3D gaming programing/engine

Γενικά θέματα για τις γλώσσες προγραμματισμού που δεν καλύπτονται από τις άλλες περιοχές της κατηγορίας.

Συντονιστές: WebDev Moderators, Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Zizo
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2256
Εγγραφή: 29 Οκτ 2006 03:21
Επικοινωνία:

3D gaming programing/engine

Δημοσίευση από Zizo » 12 Απρ 2009 22:11

Γεια σας
Θέλω να μπω λίγο στο θέμα του προγραμματισμού για παιχνίδια...
Για την ακρίβεια θέλω να με βοηθήσετε να βρω κάποιο καλό πρόγραμμα/engine.
Δεν θέλω να ξεκινήσω με κάτι πολύ απλό, θα ήθελα να μου πείτε "pro" προγράμματα που ζητούνται στην αγορά ή χρησιμοποιήθηκαν για γνωστά "δυνατά" παιχνίδια.

Μιλάω για 3D, δεν είμαι άσχετος στον προγραμματισμό, ξέρω κυριότερα τα βασικά.
Ασχολήθηκα με Visual Basic αλλά σε 2D μόνο.

Αλλά με gaming programing δεν ασχολήθηκα ποτέ.
Θα ήθελα κάποιο που εννοείτε να μπορώ να εισάγω δικά μου μοντέλα από 3D εφαρμογές, να μην κάνω απλά edit έτυμα μοντέλα και "μέρη/χάρτες" από το ίδιο πρόγραμμα.

Τελευταίο θα σκεφτόμουν να μπορέσω να βρω και κάπως εύκολα, tutorials και διάφορα τέτοια.

Έψαξα αρκετά στο ίντερνετ και

(τα περισότερα ήταν απλά προγραμματάκια με έτοιμα αντηκείμενα, μην πω όλα έτυμα, και συ απλά έβαζες που να βρήσκοντε)

βρήκα αυτό το www.Unity3D.com άλλα βλέπω πως πολλοί λένε ότι είναι για browser gaming, ενώ θα ήθελα σε pc και να εξάγω .exe (stand alone) ώστε να παίζετε σε κάθε pc.

Ίσος πήρα λίγο φόρα και μου ξεφεύγει κάτι ή ενθουσιάστηκα υπερβολικά. Ξέρω ότι δεν πρόκειται να το πιάσω και να κάνω κάτι σοβαρό από την αρχή, ίσα ίσα με λίγα και απλά πολύγονα, όπως να κουνάω καμιά μπάλα και να υπάρχει βαρύτητα/ατμόσφαιρα...

Τι μου διαφεύγει? :/

Ευχαριστώ όλους για την βοήθειά σας...

Edit:
Η ιδέα μου ήρθε απο αυτό το βίντεο http://www.youtube.com/watch?v=n_ATFQXhMaM . Αν δείτε τα βίντεο του έχει και άλλα σαν αυτό...
Δεν φαίνεται τόσο δύσκολο να κάνεις κάτι τέτοιο με το unity, ωστόσο έχει και ποιο δύσκολα παιχνίδια ο τυπάς.

Edit 2:
Μήπως έγραψα σε λάθος θέμα ενώ έπρεπε να πάω στα 3D θέματα?

Edit 3:
χαχ... ναι ξέρω, στο τέλος θα τα βρω όλα μόνος μου :P

btw κατέληξα σ' αυτό το site με το game studio τους...
http://www.conitec.net/english/gstudio/faq.php

μπορώ να πω πως εντυπωσιάστηκα και αρχίζει να μου φεύγει η μαγκιά για τα script που χρειάζεται να γράψεις...
θα το δοκιμάσω, απ' ότι κατάλαβα βασίζετε πάνω σε c++ (i think :/) και η c++ λένε ότι είναι αρκετά κατάλληλη για gaming...

ωστόσο ο ίδιος που σας έδειξα πιο πάνω ένα βίντεο ξεκίνησε αυτό το παιχνιδάκι αν κατάλαβα καλά http://www.youtube.com/watch?v=Gd2Ncdwm ... re=channel

Πάντως περιμένω γνώμες σας!!!
Εικόνα
What you waiting for?

LightForce
WebDev Moderator
Δημοσιεύσεις: 3812
Εγγραφή: 13 Απρ 2003 23:49

3D gaming programing/engine

Δημοσίευση από LightForce » 13 Απρ 2009 13:18

To 3D Game Studio που ήδη ανέφερες γνωρίζω ότι είναι πολύ ισχυρό software Mortal.
Δεν το έχω χρησιμοποιήσει αλλά φαντάζομαι ότι οι απαιτήσεις του είναι μεγάλες τόσο σε υπολογιστική ισχύ όσο και απο πλευράς γνώσεων προγραμματισμού.
Αυτό δεν πρέπει να σε τρομάζει, κάθε άλλο, η γλώσσα συνήθως που συναντάς σε παρόμοια προγράμματα είναι η C/C++ και σου προτείνω να αρχίσεις απο σήμερα κιόλας το διάβασμα, θα χρειαστεί να βρεθείς σε υψηλό επίπεδο.
Νομίζω ότι αν αφιερώσεις χρόνο, και το βάλεις σκοπό σου, θα κάνεις εκπληκτικά πράγματα με αυτό mortal.
Καλή τύχη man.

sibas
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1853
Εγγραφή: 21 Φεβ 2003 01:21
Τοποθεσία: Μια εδώ.. Μια εκεί.. Σήμερα είμαι εδώ!!!
Επικοινωνία:

3D gaming programing/engine

Δημοσίευση από sibas » 13 Απρ 2009 13:48

γιατί δεν δοκιμάζεις sdl http://www.libsdl.org/ που είναι free απλή και εύκολη, σε συνδιασμό με opengl μπορείς να έχεις σχεδόν ότι game θέλεις για οποιοδήποτε λειτουργικό + ότι υπάρχουν πολλές free engines

Δυστυχώς τα δικά μου tutorial/demo για την sdl είναι down λόγου αναβαθμίσεως, αλλά θα βρεις πολλά στο google :)

Άβαταρ μέλους
dva_dev
Script Master
Δημοσιεύσεις: 3790
Εγγραφή: 16 Σεπ 2005 01:32
Επικοινωνία:

3D gaming programing/engine

Δημοσίευση από dva_dev » 13 Απρ 2009 15:32

Κάποιες γλώσσες θεωρούνται πιο κατάλληλες και κάποιες άλλες όχι, αλλά η "καταλληλότητα" δεν έρχεται χωρίς τίμημα και αυτό συνήθως είναι η ευκολία.

Είναι μακρύς ο δρόμος μέχρι την ιθάκη και όπως έχει προαναφερθεί θέλει διάβασμα και χρόνο.
Ξεκίνα λοιπόν το διάβασμα από αυτά:
http://en.wikipedia.org/wiki/Game_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines

Άβαταρ μέλους
Zizo
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2256
Εγγραφή: 29 Οκτ 2006 03:21
Επικοινωνία:

3D gaming programing/engine

Δημοσίευση από Zizo » 13 Απρ 2009 19:11

Gamestudio - A 2D and 3D game engine for beginners. Uses the Gamestudio development system and the lite-C programming language

Beginners? :/ καλά όχι ότι είμαι κάτι άλλο...
με μπέρδεψαν οι engines...

έχει:
Open-source engines
Freeware engines
Commercial engines

και πιο κάτω λέει ποια παιχνίδια είχαν ποιες engines...
και είναι σε μια θέση λες και φτιάξανε μοναδικές engines για κάθε game...

αν καταλαβαίνω καλά ο κάθε engine είναι για διαφορετικό σκοπό?

δλδ δεν μπορείς να κάνεις οτιδήποτε παιχνίδι με μία engine μόνο?

Εκτός αν μπορείς να κάνεις οτιδήποτε θες με μια egnine απλά πχ με μια συγκεκριμένη engine να είναι πιο εύκολο να κάνεις real time strategy...

η απορία μου είναι μην κάτσω και ασχοληθώ πχ με το 3d game studio A7 και ανακαλύψω στην πορεία πως μόνο fps μπορώ να κάνω... (λέμε τώρα)

Edit:
κάποιες έχουν και "συμάδια"

Quest3D: A game engine and full real-time 3D development platform. Used in for instance AudioSurf.

Ας πούμε ότι λέει real-time strategy (κάπου το είχα δει), δεν θα μπορούσα να δημιουργήσω ένα action fps ή rpg?

Edit:
Το έψαξα λίγο αλλά στο MED Model Editor, δεν κατάφερα να εισάγω 3D μοντέλα από το Cinema 4D... :/ Απ' ότι είδα παίρνει μόνο από max, maya και ένα ακόμη...

Εκτός αν κάνω λάθος... Μήπως έχετε ιδέα για εξίσου καλά προγράμματα που να μπορώ να εισάγω μοντέλα από c4d?

Ωστόσο το 3D game studio έχει 3 εφαρμογές, το MED Model Editor, το SED Script Editor και το WED Level Editor. αλλά με το Model Editor δεν μπορείς να κάνεις καλά μοντέλα όπως με άλλα προγράμματα. και το cinema 4d είναι το default μου.

Με το unity είδα στο youtube κάποιον που έκανε εισαγωγή μοντέλα από c4d.
πφφ... δεν ξέρω που να καταλήξω...
sibas έγραψε:γιατί δεν δοκιμάζεις sdl http://www.libsdl.org/ που είναι free απλή και εύκολη, σε συνδιασμό με opengl μπορείς να έχεις σχεδόν ότι game θέλεις για οποιοδήποτε λειτουργικό + ότι υπάρχουν πολλές free engines

Δυστυχώς τα δικά μου tutorial/demo για την sdl είναι down λόγου αναβαθμίσεως, αλλά θα βρεις πολλά στο google :)
Βασικά μπορείς να μου δείξεις κάποια βασικά tutorial? / δουλειές που έχουν γίνει μ' αυτό?
Έψαξα λίγο και όλα ξεκινάνε με κώδικα, όταν εγώ δεν ξέρω που παν τα 4.
Στο google πάντως βρήκα κάτι πρωτόγονα screenshot από παιχνίδια...

Και με απασχολεί αρκετά το cinema 4d... :/

Το http://unity3d.com/ με τράβηξε περισσότερο μέχρι τώρα... και τελικά δεν είναι μόνο για browser, αλλά φοβάμαι μήπως έχει μικρές ικανότητες...
Εικόνα
What you waiting for?

LightForce
WebDev Moderator
Δημοσιεύσεις: 3812
Εγγραφή: 13 Απρ 2003 23:49

3D gaming programing/engine

Δημοσίευση από LightForce » 13 Απρ 2009 21:11

Οι περισσότερες 3D μηχανές δίνουν στον χρήστη ένα είδους API.
Αυτό στην ουσία σημαίνει ότι προγραμματιστές έχουν ήδη γράψει τόνους κώδικα και έχουν δημιουργήσει ένα 3D περιβάλλον με απεριόριστες δυνατότητες δίνοντας σου ένα μεγάλο αριθμό έτοιμων συναρτήσεων που χειρίζονται 3D αντικείμενα με δεκάδες ιδιοτήτων κ.τ.λ
Δες την Irrlicht Engine γραμμένη σε γλώσσα C++, διαθέσιμη για πολλές πλατφόρμες, με binding και για την Visual Basic.
Δες το API της και ένα απλό παράδειγμα χρήσης του ΑPI, όπως και ένα τυπικό Hello World πρόγραμμα.
Οτι 3D παιχνίδι θές μπορείς να φτιάξεις, δεν υπάρχουν όρια.

Άβαταρ μέλους
Zizo
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2256
Εγγραφή: 29 Οκτ 2006 03:21
Επικοινωνία:

3D gaming programing/engine

Δημοσίευση από Zizo » 13 Απρ 2009 22:43

έχεις δίκαιο
βρήκα αυτό το site http://www.gamedev.net/reference/start_here/
που συγκεκριμένο link αν πατήσεις το πρώτο link (What language and compiler should I make games with?)
είναι βήματα με το πως να αρχίσεις, έχει next κάτω δεξιά και θέλει να σε βοηθήσει με τι γλώσσα και πρόγραμμα να αρχίσεις...

έχω βάλει ήδη στόχο την c++, δεν κολλάω στο να μάθω την γλώσσα αλλά στο να το κάνω να παίζει.

να μάθω πως να βάλω το δικό μου χάρτη που έχω δημιουργήσει στο cinema 4d, πως να βάλω τα δικά μου μοντέλα, πως να αντιδράνε και πως να τα κουνάς, πάνω κάτω. η αντίδραση φυσικά έχει να κάνει με προγραμματισμό εκτός αν με phisix γίνονται αυτόματα και ποιο εύκολα (αν καταφέρεις φυσικά να στίσεις physx).

Edit
Αλλά μιλάει γενικά και όχι για 3D απ' ότι είδα...

Είχα φτιάξει φέτος στην 3η λυκείου στο μάθημα της Visual Basic ένα Pong λέγετε όπως μου είπε ο καθηγητής... στον προγραμματισμό είχα 19 (TurboPascal) και Visual Basic 20 :)
ναι ξέρω, μιλάω για σχολεία όταν εγώ ο ίδιος ξέρω ότι μόνο το ίντερνετ και τα βιβλία είναι πραγματικοί δάσκαλοι... εκτός αν πας στο εξωτερικό..

η βλακεία είναι ότι στο σχολείο μαθαίναμε μια πανάρχαια visual basic, και όταν κατέβασα σπίτι μου μια καινούργια τα είχα παίξει με όλες τις αλλαγές που είδα...

ωστόσο θυμάμαι πολύ καλά ότι κάνουμε με κώδικα, όπως επαναλήψεις, if, functions και διάφορα άλλα...

Η φάση είναι ότι εγώ γενικά έχω σκοπώ να σπουδάσω Visual Effects, 3d γενικότερα για βίντεο. Αλλά τώρα θέλω να μάθω να χρησιμοποιώ τα γραφικά μου για παιχνίδια, για την ευχαρίστησή μου για αρχή και άμα δω ότι πάω πάρα πολύ καλύτερα........ πάντως και στο After Effects που χρησιμοποιώ υπάρχει μια γλώσσα που μοιάζει με της Java, αν και δεν έχω ιδέα από java.

χεχε αυτό ήταν μια γνωριμία με τον εαυτό μου...
Εικόνα
What you waiting for?

sibas
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1853
Εγγραφή: 21 Φεβ 2003 01:21
Τοποθεσία: Μια εδώ.. Μια εκεί.. Σήμερα είμαι εδώ!!!
Επικοινωνία:

3D gaming programing/engine

Δημοσίευση από sibas » 13 Απρ 2009 23:42

SDL είναι low level multimedia library κυρίως για 2D games ξεκινάει από το 1998 για αυτό θα δεις πολλά παλαιωμένα games που είναι φτωχά σε γραφικά ήχο κίνηση κλπ, δεν έχει να κάνει όμως σε τίποτα από την πραγματικές δυνατότητες που παρέχει το SDL.
Ωστόσο μιας και από ότι βλέπω δεν γνωρίζεις από C C++ το να πας κατευθείαν σε μια high-level library game engine δεν νομίζω ότι θα σου βγει σε καλό..

Έτσι λοιπόν έχουμε και λέμε σε αυτά που ρώτησες παραπάνω.
List of games using SDL
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_using_SDL
δυνατά games είναι το Doom3, Quake 4

Σχετικά με tutorials υπάρχει ότι θες εκεί έξω ένα απλό είναι το http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php και μόλις φτάσεις στο τέλος συνέχισε OpenGL στο http://nehe.gamedev.net/

tutorials από το SDL είναι στο
http://www.libsdl.org/tutorials.php

Μετά εφόσον έχεις μάθει τα βασικά και έχεις κάνει 1-2 απλά games συνεχίζεις με Game Engines (δες ποια παίζουν σε SDL/openGL) http://gpwiki.org/index.php/Game_Engines
μερικές άλλες δυνατές ή όχι engines
http://cubeengine.com/
http://www.unrealtechnology.com/
http://unreal.epicgames.com/oldnews3.htm
Όλα αυτά προϋποθέτουν ότι γνωρίζεις C C++

have a lot of fun με ότι και να ακολουθήσεις :lol:

Άβαταρ μέλους
Zizo
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2256
Εγγραφή: 29 Οκτ 2006 03:21
Επικοινωνία:

3D gaming programing/engine

Δημοσίευση από Zizo » 14 Απρ 2009 00:02

Thanks sibas, αρχίζουν και καθαρίζουν κάποια πράματα στο μυαλό μου...
θέλει πολύ λιώσιμο, και κάπου είχα δει ότι θα πετύχεις όταν ξεχάσεις ότι νυστάζεις :D
που αυτό το έχω εδώ και 3-4 χρόνια...
______________________________________________________________________
Χαχαχα... έχω πωρωθεί να γράφω...

ήθελα να πως το πρώτο βίντεο που έβαλα στο πρώτο post με τρέλανε... είναι τόσο εύκολο να κάνεις μια τέτοια πίστα από κύβους και να κάνεις κύβους για εχθρούς, και 2 φώτα με global illumination ώστε να σκορπάει το φως στους διαδρόμους...

καθώς ασχολούμαι και με μουσική με την μπάντα μου, όσα ξέρω από γραφικά ξέρω και στην μουσική, που θα έκανε ατμόσφαιρα σε ένα παιχνίδι.

sorry αν ξεφεύγω απ' το θέμα μου αλλά το να λες πράματα για τον εαυτό σου σε βοηθάει να καταλάβεις που βρίσκεσαι τι στόχους έχεις και που να πας.
______________________________________________________________________

Thanks again παιδιά... Τώρα αρχίζουν τα tutorial & training...

Edit:
Ωχ... μόλις παρατήρησα ότι το freestuff είναι μια ώρα μπροστά (απ' ότι είδα στα post)
Εικόνα
What you waiting for?

LightForce
WebDev Moderator
Δημοσιεύσεις: 3812
Εγγραφή: 13 Απρ 2003 23:49

3D gaming programing/engine

Δημοσίευση από LightForce » 14 Απρ 2009 01:43

Mortal έγραψε:είναι τόσο εύκολο να κάνεις μια τέτοια πίστα από κύβους και να κάνεις κύβους για εχθρούς, και 2 φώτα με global illumination ώστε να σκορπάει το φως στους διαδρόμους...
Eγώ τα λέω αλλά κανείς δεν με ακούει.. :x

Η αρχή είναι το ήμισυ το παντός, και ίσως το δυσκολότερο βήμα.
Νομίζω ότι το να γράψεις ένα δικό σου παιχνίδι, να το ντύσεις με δικά σου γραφικά, και να το επενδύσεις και με δικιά σου μουσική, ακούγεται και σαν ιδέα απλά υπέροχο.

Άβαταρ μέλους
unreal
Δημοσιεύσεις: 49
Εγγραφή: 04 Ιουν 2004 16:12
Τοποθεσία: Inside My Brain!

3D gaming programing/engine

Δημοσίευση από unreal » 14 Απρ 2009 15:22

Καλή αρχή φίλε οτι και αν κάνεις.
Να σου δώσω και εγω την συμβουλή μου..
Αμα θές να να ασχοληθείς με προγραμματισμό 3D graphics σοβαρά.. εισαι εντελώς λάθος.
Αμα θές να ασχοληθείς γενικά με Game programming (οχι το graphics κομμάτι) είσαι ok :P
btw.. global Illumination δεν είναι καθόλου ευκολο να κάνεις! (αυτό το video με το αμαξάκι δεν έχει global Illumination).

Αυτά απο εμένα! :P

Άβαταρ μέλους
Zizo
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2256
Εγγραφή: 29 Οκτ 2006 03:21
Επικοινωνία:

3D gaming programing/engine

Δημοσίευση από Zizo » 14 Απρ 2009 17:00

Βασικά λέω να να το παλέψω με το API που είπατε...
Δεν έχω χρόνο να μάθω καινούργια γλώσσα... και θα γίνει το μυαλό μου... ***
και άμα το προσπαθήσω να κάνω κάνα game... προς το παρών έχω κάνω ένα βιντεάκι...
έχεις δίκαιο unreal κατά κάποιο τρόπο...
Εικόνα
What you waiting for?

Άβαταρ μέλους
Basilakis
PHP Moderator
Δημοσιεύσεις: 8574
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2003 13:03
Τοποθεσία: Womans' Brain
Επικοινωνία:

3D gaming programing/engine

Δημοσίευση από Basilakis » 14 Απρ 2009 23:10

Πάντως ρίξε μία ματία εδώ

http://haxe.org/doc/intro

και εδώ

http://www.motion-twin.com/english

me ena complie kai ton dio kati fenete pws mporeis na kaneis...

rgman
Δημοσιεύσεις: 44
Εγγραφή: 30 Σεπ 2006 01:07

3D gaming programing/engine

Δημοσίευση από rgman » 15 Απρ 2009 13:12

Για 3d μηχανή γραφικών για κατασκευή παιχνιδιών σου προτείνω ανεπιφύλακτα την Ogre --> http://www.ogre3d.org/

Είναι open source και παλιά που είχα ασχοληθεί με το θέμα είχα καταλήξει σε αυτήν.
Έχει πολύ μεγάλο community & documentation.

Απάντηση

Επιστροφή στο “γλώσσες προγραμματισμού - γενικά”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης