Τι είναι τα normals και γιατί τα αντιστρέφουμε

Δημιουργία τρισδιάστατων γραφικών με Cinema 4D, Max 3Ds, Maya, ...

Συντονιστές: Super-Moderators, Graphics Moderators

Απάντηση
plasmaflex
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 11 Μάιος 2007 15:32

Τι είναι τα normals και γιατί τα αντιστρέφουμε

Δημοσίευση από plasmaflex » 25 Μάιος 2009 15:19

Καλησπέρα, ασχολούμαι εδώ και αρκετό καιρό με το cinema 4d. Πολλές φορές προκύπτει η ανάγκη να γίνεται reverse normals. Τι ακριβώς είναι τα normal και γιατί χρειάζεται να κάνουμε reverse έτσι ώστε να τα φερουμε προς τα έξω; Ευχαριστώ πολύ.

Άβαταρ μέλους
Zizo
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2256
Εγγραφή: 29 Οκτ 2006 03:21
Επικοινωνία:

Τι είναι τα normals και γιατί τα αντιστρέφουμε

Δημοσίευση από Zizo » 25 Μάιος 2009 17:36

Είναι σωστό να κάνεις reverse normals ιδικά στο 3ds max θα το καταλάβεις, αν κάνεις κάτι ερασιτεχνικό όμως στο c4d μπορεί και να μην το προσέξεις.

Για την ακρίβεια το πολύγονο που είναι ανάποδα είναι πραγματικά ανάποδα, αν στο 3ds max το πολύγονο που είναι ανάποδα του βάλεις ένα material δεν θα φαίνεται, γιατί έχει μπει από την άλλη πλευρά.

Φυσικά θα σου δημιουργήσει προβλήματα στο texturing, και σε animation πιστεύω.
Εικόνα
What you waiting for?

Άβαταρ μέλους
ne3go
Δημοσιεύσεις: 296
Εγγραφή: 18 Οκτ 2007 23:10

Τι είναι τα normals και γιατί τα αντιστρέφουμε

Δημοσίευση από ne3go » 25 Μάιος 2009 17:46

Φαντάσου το κάθε πολύγωνο που έχει ένα 3d μοντέλο, σαν ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο.
Το αλουμινόχαρτο έχει 2 πλευρές: μια γυαλιστερή (τη νορμάλ θα λέγαμε) και μια εσωτερική που είναι ματ. Αν λοιπόν προσπαθήσεις να κολλήσεις σ' ένα στερεό αντικέιμενο κομματάκια αλουμινόχαρτου, για να το καλύψεις όλο, πρέπει να τα βάλεις όλα με τη γυαλιστερή πλευρά (την "καλή" δηλαδή την normal) απ'έξω.

Το ίδιο και τα πολύγωνα σ'ένα μοντέλο. Έχουν την καλή τους πλευρά απ'έξω.Η πλευρά αυτή είναι το normal, και πάνω σ'αυτή θα μπεί το texture. H άλλη πλευρά είναι μαύρη.
Στην διαδικασία του modelling, προκύπτουν κάποια πολύγωνα που έχουν προς τα έξω όχι την κανονική τους πλευρά, αλλά την άλλη. Εκεί πρέπει να κάνεις reverse, αλλιώς στο render θα φανεί μαυρό σ'έκείνο το σημείο.
Ελπίζω να βοήθησα, αν και τα είπα λίγο μπακαλίστικα...

Άβαταρ μέλους
SimonTheSorcerer
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: 04 Φεβ 2006 17:13
Τοποθεσία: Αθήνα

Τι είναι τα normals και γιατί τα αντιστρέφουμε

Δημοσίευση από SimonTheSorcerer » 25 Μάιος 2009 18:12

Όπως το είπε ο ne3go, αλλά για να σου δώσω λίγες παραπάνω πληροφορίες, το normal είναι το κανονικoποιημένο διάνυσμα στα μαθηματικά. Κάθε πολύγονο (αλλά και κάθε σημείο με επιφάνεια γύρω από αυτό) έχει ένα διάνυσμα κάθετο σε αυτό, και το normal είναι αυτό το διάνυσμα αλλά κανονικοποιημένο ώστε να έχει μήκος ίσο με 1.
Είναι σημαντικό τα normals να κοιτάνε προς τα έξω (ή προς την κάμερα αν μπαίνει στο εσωτερικό του αντικειμένου), για να μπορείς να έχεις αναμενόμενα αποτελέσματα όταν δουλεύεις.

Π.χ. το extrude, το smooth shift και το displacement δρουν με βάση την κατεύθυνση του normal. Επίσης διάφοροι shaders όπως ο normal direction shader ή και επιλογές του viewport όπως το backface culling. Και φυσικά για το texturing που αναφέρθηκε.

Και φυσικά πολύ σημαντικό είναι να έχεις ενιαία ροή στα normals (που μπορείς να πετύχεις με λειτουργίες όπως το align normals) έτσι ώστε λειτουργίες όπως το phong shading που βασίζονται στη γωνία ανάμεσα στα πολύγωνα, να σου δίνουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα.
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord, when I lay my vengeance upon thee.

plasmaflex
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 11 Μάιος 2007 15:32

Τι είναι τα normals και γιατί τα αντιστρέφουμε

Δημοσίευση από plasmaflex » 26 Μάιος 2009 15:08

Σας ευχαριστώ πολύ για τις εξαιρετικές απαντήσεις.

Άβαταρ μέλους
Zizo
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2256
Εγγραφή: 29 Οκτ 2006 03:21
Επικοινωνία:

Τι είναι τα normals και γιατί τα αντιστρέφουμε

Δημοσίευση από Zizo » 26 Μάιος 2009 22:43

3€ πλάκα κάνω :D
Εικόνα
What you waiting for?

Άβαταρ μέλους
BanOr
Δημοσιεύσεις: 812
Εγγραφή: 07 Απρ 2006 17:08
Τοποθεσία: Φιλαδελφεια
Επικοινωνία:

Τι είναι τα normals και γιατί τα αντιστρέφουμε

Δημοσίευση από BanOr » 27 Μάιος 2009 13:43

<offtopic>Mortal αλλαξες όνομα;</offtopic>
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Zizo
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2256
Εγγραφή: 29 Οκτ 2006 03:21
Επικοινωνία:

Τι είναι τα normals και γιατί τα αντιστρέφουμε

Δημοσίευση από Zizo » 30 Μάιος 2009 13:08

BanOr έγραψε:<offtopic>Mortal αλλαξες όνομα;</offtopic>
Ναι :D Βλακεία έκανα? απλά το μόρταλ το είχα όταν πήγαινα πρώτη γυμνασίου...
ενώ το Ζήζο (Ο γνωστός Ζήζος :P όπου και να ρωτήσεις) το βγάζω από το επίθετο μου, να μην θεωρείτε και κλεμμένο...

Άσε που βρήκα στο google έναν Ζηζόπουλο στο hollywood, ποιος ξέρει... ίσος είναι ο θείος απ 'το Σικάγο που δεν γνώρισα ποτέ :D
Εικόνα
What you waiting for?

Άβαταρ μέλους
BanOr
Δημοσιεύσεις: 812
Εγγραφή: 07 Απρ 2006 17:08
Τοποθεσία: Φιλαδελφεια
Επικοινωνία:

Τι είναι τα normals και γιατί τα αντιστρέφουμε

Δημοσίευση από BanOr » 03 Ιουν 2009 00:48

ok kanena problima ;)
Εικόνα

Απάντηση

Επιστροφή στο “3D Graphics design”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες