Actionscript 2 vs 3

ActionScript και Flex Προγραμματισμός

Συντονιστές: WebDev Moderators, Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
korgr
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 5067
Εγγραφή: 07 Οκτ 2008 18:30
Τοποθεσία: Corinth
Επικοινωνία:

Actionscript 2 vs 3

Δημοσίευση από korgr » 03 Δεκ 2009 20:17

Επειδη σαν πολυ ακουγεται η actionscript3 και ποσο ανωτερη ειναι απο τη 2 και λοιπες κορδελλες, για να δουμε στην πραξη, στην ελληνικη καθημερινοτητα και στο επιπεδο του Ελληνα actionscripter, τι ακριβως παιζεται?
Δηλωνω γνωστης και των 2 εκδοσεων και ταυτοχρονα οπαδος της 2!
Οχι γιατι δεν ειναι ανωτερη η 3, αλλα γιατι στην πλειοψηφια των projects η 2 σε καλυπτει μια χαρα και ειναι σαφως πιο workflow friendly για μενα.

Περιμενω να αρχισετε να πυροβολειτε με τα επιχειρηματα της νεας σας γυαλιστερης actionscript :P

Άβαταρ μέλους
paink1ller
Δημοσιεύσεις: 865
Εγγραφή: 21 Ιαν 2008 19:51

Actionscript 2 vs 3

Δημοσίευση από paink1ller » 03 Δεκ 2009 22:37

as3.0 is like a strict german mistress. Very harsh but gets good results.
as2.0 is your stoner friend from college.

as1.0 is for script-kiddies, designers and other non-technical people
as2.0 is for girls
as3.0 is for real men

as3.0 is carefully crafted formulaic pop – predictable, slick, reliable, dull
as2.0 is glitchy electronica – some semblance of form, but playful with it
as1.0 is a child bashing saucepans – imprecise, messy, but lots of fun

as3.0 is a Japanese Chef’s knife. Finely crafted but requires care and technique in its use.
as2.0 is a Machete. Great for hacking things, but useless for anything requiring fine detail or control.
as1.0 is a plastic spoon.
-----
:D

Eγω αρχισα κατευεθειαν με as3 και μετα επιασα και as2 γιατι οτιδηποτε μου ζητουσαν να δουλεψω ηταν as2. Στην αρχη μου φανηκε τραγικη αλλα στο τελος καταλαβα οτι μια χαρα κανεις την δουλεια σου και με as2.
Η as3 ταιριαζει καλυτερα στην προγραμματιστικη μου σκεψη η μπορει επειδη αρχισα μ'αυτην να μου φαινεται καλυτερη.
Το μονο σιγουρο ειναι οτι εκτελειται γρηγοροτερα και υποστηριζει 3d χωρις βιβλιοθηκες. Αφηνει και μια πιο τακτοποιημενη αισθηση.
Ηobby: Shooting photons

Άβαταρ μέλους
korgr
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 5067
Εγγραφή: 07 Οκτ 2008 18:30
Τοποθεσία: Corinth
Επικοινωνία:

Actionscript 2 vs 3

Δημοσίευση από korgr » 03 Δεκ 2009 23:02

Πραγματι παιζει πολυ μεγαλο ρολο με ποια εκδοση θα κανεις εισοδο στο σπορ, το καταλαβαινω.
Εγω που εμαθα με as1, ενιωσα την απολυτη ολοκληρωση με την as2 γιατι επιτελους ειχε προσεγγισει η γλωσσα την συνταξη των javascript και php, οποτε αισθανομουν πολυ οικεια, περα απο τις τρελες δυνατοτητες που προστεθηκαν (ή προσετεθησαν ειναι το σωστο? :P )

Οταν βγηκε η as3 επεσα με τα μουτρα.
Συνηθως για να μαθω μια νεα εκδοση, δημιουργω ενα δυσκολακι θεμα, ειναι το καλυτερο φροντιστηριο.
Ομως γρηγορα απογοητευτηκα, οχι γιατι ειχα προβλημα να προσαρμοστω, αλλα γιατι θεωρησα καποια πραγματα λιγο περιτα. Καταλαβαινω και την καλυτερη διαχειριση πορων, και την πιο δομημενη και αντικειμενοστρεφη φιλοσοφια (ειδικα για μεγαλα projects), για να κανεις ενα απλο link ή να πρεπει να οριζεις για το καθε τι event listeners, ειναι κατι που προσωπικα απορριπτω και θα το υιοθετησω μονο αν οι flash players αποφασισουν να υποστηριζουν μονο 3 (δηλαδη ζησε Μαη μου).

Το mc.onevent=function δεν το αποχωριζομαι που να λενε ο,τι θελουν. Στην τελικη κατι σαν τα web standards μου θυμιζει, που οι περισσοτεροι προσπαθουν να εφαρμοσουν αλλα λιγοι δημιουργουν σωστο τελικο αποτελεσμα!
Το ιδιο γινεται με το flash. Σφαζονται ολοι υπερ της 3, αλλα ως αποτελεσμα δεν βλεπω κατι σημαντικο. Γιατι ειδικα στο flash μετραει πολυ η εμπνευση και οχι η ψυχρη κατανοηση των εντολων, ειτε ειναι as2 ειτε as3.
Οπως παντα μενω στην ουσια...

Άβαταρ μέλους
paink1ller
Δημοσιεύσεις: 865
Εγγραφή: 21 Ιαν 2008 19:51

Actionscript 2 vs 3

Δημοσίευση από paink1ller » 03 Δεκ 2009 23:36

korgr έγραψε: Καταλαβαινω και την καλυτερη διαχειριση πορων, και την πιο δομημενη και αντικειμενοστρεφη φιλοσοφια (ειδικα για μεγαλα projects), για να κανεις ενα απλο link ή να πρεπει να οριζεις για το καθε τι event listeners,
Yeap προγραμματιστικα ειναι πιο αρτια αλλα εχασε την mainstream απηχηση και αποδοχη της as2.
Eχει και event bubbling οπως η javascript !
Για μεγαλα projects ετσι και αλλιως σε περιοριζει η ιδια η φυση του flash που γινεται ενα bordel μεσα. Χανει η μανα το παιδι και το παιδι την μανα. Την πρωτη φορα που προσπαθησα να τροποποιησω ενα template παρατριχα το γλυτωσα το εγκεφαλικο. Πιο ευκολα ανελυσα τον κωδικα του oscommerce παρα αυτο χεχε.
korgr έγραψε: Το mc.onevent=function δεν το αποχωριζομαι που να λενε ο,τι θελουν. Στην τελικη κατι σαν τα web standards μου θυμιζει, που οι περισσοτεροι προσπαθουν να εφαρμοσουν αλλα λιγοι δημιουργουν σωστο τελικο αποτελεσμα!
Το ιδιο γινεται με το flash. Σφαζονται ολοι υπερ της 3, αλλα ως αποτελεσμα δεν βλεπω κατι σημαντικο. Γιατι ειδικα στο flash μετραει πολυ η εμπνευση και οχι η ψυχρη κατανοηση των εντολων, ειτε ειναι as2 ειτε as3.
Οπως παντα μενω στην ουσια...
Δεν διαφωνω.
Ηobby: Shooting photons

Άβαταρ μέλους
HeRu
Flash Moderator
Δημοσιεύσεις: 800
Εγγραφή: 16 Αύγ 2004 10:49
Επικοινωνία:

Actionscript 2 vs 3

Δημοσίευση από HeRu » 04 Δεκ 2009 09:26

Συμφωνώ ότι αν θέλεις να κάνεις κάτι απλό η AS2.0 φαίνεται πιο δελεαστική λόγο της φαινομενικά απλότητας της.

Η AS3.0, πέρα από το ότι έχει καλύτερο performance και κάποιες έξτρα δυνατότητες, όπως είπες είναι πιο δομημένη και αυτός είναι βασικά ο κύριος λόγος να ασχοληθείς μαζί της.
Μπορεί να πρέπει να γράψεις λίγες γραμμές παραπάνω αλλά ο χρόνος που γλυτώνεις στο debbuging υπέρ - αναπληρώνει αυτό τον χρόνο.
Στην AS2.0 μπορεί να φας μέρες ψάχνοντας να βρεις γιατί δεν δουλεύει ένα κομμάτι κώδικα, ενώ στην AS3.0 να το λύσεις μέσα σε 5 δευτερόλεπτα.

Για παράδειγμα, ας πούμε ότι έχεις ένα textfield που παίρνει αριθμούς και θέλεις να χρησιμοποιήσεις την τιμή του σε έναν έλεγχο.
AS2.0:

Κώδικας: Επιλογή όλων

var res = text1.text + 5;
if(res == 10)
{
	trace("OK");
}
Στην AS2.0 θα τρέξει χωρίς κανένα πρόβλημα άλλα δεν θα μπει πότε στο if και θα πρέπει να ψάξεις γιατί δεν δουλεύει.

AS3.0:

Κώδικας: Επιλογή όλων

var res:int = text1.text + 5;
if(res == 10)
{
	trace("OK");
}
Στην AS3.0 θα σκάσει αμέσως και θα σου πει ότι δεν μπορείς να προσθέσεις String και int και αυτή η διαφορά προέκυψε μόνο επειδή δήλωσες ότι ένα var παίρνει μόνο ακέραιους αριθμούς.

Επιπρόσθετα η δυνατότητα της AS3.0 να είναι τόσο δομημένη έχει επιτρέψει την δημιουργία frameworks και libraries που μπορείς πολύ εύκολα να ενσωματώσεις στο project σου.

Βασικά(tl;dr):
More Structure == Less Debbuging

Άβαταρ μέλους
korgr
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 5067
Εγγραφή: 07 Οκτ 2008 18:30
Τοποθεσία: Corinth
Επικοινωνία:

Actionscript 2 vs 3

Δημοσίευση από korgr » 04 Δεκ 2009 13:46

HeRu συμφωνω απολυτα σε οσα κατεθεσες!
Αλλωστε το ειπα και μονος μου. Για μεγαλες εφαρμογες, games κλπ σιγουρα ειναι μονοδρομος η 3.
Οσο για το debuging, επετρεψε μου να εχω απο εμπειρια και μονο, την ακολουθη αποψη:
Το πόσο debuging θα απαιτησει ενα project εξαρταται απο το πόσο εμπειρος ειναι ο developer.
Αν ομως το περιβαλλον της γλωσσας σου ελαχιστοποιει το debuging, σου μεγιστοποιει την χρονικη καμπυλη μαθησης! Για μενα το debuging ηταν και οχι το διαβασμα των εντολων, το καλυτερο σχολειο! Προσπαθωντας να βρω την αιτια του κακου, μαθαινα παραλληλα και 3-4 αλλα πραγματακια που με βοηθουσαν παρα κατω. Στην ουσια χρονος δεν χανοταν...
Προσωπικα, ειδικα στην actionscript, εχω φτασει να ειμαι κατι σαν αυτο που ελεγαν στο ...Matrix. Δεν βλεπω πλεον κωδικα, βλεπω το τελικο αποτελεσμα που αυτος παραγει πριν το Control+Enter.
Αν κτυπησει καπου ο κωδικας, θα ειναι θεμα δευτερολεπτων να εντοπισω το λαθος, που συνηθως ειναι typo ή χαζη αντιμετωπιση στο code concept.

Το προβλημα των περισσοτερων που ασχολουνται με actionscript (και οχι μονο), ειναι να αναλυσουν μεσα στο μυαλο τους το "πλανο" και να αρχισουν να αντικαθιστουν την ανθρωπινη λογικη με statements, events και functions!
Όποτε εχω αναλαβει "ιδιαιτερα μαθηματα" κατ' οικον, αυτο ειναι το πρωτο που προσπαθω να κατανοησει ο εκαστοτε μαθητης.
"Dont think as a machine! Think as human and then try to translate the human logic to the machine's way of thinking"

Martini
Δημοσιεύσεις: 29
Εγγραφή: 04 Μάιος 2006 04:39

Actionscript 2 vs 3

Δημοσίευση από Martini » 08 Δεκ 2009 16:39

για εναν νεο με το σπο,που θελει τωρα να μαθει, τι προτεινετε ??? as3 κατευθειαν η να δει και as2 ???

Άβαταρ μέλους
HeRu
Flash Moderator
Δημοσιεύσεις: 800
Εγγραφή: 16 Αύγ 2004 10:49
Επικοινωνία:

Actionscript 2 vs 3

Δημοσίευση από HeRu » 08 Δεκ 2009 16:54

Καλύτερα AS3.0, ιδιαίτερα αν θέλεις να χρησιμοποιήσεις πιο μοντέρνα χαρακτηριστικά.

Άβαταρ μέλους
korgr
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 5067
Εγγραφή: 07 Οκτ 2008 18:30
Τοποθεσία: Corinth
Επικοινωνία:

Actionscript 2 vs 3

Δημοσίευση από korgr » 08 Δεκ 2009 19:21

Καλυτερα as2 αν δεν θες να ανηκεις στο τεραστιο ποσοστο αυτων που εγκαταλειπουν κατα την μαθηση. Εκτος αν εχεις καλες βασεις αντικειμενοστρεφους προγραμματισμου και μπορεις να κινεισαι ανετα σε τετοια περιβαλλοντα.
Αν μαθεις 2 θα μπορεσεις να εμβαθυνεις μετα και σε 3 με μεγαλυτερη ευκολια.

Για να μην πω, μακαρι ολοι να αρχιζαν με actionscript1 ωστε να κατανοησουν βασικες αρχες πριν περασουν στην 2 :P

Martini
Δημοσιεύσεις: 29
Εγγραφή: 04 Μάιος 2006 04:39

Actionscript 2 vs 3

Δημοσίευση από Martini » 08 Δεκ 2009 22:34

κοιτα πληροφορική σπουδάζω έχω κανει και βασεις και java απλα δεν ειμαι και τοσο καλός ακόμα πάνω σε αυτά..

διαφορετικές απόψεις βλέπω :P :P

psil0s
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 04 Δεκ 2009 03:01

Actionscript 2 vs 3

Δημοσίευση από psil0s » 09 Δεκ 2009 00:48

Martini έγραψε:κοιτα πληροφορική σπουδάζω έχω κανει και βασεις και java απλα δεν ειμαι και τοσο καλός ακόμα πάνω σε αυτά..
Οπότε ξεκίνα σίγουρα με AS 3.0 για να εμβαθύνεις σε αντικειμενοστραφή προγραμματισμό μέσα από ένα ποιο δημιουργικό και ευχάριστο περιβάλλον (Flash) το οποίο σίγουρα θα σε βοηθήσει και στις υπόλοιπες γλώσσες προγραμματισμού.

Άβαταρ μέλους
Maradonna
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 07 Ιουν 2007 03:19
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Actionscript 2 vs 3

Δημοσίευση από Maradonna » 24 Δεκ 2009 01:59

Τέλειο το θέμα που ανοίγεις εδώ.

Έχοντας ξεκινήσει το 2004 με as2 και με παράλληλες γνώσεις java,οπως ήταν φυσικό μετά απο τη πρώτη "σφαλιάρα",συνίθησα με τη as3 και μάλιστα την αγάπησα 100 φορές παραπάνω απο τη 2.Δίνει δυνατότητες,έλεγχο,παρέχει ευκολία (ναι όσο και αν ακούγετε σε κάποιον κουφο) ειδικά με τις νέες κλάσεις E4X..για όποιον έχει ζήσει τον "εφιάλτη" με τα xml nodes kai @@ με το τρόπο που έπρεπε να τα δουλεύουμε στην AS2,η 3.0 είναι θείο δώρο..

Επίσης το νέο μοντέλο OOP στις κλάσεις .as που κατασκευάζουμε,θεωρώ οτι λύνει τα χέρια ενός προγραμματιστή.

ΩΣΤΟΣΟ.....η as2,είναι ιδανική για κάποια,ομολογώ ελάχιστα (μιλόντας για μένα πάντα) projects που θέλεις ελάχιστο βαθμό δυναμικού χειρισμού..κατι σαν πλάτσα πλούτσα.Φυσικά και έχει πολλες δυνατότητες,αλλα..η as3 νικάει στα σημεία.

Καλές γιορτές κ όλας σε όλους :hammer:
Εικόνα
Code is poetry

Άβαταρ μέλους
korgr
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 5067
Εγγραφή: 07 Οκτ 2008 18:30
Τοποθεσία: Corinth
Επικοινωνία:

Actionscript 2 vs 3

Δημοσίευση από korgr » 24 Δεκ 2009 08:45

Maradonna έγραψε: ΩΣΤΟΣΟ.....η as2,είναι ιδανική για κάποια,ομολογώ ελάχιστα (μιλόντας για μένα πάντα) projects που θέλεις ελάχιστο βαθμό δυναμικού χειρισμού..κατι σαν πλάτσα πλούτσα.Φυσικά και έχει πολλες δυνατότητες,αλλα..η as3 νικάει στα σημεία.

Καλές γιορτές κ όλας σε όλους :hammer:
Ανταποδιδω τις ευχες και θελω να σταθω στο ανωτερω κομματι γιατι ηταν και ο λογος που ανοιξα το θεμα!
Κατα τη δικη μου αποψη, ισχυει ακριβως το αντιθετο απο αυτο που αναφερεις!
Τα καποια, δεν ειναι ελαχιστα, ειναι η πλειοψηφια!
Ναι οκ ειπες "για σενα" αλλα θα ηθελα να το αναλυσεις λιγο αυτο, για ποια projects μιλας, βαθμο δυσκολιας κλπ
Βεβαια εξαρταται τι ενοουμε βαθμο δυσκολιας.

Το ειπα και εγω πως η as3 υπερεχει στα σημεια. Σημεια ομως που η πλειοψηφια των flash developers δεν κατανοουν, δεν εφαρμοζουν, ή δεν χρειαζεται (και εδω ειναι το ζουμι) να εφαρμοσουν!
Προσοχη δεν λεω πως δεν υπαρχουν εξαιρεσεις, απλα δεν παυουν να ειναι αυτο που λεει η λεξη: Εξαιρεσεις!

Προσωπικα ειμαι πολεμιος των xml
Εχω δημιουργησει advanced dynamic flash projects που δεν χρησιμοποιησαν ιχνος node :P
Το iphone style calendar που δημιουργησα προσφατα ειναι μια κλασσικη περιπτωση που κανονικα θα χρειαζοταν xml για τα events αλλα δεν ασχοληθηκα καν με xml.

Και το κερασακι...
Αν με as1 mμπορει να δημιουργηθει αυτο*, η as2 που μπορει να φτασει? :wink:


* αγνοησε την προειδοποιηση για την εκδοση του player. Τοτε καναμε αλχημειες που πλεον δεν ισχυουν

nkast
Δημοσιεύσεις: 137
Εγγραφή: 15 Νοέμ 2009 20:31
Επικοινωνία:

Actionscript 2 vs 3

Δημοσίευση από nkast » 31 Δεκ 2009 11:26

Ανάμεσα σε AS2 & AS3 διαλέγω χωρίς καμία σκέψη... HaXe!

Θα αναφέρω καποια πράγματα τα οποία απο την δικιά μου οπτική έχουν να κάνουν περισσότερο με το VM2 αλλα στην ουσία δίνουν πόντους στην AS3.

Απο που να αρχίσω;

-Ο compiler εχει βελτιωθεί στο καινουργιο flash τόσο στην AS2 όσο και στην AS3, αλλα της AS3 είναι λιγο καλύτερος. (Οχι αρκετα καλος για τα γούστα μου!)

-Νέο σοβαρο event model. πχ, Μπορεις να βαλεις πολαπλούς listeners se ena event. To event model λοιτουργεί καθολικά με συγκεκριμενο τροπο σε ολη τη βιβλιοθηκη. Στην AS2 καθε τι λειτουργουσε με δικο του τροπο. Επιπλέον Τα mouse events είναι πιο πλουσια σε δυνατοτητες.

-Τα events τρέχουν στο σωστό scope. Δηλαδή το 'this' είναι πάντα το instance της κλάσης στην οποία ανοίκει η function. Δεν χρειάζονται ποια delegates και ασπιρίνες στο ντουλάπι.
Περισσότερο δηλαδή σαν C/C++/Java/C# και λιγότερο σαν javascript.

-Μπορείς να φτίαξεις ενα MovieClip απλα κανοντας new ΜyMcClass() και οχι με LoadMovie/CreateMovie ktl. Καταπληκτικό το οτι μπορείς να περάσεις παραμέτρους στον constractor!

-Οταν φορτώνεις εξωτερικα SWF μπορεις να επιλέξεις αν θα φορτωθεί στο ιδιο η σε νεο appDomain. Στην AS2 είχες lockroot/levels/global και αλλα τετοια που δεν βοηθούσαν σε τίποτα ουσιαστικα. Δεν υπήρχε τρόπος να επικοινονίσει σωστά το ενα SWF με το αλλο.

-Μπορείς να συνδεσεις το stage σου (η 'Document') με μια κλάση.

-H as3 eίναι πιο strict. (οχι οσο θα ηθελα, αλλα δεν μπορουμε να τα εχουμε ολα. Η μηπως μπορουμε;).

-Ποιο γρήγορος XML parser. Υποστίριξη για namespaces (XML namespaces). Γενικα ποιο βελτιομενος XML parser.

-Typed arrays στο flash 10. (μονο με χρήση του Vector. ουσιαστικα χαρακτιριστικό του Flash player 10.)

-Εχω την εντίπωση πως δεν σε αφηνει πια να βάζεις κώδικα 'επάνω' σε buttons. Αυτο είναι καλό (+ στην AS3).

-Πιο σταθερος debbuger.

-Πιο γρήγορη εκτελεση toυ κώδικα.

-Πιο σωστό interface για το χειρισμό των child σε ενα movieclip. πχ. Στην AS2 έδινες depth κατα την δημιουργία ενος mc που οδηγούσε πολες φορες σε προβληματα.

-Εισαγωγή του τύπου 'int'. (Που θα επρεπε να είναι 'Int'! Και το 'Number' τι είναι; float!)

Αρκετα; Σταματάω τώρα.

Απο τα παραπάνω ισως πιστέψει κανείς οτι είμαι οπαδος της AS3. Η αλήθεια είναι οτι με την AS3 δεν ξετρελαθηκα και την αποφευγω οσο και την AS2. Πιστευω πάντος πως ευνοεί τους προγραμματιστές.
Ηταν σωστή κίνηση απο την adobe; Μαλλον οχι. Η adobe επρεπε να στιρίξει τους γραφίστες πάνω απο-ολα και οσους είναι μαθημένοι σε άμεσα copy-paste κώδικα επανω σε frames. Οι γραφιστες είναι που εσπρωξαν το flash στη θεση που βρίσκεται σημερα. Απο την αλλη πάλι αυτες είναι αλλαγές που χρειαζόντουσαν, ηταν μονόδρομος...

Άβαταρ μέλους
korgr
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 5067
Εγγραφή: 07 Οκτ 2008 18:30
Τοποθεσία: Corinth
Επικοινωνία:

Actionscript 2 vs 3

Δημοσίευση από korgr » 31 Δεκ 2009 11:50

Δεν εχω να διαφωνησω καπου σε οσα ανεφερες. Χωρις να το αναλυσω οπως εσυ (αλλωστε τα skills μου δεν θα το επετρεπαν), ειπα πως η as3 ειναι σαφως πιο δομημενη!

Το point ομως ειναι, πως ολα αυτα που ανεφερες (και ισχυουν), ποσοι flash developers τα χρησιμοποιουν (εννοωντας σε ποσο advanced βαθμο φτανουν τα projects με τα οποια σχολουνται)?

H as2 κανει παπαδες* (οκ η as3 κανει και παπαδακια) διατηρωντας ευκολη την καμπυλη μαθησης! Μονο αυτο υποστηριζω και αυτο δεν μπορει να καταριφθει :D

*Οι παπαδες ειναι υπερ-υπερ-υπερ αρκετοι για τα ελληνικα δεδομενα και τα μπατζετ που διατιθενται για υλοποιηση flash projects

Απάντηση

Επιστροφή στο “ActionScript και Flex Προγραμματισμός”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης