βοήθεια για site κρατήσεων

Σε αυτή την περιοχή μπορείτε να βρείτε ή να αναζητήσετε πληροφορίες σχετικές με την PHP

Συντονιστές: WebDev Moderators, Super-Moderators, PHP Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
frapes_drinker
Δημοσιεύσεις: 18
Εγγραφή: 13 Ιουν 2005 05:18
Επικοινωνία:

βοήθεια για site κρατήσεων

Δημοσίευση από frapes_drinker » 23 Ιουν 2009 15:09

Γειά σας,

σχεδιάζω μια απλή εφαρμογή για site online κρατήσεων για ενοικιαζόμενα δωμάτια, και θα ήθελα να μου δώσετε μια συμβουλή για το παρακάτω σημείο:

Ο πελάτης πληρώνει μέσω τραπέζης (η πληρωμή γίνεται στο site της τράπεζας), και σε περίπτωση επιτυχής πληρωμής, η σελίδα της τράπεζας κάνει post κάποιες μεταβλητές στην δικιά μου σελίδα, ώστε να καταλάβω οτι έγινε η πληρωμή. Στη συνέχεια, η σελίδα θα πρέπει να γίνει μια σύνδεση στη βάση και να γίνει marked το δωμάτιο, ώστε να εμφανίζεται ως μη διαθέσιμο.

Φανταζομαι ότι υπάρχει ένα κενό ασφαλείας. Μπορεί κάποιος να ξεγελάσει το σύστημα και να παρακάμψει το τμήμα της τράπεζας και να κάνει mark όλα τα δωμάτια ας πούμε; Έχετε κάποια πρόταση για την υλοποίηση του συγκεκριμένου σημείου;

Ευχαριστώ προκαταβολικά.

Άβαταρ μέλους
dimsis
Reporter
Δημοσιεύσεις: 7994
Εγγραφή: 25 Ιούλ 2001 03:00

βοήθεια για site κρατήσεων

Δημοσίευση από dimsis » 23 Ιουν 2009 15:51

Ίσως να ελέγχεις αν σου έρχεται από συγκεκριμένη ip με $_SERVER['HTTP_REFERER'] ή $_SERVER['REMOTE_ADDR']. Δεν είναι και ότι καλύτερο βέβαια, αλλά μπορεί να σου δώσει μια λύση.

Άβαταρ μέλους
Banavas
Script Master
Δημοσιεύσεις: 1367
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2004 20:25
Επικοινωνία:

βοήθεια για site κρατήσεων

Δημοσίευση από Banavas » 23 Ιουν 2009 20:39

Λογικά η κράτηση θα πρέπει να γίνεται pending μέχρι να επιβεβαιωθεί η πληρωμή από άνθρωπο (μην ξεχνάς οτι πολλοί πελάτες προτιμούν πιο παραδοσιακούς τρόπους πληρωμής με έμβασμα ή απλή κατάθεση ) και μετά να γίνεται χειροκίνητα η αλλαγή σε marked το δωμάτιο.

Ενοείτε οτι η επιβεβαίωση απο άνθρωπο λύνει τελείως το πρόβλημα της ασφάλειας κατά την κράτηση.
Happy coding....
Μάρκος
http://lasernet.gr

Άβαταρ μέλους
Basilakis
PHP Moderator
Δημοσιεύσεις: 8575
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2003 13:03
Τοποθεσία: Womans' Brain
Επικοινωνία:

βοήθεια για site κρατήσεων

Δημοσίευση από Basilakis » 23 Ιουν 2009 22:40

Banavas έγραψε:Λογικά η κράτηση θα πρέπει να γίνεται pending μέχρι να επιβεβαιωθεί η πληρωμή από άνθρωπο (μην ξεχνάς οτι πολλοί πελάτες προτιμούν πιο παραδοσιακούς τρόπους πληρωμής με έμβασμα ή απλή κατάθεση ) και μετά να γίνεται χειροκίνητα η αλλαγή σε marked το δωμάτιο.

Ενοείτε οτι η επιβεβαίωση απο άνθρωπο λύνει τελείως το πρόβλημα της ασφάλειας κατά την κράτηση.

Κια εδώ δημιουργείται το πρόβλημα...

Ο ξενοδόχος των 55 ετών πως θα τα κάνει όλα αυτά; :)

Άβαταρ μέλους
Banavas
Script Master
Δημοσιεύσεις: 1367
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2004 20:25
Επικοινωνία:

βοήθεια για site κρατήσεων

Δημοσίευση από Banavas » 24 Ιουν 2009 01:07

Basilakis έγραψε:
Banavas έγραψε:Λογικά η κράτηση θα πρέπει να γίνεται pending μέχρι να επιβεβαιωθεί η πληρωμή από άνθρωπο (μην ξεχνάς οτι πολλοί πελάτες προτιμούν πιο παραδοσιακούς τρόπους πληρωμής με έμβασμα ή απλή κατάθεση ) και μετά να γίνεται χειροκίνητα η αλλαγή σε marked το δωμάτιο.

Ενοείτε οτι η επιβεβαίωση απο άνθρωπο λύνει τελείως το πρόβλημα της ασφάλειας κατά την κράτηση.

Κια εδώ δημιουργείται το πρόβλημα...

Ο ξενοδόχος των 55 ετών πως θα τα κάνει όλα αυτά; :)
Είναι αδύνατον η (όποια) εφαρμογή να τα κάνει όλα μόνη της χωρίς παρακολούθηση από άνθρωπο.
Επομένως ο ξενοδόχος που δεν ξέρει να χειρίζεται υπολογιστή ας μείνει στο τεφτέρι...
Happy coding....
Μάρκος
http://lasernet.gr

Άβαταρ μέλους
frapes_drinker
Δημοσιεύσεις: 18
Εγγραφή: 13 Ιουν 2005 05:18
Επικοινωνία:

βοήθεια για site κρατήσεων

Δημοσίευση από frapes_drinker » 24 Ιουν 2009 02:31

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας και τη βοήθειά σας!

Η αλήθεια είναι ότι και εγώ πιστεύω αυτό που λέτε, ότι δηλαδή πρέπει ο ξενοδόχος κανονικά να επιβεβαιώνει την κράτηση, για μεγαλύτερη ασφάλεια και σιγουριά. Όσο και πανέξυπνη να είναι η εφαρμογή, πρέπει να υπάρχουν και ανθρώπινα μάτια που παρακολουθουν! :D Ο λόγος όμως που σκέφτομαι για αυτόματο σύστημα κρατήσεων είναι ότι υπάρχουν όμως κάποιες οριακές περιπτώσεις που θέλουν περισότερη διερεύνυση:

Για παράδειγμα ο Α και ο Β θέλουν το δωμάτιο την Τετάρτη, και ο Α μπαίνει στο site για να κλείσει το δωμάτιο πριν από τον Β.
Σε περίπτωση που το δωμάτιο που θα κλείσει και θα πληρώσει ο Α φαίνεται διαθέσιμο μέχρι να επιβεβαιώσει ο ξενοδόχος, υπάρχει η πιθανότητα να προλάβει να έχει κάνει το ίδιο και ο Β πριν επιβεβαιώσει ο ξενοδόχος.
Αν σε διαφορετική υλοποίηση, στην οποία το δωμάτιο φαίνεται μη διαθέσιμο με το που θα το κλείσει ο Α (πριν πληρώσει), ο Β θα το δει μη διαθέσιμο και θα φύγει από το site. Αν ο Α τελικά δεν πληρώσει, ο ξενοδόχος έχει χάσει τον πελάτη Β.

Ποια πιστεύετε ότι θα πρέπει να είναι τελικά η πολιτική, γιατί ίσως από έλλειψη προδιαγραφών πάσχει η εφαρμογή :P (όπως όλες οι εφαρμογές μάλλον :P);

Άβαταρ μέλους
fafos
Script Master
Δημοσιεύσεις: 6236
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2004 03:09

βοήθεια για site κρατήσεων

Δημοσίευση από fafos » 24 Ιουν 2009 02:46

Pos tha kleisei ena domatio an den exei plhrosei? esy den anafereis oti erxete apo thn selida ths trapezas o pelaths? gia na ton steilei piso h trapeza shmainei oti exei plhrosei!

poly sosta o Bananas sou anefere thn katastash pending (ekkremhs)... kai ti ksenodoxeio einai auto? kathe domatio einai idiaitero kai diaforetiko apo to allo gia na to dialeksoun tautoxrona 2 pelates? mhpos prokeitai gia XXX hotel? :D an nai, epitrepete tous gerous? :lol:

Ta megala hotels den exoun provlhma giati panta yparxei ypallhlos sthn reception.. tora gia mikrotera yparxei kai h methodos eidopoihshs krathshs me SMS..
Οι πάνες και οι πολιτικοί πρέπει να αλλάζονται συχνά για τον ίδιο λόγο...

Άβαταρ μέλους
c0d3punk
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1076
Εγγραφή: 15 Σεπ 2008 22:32
Τοποθεσία: Puerto pollo
Επικοινωνία:

βοήθεια για site κρατήσεων

Δημοσίευση από c0d3punk » 24 Ιουν 2009 03:00

ωραία ας, φαίνεται κλεισμένο το δωμάτιο τότε κατά την κράτηση και να ενημερώνεται με mail ο ξενοδόχος. και αν δεν έχει γίνει η κατάθεση να το ελευθερώνει πάλι.

από την άλλη μπορείς να πρωτοτυπήσεις και να λέει πως στο τάδε δωμάτιο εκκρεμεί μια κράτηση, επικοινωνήστε με το ξενοδοχείο για τη διαθεσιμότητα. θα πάρει τηλέφωνο ο ενδιαφερόμενος, θα του εξηγήσει ο ξενοδόχος και τα κανονίζουν.
like ants in a colony we do our share
but there's so many other f****' insects out there || Ανανεωμένα Παρτάλια || biZfind.gr

Άβαταρ μέλους
Banavas
Script Master
Δημοσιεύσεις: 1367
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2004 20:25
Επικοινωνία:

βοήθεια για site κρατήσεων

Δημοσίευση από Banavas » 24 Ιουν 2009 09:40

fafos έγραψε:Pos tha kleisei ena domatio an den exei plhrosei? esy den anafereis oti erxete apo thn selida ths trapezas o pelaths? gia na ton steilei piso h trapeza shmainei oti exei plhrosei!

poly sosta o Bananas sou anefere thn katastash pending (ekkremhs)... kai ti ksenodoxeio einai auto? kathe domatio einai idiaitero kai diaforetiko apo to allo gia na to dialeksoun tautoxrona 2 pelates? mhpos prokeitai gia XXX hotel? :D an nai, epitrepete tous gerous? :lol:

Ta megala hotels den exoun provlhma giati panta yparxei ypallhlos sthn reception.. tora gia mikrotera yparxei kai h methodos eidopoihshs krathshs me SMS..
Δυστυχώς τα μεγάλα hotels δεν τα τρώμε εμείς... (εμείς τρώμε σουβλάκια με μπύρα :pint: )

Τα μεγάλα ξενοδοχεία έχουν ένα πολύ περίπλοκο σύστημα κρατήσεων (έχω μιλήσει για το θέμα διεξοδικά με δύο ξενοδόχους μεγάλων ξενοδοχείων) και συνήθως δίνουν ορισμένα μόνο δωμάτια σε εταιρίες κρατήσεων. Τα υπόλοιπα τα χειρίζονται οι πράκτορες και οι ίδιοι με επίσης περίπλοκο τρόπο.

Τα μικρά ξενοδοχεία ψάχνονται πιο πολύ για λύσεις αύξησης της πελατείας μέσω internet γιατί αν και συνεργάζονται με πρακτορεία τουρισμού προτιμούν τις απ' ευθείας κρατήσεις για μεγιστοποίηση του κέρδους. Στα μικρά ξενοδοχεία (6-30 δωμάτια) μπορεί να συμβεί η κράτηση στο τελευταίο διαθέσιμο δωμάτιο να διεκδικηθεί από δύο πελάτες.

Σχετικά με το θέμα του φίλου μας, δυστυχώς την κράτηση την χειρίζονται με διαφορετική πολιτική κάθε ξενοδόχος. Η εφαρμογή θα πρέπει να προσαρμοστεί στον τρόπο που θέλει ο συγκεκριμένος ξενοδόχος.
Η λογική για το παραπάνω ερώτημα με τον Α και τον Β λέει οτι όλοι το βλέπουν διαθέσιμο μέχρι κάποιος να πληρώσει για αυτό.

Μια πρόταση περίπου σαν αυτή που ανέφερε ο c0d3punk είναι να δεσμεύεται το δωμάτιο για μερικές ώρες (με αυτόματη αποδέσμευση) για να δίνει το περιθώριο σ' αυτόν που το έκλεισε να ολοκληρώσει την διαδικασία (μην ξεχνάτε οτι η πιστωτική κάρτα δεν είναι ο δημοφιλέστερος τρόπος πληρωμής στις κρατήσεις). Σ΄αυτό το χρονικό περιθώριο όποιος άλλος θελήσει το δωμάτιο παραπέμπεται σε τηλεφωνική συννενόηση. Χρειάζεται προσοχή γιατί υπάρχει και κακόβουλος ανταγωνισμός που μπορεί να "κλείνει" επίτηδες τα δωμάτια χωρίς να κάνει κράτηση.
Happy coding....
Μάρκος
http://lasernet.gr

Άβαταρ μέλους
frapes_drinker
Δημοσιεύσεις: 18
Εγγραφή: 13 Ιουν 2005 05:18
Επικοινωνία:

βοήθεια για site κρατήσεων

Δημοσίευση από frapes_drinker » 24 Ιουν 2009 14:45

Σίγουρα η εφαρμογή θα πρέπει να γίνει στα μέτρα του πελάτη-ξενοδόχου, απλά είναι καλύτερο να έχουμε κάτι στο μυαλό μας (σαν την ιδανική περίπτωση) ώστε να του προτείνουμε ως αρχική βάση.
Πάντως, εκεί που είχα καταλήξει ότι η επιβεβαίωση της πληρωμής από τον ξενοδόχο και την προσωρινή κράτηση του δωματίου για ένα χρονικό διάστημα από τον υποψήφιο πελάτη ως την καλύτερη περίπτωση, ήρθε η τελευταία φράση του Banava να με προβληματίσει εκ νέου...

P.S. Τώρα που ξαναδιαβάζω το προηγούμενο post μου, Έτσι όπως περιέγραψα την οριακή περίπτωση όντως παραπέμπει σε xxx ξενοδοχείο, χεχε :D :D.

Apostolis_38
Δημοσιεύσεις: 1969
Εγγραφή: 14 Φεβ 2008 16:20
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ

βοήθεια για site κρατήσεων

Δημοσίευση από Apostolis_38 » 24 Ιουν 2009 15:54

Το θέμα είναι λίγο δύσκολο.
Η θα πρέπει να καταφύγεις σε λύσεις του στύλ "έκλεισες το δωμάτιο, θα πληρώσεις έρθεις δεν έρθεις" (πολύ άσχημο για το image του ξενοδοχείου ακόμα κι αν είναι το Λόλα στη Φυλής) ή θα πρέπει να βάλεις και τον ξενοδόχο να συμμετέχει.
Υποχρεωτικά τηλέφωνο επικοινωνίας για να γίνει η κράτηση --> mail στον ξενοδόχο --> επιβεβαίωση απο τον ξενοδόχο όπως νομίζει αυτός (ίσως με αποστολή fax της κατάθεσης).
Αλλιώς αυτό που είπε ο Banavas για ανταγωνισμό θα γίνει αργά ή γρήγορα.

Άβαταρ μέλους
c0d3punk
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1076
Εγγραφή: 15 Σεπ 2008 22:32
Τοποθεσία: Puerto pollo
Επικοινωνία:

βοήθεια για site κρατήσεων

Δημοσίευση από c0d3punk » 24 Ιουν 2009 16:43

ναι αλλά να φαίνεται ελέυθερο ενό το έχει κάνει καποιος κράτηση, μέχρι να δώσει τα λεφτά είναι λίγο κακό επίσης για την εικόνα του ξενοδοχείου. γιατί αυτό που θα έρθει δεύτερος θα πει βλέπω το έχετε ελεύθερο και στέλνω τα λεφτά.

ο ξενοδόχος θα πρέπει να τηλεφωνήσει άμεσα ή να δεχτεί το άμεσο τηλεφώνημα του πελάτη. καλύτερα να έχεις ένα λιγότερο αυτόματο σύστημα παρά να χάνεις πελάτες γιατί υπάρχει μια μικρή παράμετρος λάθους που θα κάτσει σίγουρα η στραβή.
like ants in a colony we do our share
but there's so many other f****' insects out there || Ανανεωμένα Παρτάλια || biZfind.gr

chrispen
Δημοσιεύσεις: 311
Εγγραφή: 26 Ιουν 2003 01:12

βοήθεια για site κρατήσεων

Δημοσίευση από chrispen » 24 Ιουν 2009 17:14

Δεν είναι απαραίτητο να χρεώνεται το δωμάτιο. Για παράδειγμα το booking.com δεν χρεώνει απλά κρατάει και δίνει στον ξενοδοχο τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας. Η κράτηση πληρώνεται 100% στο ξενοδοχείο. Το θέμα της πιστωτικής κάρτας είναι απαραίτητο διότι μπορεί κάποιος ανταγωνιστής να πάει και να κάνει κρατήσεις σε ένα ξενοδοχείο για 30 δωμάτια τον 15Αύγουστο και αυτά να είναι φάρσα και να βρεθεί ο ξενοδόχος με 30 δωμάτια άδεια (αφου θα τα έχει ρεζερβάρει) εν μέσω υψηλής περιόδου. Οπότε όπως καταλαβαίνετε θα πρέπει να υπάρχουν οικονομικές δικλείδες ασφαλείας.

Άβαταρ μέλους
c0d3punk
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1076
Εγγραφή: 15 Σεπ 2008 22:32
Τοποθεσία: Puerto pollo
Επικοινωνία:

βοήθεια για site κρατήσεων

Δημοσίευση από c0d3punk » 24 Ιουν 2009 18:19

ναι ρε συ chrispen αλλά δεν παίζουν όλοι με πιστοτικές. γιαυτό το άμεσο τηλεφώνημα σε σώζει λέγοντάς του ότι τα χρήματα θα πρέπει να κατατεθούν μέχρι αύριο αλλιώς θα αν το ζητήσει άλλος που πληρώνει άμεσα θα το δώσω.

τόσα χρόνια μέσω τηλεφώνου παίζουν εξάλλου. το net απλά προσφέρει άλλες ευκολίες. για να είσαι και σίγουρος έτσι...
like ants in a colony we do our share
but there's so many other f****' insects out there || Ανανεωμένα Παρτάλια || biZfind.gr

Άβαταρ μέλους
vassilism
Δημοσιεύσεις: 1952
Εγγραφή: 17 Μαρ 2007 14:47
Επικοινωνία:

βοήθεια για site κρατήσεων

Δημοσίευση από vassilism » 25 Ιουν 2009 00:19

Ρε παιδιά να ρωτήσω κάτι ψιλοάσχετο με το θέμα αν γνωρίζετε?

Έχω παρατηρήσει στα περισσότερα sites ξενοδοχείων τα online συστήματα κρατήσεων γίνονται μέσω τρίτων. Δηλαδή το ξενοδοχείο δεν έχει δικιά του εφαρμογή για κρατήσεις και στην ουσία οι κρατήσεις γίνονται μέσω κάποιου πρακτορείου ή εταιρείας.

Γιατί συμβαίνει αυτό? :think:

Απάντηση

Επιστροφή στο “PHP Προγραμματισμός”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες