3D σχεδίαση τοπίου με συντεταγμένες

Δημιουργία τρισδιάστατων γραφικών με Cinema 4D, Max 3Ds, Maya, ...

Συντονιστές: Super-Moderators, Graphics Moderators

Απάντηση
joan
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 12 Απρ 2010 11:38

3D σχεδίαση τοπίου με συντεταγμένες

Δημοσίευση από joan » 12 Απρ 2010 12:00

Γειά σας! Επίγει να βρω ενα προγραμμα το οποιο να σχεδιάζει 3d landscapes. Δουλεύω Autocad και 3dsMax, εχω ενα αρχειο autocad με τα σημεια δλδ τις συνεταγμενες τις περιοχης και τα υψόμετρα. Πως θα γινει να εισαγω αυτα τα points κάπου και να μετατραπούν σε επιφανεια?? :-? Σκοπός της μελετης είναι να σχεδιαστεί μια ξενοδοχειακή εγκατάσταση. Εχω κανει πολλα κτιρια με φωτορεαλισμο και εχς προβλημα στο να αποδωσω τις κορυφες τισ περιοχης...Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!

Frruger
Δημοσιεύσεις: 375
Εγγραφή: 22 Ιουν 2007 20:15

3D σχεδίαση τοπίου με συντεταγμένες

Δημοσίευση από Frruger » 12 Απρ 2010 12:34

Υπάρχουν μερικοί τρόποι να το προσεγγίσεις.

Αν και εφόσον τα points είναι στα σωστά ύψη στον χώρο ( αν γραφεί +78,00 να έχει και το z του αυτήν την τιμή) μπορείς είτε να δημιουργήσεις αυτόματα την γεωμετρία με την βοήθεια του http://www.sycode.com/products/point_cloud_ac/index.htm .

Αν τα points δεν είναι στα σωστά ύψη τότε μπορείς να φτιάξεις τις ισοϋψείς ( στο μετρό του δυνατού) και χρησιμοποιώντας το terrain στο Max να φτιάξεις το έδαφος σου .

joan
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 12 Απρ 2010 11:38

3D σχεδίαση τοπίου με συντεταγμένες

Δημοσίευση από joan » 12 Απρ 2010 14:16

Xμ, καλο μου φαίνεται... θ ασχοληθω μ αυτο να δουμε μηπως μπορεσω γιατι το civil3d μου φαινεται λιγο περιπλοκο..μηπως γνωρίζεις αν το max μπορει να κανει αυτή τη δουλειά με τα points εχω βάλει σε ολα υψος ..

Frruger
Δημοσιεύσεις: 375
Εγγραφή: 22 Ιουν 2007 20:15

3D σχεδίαση τοπίου με συντεταγμένες

Δημοσίευση από Frruger » 12 Απρ 2010 19:43

Στην θεωρία μπορείς να κάνεις Import τα Points και να και να δημιουργήσεις το έδαφος πολύγωνο - πολύγωνο ακλουθώντας με 3D snap τα Pivot των Points , άλλα στην πράξη αν έχεις 500 Points είναι πολύ δουλεία.

joan
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 12 Απρ 2010 11:38

3D σχεδίαση τοπίου με συντεταγμένες

Δημοσίευση από joan » 13 Απρ 2010 00:43

Λίγο δύσκολο να γίνει αυτο αφου εχω πανω απο 500 σημεία... Ευχαριστώ πάντως για τη βοήθεια...!

Άβαταρ μέλους
EneMe
Super Moderator
Δημοσιεύσεις: 13307
Εγγραφή: 09 Ιούλ 2002 13:29
Τοποθεσία: Στο κέντρο της Ελλάδας!
Επικοινωνία:

3D σχεδίαση τοπίου με συντεταγμένες

Δημοσίευση από EneMe » 13 Απρ 2010 00:54

Κανονικά εισάγεις τα σημεία (Χ,Υ,Ζ) και δημιουργείς εσύ τα πολύγωνα (βασικά τρίγωνα θα είναι), αφού τα σημεία που θα ενωθούν πρέπει να είναι γειτονικά και σε κάθε τρίγωνο να μην περικλείεται άλλο σημείο (και κατά το δυνατόν τα τρίγωνα να είναι όσο το δυνατόν πιο κανονικά - να προσεγγίζουν το ισόπλευρο).
Δεν είναι και πααααρα πολύ δουλειά 500 σημεία, σε 3-4 ωρίτσες έχεις τελειώσει.
Ανάλογα πώς έχεις συνηθίσει βέβαια...

joan
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 12 Απρ 2010 11:38

3D σχεδίαση τοπίου με συντεταγμένες

Δημοσίευση από joan » 13 Απρ 2010 01:06

Είναι αρκετα χρονοβορο αυτο και δε νομιζω να είναι μονο 3-4 ωρες δουλειας...δεν πιστευω να μην υπαρχει καποιος τροπος πιο γρηγορος για να μετατραπουν αυτα τα σημεια σε επιφάνεια ήδη μου πηρε καποιες ωρες για να δωσω elevation σε τοσα points.... :cry: ....Yπαρχει ενα προγραμματακι το Site Topo το οποίο είναι ακριβώς οτι χρειαζομαι κανεις import τα σημεία και κατευθείαν τα κανει surface....To θέμα είναι οτι για να τα εισάγεις στο Site Topo πρέπει να εξάγεις σε .cvs αυτο μάλλον γίνεται με Autolisp αλλα δε γνωρίζω πως..αν και εχω κάποια βήματα δε με βοηθάνε αφου δε γνωρίζω Autolisp.. οποτε πάλι αδιέξοδο..

Frruger
Δημοσιεύσεις: 375
Εγγραφή: 22 Ιουν 2007 20:15

3D σχεδίαση τοπίου με συντεταγμένες

Δημοσίευση από Frruger » 13 Απρ 2010 01:25

EneMe έγραψε:Κανονικά εισάγεις τα σημεία (Χ,Υ,Ζ) και δημιουργείς εσύ τα πολύγωνα (βασικά τρίγωνα θα είναι), αφού τα σημεία που θα ενωθούν πρέπει να είναι γειτονικά και σε κάθε τρίγωνο να μην περικλείεται άλλο σημείο (και κατά το δυνατόν τα τρίγωνα να είναι όσο το δυνατόν πιο κανονικά - να προσεγγίζουν το ισόπλευρο).
Αν είναι να μπεις στον κόπο να το φτιάξεις χειροκίνητα κάλο είναι τα πολύγωνα να είναι Quads, αφού αυτό θα σε βοηθήσει πολύ στο να διαχειριστείς ευκολότερα την γεωμετρία του εδάφους αργότερα όταν θα το διαμορφώνεις , και η ροη τούς να έχει κάποια λογική σε σχέση με την διαμόρφωση που πρόκειται να κάνεις.

Άβαταρ μέλους
EneMe
Super Moderator
Δημοσιεύσεις: 13307
Εγγραφή: 09 Ιούλ 2002 13:29
Τοποθεσία: Στο κέντρο της Ελλάδας!
Επικοινωνία:

3D σχεδίαση τοπίου με συντεταγμένες

Δημοσίευση από EneMe » 13 Απρ 2010 14:39

@Frruger
Απλά η σωστή δουλειά γίνεται με τρίγωνα, βάση της απλής θεωρίας γεωδαισίας που πατάει στην απλή επιπεδομετρία. Ένα επίπεδο ορίζεται το λιγότερο από 3 σημεία. Ένα τέταρτο σημείο μπορεί να καμπυλώσει το επίπεδο στον χώρο.

Σαν μηχανικός, μόνο με 3 σημεία μπορώ, αλλά και πρέπει να δουλεύω για να βγάζω ισοϋψείς, κλπ.

Αυτό που λες δεν το ξέρω γιατί είναι πέρα από την δουλειά μου, αν και πιστεύω το ίδιο λέμε! ;)

Ylaktor
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 14 Ιαν 2010 17:59

3D σχεδίαση τοπίου με συντεταγμένες

Δημοσίευση από Ylaktor » 13 Απρ 2010 16:56

joan δες αν μπορείς στο autocad να κάνεις αυτά τα σημεία lines και μετά στο max δώσεις elevation στα lines.
εγώ όταν είχε προκύψει ένα τέτοιο project είχα ήδη ανισοϋψείς lines σε autocad στις οποίες έδωσα elevation μέσα στο max και χρησιμοποίησα το Τerrain compound για να φτιάξω την επιφάνεια.
Επειδή το μοντέλο έβγαινε χάλια όμως από πλευράς τοπολογίας (το terrain συνδέει τα lines όπως να ναι) για να έχω το μοντέλο σε quad polygons έκανα το εξής κολπάκι:
Το terrain σου επιτρέπει να χρωματίσεις τα verticles του παραγόμενου μοντέλου και να δημιουργήσεις υψομετρικές "ζώνες".
Αν χρησιμοποιήσουμε μόνο 2 ζώνες, μια μαύρη για τη βάση και μια άσπρη για την κορυφή, και κάνουμε render το μοντέλο μας από το top viewport, η εικόνα που θα πάρουμε θα είναι οι υψομετρικές διαφορές σε κλίμακα του γκρί.
An δημιουργήσουμε ένα plane και χρησιμοποιήσουμε την εικόνα αυτή στον displace modifier, θα πάρουμε ένα σχεδόν τέλειο αντίγραφο του terrain μας με τέλεια quad polygons στο οποίο επισης μπορούμε να πολλαπλασιάζουμε τα πολύγωνα για περισσότερη λεπτομέρεια.
Το καλύτερο πρόγραμμα που γνωρίζω πάντως για τοπία είναι το vue αλλά μάλλον είναι πιο καλλιτεχνικό για το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Ελπίζω να σε βοήθησα κάπως με αυτά που έγραψα και να μην σας κούρασα.
3d veteran

Frruger
Δημοσιεύσεις: 375
Εγγραφή: 22 Ιουν 2007 20:15

3D σχεδίαση τοπίου με συντεταγμένες

Δημοσίευση από Frruger » 13 Απρ 2010 19:31

Ναι σαν μηχανικός πρέπει να κάνεις αυτό διότι ο ακριβής τρόπος να κάνεις το έδαφος είναι τριγωνακι τριγωνακι .

Σαν κάποιος που πρέπει να κάνει ένα φωτορεαλιστικό δεν θα το κάνεις έτσι διότι δεν έχεις καλό έλεγχο τις γεωμετρίας αργότερα όταν θα χρειαστεί να την τροποποιήσεις για να διαμορφώσεις το έδαφος.

Στο ξενοδοχείο θα υπάρχουν δρομάκια πεζούλια ένα καρό στοιχειά στο έδαφος που θα υλοποιηθούν.
Για αυτό λέω ότι αν κάτσεις να το κάνεις χειροκίνητα κάνε τα πολύγωνα σου τετράγωνα με μια ροη που θα σε βολέψει στην μελλοντική διαμόρφωση, ανά τέσσερα σημεία θα χάνεις την ακρίβεια στις διαγωνίους του τετράγωνου αλλά θα κάνεις την ζωή σου εύκολη

joan
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 12 Απρ 2010 11:38

3D σχεδίαση τοπίου με συντεταγμένες

Δημοσίευση από joan » 15 Απρ 2010 14:04

Eυχαριστώ πολυ για το ενδιαφερον και τις απαντήσεις σας αλλα αυτο μου φανεται εξαιρετικα χρονοβορο μιας και τα σημεια μου ειναι 1857 όπως είδα... Για να δημιουργήσω τριγωνακια θα πρεπει πρωτα να δωσω z σε όλα τα σήμεια κάνοντας αθτη τη δουλειά 1857 φορές και στη συνεχεια τηα θα πρεπει μεσα σ αυτο το χαμο απο σημεία να δημιουργω τριγωνακια με 3dpoly.....Το προβλημα μου το έλυσα πολυ απλα κατεβαζοντας το plug-in terrain της sycode το οποίο είναι εξαιρετικό. Το terrain που ήθελα σχήματιστηκε σε δευτερολεπτα χωρις καν να δωσω elevation στα points....Moυ έλυσε τα χέρια!! Ευχαριστω πολυ παντως για τις ιδεες!

Απάντηση

Επιστροφή στο “3D Graphics design”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης