Αλματώδη ανάπτυξη για το blogging και έλεγχος αξιοπιστίας το

Προβληματισμοί και ανταλλαγή ιδεών από την Επικαιρότητα και διάφορα άλλα θέματα.

Συντονιστής: Super-Moderators

Απάντηση
21century
Δημοσιεύσεις: 409
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2002 15:44

Αλματώδη ανάπτυξη για το blogging και έλεγχος αξιοπιστίας το

Δημοσίευση από 21century » 24 Απρ 2009 20:20

ΕΙΝΑΙ εφικτό απο το Blogging να υπάρξουν έσοδα και να μετρηθεί η αξιοπιστία τους την ώρα που αναδεικνύεται ως κατεξοχήν μέσο άμεσης Ενημέρωσης και στην χώρα μας; Tα ερωτήματα αυτά προσπάθούν να απαντήσουν ερευνητές και ειδικοί που καταγράφουν τις τάσεις στο χώρο της Μπλογκόσφαιρας. Μάλιστα στο Ιστολόγιό μας θα καταγράφουμε ότι νέο συμβαίνει στο άμεσο μέλλον για να έχουμε πλήρη εικόνα...

Τεράστια άνοδο στον εργασιακό τομέα το blogging, όπως φανερώνουν και τα στοιχεία των ΗΠΑ, χώρα η οποία πάντα δημιουργεί τις νέες τάσεις του μέλλοντος. Όλο και περισσότεροι πληρώνονται για την δημοσιοποίηση των απόψεών τους, ή και των εργοδοτών τους, με το ποσοστό των Αμερικανών που δηλώνουν εισόδημα από την ενασχόλησή τους με τα blogs να φτάνει το 1%, μέσα σε ιδιαίτερα σύντομο διάστημα.
Η νέα αυτή ιδιότητα του εργαζόμενου ως blogger διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία τα οποία την έχουν μετατρέψει σχεδόν σε εργασιακή μόδα. Αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πολιτικό και κοινωνικό κίνημα το οποίο και υποστηρίζουν ένθερμα όσοι ασχολούνται με αυτό, παρουσιάζει τρομακτική άνοδο στον αριθμό των bloggers, ενώ διαθέτει ένα απεριόριστο εύρος «εφαρμογής». Κάτι το οποίο ξεκίνησε ως ένας διαδικτυακός διάλογος για τεχνολογικά θέματα και πολιτική ανάλυση, πλέον μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε καθημερινά θέματα, όπως η υγεία, η μητρότητα, οι τέχνες, καθώς και σε κάθε τομέα της κοινωνικής ζωής όπου υπάρχει ενδιαφέρον από κάποια ομάδα ατόμων.
Μελετώντας τα στατιστικά στοιχεία για το blogging στις ΗΠΑ, υπολογίζεται ότι περίπου 20 εκατομμύρια bloggers δραστηριοποιούνται στην χώρα, με το 1,7 εκατομμύρια από αυτούς να πληρώνονται από την ενασχόλησή τους αυτή, και 452.000 από τους τελευταίους να δηλώνουν ότι από τον χώρο αυτό λαμβάνουν τις κύριες αποδοχές τους. Οι bloggers ήδη έχουν ξεπεράσει σε εργατικό δυναμικό τους πυροσβέστες και τους προγραμματιστές Η/Υ, ενώ έχουν ισοφαρίσει τους εργαζομένους στον κλάδο της νυχτερινής διασκέδασης, με 460.000 εργαζομένους, ενώ πλησιάζει επικίνδυνα την τάξη των δικηγόρων, οι οποίοι ανέρχονται σε 555.000 άτομα.
Αν και τα blogs έχουν αναδειχθεί σε ένα δυναμικό νέο μέσο ενημέρωσης πολλές φορές παρατηρείται το φαινόμενο το μήνυμα να παραλείπεται, και η φλυαρία να αποτελεί το νέο μήνυμα. Εάν η δημοσιογραφία είχε χαρακτηριστεί ως η Τέταρτη Εξουσία, το blogging πλέον θα μπορούσε να αποτελέσει την Πέμπτη Εξουσία.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στοιχεία για το προφίλ του μέσου blogger. Σύμφωνα με αυτά, τρεις στους τέσσερις είναι απόφοιτοι κολεγίων, ενώ στην πλειονότητά τους είναι λευκοί άνδρες, οι οποίοι δηλώνουν εισόδημα άνω του μέσου. Παρότι ένας στους τρεις νεαρούς πολίτες δηλώνουν blogger, μόλις το 2% αυτών έχει εισόδημα από την ενασχόλησή τους, ενώ σίγουρα δεν θα ξαφνιάσει και το γεγονός ότι υπάρχουν άτομα που πληρώνονται από εταιρείες, λόγω του ότι διαφημίζουν τα προϊόντα σε blogs. Ωστόσο, ενώ μια μεγάλη μερίδα bloggers εισπράττει εκατοντάδες δολάρια μέσα στα λίγα χρόνια ενασχόλησής τους, αυτοί οι οποίοι πληρώνονται αδρά είναι στην πραγματικότητα πολύ λιγότεροι, και εργάζονται σε επιχειρήσεις κολοσσούς είτε ως σύμβουλοί τους, είτε γράφουν σε blogs με μεγάλη επισκεψιμότητα για λογαριασμό τους. Το ετήσιο εισόδημα των τελευταίων κυμαίνεται από 45.000 έως 90.000 δολάρια, ενώ ένα ποσοστό αυτών φτάνει τα 200.000 δολάρια, καλύπτοντας ωστόσο 50 με 60 ώρες εργασίας την εβδομάδα.
Η αύξηση των bloggers, έχει οδηγήσει και στη οδηγεί στην μείωση αυτών που εργάζονται στον κλάδο της δημοσιογραφίας. Στην Ουάσιγκτον των ΗΠΑ μόνο, η μείωση έχει αγγίξει το 79% σε σχέση με μερικά χρόνια πριν, ωστόσο ο αντίστοιχος αριθμός των bloggers στην ίδια πόλη έχει αυξηθεί τόσο, που την καθιστούν την πόλη με τους περισσότερους bloggers της Αμερικής, αν όχι του κόσμου. Το πρόβλημα με την υπέρμετρη αύξηση των bloggers έγκειται στο ότι οι bloggers πληρώνονται με βάση το πόση «κίνηση» υπάρχει στο blog, άρα και πόσοι επισκέπτες έχουν δει τις διαφημίσεις, ενώ σε άλλες περιπτώσεις με τα «clics» στη ιστοσελίδα. Αποτέλεσμα είναι, αρκετές φορές, οι bloggers να κάνουν ότι περνά από το χέρι τους για να γίνει αντιληπτό το blog τους, κάτι το οποίο πλήττει την αξιοπιστία τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα του παραπάνω προβλήματος είναι η πρόσφατη υπόθεση ενός αξιωματούχου του πρωθυπουργικού μεγάρου, στην Αγγλία, ο οποίος σχεδίαζε να διαρρεύσει σε φιλικό blogger πληροφορίες που θα έπλητταν τους Συντηρητικούς, και που αφορούσαν ένα σκάνδαλο σεξουαλικού περιεχομένου. Το σκάνδαλο θα ήταν «φτιαχτό», με τους εμπλεκόμενους να δημιουργούν την ιστορία, παρόλα αυτά ο blogger βρήκε την ιδέα «πραγματικά καταπληκτική». Το γεγονός μαθεύτηκε, και δεν έλαβε χώρα, ωστόσο αν η είδηση είχε δει το φως της δημοσιότητας, θα είχε προκαλέσει μεγάλες αλλαγές στις επερχόμενες εκλογές της Βρετανίας. Αιτία αποτελεί το γεγονός ότι οι ακραίες θέσεις τραβούν την προσοχή του κόσμου, κάτι το οποίο οι πιο ήπιες δεν έχουν την δυνατότητα να κάνουν.
Το blogging είναι ένας καινούργιος, και ταχύτατα αναπτυσσόμενος εργασιακός κλάδος, και ενώ οι πλειονότητα των bloggers υποστηρίζουν τα συνδικάτα και τον συνδικαλισμό, οι ίδιοι δεν διαθέτουν ένα τέτοιο όργανο στον κλάδο τους. Ενώ δουλεύουν πολλές ώρες μπροστά από έναν υπολογιστή, κάτι το οποίο μπορεί να δημιουργήσει αρκετές επιπλοκές στην υγεία τους, δεν έχουν διασφαλισμένα τα δικαιώματά τους, απέναντι στα αφεντικά τους, οι οποίοι δεν είναι υποχρεωμένοι να τους παρέχουν τα οφέλη που έχουν άλλοι κλάδοι, κυρίως λόγω του ότι είναι δηλωμένοι ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Από την άλλη μεριά δεν υπάρχει άλλος κλάδος που να έχει αναπτυχθεί τόσο γρήγορα, χωρίς να υπάρχουν πιστοποιητικά, κρατικά ή μη, που να εξασφαλίζουν την σωστή ενημέρωση, ή την ύπαρξη κάποιας δεοντολογίας γύρω από τον κλάδο των blogs.
Στην παρούσα κατάσταση, οι bloggers δηλώνουν ευχαριστημένοι με τις εργασιακές τους συνθήκες. Ωστόσο εγείρεται το ερώτημα του αν υπόκεινται σε κάποιους νόμους σε περίπτωση «απόλυσής» τους, ή στην περίπτωση που κλείσει η ιστοσελίδα τους. Θεωρούνται δημοσιογράφοι, και προστατεύονται από την νομοθεσία που προστατεύει και τους πρώτους; Το ερώτημα παραμένει, την στιγμή που όλο και περισσότεροι bloggers αντικαθιστούν δημοσιογράφους του έντυπου τύπου, σχετικά με το πως ένας τεράστιος κλάδος εργαζομένων, που ολοένα και αυξάνονται, θα αντέξει χωρίς εργασιακή ασφάλιση, χωρίς κανόνες ηθικής και χωρίς επίσημη πιστοποίηση της καταλληλότητας εργασίας τους. Μένει να δούμε την πορεία τους, στην διεθνή οικονομία και στον κλάδο της ενημέρωσης, από τις επόμενες κινήσεις που οι ίδιοι θα αποφασίσουν να πάρουν.
Πηγή: tvxs.gr

Ερευνητές αναπτύσσουν συστήματα αξιοπιστίας των blogs
Ένα αρκετά ενδιαφέρον εγχείρημα προσπαθούν να φέρουν σε πέρας ερευνητές του Know-Center που έχει την έδρα του στην Αυστρία. Στο κέντρο της έρευνας τους βρίσκεται η τεράστια διάδοση του Internet και η εγκυρότητα των πληροφοριών που δημοσιεύονται στα εκατομμύρια ιστοσελίδων που μπορεί να δημιουργήσει ο καθένας μας.
Το πρόγραμμα που αναπτύσσουν φιλοδοξεί να αναλύει τη γλώσσα που χρησιμοποιείται στα blogs έτσι ώστε να τα αξιολογεί με τρεις τρόπους, ως πολύ αξιόπιστα, με μέση αξιοπιστία και με ελάχιστη αξιοπιστία. Ο κώδικας εξετάζει τη κατανομή των λέξεων στη πάροδο του χρόνου και συγκρίνει τα θέματα του blog με άρθρα από δημοφιλή ΜΜΕ.
Η σύγκριση μιας προσωπικής γνώμης που δημοσιεύεται στα blogs με άρθρα από ΜΜΕ μπορεί να μην είναι ο σωστότερος τρόπος να υπολογιστεί η αξιοπιστία. Όμως το Internet δίνει τη δυνατότητα στο καθένα να εκφράσει έντονα την αντίθετη άποψη του για οποιοδήποτε θέμα από ορισμένες πηγές ειδήσεων. Οι άνθρωποι αυτοί θα αντιδράσουν αν αυτόματα κατηγοριοποιηθούν ως "ελάχιστα αξιόπιστοι" μόνο και μόνο επειδή οι απόψεις τους μπορεί να διαφέρουν.
Μιλώντας στο συνέδριο World Wide Web που διεξάγεται στη Μαδρίτη αυτή την εβδομάδα, ο Andreas Juffinger ανέφερε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας τους είναι ενθαρρυντικά και ότι βρίσκονται στο σωστό δρόμο. Η όλη διαδικασία προσέθεσε θα πρέπει να είναι αυτόματη έτσι για μεγαλύτερη διευκόλυνση των χρηστών που δε μπορούν να διαβάσουν όλα τα blogs στο Διαδίκτυο.
ΠΗΓΗ : www.freegr.gr

Άβαταρ μέλους
fiskilis
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 14093
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2003 22:44
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Αλματώδη ανάπτυξη για το blogging και έλεγχος αξιοπιστίας το

Δημοσίευση από fiskilis » 24 Απρ 2009 20:59

Πάνω από 452.000 blogger στις ΗΠΑ, ζουν αποκλειστικά από αυτή τους την ενασχόληση ενώ αρκετές χιλιάδες άλλοι κερδίζουν ένα αξιοπρεπές συμπλήρωμα του εισοδήματός τους από άλλες δουλειές. Μόλις 100.000 περισσότεροι είναι οι δικηγόροι. Παρ’ όλα αυτά το ποσοστό των blogger που αμείβονται δεν ξεπερνά το 2% του συνόλου των ενεργών bloggers που σήμερα φτάνει τα 20 εκατομμύρια. Σύμφωνα όμως με όλες τις έρευνες το ποσοστό αυτό αυξάνεται δραματικά χρόνο με το χρόνο.

Ενας blogger του οποίου το ιστολόγιο επισκέπτονται 100.000 μοναδικοί επισκέπτες (unique visitors) ανά μήνα μπορεί να φτάσει να κερδίζει πάνω από 75.000 δολάρια το χρόνο κι αυτό μεταφράζεται σε 75 με 200 δολάρια ανά δημοσίευμα (post).

Κύρια πηγή εσόδων είναι τα διαφημιστικά banner που φιλοξενούνται στα ιστολόγια, είναι πολλοί όμως εκείνοι που πληρώνονται «με το κομμάτι» για να προβάλουν με άμεσο ή έμμεσο τρόπο, προϊόντα ή υπηρεσίες συγκεκριμένων εταιρειών. Πολλοί blogger προσλαμβάνονται επίσης ως σύμβουλοι για θέματα Κοινωνικής Δικτύωσης και Επικοινωνίας από μεγάλους οργανισμούς και επιχειρήσεις με εισοδήματα που αγγίζουν ή και ξεπερνούν τα 200.000 δολάρια το χρόνο. Είναι αξιοσημείωτο το ότι κανένας επαγγελματίας Blogger δεν έχει υιοθετήσει κάποιου είδους συνδρομητικό μοντέλο χρέωσης για την πρόσβαση στο ιστολόγιό του.

Κι ενώ η μπλογκόσφαιρα αναφέρεται πλέον και ως η «Πέμπτη Εξουσία» λόγω της παρέμβασής τους στα πολιτικά πράγματα, στις ΗΠΑ, οι λειτουργοί της «Τέταρτης Εξουσίας» δείχνουν να φυλλοροούν.

Μέσα σε διάστημα πέντε μόλις χρόνων ο αριθμός των εργαζομένων στα ΜΜΕ που είχαν ως βάση τους την αμερικανική πρωτεύουσα μειώθηκε κατά 79%.

Κάποιοι, όπως η Wall Street Jurnal, μιλούν για το blogging ως το επάγγελμα του μέλλοντος. Κάποιοι άλλοι πιστεύουν πως «μόδα είναι, θα περάσει» μόλις τα παραδοσιακά ΜΜΕ βρουν το δρόμο τους στο διαδίκτυο. Και κυρίως τα χρήματα που θα τα κρατήσουν και πάλι όρθια.

http://enimerwsi-gr.blogspot.com/2009/04/bloggers.html

Απάντηση

Επιστροφή στο “Επικαιρότητα & Διάφορες Συζητήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης