Ταυτοποίηση των Κατοχών Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας

Προβληματισμοί και ανταλλαγή ιδεών από την Επικαιρότητα και διάφορα άλλα θέματα.

Συντονιστής: Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
cordis
Administrator, [F|H]ounder, [C|S]EO
Δημοσιεύσεις: 27629
Εγγραφή: 09 Οκτ 1999 03:00
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Ταυτοποίηση των Κατοχών Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας

Δημοσίευση από cordis » 02 Ιούλ 2009 22:03

Η ΕΕΚΤ (Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας) έβγαλε την εξής ανακοίνωση σχετικά με το Σχέδιο Νόμου για την «Ταυτοποίηση των Κατοχών και Χρηστών Εξοπλισμού και Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας»:

Η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την εκπόνηση του σχεδίου νόμου δεν έγινε μέσω δημόσιας διαβούλευσης και οι συγκεκριμένες διατάξεις του σχεδίου δεν τέθηκαν υπόψη του κλάδου των ανεξάρτητων αρχών και ενώσεων πολιτών για να το σχολιάσουν.

Το αποτέλεσμα αυτής της αδιαφανούς και εκτός της συνηθισμένης πρακτικής διαδικασίας, μας αναγκάζει να σχολιάσουμε το σχέδιο νόμου ως πρόχειρο και εν δυνάμει αναποτελεσματικό (εφόσον εφαρμοστεί χωρίς τροποποιήσεις).

Σημειώνουμε ότι με επανειλημμένα γραπτά και προφορικά διαβήματα είχαμε ζητήσει να ακολουθηθεί η οδός της σωστής προετοιμασίας και σχεδιασμού του σχ. νόμου μέσω δημόσιας διαβούλευσης.

Το αποτέλεσμα είναι να αιφνιδιάζονται οι πολίτες και η αγορά.

Εν δυνάμει, δημιουργούνται συνθήκες υπερεκτίμησης των λύσεων που προσφέρει η ταυτοποίηση για την καταπολέμηση της παρανομίας αλλά και υποεκτίμησης των προβλημάτων που δημιουργεί στους πολίτες και την αγορά.

Τονίζουμε και υπογραμμίζουμε ότι οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας δεν εναντιώνονται στο μέτρο της ταυτοποίησης και θα συνεργαστούν με την πολιτεία για την υλοποίηση του νόμου όπως άλλωστε έχουν κάνει πάντα. Ούτως ή άλλως αυτό είναι πολιτική απόφαση του νομοθέτη και αρμοδιότεροι να τοποθετηθούν είναι οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου.

Επιπλέον, ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες έχουν εφαρμόσει αντίστοιχα προγράμματα καταγραφής στοιχείων καρτοκινητών. Ακριβώς για τούτο, οι απόψεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας θα πρέπει να ληφθούν υπόψη δεδομένης της εμπειρίας τους από την παρουσία τους σε αγορές που εφαρμόσθηκε το μέτρο, ώστε να μην επαναληφθούν λάθη αλλά και να εφαρμοστεί η απλούστερη και αποτελεσματικότερη διαδικασία για τον πολίτη, τις αρχές και την αγορά.

Η κοινή προσέγγιση των επιτυχημένων εφαρμογών στην Ευρώπη είναι ότι η διαδικασία σχεδιάστηκε μετά από διάλογο με τους αρμόδιους φορείς και κατόπιν εφαρμόστηκε με απλή ταυτοποίηση στοιχείων (χωρίς έλεγχο νομιμοποιητικών εγγράφων) σε ικανό χρόνο για να μη ταλαιπωρούνται οι πολίτες και δημιουργηθούν αδιέξοδα στην λειτουργία της αγοράς.

Κύρια επισήμανσή μας προς τον νομοθέτη και τις αρμόδιες ανεξάρτητες αρχές είναι ότι ζητούνται περισσότερα στοιχεία από αυτά που είναι αναγκαία, χωρίς να υπάρχει συναίνεση του συνδρομητή κατά παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας.

Γενικές Παρατηρήσεις:
1. Το ως άνω σχέδιο νόμου αναφέρεται στην ταυτοποίηση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας προπληρωμένου χρόνου ομιλίας, συνδρομητών με συμβόλαιο ή άλλης μορφής κινητής τηλεπικοινωνίας προς διαφύλαξη εθνικής ασφάλειας και προστασία της δημόσιας τάξης από τη διατάραξη αξιόποινων πράξεων.
Η ταυτοποίηση θα πρέπει να περιοριστεί στους κατόχους καρτοκινητής τηλεφωνίας (λόγω της ανωνυμίας), σύμφωνα και με τις προθέσεις του ΥΜΕ για το συγκεκριμένο σκοπό της διαφύλαξης της εθνικής ασφάλειας και προστασίας της δημόσιας τάξης από τη διάπραξη αξιόποινων πράξεων.
Ο όρος ταυτοποίησης των συνδρομητών με συμβόλαιο δεν συντρέχει στη συγκεκριμένη περίπτωση, καθ’ ότι οι συνδρομητές με συμβόλαιο ήδη είναι ταυτοποιημένοι στα συστήματα των εταιριών κινητής/σταθερής τηλεφωνίας, βάσει της υπ’ αρ. 390/3/2006 Απόφασης της ΕΕΤΤ «Κανονισμός Γενικών Αδειών», παράρτημα Β, όροι γενικών αδειών, παρ. 2.1.14 Συμβάσεις και του Ν.2251/1994 «Περί Προστασίας των καταναλωτών»
2. Η σύνταξη και υποβολή του σχεδίου νόμου προς ψήφιση στη Βουλή γίνεται με ιδιαίτερη σπουδή και χωρίς να ληφθούν υπόψη οι απόψεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες με την εμπειρία τους μπορούν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση του νόμου με σκοπό την ομαλή εφαρμογή του.
3. Το σχέδιο νόμου περιέχει διατάξεις (άρθρο 3παρ.1 και 5παρ.1) που αντίκεινται τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή νομοθεσία.
4. Προκειμένου οι στόχοι του σχεδίου νόμου να επιτευχθούν κατά το δυνατόν στην πράξη, θα πρέπει η διαδικασία να είναι απλή, πρακτική και να μην διαταράσσει ουσιωδώς τη λειτουργία της αγοράς κινητής τηλεφωνίας. Η διεθνής εμπειρία έχει δείξει ότι οι εσπευσμένες ή/και πολύπλοκες εφαρμογές διαδικασιών καταγραφής στοιχείων έχουν οδηγήσει σε δημιουργία πρακτικά άχρηστων αρχείων προσωπικών δεδομένων και τελικά σε αποτυχία συμβολής στην προστασία της δημόσιας τάξης.

Ακολουθούν οι κατά άρθρο παρατηρήσεις της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας:

Άρθρο 2 παρ. 4: Με τις διατάξεις του άρθρου αυτού καθορίζονται τα στοιχεία ταυτότητας συνδρομητή φυσικού προσώπου. Σύμφωνα με το άρθρο τα στοιχεία ταυτότητας συνδρομητή περιλαμβάνουν : «δδ. φωτοτυπία δελτίου ταυτότητας ή διαβατηρίου ή, προκειμένου περί αλλοδαπών, άλλου αντίστοιχου εγγράφου βάσει του οποίου επιτρέπεται η είσοδός τους στην Ελλάδα, όπως φωτοτυπία άδειας παραμονής στην Ελλάδα ή ειδικού δελτίου ταυτότητας ομογενούς ή δελτίου ταυτότητας αλλοδαπού, ή ειδικού δελτίου αιτούντος άσυλο αλλοδαπού ή ειδικού δελτίου ταυτότητας αλλοδαπού φυγάδα ή ειδικού δελτίου υπό ανοχή διαμονής αλλοδαπού που δεν έχει αναγνωρισθεί ως πρόσφυγας, ή πιστοποιητικού μη απέλασης αλλοδαπού που έχει υποβάλει αίτηση για πολιτογράφηση ή ειδικού ταξιδιωτικού εγγράφου (T.DV) για πρόσφυγες, ανιθαγενείς ή αδείας διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους. Δεν απαιτείται η προσκόμιση επιπλέον στοιχείων στις περιπτώσεις αα, ββ και γγ, εάν αυτά προκύπτουν από το έγγραφο της περίπτωσης δδ.».

Με την ως άνω διατύπωση οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας αναγκάζονται να ελέγχουν τη νομιμότητα εισόδου ή παραμονής των αλλοδαπών στη Χώρα. Τέτοιου είδους υποχρέωση θεωρούμε ότι έχουν μόνο οι αρμόδιες Αρχές και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να «μεταβιβάσουν» την αρμοδιότητά τους αυτή στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας.

Οι εταιρίες δεν δύνανται να ασκούν έλεγχο νομιμότητας, καθ’ ότι ο συγκεκριμένος έλεγχος ασκείται από τα αρμόδια δημόσια όργανα και επιπλέον δεν συνάδει με τους κανόνες επεξεργασίας όπως είναι μεταξύ άλλων, η αρχή της νομιμότητας του σκοπού, του τρόπου της επεξεργασίας και της αναλογικότητας, σύμφωνα με τον Ν. 2472/1997 «Προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα», άρθρο 4, παρ. 1.

Σύμφωνα με την αρχή αναλογικότητας, τα υπό επεξεργασία δεδομένα πρέπει να είναι συναφή, πρόσφορα και όχι περισσότερα από όσα κάθε φορά απαιτείται ενόψει των σκοπών της επεξεργασίας. Κατά την παραπάνω αρχή, για τη νομιμότητα της επεξεργασίας, απαιτείται αυστηρή σύνδεση του σκοπού της επεξεργασίας με τα υπό επεξεργασία δεδομένα, με την έννοια ότι τα χρησιμοποιούμενα δεδομένα πρέπει να είναι αφενός συναφή και πρόσφορα για την επίτευξη του σκοπού της επεξεργασίας, αφετέρου τα ελάχιστα δυνατά. Σύμφωνα με την ως άνω αρχή η επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα πρέπει να περιορίζεται στο απολύτως αναγκαίο μέτρο για την εξυπηρέτηση των σκοπών της. Οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας νομιμοποιούνται, για τους σκοπούς εκτέλεσης της σύμβασης με τον συνδρομητή ή χρήση, να προβαίνουν μόνο σε ταυτοποίηση των στοιχείων του. Κάθε άλλη ενέργεια θα υπερέβαινε το σκοπό της επεξεργασίας και ως εκ τούτου θα προσέκρουε στη νομοθεσία περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

Για τους ανωτέρω λόγους, προτείνουμε την διαγραφή της φράσης «βάσει του οποίου επιτρέπεται η είσοδός του στην Ελλάδα» από το άρθρο 2 παρ.4 α εδ. δδ.

Άρθρο 2 παρ. 7:

Βάσει της διεθνούς εμπειρίας στις χώρες όπου εφαρμόζεται η καταγραφή των στοιχείων (π.χ. Ιταλία, Ελβετία, Γερμανία, Ισπανία, Ουγγαρία, Σλοβενία, Νορβηγία κτλ) προκύπτει ότι αυτά αφορούν τα βασικά στοιχεία του συνδρομητή (π.χ. τηλεφωνικός αριθμός, ονοματεπώνυμο, έγγραφο ταυτοποίησης). Η διατήρηση επιπλέον στοιχείων για όλους τους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας – συμβολαίου και καρτοκινητής - όπως από ποια περιοχή έγινε η πρώτη κλήση και πότε καθώς και οι σειριακοί αριθμοί όλων των συσκευών που χρησιμοποιεί ο χρήστης καθ΄όλη τη διάρκεια της συνδρομής του, περιπλέκει αναιτίως τη διαδικασία και καθιστά πρακτικά αδύνατη την ανάκτησή τους. Επιπλέον βρίσκεται σε αναντιστοιχία με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2006/24/ΕΚ για τη Διακράτηση Στοιχείων ηλεκτρονικών επικοινωνιών η οποία προβλέπει ότι η τήρηση στοιχείων χρόνου και τόπου αρχικής ενεργοποίησης αφορούν μόνο ανώνυμα καρτοκινητά. Προτείνεται να αφαιρεθούν τα σημεία γ), δ) και ε) από την παράγραφο αυτή και να παραμείνουν τα στοιχεία α) και στ) της ως άνω παραγράφου.

Άρθρα 3 παρ. 1 εδ. 1 και 3. παρ. 3: Σύμφωνα με τις εν λόγω διατάξεις, μετά την θέση του νόμου σε ισχύ, για την ενεργοποίηση μιας σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας απαιτείται ταυτοποίηση των στοιχείων του συνδρομητή.

Η άμεση εφαρμογή του νόμου σε νέους συνδρομητές καρτοκινητής τηλεφωνίας δεν είναι εφικτή με δεδομένο ότι αυτή τη στιγμή στην αγορά (super market, περίπτερα και άλλου είδους εμπορικά καταστήματα) υπάρχει μεγάλο απόθεμα καρτών σύνδεσης που θα πρέπει να επιστραφούν στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας προκειμένου αυτές να διατεθούν εκ νέου στους χρήστες καρτοκινητής τηλεφωνίας με παράλληλη ταυτοποίησή τους.

Επιπλέον οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας χρειάζονται χρόνο για να οργανωθούν (τεχνικά και λειτουργικά) ώστε να μπορούν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις του σχεδίου νόμου. Προκειμένου η διαδικασία καταγραφής των στοιχείων των συνδρομητών καρτοκινητής τηλεφωνίας να υποστηρίζεται μηχανογραφικά με αυτοματοποιημένο τρόπο από τα σημεία εξυπηρέτησης των αιτημάτων νέων συνδέσεων των εταιριών, θα πρέπει να αναβαθμιστούν υπάρχοντα συστήματα ή να υλοποιηθούν νέες εφαρμογές σε ένα ή περισσότερα συστήματα των εταιριών. Απαιτείται επομένως ικανός χρόνος για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση των έργων αυτών από τους προμηθευτές συστημάτων και εφαρμογών των παρόχων καθώς και στη συνέχεια για την ανάπτυξη των νέων συστημάτων και εφαρμογών στο δίκτυο εξυπηρέτησης και για την απαιτούμενη σχετική εκπαίδευση του προσωπικού που θα διεκπεραιώνει τα αιτήματα καταγραφής των στοιχείων.

Για το λόγο αυτό προτείνεται να προστεθεί στα άρθρα 3 παρ.1 εδ.1 και 3 παρ.3 νέο εδάφιο με το οποίο θα δίνεται ένα χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών για την εφαρμογή του σχεδίου νόμου για τις νέες συνδέσεις καρτοκινητής τηλεφωνίας.

Συνεπακόλουθα στο Άρθρο 7, η ημερομηνία τη 30/06/2010 που αναφέρεται στο πρέπει να παραταθεί αντίστοιχα για την 31-12-2010.

Άρθρο 3 παρ. 1 εδ. 2: «Η υποβολή των στοιχείων ταυτότητας συνδρομητή συνοδεύεται από συμπληρωμένη υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 περί ακρίβειας των δηλουμένων στοιχείων, η οποία απευθύνεται προς την αρμόδια ελεγκτική αρχή Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ) και τηρείται με επιμέλεια και ευθύνη κάθε παρόχου»
Στο άρθρο 8 παρ. 1 του Ν. 1599/1986 ορίζεται ότι «Γεγονότα ή στοιχεία που δεν αποδεικνύονται με το δελτίο ταυτότητας ή τα αντίστοιχα έγγραφα του άρθρου 6, μπορεί να αποδεικνύονται ενώπιον κάθε αρχής ή υπηρεσίας του δημόσιου τομέα με υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερομένου …» Στην παρ. 4 του ιδίου άρθρου ορίζεται ότι: «Οι υπηρεσίες του δημόσιου τομέα στις οποίες υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση μπορούν να ελέγξουν την ακρίβειά της με διασταύρωσή της με το αρχείο άλλων υπηρεσιών.»
Τέλος στο άρθρο 7 του ιδίου ως άνω νόμου ορίζεται ότι «1. Η ταυτότητα και τα αντίστοιχα έγγραφα του άρθρου 6 αποτελούν πλήρη απόδειξη ως προς τα στοιχεία που αναφέρουν. Κάθε γενική ή ειδική διάταξη που απαιτεί υποβολή δικαιολογητικών για στοιχεία που προκύπτουν από το δελτίο ταυτότητας ή τα αντίστοιχα έγγραφα του άρθρου 6 καταργείται. 2. Υπάλληλος που απαιτεί πρόσθετα δικαιολογητικά για την απόδειξη των στοιχείων που αναφέρονται στην ταυτότητα ή στα αντίστοιχα έγγραφα του αρθρ. 6 τιμωρείται πειθαρχικώς για παράβαση καθήκοντος και ποινικώς σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 22.»
Από τις ανωτέρω διατάξεις συμπεραίνεται ότι α) απαγορεύεται εκ του νόμου, με την επιβολή πειθαρχικών κυρώσεων, η υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης εφόσον τα απαιτούμενα στοιχεία για την ταυτοποίηση (όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, τόπος και ημερομηνία γέννησης) αποδεικνύονται από το δελτίο ταυτότητας ή τα αντίστοιχα έγγραφα που αναφέρονται στο άρθρο 2 παρ. 4 του υπό ψήφιση νόμου και β) η υπεύθυνη δήλωση υποβάλλεται σε υπηρεσίες του δημόσιου τομέα και μόνο.

Οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας δεν υπάγονται στο δημόσιο τομέα και ως εκ τούτου δεν είναι αρμόδιες να δέχονται και να τηρούν, για λογαριασμό του δημοσίου, υπεύθυνες δηλώσεις και μάλιστα με την απειλή διοικητικών κυρώσεων σε αυτές, όπως αναφέρεται στο άρθρο 6 παρ. 2 του νομοσχεδίου.

Σε περίπτωση που η νέα σύνδεση γίνει με εξουσιοδότηση προς τρίτο, η ακρίβεια των στοιχείων του συνδρομητή προκύπτει από τη θεώρηση του γνησίου της υπογραφής του εξουσιοδοτούντος από την αρμόδια αρχή και ως εκ τούτου είναι περιττή η υποβολή από τον εξουσιοδοτούμενο υπεύθυνης δήλωσης περί της ακρίβειας των στοιχείων.

Επιπλέον, σε μια εποχή περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης για την προστασία του πλανήτη, η συλλογή σε φυσική μορφή εκατομμυρίων υπεύθυνων δηλώσεων, που στην ουσία δεν φαίνεται να συνδράμει στο έργο των διωκτικών αρχών, αντίκειται στις περιβαλλοντικές ευαισθησίες της Πολιτείας, των εταιριών κινητής τηλεφωνίας και των πολιτών.

Επιπρόσθετα, δεν γνωρίζουμε παράδειγμα άλλης χώρας από αυτές που καταγράφουν στοιχεία συνδρομητών όπου να απαιτείται οι συνδρομητές αυτοί να δηλώνουν τους τελικούς χρήστες της τηλεφωνικής σύνδεσης (δηλ. τον οποιονδήποτε μπορεί να χρησιμοποιήσει περιστασιακά το τηλέφωνο του συνδρομητή όπως και τον οποιοδήποτε υπάλληλο επιχείρησης ή οργανισμού που χρησιμοποιεί εταιρικό τηλέφωνο). Η πρόταση του νομοσχεδίου να δηλώνονται από τον συνδρομητή τα στοιχεία ταυτοποίησης των χρηστών:

* είναι σαφώς μη αναλογικό μέτρο σε σχέση με το σκοπό της καταγραφής των στοιχείων και βρίσκεται σε αντίθεση με ότι ισχύει στη σταθερή τηλεφωνία όπου δηλώνονται στις εταιρίες μόνο τα στοιχεία του συνδρομητή
* δεν εφαρμόζεται για αγορά και χρήση κανενός άλλου αγαθού (πχ. ο χρήστης ενός αυτοκινήτου δεν καταγράφεται, μόνο ο ιδιοκτήτης)
* είναι πρακτικά μη εφαρμόσιμο (προϋποθέτει διαρκή ενημέρωση από κάθε συνδρομητή όλων των πιθανών αλλαγών των προσωπικών στοιχείων οποιουδήποτε μελλοντικού χρήστη) και θα οδηγήσει σε μη αξιοποιήσιμα στοιχεία
* ενέχει τεράστιο διαχειριστικό κόστος, πέρα από αυτό των εταιριών κινητής τηλεφωνίας, και για τους εταιρικούς πελάτες των εταιριών κινητής τηλεφωνίας, οι οποίοι διατηρούν εκατοντάδες ή και χιλιάδες συνδέσεις, και θα αναγκαστούν στην υποβολή αντίστοιχων υπεύθυνων δηλώσεων για κάθε χρήστη τους, Ως εκ των άνω, προτείνεται η αφαίρεση της υποχρέωσης καταγραφής των στοιχείων των χρηστών.



Άρθρο 4 παρ. 1 : Σύμφωνα με το άρθρο αυτό σε περίπτωση μεταβίβασης της κάρτας sim ο συνδρομητής υποχρεούται να γνωστοποιήσει εγγράφως αμελλητί προς τον πάροχο τα στοιχεία ταυτότητας του νέου συνδρομητή ή νέου χρήστη, όπως περιγράφονται στο άρθρο 2 του παρόντος, άλλως τεκμαίρεται ότι παραμένει ο ίδιος συνδρομητής με όλες τις εντεύθεν έννομες συνέπειες.

Η διάταξη αυτή αντί να προστατέψει από τη δημιουργία παράνομων ενεργειών είναι πολύ πιθανό να δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα και να εμπλέξει αθώους πολίτες δεδομένου ότι με τον τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα σε οποιονδήποτε να δηλώσει αυθαίρετα ότι μεταβίβασε την κάρτα sim σε τρίτο δηλώνοντας ταυτόχρονα και τα στοιχεία του, τα οποία μπορεί να έχει στην κατοχή του με παράνομο τρόπο (κλεμμένες ταυτότητες, πλαστογραφίες εγγράφων κλπ).

Για να αποφευχθεί ο ανωτέρω κίνδυνος προτείνουμε η δήλωση της μεταβίβασης να υπογράφεται τόσο από το συνδρομητή που μεταβιβάζει την σύνδεση όσο και από αυτόν προς τον οποίο μεταβιβάζεται αυτή. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγεται ο κίνδυνος ψευδούς δήλωσης μεταβίβασης από το συνδρομητή αυτής.

Επιπλέον, η υποχρέωση του συνδρομητή να ενημερώνει για κάθε αλλαγή στοιχείων οιουδήποτε χρήστη της υπηρεσίας κινητής τηλεφωνίας είναι πρακτικά μη εφαρμόσιμη και θα οδηγήσει σε ελλιπή, μη επικαιροποιημένα και συνεπώς μη αξιοποιήσιμα στοιχεία. Προτείνεται κατ’ ελάχιστον να αφαιρεθεί η υποχρέωση του συνδρομητή αναφορικά με αλλαγή χρήστη και να διατηρηθεί μόνο αναφορικά με μεταβίβαση αριθμού μεταξύ συνδρομητών.

Άρθρο 5 παρ. 1 : «Τα στοιχεία ταυτότητας συνδρομητή και ταυτοποίησης κινητού τερματικού διαγράφονται μετά την πάροδο ενός έτους από τη διακοπή του συμβολαίου μεταξύ παρόχου και συνδρομητή ή την για οποιονδήποτε λόγο διακοπή της υπηρεσίας κινητής τηλεφωνίας. Εάν τα στοιχεία ταυτότητας συνδρομητή έχουν διαγραφεί, απαιτείται η εκ νέου υποβολή τους από την συνδρομητή προς τον πάροχο για την επανενεργοποίηση της υπηρεσίας.»

Η διάταξη αυτή έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την Οδηγία 2006/24/ΕΚ «για τη διατήρηση δεδομένων που παράγονται ή υποβάλλονται σε επεξεργασία σε συνάρτηση με την παροχή διαθεσίμων στο κοινό υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών ή δημόσιων δικτύων επικοινωνιών και για την τροποποίηση της οδηγίας 2002/58/ΕΚ», αφού σύμφωνα με το άρθρο 6 της Οδηγίας («Χρονικό διάστημα διατήρησης») «… οι κατηγορίες δεδομένων του άρθρου 5 διατηρούνται για χρονικό διάστημα όχι μικρότερο του εξαμήνου και όχι μεγαλύτερο της διετίας από την ημερομηνία της επικοινωνίας».

Κατά συνέπεια το άρθρο 5 παρ. 1 του σχεδίου νόμου, θεωρούμε ότι έρχεται σε αντίθεση με την Οδηγία 2006/24/ΕΚ και δημιουργεί κίνδυνο επιβολής κυρώσεων σε βάρος της Ελληνικής Πολιτείας.
Επιπλέον, οι κατηγορίες των διατηρούμενων δεδομένων που αναφέρονται στην Οδηγία 2006/24/ΕΚ θα πρέπει να συμπεριληφθούν στο νόμο που θα ενσωματώσει την ως άνω Οδηγία στο Ελληνικό Δίκαιο και όχι στο παρόν σχέδιο νόμου.
Άρθρο 5 παρ. 2: Προτείνεται να αφαιρεθεί η παράγραφος αυτή δεδομένου ότι ο συνδρομητής που έχει αλλάξει πάροχο λόγω φορητότητας, διατηρεί τα ίδια στοιχεία ταυτότητας και στον νέο πάροχο, επομένως δεν έχει καμία χρησιμότητα η αποθήκευσή τους επί ένα έτος και από τον πάροχο-δότη.

Άρθρο 7 παρ.1. Η καταληκτική ημερομηνία της 30/06/2010 ή, όπως προτείνουμε ανωτέρω, της 31/12/2010 συνιστά υποχρέωση του συνδρομητή που προκύπτει από το Νόμο και όχι από συμβατική του υποχρέωση προς τις εταιρείες τηλεφωνίας. Συνεπώς, κατ’ αρχήν αποτελεί μέλημα της Πολιτείας να ενημερώσει τους πολίτες για την υποχρέωσή τους να δηλώσουν τα στοιχεία ταυτότητάς τους στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας. Σε κάθε περίπτωση η φράση «κάθε πρόσφορο μέσο» είναι αόριστη. Προτείνεται εφόσον δεν απαλειφθεί η υποχρέωση να προσδιορισθεί ως τρόπος η σχετική ανακοίνωση στο τύπο, ως πλέον πρόσφορη και λιγότερη δαπανηρή.

Άρθρο 7 παρ. 2: Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για δυνατότητα παραχώρησης παράτασης με υπουργική απόφαση σε περίπτωση που εκ των πραγμάτων διαπιστωθεί αδυναμία ολοκλήρωσης όλων των απαιτούμενων ενεργειών εντός του επόμενου χρόνου, λαμβανομένου υπόψη του όγκου των συνδρομητών για τους οποίους θα απαιτηθεί η ταυτοποίηση και της αναμενόμενης ανισοκατανομής των σχετικών αιτημάτων ανά σημείο εξυπηρέτησης και στη διάρκεια του διαθέσιμου χρόνου. Με βάση το περιγραφόμενο χρονοδιάγραμμα, είναι αναμενόμενο αρκετοί συνδρομητές (ιδίως οι ηλικιωμένοι και οι διαμένοντες σε αγροτικές/απομονωμένες περιοχές) να μην προλάβουν ή να μην μπορέσουν να δηλώσουν τα στοιχεία τους εγκαίρως με αποτέλεσμα οι εταιρίες να προβούν σε μαζικές αποσυνδέσεις με τη λήξη της προθεσμίας με αποτέλεσμα να υπάρξουν σοβαρές κοινωνικές επιπτώσεις ιδίως για τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα.

Άρθρο 7 παρ. 3:

Να προσδιορισθεί ότι οι διοικητικές ποινές αφορούν μόνο τη παρ. 7.2
Δεν απαντάω σε προσωπικά μηνύματα με ερωτήσεις που καλύπτονται από τις ενότητες του forum. Για ο,τι άλλο είμαι εδώ για εσάς.
- follow me @twitter

21century
Δημοσιεύσεις: 409
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2002 15:44

Ταυτοποίηση των Κατοχών Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας

Δημοσίευση από 21century » 04 Ιούλ 2009 21:14

Το θέμα είναι ότι τα καρτοκινητά πλέον φορολογούνται οικτρά και μάλιστα έχουμε και μία ακόμα εξέλιξη σε περίπτωση ταυτοποίησης. Πιο αναλυτικά, οι κάτοχοι καρτοκινητών υποχρεούνται να ενημερώνουν τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας σε περίπτωση απώλειας του κινητού ή της κάρτας SΙΜ ή ακόμη και στις περιπτώσεις που δίνουν το τηλέφωνο σε τρίτο χρήστη. Κάντε κλικ στο πίνακα αριστερά και δείτε όλες τις κινήσεις...βοήθειά μας

Άβαταρ μέλους
cordis
Administrator, [F|H]ounder, [C|S]EO
Δημοσιεύσεις: 27629
Εγγραφή: 09 Οκτ 1999 03:00
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Ταυτοποίηση των Κατοχών Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας

Δημοσίευση από cordis » 15 Ιούλ 2009 11:46

Τελικά ψηφίστηκε ο νόμος..
Δεν απαντάω σε προσωπικά μηνύματα με ερωτήσεις που καλύπτονται από τις ενότητες του forum. Για ο,τι άλλο είμαι εδώ για εσάς.
- follow me @twitter

Άβαταρ μέλους
paink1ller
Δημοσιεύσεις: 865
Εγγραφή: 21 Ιαν 2008 19:51

Ταυτοποίηση των Κατοχών Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας

Δημοσίευση από paink1ller » 15 Ιούλ 2009 12:43

Αυτο ελειπε να μην ψηφιστει :D

Mια ειναι η λυση... Κινητο με κρυπτογραφιση φωνης και μηνυματων και αστους μετα να προσπαθουν να ακουσουν τι λες. Ας παρουν και υπερυπολογιστες για αποκρυπτογραφιση αν θελουν 8)
Ηobby: Shooting photons

Άβαταρ μέλους
Andreas_O
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1621
Εγγραφή: 14 Σεπ 2007 17:22
Τοποθεσία: Aθήνα
Επικοινωνία:

Ταυτοποίηση των Κατοχών Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας

Δημοσίευση από Andreas_O » 16 Ιούλ 2009 04:45

Εγω δλδ που ειμαι ανήλικος κλπ γιατί να πάω να δηλώσω το καρτοκινητο με στοιχεία δικά μου ή της μάνας/του πατέρα μου;

eleoc που λέει και ο Άλκης..

καθόλου δε μ'αρεσε αυτό το μέτρο.

Και όχι..δεν κάνω κακόβουλες κλήσεις-(φάρσες κλπ).

Αλλά μου τη σπάει να ξέρουν ότι ανήκει σε μένα και ότι στέλνω αυτά τα μηνύματα σε αυτόν/αυτήν.
;]

Άβαταρ μέλους
cherouvim
Script Master
Δημοσιεύσεις: 3137
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2005 22:56
Τοποθεσία: Athens, Greece
Επικοινωνία:

Ταυτοποίηση των Κατοχών Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας

Δημοσίευση από cherouvim » 16 Ιούλ 2009 10:22

paink1ller έγραψε:Mια ειναι η λυση... Κινητο με κρυπτογραφιση φωνης και μηνυματων και αστους μετα να προσπαθουν να ακουσουν τι λες
Για τα SMS θα ξοδευόμασταν πολύ πάντως. πχ δες το παρακάτω μήνυμα (κρυπτογραφημένο με blowfish) στο http://webnet77.com/cgi-bin/helpers/blowfish.pl
Το κλειδί είναι: freestuff

Κώδικας: Επιλογή όλων

60ED5E9804050F42A65A0BCF39C996B4
91F6B26F94855ABEAD8B2EF2535720DB
D57FB55169FDEF4A653F6D82E78A6449
F8EED14F15148B760F756E3B6A8C1C9F
03725A423F72EB7DC7C36B278312B2C5
3D2678628E7DA99B8970F1C2DA633CF9
F28977AAA90CE7DC9C53544447D14D08
9B34371945D114FDD4B11273D7C8227B
5D79960CAA99E82093AEDA11FBAF54D3
C5F6D45ABA504477

Άβαταρ μέλους
alexandr0s
Δημοσιεύσεις: 1064
Εγγραφή: 25 Απρ 2006 17:16
Τοποθεσία: localhost
Επικοινωνία:

Ταυτοποίηση των Κατοχών Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας

Δημοσίευση από alexandr0s » 16 Ιούλ 2009 11:37

Για κινητό παίζει μια φάση που κρυπτογραφείς την ομιλία. Δεν είναι νόμιμη η χρήστη του όμως.

Άβαταρ μέλους
paink1ller
Δημοσιεύσεις: 865
Εγγραφή: 21 Ιαν 2008 19:51

Ταυτοποίηση των Κατοχών Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας

Δημοσίευση από paink1ller » 16 Ιούλ 2009 11:47

Nαι θα κοστιζει λιγο παραπανω αλλα μ'αυτην την διαφθορα που υπαρχει στο Ελληνικο κρατος δεν υπαρχει αλλη λυση.

Ενταξει δεν ειναι για τους απλους χρηστες αλλα για τις επιχειρησεις κτλ. Διαφορετικα με την ταυτοποιηση ξερουν ποιος μιλαει με ποιον και τι ακριβως λεει ανα πασα στιγμη.
Μ'αυτην την διαφθορα που υπαρχει ο καθε μεχαλοκαρχαριας εκει εξω μπορει να παρακολουθει για τον Α, Β λογο οποιον θελει.

CryptUp boys και για τα blogs που πανε να τα φιμωσουν αρχιστε να χρησιμοποιειτε crypt proxys σε χωρες που δεν μπορει να απαιτησει η ελληνικη "δικαιοσυνη" στοιχεια συνδρομητων.
alexandr0s έγραψε:Για κινητό παίζει μια φάση που κρυπτογραφείς την ομιλία. Δεν είναι νόμιμη η χρήστη του όμως.
Υπαρχει καποια σχετικη νομοθεσια γι'αυτο ?
Ηobby: Shooting photons

Άβαταρ μέλους
martkonsta
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 579
Εγγραφή: 23 Σεπ 2006 11:54
Τοποθεσία: Βέροια,Βόλος
Επικοινωνία:

Ταυτοποίηση των Κατοχών Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας

Δημοσίευση από martkonsta » 17 Ιούλ 2009 05:52

Χίλιες φορές καλύτερα να μην μπορείς να πάρεις με απόκρυψη από κινητό ;)
Αν θες να μιλήσεις δεν υπάρχει κάτι να κρύψεις.Αλλιώς μην παίρνεις
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Cha0s
SysAdmin
Δημοσιεύσεις: 10248
Εγγραφή: 28 Ιούλ 2001 03:00

Ταυτοποίηση των Κατοχών Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας

Δημοσίευση από Cha0s » 21 Ιούλ 2009 20:18

alexandr0s έγραψε:Για κινητό παίζει μια φάση που κρυπτογραφείς την ομιλία. Δεν είναι νόμιμη η χρήστη του όμως.
Ούτε καν.

Αν εγώ δημιουργήσω δική μου γλώσσα και με κατάλαβαίνει μόνο ο απέναντι, πρόκειται για είδος κρυπτογράφισης.
Από πότε απαγορεύεται να μιλάμε με ότι τρόπο θέλουμε;
Και απο πότε επιτρέπεται η άρση απορρήτου επειδή έτσι θέλουν κάποιοι;

Το να μας φακελώνουν και να μας στερούν συνταγματικά δικαιώματα είναι παράνομο όχι η προσωπικές συνομιλίες, και εμείς τα ζώα καθόμαστε και τα δεχόμαστε :evil:

Παραμυθιάζουν τον κόσμο για πάταξη της τρομοκρατίας και της εγκληματηκότητας στερώντας δικαιώματα και εμείς κοιμώμαστε τον ύπνο του δικαίου... ή μάλλον του μακάκα στην προκειμένη περίπτωση :hammer:

Άβαταρ μέλους
periklas
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 04 Ιουν 2006 12:42

Ταυτοποίηση των Κατοχών Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας

Δημοσίευση από periklas » 21 Ιούλ 2009 20:48

Απλά αυτός ο τρόπος με τα κινητά τους έκατσε γάντι για φακέλωμα...η τωρα η αργότερα, θα το επέβαλλαν το μέτρο...το 8έμα είναι τι κάνουμε εμείς... δυστυχώς κοιμόμαστε...

αλέξανδρε, αν υπάρχει τέτοιος τρόπος τον θέλω και γώ :P
προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, αν θέλω να πω οτιδήποτε με οποιονδήποτε, γιατί να παρακολουθούν το τηλέφωνο μου? ειναι μια μορφή λογοκρισίας αυτό...

btw, επισήναψα ενα .doc το οποίο αναφέρει για το πρόγραμμα echelon. Αρκετοί πιστεύω 8α το βρούν ενδιαφέρον...
Συνημμένα
echelon.rar
(9.47 KiB) Μεταφορτώθηκε 404 φορές
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
fiskilis
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 14095
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2003 22:44
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Ταυτοποίηση των Κατοχών Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας

Δημοσίευση από fiskilis » 22 Ιούλ 2009 00:18

εγω ΔΕΝ απαντω σε κληση με αποκριψη
νομιζω οτι το εχω ξαναπει

αν καποιος με θελει ας παρει απο φανερο αιρθμο
οπως με ξερει ετσι θελω και εγω να βλεπω αριθμο

οσο για την ονομαστικοποιηση δεν βλεπω κατι κακο
δηλαδη εμεις με τα συμβολεα που ειναι ονομαστικα ειμαστε ηλιθιοι και οι αλλοι ειναι εξυπνοι ??

Άβαταρ μέλους
cherouvim
Script Master
Δημοσιεύσεις: 3137
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2005 22:56
Τοποθεσία: Athens, Greece
Επικοινωνία:

Ταυτοποίηση των Κατοχών Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας

Δημοσίευση από cherouvim » 22 Ιούλ 2009 00:26

fiskilis έγραψε:εγω ΔΕΝ απαντω σε κληση με αποκριψη
νομιζω οτι το εχω ξαναπει

αν καποιος με θελει ας παρει απο φανερο αιρθμο
οπως με ξερει ετσι θελω και εγω να βλεπω αριθμο
Όχι δε το ξέραμε. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση! :)

Άβαταρ μέλους
alexandr0s
Δημοσιεύσεις: 1064
Εγγραφή: 25 Απρ 2006 17:16
Τοποθεσία: localhost
Επικοινωνία:

Ταυτοποίηση των Κατοχών Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας

Δημοσίευση από alexandr0s » 22 Ιούλ 2009 02:24

Γελοία μέτρα...λες και η εγκληματικότητα έχει άμεση σχέση με τη χρήση καρτοκινητών, λες κι αν θέλει κάποιος να επικοινωνήσει ανώνυμα δεν μπορεί. Να δείτε που θα καταλήξουμε να είμαστε η μόνη χώρα στο κόσμο που θα έχει καρτοκινητά στη μαύρη αγορά. Δεν με νοιάζει να ξέρει η εταιρία καρτοκινητής ότι έχω εγώ τον ταδε αριθμό (άλλωστε το ξέρουν ήδη, γιατί είναι κάπως συνδεδεμένοι με του συμβολαίου) αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση ταιριάζει άριστα η παροιμία 'εδώ ο κόσμος καίγεται...'. Βέβαια ότι μπορεί κάνει ο καθένας από νομοθετικό έργο κτλ...


Απάντηση

Επιστροφή στο “Επικαιρότητα & Διάφορες Συζητήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης