Οδηγώντας προς το χιονοδρομικό....

Ας χαλαρώσουμε και λίγο... Aς κουτσομπολέψουμε μια σταλιά, ας πούμε και κανένα ανέκδοτο!

Συντονιστές: theiapythia, Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
ksarm
Δημοσιεύσεις: 915
Εγγραφή: 22 Μάιος 2007 10:47

Οδηγώντας προς το χιονοδρομικό....

Δημοσίευση από ksarm » 06 Ιαν 2009 16:10

Μερικές χρήσιμες συμβουλές:

1. Ελέγχουμε το όχημα. Μέσα έξω.

Αν μη τι άλλο είναι βλακεία να σκάσει το ψυγείο χειμωνιάτικα και μάλιστα όταν φτάσεις μπροστά στο ταμείο (γίνεσαι ρόμπα live ειδικά όταν έχει και snow cam στο ταμείο). Προτού ξεκινήσουμε ελέγχουμε όλα τα υγρά του οχήματος και αν υπάρχουν εξαρτήματα στο όχημα που μπορεί να μας προδώσουν κατά την διαδρομή.

2. Ελέγχουμε τις αλυσίδες μας και ξέρουμε απο πριν πως χρησιμοποιούνται.

Χιόνι, ξεροβόρι και ένας βλάκας σε μια στροφούλα μετά από μια ευθεία 20 μέτρων να προπαθεί να βάλει χωρίς γάντια και σκούφο τις αλυσίδες 15ετίας του πεθερού του. Αγοράζουμε αλυσίδες από τον λαστιχά μας (και όχι από το λαμόγιο στο δρόμο), τις ελέγχουμε αν έχουν όλα τα εξαρτήματα μέσα και μαθαίνουμε πως να τις βάζουμε στο σπίτι μας μέσα σε ένα λεπτό (δεν χρειάζεται παραπάνω από ένα λέπτο για κάθε λάστιχο αν ξέρουμε τι κάνουμε). Καλό είναι να έχουμε και ένα ζευγάρι γάντια και ένα σκούφο (που λογικά θα έχουμε αφού πηγαίνουμε σε χιονοδρομικό).

3. Μαθαίνουμε να οδηγούμε με αλυσίδες.

Ναι, οι αλυσίδες ΣΠΑΝΕ. Δεν κάνουμε απότομους ελιγμούς και ΔΕΝ ΣΠΙΝΙΑΡΟΥΜΕ. Εαν μπορούμε να πάρουμε ανοιχτά μια στροφή τότε το κάνουμε. Δεν οδηγούμε υπερβολικά αργά γιατί σπάμε να νεύρα των υπολοίπων. Εάν πίσω μας υπάρχει ουρά και δεν θέλουμε να επιταχύνουμε, τότε με την πρώτη ευκαιρία τους κάνουμε σινιάλο με δεξί φλας να μας προσπεράσουν. Τα ίδια ισχύουν και για τις σακούλες ελαστικών οι οποίες φθείρονται (και φθείρονται πολύ όταν σπινιάρουμε) και χρειάζονται συστηματικό έλεγχο.

4. Μήπως θα είχε νόημα να επενδύσετε σε ένα σετ χιονολάστιχα;

Εάν επισκέπτεστε συχνά χιονισμένους δρόμους τότε αγοράστε ένα σετ χιονολάστιχα τα οποία θα τα περνάτε στο όχημα με τα πρώτα χιόνια και την άνοιξη θα τα βγάζετε. Και προσοχή: φοράω χιονολάστιχα δεν σημαίνει πως έγινα snowmobile, εξακολουθώ να οδηγώ με σύνεση έχοντας στο νου μου πως στο χιόνι η αποστάση φρεναρίσματος σε σχέση με την στεγνή άσφαλτο είναι 10 φορές μεγαλύτερη (εάν θέλω 10 μέτρα να σταματήσω σε στεγνή άσφαλτο, στην χιονισμένη θέλω 100 !! ).

5. Η τετρακίνηση δεν είναι πανάκεια!!! Συνήθως χειροτερεύει την κατάσταση!

Ε εσύ με το τετρακίνητο, μην χαίρεσαι πως θα πας στο χιονοδρομικό πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ασφάλεια από το Peugeot 306 μου, που μου οδηγάς χωρίς αλυσίδες και χωρίς χιονολάστιχα (ανεύθυνε). Ο συντελεστής πρόσφυσης εξαρτάται από τα λάστιχα, όχι από το είδος της μετάδοσης. Η τετρακίνηση αυτό που κάνει είναι να κάνει λίγο πιο δύσκολο να εμφανιστεί το φαινόμενο της πλαγιολίσθησης, αλλά εφόσον και εμφανιστεί ΠΕΤΑΞΕ ΤΟ ΠΟΥΛΑΚΙ, δεν μπορείς να κάνεις κάτι πέρα από τον σταυρό σου. Η τετρακίνηση πάει λίγο πιο πέρα το όριο, αλλά μετά το όριο ένα μη τετρακίνητο όχημα έχει περισσότερες ελπίδες να "έρθει στα ίσα του" από έναν καθημερινό οδηγό.

6. Άκου την Τροχαία.

Όταν η Τροχαία σου λέει "Από εδώ και πέρα θέλει αλυσίδες" το ΕΝΝΟΕΙ. Σε πολλά άλλα είναι άσχετοι, ΟΚ, αλλά δεν θέλει να έχεις PhD από το ΜΙΤ για να καταλάβεις πως τα βασικά τα κατανοούν. Άρα αν δεν θες να διαβάζεις στα χείλη των άλλων οδηγών "Κι άλλος μ*λ*κ*ς" όταν προσπαθείς να βάλεις τις αλυσίδες στο Quasqai σου όπως στην περίπτωση 2, βάλει τις αλυσίδες σου όταν σου το πει η Τροχαία, ΟΧΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 5Km.

7. Προσοχή στην στάθμευση.

Στα χιονοδρομικά συνήθως υπάρχει κάποιος που προσπαθεί να κάνει κουμάντο στο πως θα παρκάρουν οι Ελληναράδες τις αμαξάρες τους. Όταν με το καλό και με περισσή υπομονή παρκάρετε, ΜΗΝ βάλετε χειρόφρενο γιατί μπορεί να παγώσει. Σταθμεύστε απλώς με την πρώτη ταχύτητα κουμπωμένη. Ανοίξτε τους υαλοκαθαριστήρες στην όρθια θέση για να μην παγώσουν και σπάσουν τα μάκτρα. ΜΗΝ ρίξετε επάνω στο παρμπρίζ κάποιο προστατευτικό πανί γιατί μάλλον θα παγώσει και θα κολλήσει στο τζάμι. Όταν με το καλό επιστρέψετε στο όχημα και το τζάμι θα είναι θολό, βάλτε μπρος, περιμένετε λίγο να ζεσταθεί ο κινητήρας και μετά ανοίξτε τον ανεμιστήρα στο φουλ ζεστό να χτυπάει επάνω στο παρμπρίζ. Μην χρησιμοποιείτε ζεστό νερό ή οινόπνευμα ή άλλα χημικά αφού δύο λεπτά είναι αρκετά να λύσουν όλα τα προβλήματά σας και να τα ΔΙΑΤΗΡΗΣΟΥΝ λυμένα. Μην χρησιμοποιήσετε τον υαλοκαθαριστήρα, η βαρύτητα και το ζεστό τζάμι θα τα καθαρίσουν όλα. Εάν χρειάζεται να καθαρίσετε λάσπες από το παρμπρίζ ρίξτε χιόνι και τρίψτε το και πάλι αν δεν θέλετε να σπάσετε τα μάκτρα από τους υαλοκαθαριστήρες μην τους χρησιμοποιήσετε, απλώς περιμέντετε! Προτού φύγετε αφαιρέστε όλο το χιόνι επάνω από τον ουρανό και το καπό της μηχανής αφού σε ένα ενδεχόμενα απότομο φρενάρισμα μπορεί να πέσει μπροστά σας με αποτέλεσμα να σας αποσπάσει έντονα την προσοχή (επίσης αυξάνει τον συντελεστή οπισθέλκουσας του οχήματος και αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου).

8. Προσοχή στο ποιόν των βενζινάδων.

Σε βενζινάδικο έξω από την Νάουσα σταματούμε με τον αδερφό μου για βενζίνη και καθάρισμα του παρμπρίζ και ακούμε το ευλογοφανές από το παιδί "το νερό στον κουβά για το παρμπρίζ είναι παγωμένο", απαντά ο αδερφός μου "ε ναι, σας έπιασε γερός χειμώνας φέτος" και μας στέλνει αδιάβαστους ο νεαρός βενζινάς "όχι μωρέ, κάθε χρόνο έτσι είναι"! Αφού ρε μεγάλε είναι κάθε χρόνο έτσι, γιατί δεν έχεις προνοήσει να βάλεις ειδικό καθαριστικό για τα τζάμια; Οι Αυστριακοί και οι Νορβηγοί δηλαδή τι κάνουν, αφήνουν τα παράθυρά τους λερωμένα όλο τον χειμώνα;;;;; Βάλαμε βενζίνη, κάναμε τον σταυρό μας ευχόμενοι να μην παγώσει και η ... βενζίνη και φύγαμε.

9. Εάν είμαστε κουρασμένοι κάνουμε στάση για υπνάκο

Εάν από τα ατελείωτα slalom, carving και freeskiing δεν μπορούμε να πάρουμε τα πόδια μας, τότε ρίχνουμε και έναν υπνάκο στο αμάξι για κανένα 20λεπτο, και μετά γυρνάμε πίσω.

10. Το αλάτι είναι διαβρωτικό!

Μετά την επιτυχημένη επιστροφή στο σπιτάκι μας πηγαίνουμε για πλύσιμο το αμαξάκι μας επειδή το αλάτι είναι διαβρωτικό! Επίσης πλένουμε και τις αλυσίδες και τις κάνουμε και ένα φςς-φςςς με ένα σπρέυ λαδιού. Σε πολιτισμένα (και ευπορα) μέρη του κόσμου δεν χρησιμοποιούν αλάτι για την αποπαγοποίηση του δρόμου επειδή κάνει ζημιά στον υδροφόρο ορίζοντα και κατ'επέκταση στα φυτά, εκεί χρησιμοποιούν CMA (Calcium magnesium acetate) αλλά αυτό κοστίζει 30 φορές όσο το ορυκτό αλάτι επειδή είναι ένα πατενταρισμένο χημικό που αναπτύχθηκε τις αρχές της δεκαετίας του 1970 ειδικά για τις φιλικές προς το περιβάλλον ιδιότητές του.

ksarm for freestuff.gr,log.gr 6 Ιαν 2009
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ksarm την 06 Ιαν 2009 17:45, έχει επεξεργασθεί 6 φορές συνολικά.

Άβαταρ μέλους
alexandr0s
Δημοσιεύσεις: 1064
Εγγραφή: 25 Απρ 2006 17:16
Τοποθεσία: localhost
Επικοινωνία:

Οδηγώντας προς το χιονοδρομικό....

Δημοσίευση από alexandr0s » 06 Ιαν 2009 16:29

Να πούμε ότι ποτέ πάνω από 50χμ/ώρα, προσοχή στις κλειστές στροφές γιατί οι πίσω τροχοί (σε περίπτωση που η κίνηση γίνεται με τους μπροστά τροχούς) δεν έχουν αλυσίδες και μπορεί να ξεφύγουν λιγάκι και φρένο πάντα μαλακά και για λίγο?

Άβαταρ μέλους
EneMe
Super Moderator
Δημοσιεύσεις: 13307
Εγγραφή: 09 Ιούλ 2002 13:29
Τοποθεσία: Στο κέντρο της Ελλάδας!
Επικοινωνία:

Οδηγώντας προς το χιονοδρομικό....

Δημοσίευση από EneMe » 07 Ιαν 2009 23:52

ksarm έγραψε: 6. Άκου την Τροχαία.

Όταν η Τροχαία σου λέει "Από εδώ και πέρα θέλει αλυσίδες" το ΕΝΝΟΕΙ. Σε πολλά άλλα είναι άσχετοι, ΟΚ, αλλά δεν θέλει να έχεις PhD από το ΜΙΤ για να καταλάβεις πως τα βασικά τα κατανοούν. Άρα αν δεν θες να διαβάζεις στα χείλη των άλλων οδηγών "Κι άλλος μ*λ*κ*ς" όταν προσπαθείς να βάλεις τις αλυσίδες στο Quasqai σου όπως στην περίπτωση 2, βάλει τις αλυσίδες σου όταν σου το πει η Τροχαία, ΟΧΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 5Km.
Επέτρεψέ μου να αμφιβάλω για πολλές περιοχές, πχ Αχαΐα...

Άβαταρ μέλους
Garakatsamol
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 919
Εγγραφή: 08 Μάιος 2007 00:27

Οδηγώντας προς το χιονοδρομικό....

Δημοσίευση από Garakatsamol » 08 Ιαν 2009 10:28

Επίσης, δεν πατάμε ποτέ φρένο σε χιόνι/πάγο, παίζουμε με τις ταχύτητες για επιβράδυνση

Απάντηση

Επιστροφή στο “Χαλαρά κι Ανάλαφρα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες