Το καλύτερο σχεδιαστικό για rendering

Δημιουργία τρισδιάστατων γραφικών με Cinema 4D, Max 3Ds, Maya, ...

Συντονιστές: Super-Moderators, Graphics Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
IQSTUDIES
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 09 Απρ 2010 13:57
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Το καλύτερο σχεδιαστικό για rendering

Δημοσίευση από IQSTUDIES » 07 Ιουν 2010 20:50

Με ποιο σχεδιαστικό προτείνεται να δουλεύουμε το render
Υπάρχει μια γενικότερη συζήτηση για το ποιο σχεδιαστικό πρόγραμμα θα πρέπει ένας διακοσμητής να χρησιμοποιεί για να κάνει καλύτερα τη δουλειά του και φυσικά η συζήτηση είναι κυρίως μεταξύ του AutoCAD ή του ArchiCAD και του 3ds max.
Αυτό γιατί το AutoCAD ή το ArchiCAD είναι πιο εύκολα και γρήγορα στη σχεδίαση όμως οι δυνατότητές τους στο rendering είναι πιο περιορισμένες παρά τις όποιες βελτιώσεις γίνανε στις νεότερες εκδόσεις. Το 3d studio max όμως πλεονεκτεί πολύ στις δυνατότητες επεξεργασίας των υλικών, του φωτισμού και της σκίασης έτσι ώστε το αποτέλεσμα να είναι πολύ πιο αληθοφανές και ζωντανό πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό για τους διακοσμητές. Επιπλέον με το 3ds max ο διακοσμητής μπορεί να δώσει στον πελάτη ακριβώς τη λύση που έχει στο μυαλό του. Παραπέρα το 3ds max έχει τη δυνατότητα εισαγωγής κίνησης για τη δημιουργία video.
Η προσπάθεια της Autodesk είναι προφανώς να ενοποιήσει AutoCAD και 3ds max όπως μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει από την εξέλιξή τους στις τελευταίες εκδόσεις, όμως αυτό για την ώρα δεν έχει λύσει το ζήτημα. Νομίζω πως και εδώ κατ’ αρχήν ισχύει ο γενικός κανόνας ότι κανείς μπορεί να χρησιμοποιεί για ένα σχέδιο περισσότερα προγράμματα για να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα του καθενός. Αυτό σημαίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση ότι σχεδιάζω στο AutoCAD ή στο ArchiCAD και φωτοσκιάζω στο 3ds max όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.
Εάν περάσω σχέδια από το AutoCAD ή το ArchiCAD στο 3ds max το τελευταίο βλέπει όλα τα σχήματα σαν editable meshes, δηλαδή σαν εύπλαστες επεξεργάσιμες μάζες πράγμα που καθιστά δύσκολη τη διόρθωσή τους γιατί οι γεωμετρικές τους ιδιότητες, μήκος παράδειγμα ή ακτίνα, δεν αναγνωρίζονται πια σαν τέτοιες, που σημαίνει ότι για να μεγαλώσω ας πούμε μια σφαίρα δεν μπορώ απλώς να αλλάξω την ακτίνα της.
Το πράγμα περιπλέκεται περεταίρω για τα παραμετροποιημένα αντικείμενα του ArchiCAD. Το ArchiCAD αναγνωρίζει μια πόρτα σαν πόρτα σε αντίθεση με το AutoCAD το οποίο αναγνωρίσει μόνο γεωμετρικά σχήματα. Το αποτέλεσμα είναι ότι στο ArchiCAD μπορώ το αντικείμενο πόρτα να το χειριστώ με τις παραμέτρους του. Έτσι μπορώ να καθορίσω τις διαστάσεις της πόρτας, το άνοιγμα, την εμφάνισή της, το αν θα έχει πόμολο και τι πόμολο θα είναι αυτό κτλ. Όταν όμως αυτό περάσει στο 3ds max και μετατραπεί σε editable mesh όλα αυτά δεν υπάρχουν πια και μένει απλώς το σχήμα.
Η προφανής λύση είναι να τελειώνει κανείς πρώτα το σχέδιο και όταν πια δεν χρειάζεται άλλες τροποποιήσεις να το περνά στο 3ds max και άρα να μην συναντά τέτοιου είδους προβλήματα. Όμως αυτό δεν είναι πάντα εύκολο διότι το σχέδιο χρειάζεται συνεχώς διορθώσεις και προσαρμογές που σημαίνει ότι θα πρέπει να γυρίζει ο σχεδιαστής στο αρχικό του σχέδιο, να το διορθώνει και να αρχίζει ξανά από την αρχή τη φωτοσκίαση ή το video.
Η γνώμη μου είναι πως μια καλή λύση είναι η σχεδίαση τμηματικά του σχεδίου έτσι ώστε κάθε αντικείμενο ή ενότητα αντικειμένων να είναι ανεξάρτητο αρχείο και τα αρχεία αυτά να εντάσσονται στο συνολικό σχέδιο σαν εξωτερικές αναφορές (x-ref). Με τον τρόπο αυτό σε περίπτωση αλλαγής επηρεάζεται ένα κομμάτι του σχεδίου και άρα το πρόβλημα γίνεται σαφώς πολύ μικρότερο. Επιπλέον κάποια αντικείμενα έτοιμα μπορούν με την ίδια διαδικασία να χρησιμοποιηθούν σε περισσότερα σχέδια. Αυτό είναι οικονομία χρόνου αλλά και χώρου στο σκληρό δίσκο.
Νομίζω ότι πολλά από τα προβλήματα της σχεδίασης δεν εξαλείφονται δεν είναι όμως ασήμαντο να απλουστεύονται έτσι ώστε η δουλεία μας να γίνεται ευκολότερη.

Για την iQ Studies

Παπαργυρίου Κώστας
Εισηγητής CAD – Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
iQ Studies
Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Επχσεων
Τηλ. 2310 76 89 88
www.iqstudies.gr
Εικόνα

Frruger
Δημοσιεύσεις: 375
Εγγραφή: 22 Ιουν 2007 20:15

Το καλύτερο σχεδιαστικό για rendering

Δημοσίευση από Frruger » 08 Ιουν 2010 09:56

Στο θέμα που συζητάς, τα CAD πακέτα έχουν την τάση να μην συνεννοούνται σωστά με το Max, και η γεωμετρία που έρχεται απο αυτα έχει συχνά πυκνά προβλήματα, ανάποδα normal’s, κακά smoothing groups, δεν έρχονται mapping coordinates , κακή ποιότητα γεωμετρίας.
Αν θες να έχεις πλήρη έλεγχο του αποτελέσματος το να φτιάξεις την γεωμετρία μέσα στο Max είναι μονόδρομος.
IQSTUDIES έγραψε:Η προσπάθεια της Autodesk είναι προφανώς να ενοποιήσει AutoCAD και 3ds max όπως μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει από την εξέλιξή τους στις τελευταίες εκδόσεις, όμως αυτό για την ώρα δεν έχει λύσει το ζήτημα.
Αυτό απέχει έτη έτος φωτός από την πραγματικότητα ,δεν προκύπτει ούτε από την φύση του 3ds Max ούτε από την ιστορία του άλλα και του άλλα ούτε και από κάποια δήλωση της Autodesk.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Frruger την 08 Ιουν 2010 12:07, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

fotis3d
Δημοσιεύσεις: 59
Εγγραφή: 24 Νοέμ 2007 10:24

Το καλύτερο σχεδιαστικό για rendering

Δημοσίευση από fotis3d » 08 Ιουν 2010 11:37

Frruger έγραψε:Στο θέμα που συζητάς, τα CAD πακέτα έχουν την τάση να μην συνεννοούνται σωστά με το Max, και η γεωμετρία που έρχεται απο αυτα έχει συχνά πυκνά προβλήματα, ανάποδα normal’s, κακά smoothing groups, δεν έρχονται mapping coordinates , κακή ποιότητα γεωμετρίας.
Αν θες να έχεις πλήρη έλεγχο του αποτελέσματος το να φτιάξεις την γεωμετρία μέσα στο Max είναι μονόδρομος.
IQSTUDIES έγραψε:Η προσπάθεια της Autodesk είναι προφανώς να ενοποιήσει AutoCAD και 3ds max όπως μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει από την εξέλιξή τους στις τελευταίες εκδόσεις, όμως αυτό για την ώρα δεν έχει λύσει το ζήτημα.
Αυτό απέχει έτη έτος φωτός από την πραγματικότητα ,δεν προκύπτει ούτε από την φύση του 3ds Max ούτε από την ιστορία του άλλα και του άλλα ούτε αι καπό κάποια δήλωση της Autodesk.
ετσι ακριβως.

