τη γνώμη μου το πιο φιλικό και έξυπνο/οργανικό interface, κάνοντάς του εν δυνάμει πιο δημιουργικό. Αλλά σε vfx υστερεί μιας και οι έτοιμες λύσεις γι' αυτά είναι για την ώρα περιορισμένες, και είτε πρέπει να τα κάνεις manually είτε με πολύπλοκες διαδικασίες ή/και εξωτερικά plugins ή/και scripting. Υπερτερεί για ατομική χρήση και υστερεί σε μεγάλες ομάδες. Υπάρχει για win/mac

Για το lightwave δεν μπορώ να πω πολλά γιατί δεν το έχω χρησιμοποιήσει, αλλά έχει τη φήμη φοβερού modeler καθώς και ότι το έχουν αναβαθμίσει αρκετά στις τελευταίες εκδόσεις. Έχει "ιδιαίτερο" interface, και η τιμή του είναι πιο χαμηλή από τα υπόλοιπα (εκτός του blender φυσικά). Υπάρχει για win/mac

Το blender επίσης πολύ δυνατό, με ιδιαίτερο interface πολύ διαφορετικό από τα υπόλοιπα, αλλά ταυτόχρονα έξυπνο, λειτουργικό και πρωτότυπο. Είναι εξαιρετικό για modeling και πολύ καλό για όλες τις δουλειές, αλλά δεν έχει support. Επίσης το γεγονός ότι είναι τόσο ξένο το interface σε σχέση με τα άλλα κάνει την χρήση άλλων προγραμμάτων δύσκολη.
Υπάρχει για όλα τα σύγχρονα λειτουργικά που γνωρίζω.

Προσωπικά θα απέφευγα τα Autodesk, γιατί η εταιρία δε φαίνεται να δίνει βάρος στην αναβάθμισή τους, να κάνει τον τρόπο λειτουργίας τους πιο καινοτόμο και λειτουργικό ή να τους δίνει σημαντικά νέα χαρακτηριστικά. Και η καινοτομία και η εξέλιξη και απλοποίηση του τρόπου που δουλεύουμε στο computer είναι σημαντική για μένα, οπότε αν έπρεπε να διαλέξω, θα έκανα την επιλογή μου ανάμεσα στα houdini, cinema 4d, blender και lightwave, τα οποία δίνουν βάρος σε αυτό τον τομέα. Επίσης δεν φαίνεται να την ενδιαφέρει η cross-platform υποστήριξη που επίσης με ενδιαφέρει.
Αν ήθελα vfx πάντως, θα πήγαινα ολοταχώς για houdini.
Αυτό είναι μόνο η δική μου άποψη φυσικά.
Από την άλλη η Autodesk διαθέτει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.

Στην τελική ότι και να διαλέξεις, αν το συνηθίσεις θα κάνεις τη δουλειά σου πολύ καλύτερα απ' ότι θα την έκανες με τα άλλα, και από το αποτέλεσμα δεν ξεχωρίζεις προγράμματα ούτε θα νοιάζει τον εργοδότη σου με πιο πρόγραμμα έφτιαξες αυτό που σου παράγγειλε. Το θέμα είναι να βολεύει εσένα, και να διαθέτει και επαρκές οπλοστάσιο για τη χρήση που το θες.

Για compositing θα έλεγα δεν έχει σημασία τι χρησιμοποιούν οι τάδε εταιρίες, το θέμα είναι να κάνεις αυτό που θέλεις εύκολα (και γρήγορα). Ότι συνηθίσεις θα σε βολεύει, το ένα έχει γραμμικό (μονοδιάστατο) τρόπο λειτουργίας και το άλλο έχει δενδροειδές (δισδιάστατο). Σκέψου τι σου αρέσει περισσότερο και πιάστο, και αν θες να αλλάξεις μετά οι γνώσεις σου μεταφέρονται, αυτό που δε μεταφέρεται είναι η συνήθεια.
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord, when I lay my vengeance upon thee.

bladerunner
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 03 Ιαν 2009 19:27

3D Softwares - Ναι μεν... αλλά...

Δημοσίευση από bladerunner » 10 Ιαν 2009 11:01

SimonTheSorcerer σε ευχαριστώ για την τόσο μακροσκελή και λεπτομερή απάντηση σου. Ύστερα από μια μικρή έρευνα που έκανα όντως το Houdini είναι εκείνο το Software που ακολουθεί το ΜΑΥΑ σε ζήτηση.

Θα δοκιμάσω και θα ενημερώσω.

και πάλι σας ευχαριστώ όλους για την υποστήριξη και τις απαντήσεις σας.
Όσο "ΕΠΡΕΠΕ" βαριόμουν...
Όσο "ΘΕΛΩ" μου αρέσει...
Όταν θα "ΓΟΥΣΤΑΡΩ" τί θα γίνει??

Απάντηση

Επιστροφή στο “3D Graphics design”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης