mini supercomputer

Προβλήματα που αντιμετωπίζουμε χρησιμοποιώντας κάποια από τις συσκευές που απαρτίζουν τους Η/Υ μας.

Συντονιστές: Super-Moderators, Software & Hardware Moderators

Απάντηση
jeroen

mini supercomputer

Δημοσίευση από jeroen » 20 Απρ 2010 23:04

Είμαι προγραμματιστής και έχω αρκετά χρόνια να ασχοληθώ με hardware θέματα και χρειάζομαι την βοήθειά σας.

Δουλεύω σε ένα προσωπικό ερευνητικό project το οποίο συμπεριλαμβάνει πειράματα με αλγορίθμους που περιέχουν loops με 100άδες float πράξεις, ρίζες, λογαρίθμους και τριγωνομετρικές συναρτήσεις επάνω σε αρκετά GB από δεδομένα.

Δεν θέλω να σας ζαλίσω με τεχνικές λεπτομέρειες, οπότε μπαίνω απευθείας στο πρόβλημά μου: Σε έναν Athlon64x2 4600+/Ubuntu9.10 και τρέχοντας ορισμένα δοκιμαστικά, υπολόγισα χοντρικά ότι κάθε πείραμα χρειάζεται περισσότερες από 200-300 ημέρες σε έναν πυρήνα να ολοκληρωθεί. Κάθε πυρήνας που προστίθεται, εφόσον η λειτουργία του δεν καθυστερεί την επικοινωνία με την cache, την RAM και την FPU των υπολοίπων πυρήνων, ιδεατά μειώνει τον χρόνο σύμφωνα με τον τύπο [(time per core) / (number of cores)].

Χρειάζομαι να αγοράσω εξοπλισμό, κατά πάσα πιθανότητα να στήσω ένα beowulf cluster, έτσι ώστε ο χρόνος εκτέλεσης κάθε πειράματος να μειωθεί σε 1-2 ημέρες, δηλαδή ο κώδικάς μου πρέπει να εκτελείται 200 φορές ταχύτερα από ότι στον έναν πυρήνα του Athlon 4600+.

Ο χρόνος εκτέλεσης για τον κωδικά μου επηρεάζεται από αρκετές παραμέτρους, αλλά κυρίως:

ταχύτητα επικοινωνίας CPU/RAM καθώς ο όγκος των δεδομένων είναι τέτοιος που δεν επιτρέπει καλό utilization της cache του επεξεργαστή, όσο μεγάλη και αν είναι αυτή

ταχύτητα εκτέλεσης floating point (sse/sse2) και γενικά instructions per cycle * clock