Και για μενα η καλυτερη λυση ειναι το πολυ 2D σχεδια στο Max απο Autocad και κατασκευη 3d ογκων.
Οταν η γεωμετρια ερχεται απο Cad ειναι οντως πολυ συχνα τα προβληματα.

pyro
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: 27 Μάιος 2009 20:23
Επικοινωνία:

Το καλύτερο σχεδιαστικό για rendering

Δημοσίευση από pyro » 03 Ιούλ 2010 14:42

to kalitero dromo ine ( gia mena ) autocad--max--vray=final product.
autocad mono gia katarisma arxeio kai na to elafrosis apo axrista pragmata.

sorry for my greeklish :D

Άβαταρ μέλους
tsikpan2
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 31 Αύγ 2010 17:43

Το καλύτερο σχεδιαστικό για rendering

Δημοσίευση από tsikpan2 » 09 Σεπ 2010 12:32

To ArchiCAD είναι καθαρά τρισδιάστατο πρόγραμμα από τότε που κυκλοφόρησε με συνεχείς βελτιώσεις και προσθήκη εργαλείων, και όχι σαν το AutoCAD που ξεκίνησε σαν σχεδιαστικό 2D για μηχανολόγους και ακόμα έχει αυτή τη λογική, εκτός και αν το συνδυάσεις με συγγενή προγράμματα. Πιστεύω ότι το ArchiCAD είναι το καλύτερο για αρχιτέκτονες και διακοσμητές λόγω των πολλών δυνατοτήτων του, χωρίς να χρησιμοποιούμε άλλα προγράμματα. Υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας ταινίας περιήγησης ή ταινίας ηλιασμού σε πραγματικό χρόνο.
Το rendering με την εσωτερική μηχανή του είναι καλό, αλλά για καλύτερα αποτελέσματα υπάρχει και η μηχανή Lightworks ενσωματωμένη στο πρόγραμμα στην οποία μπορούμε να επέμβουμε όπως θέλουμε στα υλικά (textures) για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Εμένα προσωπικά με καλύπτει πλήρως.
Παρόλα αυτά υπάρχουν προγράμματα που συνεργάζονται πλήρως με το ArchiCAD όπως το Artlantis Studio R3 πολύ απλό στη χρήση η και το Cinema 4D R12 για τους πιο απαιτητικούς.

Παναγιώτης Τσίκος
Αρχιτέκτονας
(ArchiCAD User and Trainer)
ArchiCAD Expert

Άβαταρ μέλους
SimonTheSorcerer
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: 04 Φεβ 2006 17:13
Τοποθεσία: Αθήνα

Το καλύτερο σχεδιαστικό για rendering

Δημοσίευση από SimonTheSorcerer » 10 Σεπ 2010 21:05

Αν δεν κάνω λάθος το Vectorworks είναι 2D σχεδιαστικό πρόγραμμα του όμιλου Nemetschek στην οποία ανοίκει και το Archicad και η Maxon του Cinema 4D. Στην έκδοση 2011 που βγαίνει στις 14 Σεπτεμβρίου, η μηχανή render του που ονομάζεται Renderworks θα είναι βασισμένη στον Advanced Render 3 του Cinema 4D.
ανακοίνωση
http://www.youtube.com/watch?v=Sr4iIzrTe30
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord, when I lay my vengeance upon thee.

Άβαταρ μέλους
Pakos M
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 24 Μάιος 2010 19:13
Επικοινωνία:

Το καλύτερο σχεδιαστικό για rendering

Δημοσίευση από Pakos M » 15 Σεπ 2010 14:35

Revit to Max διασύνδεση και ενημέρωση μοντέλου μέσω fbx αρχείου. Problems solved. :kaloe:

arspi
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: 31 Μαρ 2006 20:55

Το καλύτερο σχεδιαστικό για rendering

Δημοσίευση από arspi » 27 Σεπ 2010 17:36

Revit ---> Sketchup και μετά Thea Render, Vray, Maxwell, Artlantis, Indigo, Fryrender, Hypershot, Keyshot κ.τ.λ

Απάντηση

Επιστροφή στο “3D Graphics design”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης