Κλείδωμα σελίδας

Ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικές με την HTML, XHTML και την κατασκευή σελίδων για το Web.

Συντονιστές: WebDev Moderators, Super-Moderators

Απάντηση
servetas
Δημοσιεύσεις: 304
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010 15:08
Επικοινωνία:

Κλείδωμα σελίδας

Δημοσίευση από servetas » 22 Μαρ 2010 14:50

Καλησπέρα σε όλους!ξέρετε κανένα πρόγραμμα ή κάτι τέτοιο το οποίο να κλειδώνει την σελίδα σου έτσι ώστε να μην μπορούν να την αντιγράψουν? http://www.reptilesalonica.com/guides-leo.html
Κάτι τέτοιο!θα δείτε ότι δεν μπορείτε να αντιγράψετε την σελίδα ούτε να την μαρκάρετε ούτε τίποτα!
Ας μην θεωρηθεί διαφήμιση η σελίδα...ένα παράδειγμα έφερα.......

Άβαταρ μέλους
korgr
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 5067
Εγγραφή: 07 Οκτ 2008 18:30
Τοποθεσία: Corinth
Επικοινωνία:

Κλείδωμα σελίδας

Δημοσίευση από korgr » 22 Μαρ 2010 15:29

προστασια απο copy δεν υπαρχει
για παραδειγμα η σελιδα που ειχες ως παραδειγμα:

Κώδικας: Επιλογή όλων

Το Leopard gecko είναι ένα πολύ όμορφο, μικρό είδος που ανήκει στην κατηγορία των γκέκο με τα κινούμενα βλέφαρα και τις μη-κολλητικές πατούσες. Δεν μπορεί δηλαδή να σκαρφαλώσει σε κάθετες περιοχές. Είναι νυκτόβιο γκέκο με καταπληκτικά μάτια και κίνηση παρόμοια εκείνη μιας γάτας. Όταν μάλιστα πρόκειται να πιάσουν τη λεία τους, καθώς πλησιάζουν για να εφορμήσουν, κουνούν αριστερά δεξιά το τελευταίο τμήμα της ουράς τους όπως ακριβώς και οι γάτες, γι’ αυτό και παλαιότερα ήταν γνωστό και με την ονομασία cat-gecko, ενώ η ονομασία Leopard gecko, προέρχεται από την όψη των διάστικτων σχεδίων σε όλο το μήκος του σώματος που μοιάζουν υπερβολικά με αυτά μιας λεοπάρδαλης-ακόμη και το τέλος της ουράς που έχει άσπρο χρώμα background αντί για κρεμ ή ώχρα.

    Το μέγεθος του Leopard gecko είναι 18-20 εκ. στόμα-άκρη ουράς για τα αρσενικά και λίγο μικρότερο για τα θηλυκά. Η ουρά είναι παχιά σε σχέση με το σώμα και η διατήρηση της σε αυτή την είναι ένδειξη ότι το γκέκο τρέφεται κανονικά. Όπως και πολλές άλλες σαύρες έτσι και το Leopard gecko αποκόπτει την ουρά εάν την πιάσετε από την άκρη και τρομάζει νοιώθοντας ότι απειλείται. Σε δύσκολες περιόδους και όταν η τροφή είναι δυσεύρετη, η παχιά ουρά λειτουργεί ως «αποθήκη», προμηθεύοντας το Leopard gecko με τα απαραίτητα αποθέματα για τουλάχιστον μια εβδομάδα ή και παραπάνω. Ωστόσο, στην αιχμαλωσία δεν θα πρέπει να κάνετε τέτοιου είδους πειράματα-υπάρχει κίνδυνος να θέσετε σε κίνδυνο την υγεία της σαύρας.

Επιλογή Leopard gecko

    Η επιλογή του κατάλληλου Leopard gecko, δεν είναι δύσκολη υπόθεση εάν ληφθούν υπ’ όψη ορισμένοι σημαντικοί παράγοντες. Όταν το Leopard gecko δεν κοιμάται, θα πρέπει να δείχνει δραστήριο, με έντονο βλέμμα και εξερευνητική διάθεση. Δεν θα πρέπει να δείχνει σαν να είναι σε λήθαργο εκτός βέβαια εάν κοιμάται. Η καλύτερη ώρα για να επιλέξετε ένα Leopard gecko, είναι η ώρα κατά την οποία γευματίζει, δηλαδή μια-δυο ώρες μετά το σούρουπο. Θα πρέπει να ακολουθεί τα έντομα και να τα κυνηγάει-εάν είναι γρύλοι ή άλλα παρόμοια έντομα ή να παραφυλάει πάνω από την ταΐστρα άγρυπνο εάν πρόκειται για σκουλήκι. Ένα Leopard gecko που τρέφεται συχνά θα έχει μια κάπως γεμάτη κοιλιά και παχιά ουρά που καταλήγει σε λεπτότερη απόληξη-εκτός εάν η ουρά είναι κομμένη. Εάν το χρώμα του δεν είναι «συνηθισμένο» για Leopard gecko, θα πρέπει να γνωρίζετε πως οι εκτροφείς βγάζουν διαφόρων σχεδίων και χρωμάτων γκέκο, που πραγματικά μόνο η φαντασία μπορεί να προβλέψει.

Επιλογή Φύλου

    Εάν θέλετε να επιλέξετε το φύλο του μικρού leopard gecko σας να ξέρετε ότι είναι σχεδόν αδύνατο. Μόνο στο ενήλικο ή ανήλικο leopard gecko είναι δυνατό να καταλάβουμε το φύλο του. Στα ενήλικα αρσενικά υπάρχουν κάτι αδένες-πόροι στα πίσω πόδια και από την κάτω μεριά, κοντά στη βάση της ουράς. Στα θηλυκά δεν εμφανίζονται οι αδένες-πόροι ή είναι πολύ αμυδροί και σε μικρότερο αριθμό. Σε ένα ανήλικο ή ενήλικο αρσενικό leopard gecko η βάση της ουράς δείχνει αρκετά πιο πρησμένη σε σχέση με κάποιο θηλυκό διότι εκεί υπάρχουν τα δυο πέη που χρησιμοποιούν μόνο κατά τη στιγμή της αναπαραγωγής. Επίσης, το κεφάλι στα ενήλικα άτομα είναι πιο μεγάλο στα αρσενικά από ότι στα θηλυκά.

Επιλογή του Τεράριουμ

    Το τεράριουμ για ένα Leopard gecko δεν είναι απαραίτητο να είναι κάποια ακριβή κατασκευή. Και ένα πλαστικό κουτί παπουτσιών με τον απαιτούμενο εξαερισμό κάνει τη δουλειά του κυρίως για τα μικρά leopard gecko. Αυτό όμως δεν είναι καθόλου καλαίσθητο, οπότε καλύτερα θα είναι να στεγάζετε τη σαύρα σας σε κάποιο τεράριουμ. Για ένα ενήλικο leopard gecko το τεράριουμ θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 40x20x25 εκατοστά ενώ για πιο νεαρή σαύρα θα είναι καλύτερα να είναι μικρότερο και στην αντίστοιχη γι' αυτό αναλογία. Δεν είναι καθόλου καλή ιδέα η στέγαση ενός μωρού leopard gecko σε ένα υπερβολικά μεγάλο τεράριουμ μιας και σε τόσο μεγάλο χώρο θα δυσκολεύεται να βρει την τροφή και το νερό του. Για περισσότερα από ένα leopard gecko υπολογίζετε περίπου το διπλάσιο ή λίγο μικρότερο.
Στο εμπόριο υπάρχουν έτοιμα τεράριουμ και χειροποίητα τεράριουμ που συχνά προσφέρουν περισσότερες επιλογές από τα έτοιμα, ενώ εάν "πιάνουν" τα χέρια σας, μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας τεράριουμ.

    Εάν θα βάλετε και λάμπα UVB -η οποία δεν είναι απαραίτητη αλλά συνίσταται σε κάποιες περιπτώσεις μιας και η σαύρα αισθάνεται περισσότερο σαν στο σπίτι της- τότε θα πρέπει να το λάβετε κι αυτό υπόψη στην κατασκευή του τεράριουμ. Όπως επίσης και λάμπα θερμαντική σε περίπτωση που το χειμώνα η θερμοκρασία είναι αρκετά χαμηλή. Αλλιώς, είναι προτιμότερο η ζέστη στο τεράριουμ να παρέχεται από heat pad τοποθετημένο κάτω από το τεράριουμ. Είναι απαραίτητο να υπάρχει τουλάχιστον μια κρυψώνα μέσα στο τεράριουμ, ώστε να προφυλάσσεται το γκέκο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Εάν τοποθετήσετε μια μόνο κρυψώνα, τοποθετήστε την μισή-μισή. Να ακουμπά δηλαδή λίγο στο σημείο που από κάτω βρίσκεται το heat pad. Πάντως καλύτερο θα ήταν να τοποθετήσετε 2 κρυψώνες μια στη θερμότερη και μια στην δροσερότερη πλευρά του τεράριουμ.

Υπόστρωμα

    Το υπόστρωμα στο πάτωμα του τεράριουμ θα πρέπει να είναι προσεκτική επιλογή μιας και πολλές φορές το ακατάλληλο υπόστρωμα μπορεί να οδηγήσει σε εντερικές αποφράξεις, κατά τις οποίες φράζει το έντερο του leopard gecko από κομμάτια ή υλικό του υποστρώματος. Η καλύτερη επιλογή για μωρά leopard gecko (στα οποία υπάρχει και ο μεγαλύτερος κίνδυνος εντερικής απόφραξης) είναι λίγα φύλλα εφημερίδας ή χαρτιού κουζίνας. Αυτά τα υλικά ως υπόστρωμα είναι ασφαλή αλλά δεν είναι καθόλου καλαίσθητα. Αν θέλετε να συνδυάσετε καλαισθησία και να έχετε ένα ικανοποιητικό επίπεδο ασφάλειας από εντερικές αποφράξεις, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το υπόστρωμα Cannabis bedding, το οποίο είναι φτιαγμένο από 100% φυσικά υλικά και τα κομμάτια του υποστρώματος είναι λίγο μεγαλύτερα οπότε εάν η σαύρα δαγκώσει κάποιο κομμάτι από το υπόστρωμα θα το φτύσει αμέσως γιατί θα είναι μεγάλο. Το Leopard gecko θα βοηθά να παραμένει καθαρό το τεράριουμ γιατί εκ φύσεως έχουν το συνήθειο να χρησιμοποιούν μια γωνία ως τουαλέτα. Φροντίστε να καθαρίζετε συχνά το τεράριουμ για να μην αλλάξουν αυτή τη συνήθεια.

Θερμοκρασία και Υγρασία

    Τα leopard gecko προέρχονται από περιοχές με αυξημένη θερμοκρασία και τοπικά σχετικά υψηλή υγρασία. Αντίστοιχα επίπεδα θερμοκρασίας και υγρασίας θα πρέπει να υπάρχουν και μέσα στο τεράριουμ. Τα ερπετά ως γνωστό είναι εκτόθερμα, που σημαίνει πως ρυθμίζουν τη θερμοκρασία του σώματός τους μέσω της έκθεσής τους στον ήλιο και γενικότερα σε ζεστά σημεία απ' όπου αντλούν τη ζέστη που χρειάζονται τα σώματά τους για να επιτελέσουν τις λειτουργίες τους. Η δυνατότητά τους αυτή να ρυθμίζουν τη θερμοκρασία του σώματός τους μέσω της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος είναι χαρακτηριστικό όλων των ερπετών και είναι παράγοντας ζωτικής σημασίας για την καλή υγεία αλλά και επιβίωσή τους. Τα leopard gecko δραστηριοποιούνται κατά τη διάρκεια της νύχτας. Κατά το ξημέρωμα λοιπόν και με τις πρώτες ακτίνες του ήλιου, τα leopard gecko στο φυσικό τους περιβάλλον ψάχνουν να βρούνε κρυψώνες ή λαγούμια από τη μια για να μην είναι εκτεθειμένα σε άλλα αρπακτικά ζώα και από την άλλη για να μην είναι άμεσα εκτεθειμένα στα καιρικά φαινόμενα. Μόλις αρχίζει και σουρουπώνει είναι η ώρα για τα leopard gecko να βγούνε από τις κρυψώνες τους και να ψάξουν τροφή. Τα leopard gecko δεν έχουν ανάγκη από πολύ υψηλές θερμοκρασίες για να δραστηριοποιηθούν και να κυνηγήσουν, όπως ας πούμε οι γενειοφόροι δράκοι. Συνεπώς, όπως προαναφέραμε, τη νύχτα η θερμοκρασία θα πρέπει να είναι χαμηλότερη από ότι την ημέρα.

    Στην αιχμαλωσία μπορείτε να δημιουργήσετε παρόμοιες συνθήκες, εάν δημιουργήσετε ένα ζεστό σημείο και ένα σκιερό σημείο. Το ζεστό σημείο (basking spot) μπορεί να διαμορφωθεί πολύ εύκολα εάν στη μια πλευρά του τεράριουμ τοποθετήσετε ένα θερμαντικό δάπεδο. Σχετικά με την τοποθέτηση του heat pad μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Το heat pad τοποθετείται στην μια άκρη ώστε να παράγει διαβάθμιση θερμοκρασίας και να ικανοποιεί τη σαύρα όταν θέλει περισσότερη ζέστη ή περισσότερη δροσιά. Έχοντας το θερμαντικό δάπεδο στη μια άκρη δημιουργείται διαβάθμιση θερμοκρασίας μέσα στο τεράριουμ επιτρέποντας στο leopard gecko να επιλέγει την ιδανική γι’ αυτόν θερμοκρασία την κάθε στιγμή. Προμηθευτείτε και με ένα αυτοκόλλητο θερμόμετρο μεγάλης κλίμακας για ερπετά ώστε να μετράτε τη θερμοκρασία μέσα στο τεράριουμ. Θα το τοποθετήσετε στη μέση και κέντρο του τεράριουμ.

    Η θερμοκρασία κατά τη διάρκεια της ημέρας δεν θα πρέπει να είναι χαμηλότερη από 28° βαθμούς Κελσίου ενώ μια θερμοκρασία στους 30° με 32° είναι ικανοποιητική. Να θυμάστε πως αυτό ισχύει για τη ζεστή πλευρά. Θα πρέπει πάντοτε να υπάρχει σημείο με περισσότερη δροσιά. Κατά τη διάρκεια της νύχτας η θερμοκρασία στο εσωτερικό του τεράριουμ δεν θα πρέπει να πέφτει κάτω από τους 21° - 22° βαθμούς Κελσίου. Για δική σας ευκολία μπορείτε να βάλετε ένα χρονοδιακόπτη για ευκολότερο έλεγχο του θερμαντικού δαπέδου.
Εάν είναι χειμώνας ή στην περιοχή που ζείτε, η θερμοκρασία πέφτει κάτω από τους 20° το βράδυ στο τεράριουμ του leopard gecko, τοποθετείστε μια κεραμική λάμπα ή μια κόκκινη λάμπα υπέρυθρου φωτισμού που δεν ενοχλεί τα ζώα. Οι κεραμικές λάμπες δεν εκπέμπουν φως και οι κόκκινες λάμπες υπέρυθρου φωτός εκπέμπουν φώς σε φάσμα που δεν είναι ορατό από τα ζώα, συνεπώς δεν ενοχλούνται κατά τη διάρκεια του ύπνου τους τη νύχτα.
Προσοχή. Οι κεραμικές λάμπες παράγουν πολύ ζέστη. Μην χρησιμοποιήσετε απλό ντουί γιατί μπορεί να μαυρίσει και να καεί από την υπερβολική θερμότητα. Αντί αυτού χρησιμοποιήστε κεραμικό ντουί πορσελάνης το οποίο μπορείτε να βρείτε σε είδη με ηλεκτρολογικό εξοπλισμό.
Σε κάθε περίπτωση να μετράτε τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του τεράριουμ και να μην μαντεύετε. Είναι σημαντικό η θερμοκρασία να είναι πολύ κοντά στα αναγκαία για το είδος επίπεδα κυρίως για την ημέρα. Για τη νύχτα είναι πάντοτε καλό η θερμοκρασία να είναι αρκετά χαμηλότερη. Τώρα εάν είναι καλοκαίρι στο μέσο του καύσωνα και δεν υπάρχει κάποιος τρόπος να μειώσετε τη θερμοκρασία κατά τη διάρκεια της νύχτας, τότε πραγματικά δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα όμως είναι σημαντικό η θερμοκρασία κατά τη διάρκεια της νύχτας να είναι αρκετά χαμηλότερη από αυτή της ημέρας. Είναι επίσης ένας τρόπος να ξεκουράζεται η σαύρα επιβραδύνοντας τους ρυθμούς τους σώματός της.

    Σχετικά με την υγρασία. Τα leopard gecko ζούνε σε ζεστές και άγονες περιοχές με μεμονωμένα σημεία στα οποία υπάρχουν υψηλότερα επίπεδα υγρασίας. Συνεπώς, το επίπεδο υγρασίας μέσα στο τεράριουμ δεν θα πρέπει να είναι υψηλό. Θα πρέπει να είναι κοντά στο 40%.
Σε κάποιο σημείο όμως μέσα στο τεράριουμ θα πρέπει να υπάρχει αυξημένη υγρασία, η οποία θα ευνοήσει τη σαύρα κατά την έκδυση του δέρματος. Αυτό μπορεί να γίνει χρησιμοποιώντας ένα πλαστικό σκεύος τύπου τάπερ, στο οποίο μέσα βάζετε sphagnum moss ή bark το οποίο θα κρατάτε υγρό ψεκάζοντάς το όχι συχνότερα όμως από μια φορά κάθε μέρα. Στη μια άκρη του καπακιού ανοίγετε μια τρύπα τόση ώστε να χωρά να περάσει το leopard gecko. Κατ’ αυτό τον τρόπο, όποτε χρειάζεται περισσότερη υγρασία, μπορεί να μπαίνει μέσα στο σκεύος αυτό, το οποίο βεβαίως το τοποθετείτε στη δροσερότερη πλευρά του τεράριουμ.

Φωτισμός

    Ο φωτισμός στο τεράριουμ για τα leopard gecko δεν είναι τόσο σημαντικός όσο στις ημερόβιες σαύρες, αλλά έχει διαπιστωθεί από αρκετούς εκτροφείς και απλούς ερπετόφιλους ότι μια λάμπα με απόδοση 2% UVB ωφελεί τη διάθεση, ενισχύει την όρεξη και τη διάθεση για ζευγάρωμα σε αυτές τις νυχτόβιες σαύρες. Οι λάμπες που εκπέμπουν κάποιο ποσοστό UVB εκπέμπουν επίσης και ακτίνες UVA και είναι αυτές οι ακτίνες που έχουν να κάνουν με την ενίσχυση της διάθεσης, την αναγνώριση της τροφής και την ενίσχυση της όρεξης.
Εάν λοιπόν χρησιμοποιήσετε λάμπα UVB 2% μπορείτε να την έχετε αναμμένη για 8 ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας. Μπορείτε να προμηθευτείτε και ένα χρονοδιακόπτη για περισσότερη ευκολία.
Για περισσότερα σχετικά με τον φωτισμό, ανατρέξτε στη σχετική ενότητα Ερπετά & Φωτισμός.

Διατροφή

    Μέχρι το πρώτο έτος το μικρό leopard gecko χρειάζεται να τρέφεται καθημερινά. Μετά το σούρουπο που αρχίζει και δραστηριοποιείται είναι μια καλή ώρα να του προσφέρετε την αγαπημένη του τροφή-γρύλους. Τα leopard gecko είναι εντομοφάγα. Τα έντομα που μπορείτε να τους προσφέρετε είναι: γρύλοι (crickets), αλευροσκούληκα (mealworms), γιγαντιαία αλευροσκούληκα (super worms ή king worms), μεταξοσκούληκα (silkworms), κηροσκούληκα (waxworms), ακρίδες (locusts), κατσαρίδες (cockroaches) κ.α.
Τα ενήλικα leopard gecko μπορείτε να τα ταΐζετε κάθε 2 με 3 μέρες, ενώ κάθε εβδομάδα μπορείτε να τους δίνετε και ένα νεογέννητο ποντικάκι (pinky), προσοχή όμως, αυτό μόνο σε ενήλικα leopard gecko και όχι συχνότερα από μια φορά την εβδομάδα.

    Σχετικά με τα έντομα τώρα, η διαθεσιμότητα σε πολλές περιοχές της Ελλάδας ακόμη και στα περισσότερα έντομα που προαναφέρθηκαν είναι περιορισμένη. Οι γρύλοι ή/και οι ακρίδες είναι μια καλή και ισορροπημένη τροφή και είναι καλό να αποτελεί τη βάση της διατροφής του leopard gecko. Εναλλακτικά και για περισσότερη ποικιλία, κάθε δεύτερη η τρίτη μέρα μπορείτε να προσφέρετε και άλλα έντομα όπως τα προαναφερόμενα, αυτά όμως δεν θα πρέπει να προσφέρονται σε μόνιμη βάση διότι κάποια έντομα δεν είναι πλήρης τροφή όπως τα αλευροσκούληκα, ενώ άλλα όπως τα κηροσκούληκα και τα βουτυροσκούληκα (butterworms) είναι παχυντικά και εάν προσφέρονται σε μόνιμη βάση μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στο συκώτι της σαύρας. Οι κατσαρίδες που διάφορα είδη αυτών βρίσκει κανείς ευκολότερα στη Γερμανία και Ολλανδία, είναι επίσης μια πολύ καλή τροφή, αλλά με μεγαλύτερα είδη όπως οι κατσαρίδες αργεντινής θα πρέπει να είστε προσεκτικοί διότι τα πόδια τους έχουν αγκαθωτές προεξοχές και θα πρέπει να δίνεται τα πολύ μικρά κατσαριδάκια διότι αλλιώς τα leopard gecko θα ενοχληθούν και θα τα φτύσουν. Με αυτές τις κατσαρίδες χρειάζεται επίσης να έχετε το νου σας διότι έχουν την τάση να θάβονται στο υπόστρωμα. Εξαιρετική τροφή είναι τα μεταξοσκούληκα αλλά είναι σχεδόν αδύνατο να τα βρει κάποιος στην Ελλάδα ενώ είναι δε δύσκολη η συντήρησή τους μιας και τρέφονται αποκλειστικά με τα φύλλα της άκαρπης μουριάς. Άλλα έντομα που πρόσφατα εμφανίστηκαν ως τροφή για εντομοφάγα ερπετά είναι και τα phoenix worms. Μια πολλά υποσχόμενη τροφή μιας και είναι από τα πολύ λίγα έντομα που έχει διπλάσιο ποσοστό ασβεστίου σε σχέση με φωσφόρο, οπότε δεν χρειάζονται καθόλου πασπάλισμα με την ειδική σκόνη D³ για τα ερπετά.

Σημ.: Για αυτή την αναλογία ασβεστίου/φωσφόρου αλλά και για τον σωστό τρόπο σίτισης μπορείτε να βρείτε πληροφορίες στην ενότητα εντομοφάγα ερπετά.

Όλα τα έντομα που προσφέρετε στο leopard gecko θα πρέπει να είναι στο κατάλληλο μέγεθος, δηλαδή όχι μεγαλύτερα από το μήκος του κεφαλιού του leopard gecko

Τροφή σε κονσέρβα- Στην αγορά μπορεί κάποιος να βρει έντομα σε κονσέρβα. Εάν θέλουμε να δίνουμε τέτοια τροφή στο leopard gecko μας, δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 30% στο σύνολο της καθημερινής του τροφής και όχι σε καθημερινή βάση. Αυτές οι κονσέρβες είναι ιδανικές για καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, όταν δεν μπορούμε να βρούμε έντομα, όταν θέλουμε να φύγουμε για διακοπές και ο μόνος που μπορεί να φροντίσει το leopard gecko μας είναι ο παππούς που δεν θέλει να έχει καμία σχέση με ζωντανό έντομο. Είναι χρήσιμο λοιπόν γι' αυτές τις περιπτώσεις να συνηθίσουμε στη σαύρα μας να τρώει και αυτά τα έντομα που δεν κινούνται. Μια καλή ιδέα είναι να προσθέτουμε λίγα τέτοια έντομα κονσέρβας μέσα στο δοχείο φαγητού όπου υπάρχουν ζωντανά έντομα, mealworms για παράδειγμα. Τρώγοντας τα mealworms, θα φάει και κάποια τέτοια έντομα και μετά στο μέλλον απλά θα μάθει να τα αναγνωρίζει ως τροφή από τη μυρωδιά και την όψη.

    Σε κάθε γεύμα να του δίνετε όσα έντομα μπορεί να φάει μέσα σε 10-15 λεπτά. Όταν χορτάσει, απομακρύνετε τα έντομα που έμειναν στο τεράριουμ. Είναι σημαντικό να μην ξεχνάτε να πασπαλίζετε το ειδικό ασβέστιο για ερπετά (στο link που υπάρχει πιο πάνω: εντομοφάγα ερπετά), διότι οι σαύρες το χρειάζονται για να μεταβολίζουν σωστά την τροφή τους και να μπορεί ο οργανισμός τους να συνθέτει το ασβέστιο, το τόσο χρήσιμο και βασικό για την ανάπτυξη της σαύρας.
Η διατροφή του leopard gecko χρειάζεται να περιέχει τουλάχιστο το διπλάσιο ποσοστό σε Ασβέστιο απ' ότι σε Φωσφόρο. Οποιαδήποτε μεταβολή σε αυτή την ισορροπία είναι η αρχή για μια σειρά προβλημάτων τα οποία επιφέρουν διατροφική ανισορροπία και πολλές επιπλοκές στην υγεία τους. Οι συχνότερα εμφανιζόμενες διαταραχές σε σχέση με αυτή την ανισορροπία στη λήψη των τροφών, εκδηλώνονται ως διαταραχή στην ανάπτυξη των οστών-συχνά σε ολόκληρο το σώμα με εμφανέστερα σημεία προσβολής τα άκρα, τα σαγόνια και τη σπονδυλική στήλη. Η εκδήλωση αυτών των συμπτωμάτων αφορούν στην ασθένεια του Μεταβολισμού των Οστών (MBD) κατά την οποία τα μέλη του ζώου πρήζονται και το μέλος/η δεν είναι ικανά για ζωτικές λειτουργίες, εκδηλώνεται ελλιπής ανάπτυξη της κάτω σιαγόνας σε σχέση με την επάνω, μετατόπιση των οστών, ραχίτιδα και στο τελευταίο στάδιο θάνατος. Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή του leopard gecko, είναι εγγύηση για γρήγορη ανάπτυξη και καλή υγεία.

Τακτική Φροντίδα

   Η τακτική φροντίδα του τεράριουμ και του leopard gecko, περιλαμβάνει τον τακτικό καθαρισμό του τεράριουμ και την απομάκρυνση των ακαθαρσιών. Ένα βρώμικο τεράριουμ μπορεί να είναι η αρχή για σειρά προβλημάτων υγείας στη σαύρα σας. Τα leopard gecko (όπως και κάποιες άλλες σαύρες) έχουν έμφυτο το συνήθειο να πηγαίνουν σε μια συγκεκριμένη άκρη του τεράριουμ την οποία έχουν ως τουαλέτα. Υπάρχουν διάφορα καθαριστικά, τα οποία είναι απαλλαγμένα από χημικά πρόσθετα και μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε άφοβα για τον καθαρισμό των τζαμιών και του τεράριουμ.
Συχνά κάποια leopard gecko μπορεί να αφοδεύσουν μέσα στο δοχείο του νερού. Φροντίζετε ώστε να υπάρχει πάντοτε καθαρό πόσιμο νερό διαθέσιμο. Μια επιτόπια αφαίρεση των ακαθαρσιών θα πρέπει να γίνεται μια-δυο φορές την εβδομάδα και ένα συνολικό άλλαγμα όλου του υποστρώματος κάθε 10 με 15 μέρες περίπου.

Έκδυση: Τα leopard gecko -όπως και όλα τα ερπετά- αλλάζουν κάθε τόσο το δέρμα τους διότι μεγαλώνουν και δεν χωρούν πλέον στο παλιό [Leopard gecko που τρώει το εκδυόμενο δέρμα του] τους δέρμα. Στο σημείο αυτό να διευκρινίσουμε πως τα ερπετά στην πραγματικότητα δεν βγάζουν το δέρμα τους, βγάζουν το κεράτινο περίβλημα του δέρματός τους. Αυτή η διαδικασία είναι γνωστή ως έκδυση. Σε αντίθεση με τα φίδια, τα οποία σε κανονικές συνθήκες βγάζουν το δέρμα ολόκληρο, οι περισσότερες σαύρες βγάζουν το δέρμα τους σε κομμάτια. Στα ερπετά υπάρχουν καλές και κακές εκδύσεις. Αναφερόμενοι στα leopard gecko, καλή έκδυση έχουμε όταν το δέρμα εκδυθεί χωρίς να μείνει κάποιο υπόλειμμα δέρματος. Εάν δεν βρείτε πουθενά δέρμα στο τεράριουμ μετά την έκδυση μην παραξενευτείτε. Τα leopard gecko τρώνε το δέρμα τους καθώς εκδύεται (διπλανή φωτογραφία).

Όταν δείτε το γκέκο σας να έχει ένα θολό γαλακτώδες χρώμα σε όλο το σώμα του (διπλανή φωτογραφία), είναι ένδειξη ότι το νέο δέρμα έχει ετοιμαστεί από κάτω και την επόμενη ή μεθεπόμενη μέρα θα πραγματοποιηθεί η αλλαγή δέρματος.

   Μόλις αντιληφθείτε κάτι τέτοιο, μπορείτε να ψεκάσετε με λίγο νερό στη δροσερή πλευρά του τεράριουμ ώστε να ανεβάσετε κατά λίγες μονάδες το επίπεδο υγρασίας στο τεράριουμ, κάτι που θα βοηθήσει ώστε να εκδυθεί το δέρμα εύκολα χωρίς να μείνουν κάποια κομμάτια μη εκδυμένου δέρματος. Επειδή αυτό το γαλακτώδες θάμπωμα που είναι το σινιάλο για την επερχόμενη αλλαγή δέρματος μπορεί να διαρκέσει μόνο λίγες ώρες και να μην το προσέξετε, είναι καλό να έχετε ένα σημείο σαν καταφύγιο στο οποίο θα υπάρχει σχεδόν πάντοτε υγρασία και θα μπορεί να καταφεύγει η σαύρα όποτε το επιθυμεί. Για την κατασκευή αυτού του υγρού καταφυγίου δείτε οδηγίες σε αυτό το σύνδεσμο.

    Σε φυσιολογικές συνθήκες το δέρμα εκδύεται κανονικά σε κομμάτια σιγά-σιγά από όλο το σώμα. Αλλά κάποιες φορές κομμάτια δέρματος μπορεί να μείνουν κολλημένα στα δάχτυλα, στην ουρά ή στο κεφάλι (διπλανή φωτογραφία). [Βλέπετε ένα leucistic leopard gecko στο κεφάλι του οποίου κόλλησε το προς έκδυση δέρμα] Το δέρμα εάν μείνει εκεί σκληραίνει και εκδύεται με δυσκολία ή δεν μπορεί να εκδυθεί καθόλου. Σε περίπτωση που έχουν περάσει 3-4 μέρες και δούμε ότι έχουν μείνει κομμάτια δέρματος πάνω στο γκέκο που δεν έχουν εκδυθεί, τότε μπορούμε να βρέχουμε συνεχώς αυτά τα σημεία με χλιαρό νερό και λίγο-λίγο να προσπαθούμε να τα αφαιρέσουμε προσέχοντας να μην τραυματίσουμε το γκέκο. Εάν παρόλα αυτά δεν γίνεται τίποτα, τότε ίσως έχει μείνει δέρμα και από προηγούμενες εκδύσεις και θα χρειαστεί να επέμβουμε με διαφορετικό τρόπο. Για να αφαιρέσουμε αυτά τα κομμάτια θα χρειαστούμε μια βαθειά και φαρδιά λεκάνη την οποία θα γεμίσουμε με αρκετά χλιαρό νερό και θα ρίξουμε μια κουταλιά της σούπας λάδι μαγειρέματος. Στη συνέχεια βάζουμε τη σαύρα στο νερό και συνεχώς βρέχουμε τα σημεία στα οποία έχει μείνει το δέρμα που δεν εκδύθηκε. Σε σημεία που δεν βγαίνει εύκολα το δέρμα θα χρειαστεί να επιμείνουμε γεμίζοντας και πάλι με χλιαρό προς ζεστό νερό και βρέχοντας συνεχώς τη σαύρα. Σημαντική βοήθεια προσφέρει ένα κρατάτε ένα βρεγμένο σφουγγάρι για λίγη ώρα στα σημεία εκείνα που έχει μείνει το δέρμα που δεν εκδύθηκε.

Συμπεριφορά – Χειρισμός

    Αφού αφήσετε ήσυχο το γκέκο σας για τουλάχιστον μια εβδομάδα να εγκλιματιστεί στον καινούργιο του χώρο (του τεράριουμ αλλά και του δωματίου), αρχίστε την εξημέρωση προσφέροντας τροφή με το χέρι. Τα leopard gecko είναι πολύ δεκτικές στο χειρισμό σαύρες και πολύ εύκολα θα μπορέσετε να το εξημερώσετε και να το χειρίζεστε χωρίς να τρομάζει. Εάν έχετε άλλα κατοικίδια ζώα προσέξετε να μην είναι ελεύθερα και τρομάξουν το γκέκο σας. Από τη στιγμή που σας αφήνει να το χειρίζεστε χωρίς να τρομάζει, έχει μάθει ότι δεν αποτελείτε απειλή και σας έχει αποδεχτεί.

    Με τακτικό χειρισμό μια-δυο φορές την εβδομάδα, το νεογέννητο τρομαγμένο Leopard gecko, χάνει αυτή του τη συνήθεια και γίνεται ένα ήρεμο μικρό σαυράκι γεμάτο προσωπικότητα και γοητεία. Όπως και με όλα τα ερπετά όμως, δεν θα πρέπει να το χειρίζεστε, για το leopard gecko τουλάχιστον 6 ώρες αφού έχει φάει είναι αρκετές για να χωνέψει τόσο ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα κατά το χειρισμό. Τα ερπετά είναι ζώα που εξαρτώνται από το περιβάλλον για τη ρύθμιση των βιολογικών και σωματικών λειτουργιών τους (συμπεριλαμβανομένης και της διαδικασίας της πέψης). Πράγμα που σημαίνει με απλά λόγια ότι, αφού το Leopard gecko φάει, αναζητάει το θερμότερο σημείο του τεράριουμ ώστε να μπορεί μέσω της θερμότητας, να χωνέψει την τροφή του. Αυτό γίνεται διότι μόνον όταν υπάρχει η απαιτούμενη για το είδος θερμοκρασία, ενεργοποιούνται τα ένζυμα που είναι υπεύθυνα για τη διαδικασία της πέψης.

    Προσέχετε μόνο να μην χειρίζεστε συχνά και για πολλή ώρα το γκέκο σας κατά τη διάρκεια της ημέρας διότι αυτές είναι οι ώρες που ξεκουράζεται. Το προτιμότερο είναι να το χειρίζεστε για λίγη ώρα το βραδάκι με ένα χαμηλό φωτισμό στο δωμάτιο ή ακόμα καλύτερα με μια λάμπα υπερύθρων στο τεράριουμ η οποία δεν ενοχλεί τα ζώα. Επίσης, θα πρέπει να προσέχετε κατά το χειρισμό να μην πιάνετε τη σαύρα από την ουρά διότι μπορεί να κοπεί. Η ουρά θα μεγαλώσει λίγο αλλά δεν θα είναι ποτέ όπως η αρχική. Leopard gecko με κομμένη ουρά μπορείτε να δείτε στην κορυφή της σελίδας. Στο συγκεκριμένο hi-yellow tangerine tail leopard gecko, η ουρά είχε κοπεί σχεδόν από τη ρίζα. Βλέπετε όμως πως έχει μεγαλώσει μέχρι ένα βαθμό.

    Η ουρά είναι χρήσιμη στο leopard gecko διότι εκεί αποθηκεύει αποθέματα όταν η τροφή δεν είναι πάντοτε διαθέσιμη. Μια παχιά ουρά είναι εγγύηση για την καλή διατροφή του leopard gecko, ιδιαίτερα όταν αυτό είναι θηλυκό και πρόκειται να γεννήσει. Μύθοι όπως εάν πέσει κάτω θα σπάσει σαν γυαλί είναι κάτι που είναι πέρα για πέρα λάθος. Αυτές οι σαύρες είναι όπως οποιεσδήποτε άλλες σαύρες και από μια πτώση μπορεί να μην πάθουν τίποτα, αρκεί βέβαια να μην πέσουν από πολύ ψηλά. Πάντοτε να μετακινείτε με προσοχή το γκέκο όταν πρόκειται να το μεταφέρετε από κάποιο σημείο σε κάποιο άλλο.

servetas
Δημοσιεύσεις: 304
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010 15:08
Επικοινωνία:

Κλείδωμα σελίδας

Δημοσίευση από servetas » 22 Μαρ 2010 15:36

ναι αλλά εσύ με κάποιον άλλο τρόπο δεν το έκανες??όχι δεξί κλικ και άλλα.........αυτό θέλω τουλάχιστον να αποφεύγω τα δεξί κλικ και όλα αυτά!

Άβαταρ μέλους
dva_dev
Script Master
Δημοσιεύσεις: 3790
Εγγραφή: 16 Σεπ 2005 01:32
Επικοινωνία:

Κλείδωμα σελίδας

Δημοσίευση από dva_dev » 22 Μαρ 2010 16:24

Ισως είναι πιο απλό να κάνεις ένα view source ή save page as text/html/fullhtml, ή να ανοίξεις τη σελίδα μέσα από κάποιο πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου (έστω και το word).
[edit]
Π.χ. σε chrome αρκεί να προσθέσεις στην αρχή της διεύθυνσης ένα "view-source:" ώστε να γίνει η διεύθυνση
view-source:http://www.reptilesalonica.com/guides-leo.html
[/edit]

Άβαταρ μέλους
DigiMasTer
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: 27 Αύγ 2009 17:13
Τοποθεσία: /home/
Επικοινωνία:

Κλείδωμα σελίδας

Δημοσίευση από DigiMasTer » 22 Μαρ 2010 16:38

Ψάξε στο google "Disable Right Click" έχει άπειρα scriptakia που κάνουν δουλειά.. αλλά και πάλι ότι δημοσιεύεται δεν μπορείς να το συμμαζέψεις :)

Απάντηση

Επιστροφή στο “HTML και XHTML”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες