Πελάτες, εκπαίδευση. Μπορούμε!

Εκφράστε την επιχειρηματική σας πλευρά. Μοιραστείτε την εμπειρία σας ή/και τα σχόλιά σας σχετικά με την οργάνωση μιας on-line επιχείρησης. Παρακαλώ όχι διαφημίσεις εδώ!

Συντονιστής: Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Basilakis
PHP Moderator
Δημοσιεύσεις: 8574
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2003 13:03
Τοποθεσία: Womans' Brain
Επικοινωνία:

Πελάτες, εκπαίδευση. Μπορούμε!

Δημοσίευση από Basilakis » 03 Αύγ 2010 00:36

Με την Κωνσταντίνα γνωρίστηκα μέσω ενός email. Μου έδωσε ένα Google Wave invite. Ήταν τόσο απλό, για να γνωρίσω έναν υπέροχο άνθρωπο και έναν εκπληκτικό επαγγελματία. Από τότε, την παρακολουθώ όλο και πιο στενά. Άλλωστε μέσα από το Γυάλινο Πύργο της μπορείς να μάθεις πολλά. Είμαστε τυχεροί σαν κοινότητα που ο πύργος δεν είναι καλά φυλαγμένος, αλλά μοιράζει πράγματα.

Έτσι λοιπόν, μας πρόσφερε απλόχερα ένα κείμενο την προηγούμενη βδομάδα το οποίο, αυτούς που δουλεύουν στο χώρο της επικοινωνίας, ή έστω του Internet γενικά, τους διδάσκει. Τι;
Τους διδάσκει επαγγελματισμό. Μας διδάσκει πως να γίνουμε καλύτεροι.

Η Κωνσταντίνα μιλάει για εκπαίδευση. Αναφέρετε επίσης σε πιο εποικοδομητικούς τρόπους διεκπεραίωσης μιας συνεργασίας.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να βρούμε τη χρυσή τομή στη δουλειά μας και τη συνεργασία μας με κάποιο πελάτη;
Πόσο δύσκολο είναι να δουλέψουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να είμαστε εμείς όσο πιο αποδοτικοί γίνεται;
Πόσο εύκολο είναι να πείσουμε τον πελάτη πως το email και το τηλέφωνο θα κάνουν τη ζωή και των δύο πιο εύκολη;

Όσο εύκολο ή δύσκολο και να είναι, περνάει πάντοτε από το δικό μας χέρι. Μπορούμε να το πετύχουμε φτάνει να είμαστε και εμείς εκπαιδευμένοι στη δουλειά μας. Εάν είμαστε εμείς, θα καταφέρουμε να εκπαιδεύσουμε και τους πελάτες μας ώστε να έχουμε την καλύτερη συνεργασία που μπορούμε.

Εμείς, σαν ομάδα προς το παρών, έχουμε καταφέρει να δουλέψουμε σε projects στα οποία δεν είχαμε καθόλου επαφή με τους πελάτες. Καταφέραμε να δώσουμε ένα σωστό αποτέλεσμα μιλώντας στο τηλέφωνο ( ή στο skype ) και έχοντας μια συνεργασία μέσα από email. Πώς;

Ζητήσαμε αναλυτικές πληροφορίες για το project.
Καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια τέτοια επαφή με τους ανθρώπους που είχαμε απέναντί μας, όπου από την αρχή δεν ήταν σχέση ομάδας – πελάτη, αλλά συνεργασίας για την επίτευξη ενός στόχου. Την υλοποίηση ενός όμορφου project. Η επιτυχία ενός project δεν κρίνεται μόνο στο καλό design ή τη σωστή δημιουργία καναλιών επικοινωνίας. Κρίνεται στο να καταφέρουμε να δούμε τους ανθρώπους που έχουμε απέναντί μας όχι μόνο σαν πελάτες και ένα μεγάλο πορτοφόλι, αλλά ανθρώπους που μας εμπιστεύονται για να τους υλοποιήσουμε αυτό που έχουν στο μυαλό τους. Ακόμη και αν μερικές φορές είναι δύσκολο για αυτούς να μας το περιγράψουν ακριβώς. Πράγμα λογικό, αφού δεν έχουν την τεχνική κατάρτιση.

Δεν παρουσιάσαμε, αλλά συζητήσαμε
Είναι της μόδας ίσως, να παίρνουμε 5 laptop και να ετοιμάζουμε παρουσιάσεις για κάποιο project, οι οποίες έχουν μέσα βαρύγδουπες εκφράσεις. Τις ποίο πολλές φορές ο άνθρωπος απέναντί μας δεν καταλαβαίνει. Δεν λέει τίποτα όμως και για αυτό. Εκεί είναι που χάνετε το project. Μπορεί μεν να κερδίσαμε τη δουλειά, αλλά χάσαμε το συνεργάτη μας. Πως γίνεται αυτό; Καταφέραμε να τους πείσουμε ότι μπορούμε να το κάνουμε, αλλά δεν καταφέραμε να εξηγήσουμε πως ακριβώς θα το κάνουμε. Αυτό μπορεί να αλλάξει. Πώς; Αφήστε τα laptop και τις Glamouries. Ξεχάστε τους όρους που ξέρετε και πως θα φτάσετε να τους βγάλετε λεφτά μέσα από το site ή από τα κανάλια επικοινωνίας. Πάρτε βαθιά ανάσα και εξηγήστε τι θα κάνετε και ΓΙΑΤΙ θα το κάνετε. Ζητήστε να σας διακόψουν και να ρωτήσουν ότι χρειάζονται. Κρατήστε σημειώσεις και στο τέλος, εξηγήστε ξανά εκείνα τα κομμάτια. Όταν ο υποψήφιος συνεργάτης σας καταλάβει τι κάνετε και γιατί θα το κάνετε, θα καταλάβει και γιατί σας πληρώνει. Αφιερώνουμε λοιπόν χρόνο στην εκπαίδευση παρά στην πώληση. Ένας πελάτης που καταλαβαίνει τι αγοράζει, θα προτιμήσει και εσάς εάν κάνετε τη δουλειά σας σωστά. Αποδεδειγμένα ;)

Περάσαμε από πολλά στάδια πριν φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα
Δουλέψαμε δηλαδή ΜΕ τον πελάτη μας. Του δώσαμε δύναμη λόγου και κρίσης. Δεν παρουσιάσαμε κάτι και είπαμε "Ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία". Ο πελάτης μας ξέρει καλύτερα από εμάς το κοινό του γιατί συναναστρέφεται μαζί του καθημερινώς. Για αυτό και πρέπει να τον ακούμε. ΑΚΟΥΜΕ και μετά δημιουργούμε.

Σαφώς, για να μην παρεξηγηθούμε, δεν αποκλείουμε τα meetings. Επιδιώκουμε να γνωρίσουμε τον άνθρωπο που θα συνεργαστούμε μαζί του και να πιούμε έναν cafe. Όπως και εμείς, σίγουρα είναι σε ένα γραφείο όλη μέρα, πίνοντας cafe από μια μηχανή, ή σε πλαστικό πακέτο. Η έξοδος λοιπόν από τους τέσσερις τοίχους θα καθαρίσει το μυαλό μας και θα μας βοηθήσει να δούμε το κάθε project πιο καθαρά. Χωρίς τηλέφωνα να χτυπάμε, χωρίς διακοπές από κουδούνια και πελάτες να περιμένουνε, χωρίς ενημερώσεις για emails.

Ποιοτικός χρόνος. Μπορούμε να τον κερδίσουμε φτάνει να το επιδιώξουμε. Εκπαιδευόμαστε σε έναν καλύτερο τρόπο δουλειάς, για καλύτερα αποτελέσματα.

Ανοιχτή πρόσκληση λοιπόν σε φίλους, μελλοντικούς πελάτες / συνεργάτες. Ελάτε στα Jelly ( προς το παρών Αθήνα μόνο ) για να μιλήσετε και να γνωρίσετε ανθρώπους που δουλεύουν με αυτό τον τρόπο.
Που είναι ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ.

Άβαταρ μέλους
agrippas
Script Master
Δημοσιεύσεις: 494
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2002 14:52
Τοποθεσία: Υπερπέραν
Επικοινωνία:

Πελάτες, εκπαίδευση. Μπορούμε!

Δημοσίευση από agrippas » 03 Αύγ 2010 19:11

Για να εκπαιδεύσεις τον developer ή τον πωλητή ή τον πελάτη, πρέπει να κατέχεις πρωτίστως καλά το αντικείμενό σου και δεύτερον ο σκοπός σου να είναι καθαρός. Έτσι όπως είναι τα πράματα που ας μην πω οι 9, ας πω οι 8 στους 10 στο χώρο μας είναι αστοιχείωτοι, μάθανε εκεί πέρα 5 τακτικές μάρκετινγκ (θετική σκέψη, επικοινωνία, ορολογίες, μήτινγκς) και νομίζουν ότι ανακάλυψαν όλα τα μυστικά του σύμπαντος και ότι μπορούν να πουλήσουν και να επηρεάσουν.

Για κάποιο λόγο χάνετε την ουσία: Αν πάτε να πλησιάσετε τον πελάτη για να του πλασάρετε κάτι που θέλει ειδικό ψηστήρι για να το πάρει, τότε θα σας αντιμετωπίσει αμυντικά και ούτε ο καθαρός αέρας, ούτε η αυτοπεποίθηση, ούτε τα ψαροενυδρεία και τα συντριβάνια δεν επισκευάζουν. Το λέει σοφά και συνοιπτικά η παροιμία: Παρακαλετό μ**** ξινό γ*****. Εάν εγώ (που είμαι καχύποπτος άνθρωπος) τύχω αυτής της προσέγγισης, το πρώτο που θα σκεφτώ είναι ότι κάποιο λάκο έχει η φάβα και πάνε με εταιρικά κόλπα να με τυλίξουν και θα φάνε το "όχι" στη μάπα καλλιτεχνικά.

Άβαταρ μέλους
Basilakis
PHP Moderator
Δημοσιεύσεις: 8574
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2003 13:03
Τοποθεσία: Womans' Brain
Επικοινωνία:

Πελάτες, εκπαίδευση. Μπορούμε!

Δημοσίευση από Basilakis » 03 Αύγ 2010 19:58

Να πω την αλήθεια δεν κατάλαβα το post! :D

Δεν νομίζω βέβαια πως μιλάς για ειδικό ψηστήρι σχετικά με το κείμενο μου;

Εκτός εάν η ανάλυση του είδους παρεχόμενων υπηρεσιών, είναι ψηστήρι.

Άβαταρ μέλους
agrippas
Script Master
Δημοσιεύσεις: 494
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2002 14:52
Τοποθεσία: Υπερπέραν
Επικοινωνία:

Πελάτες, εκπαίδευση. Μπορούμε!

Δημοσίευση από agrippas » 03 Αύγ 2010 21:16

Λέω για την ουσία της όλης προσέγγισης και το ζουμί πίσω από το κείμενο, διότι το κείμενο πηγαίνει γύρω γύρω από την ουσία και θέλει να πει κάτι, αλλά δεν την αγγίζει: originality! Αυτό είναι το key point. Έσο original και θα έρθει και η επικοινωνία από μόνη της και θα είναι και ωραία και άνετη και μη πιεσμένη και θα γίνει και το project καλό και άξιο.

Άβαταρ μέλους
Basilakis
PHP Moderator
Δημοσιεύσεις: 8574
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2003 13:03
Τοποθεσία: Womans' Brain
Επικοινωνία:

Πελάτες, εκπαίδευση. Μπορούμε!

Δημοσίευση από Basilakis » 03 Αύγ 2010 21:44

Το αγγίζει με τρόπο! :)
Αυτός ήταν και ο σκοπός μου άλλωστε... Τον τελευταίο καιρό ακούμε γκρίνια πολύ "οι μεγάλες εταιρίες, οι ελεύθεροι επαγγελματίες δεν μπορούνε" και άλλα τέτοια...

Το νόημα μου είναι πως πρέπει να δουλέψουμε με ξεχωριστό τρόπο και να αποκτήσουμε σχέσεις, επικοινωνία όπως το λές!

Άβαταρ μέλους
telas
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1594
Εγγραφή: 12 Μαρ 2004 12:54
Τοποθεσία: Kastoria
Επικοινωνία:

Πελάτες, εκπαίδευση. Μπορούμε!

Δημοσίευση από telas » 04 Αύγ 2010 06:17

όταν το πελάτης όμως δεν λέει να καταλάβει τίποτα απ ότι του λες και επιμένει στις γκαγκουριές; εκεί τι κάνεις;

γίνεσε μλκας και λες ναι ναι ναι και βγαινει μια μπουρδα και μιση; αλλιώς τι κάνεις; βάζεις νερό στο κρασί σου ενώ ξέρεις ότι έχεις δίκιο;
Web Design - Δημιουργία Ιστοσελίδας - http://www.computerman.gr/
My Photography - http://www.tilaveridis.com/
Τεχνολογικά προιόντα - http://www.bigbox.gr/

Άβαταρ μέλους
korgr
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 5067
Εγγραφή: 07 Οκτ 2008 18:30
Τοποθεσία: Corinth
Επικοινωνία:

Πελάτες, εκπαίδευση. Μπορούμε!

Δημοσίευση από korgr » 04 Αύγ 2010 09:09

telas έγραψε:
γίνεσε μλκας και λες ναι ναι ναι και βγαινει μια μπουρδα και μιση;
Ακριβως!
Αυτο κανεις και δεν εχεις και τυψεις αν εσυ προσπαθησες στο μετρο του δυνατου να του επισημανεις πως ελεγε καγκουριες!
Το λεω γιατι μου ετυχε προσφατα η περιπτωση αυτη...

Άβαταρ μέλους
Basilakis
PHP Moderator
Δημοσιεύσεις: 8574
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2003 13:03
Τοποθεσία: Womans' Brain
Επικοινωνία:

Πελάτες, εκπαίδευση. Μπορούμε!

Δημοσίευση από Basilakis » 05 Αύγ 2010 16:43

Πρόσφατα είχα έναν πελάτη που ήθελε να φτιάξει ένα site ίδιο με μια ξένη ιδέα.

Απλώς ο αλγόριθμος θα λειτουργούσε ποιο σωστά.

Φτάνουμε στο πρώτο .psd. Αρέσει χρώματα στήσιμο, ζητάει αλλαγές με βάση ενός απο τα site που είχε δει ( παρόμοιες υπηρεσίες ).

Κάνω αλλαγές, κάνοντας ένα πολύ άσχημο copy paste, επίτηδες. Σαφώς και δεν το διαλέγει.

Μου στέλνει ένα άλλο παρόμοιο, απο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ site. Υιοθετούμε κάποια στοιχεία μέσα στο design, αλλά πλέον έχει χάσει την ταυτότητά του.

Αυτό με ενοχλεί πάρα πολύ. Μέχρι αηδίας.
Αραδιάζω λοιπόν απο κάτω κοντά μια σελίδα κείμενο στο οποίο τα εξηγώ όλα αυτά. Μέχρι λεπτομέρεια. Για πιο λόγο δεν μπορεί ν γίνει έτσι, γιατί χρειαζόμαστε περισσότερα πράγματα, bla bla.

Επιστρέψαμε στο αρχικό design και τελειώσαμε το project.

Τι μαθαίνουμε απο αυτό @telas? :)

Άβαταρ μέλους
dimsis
Reporter
Δημοσιεύσεις: 7994
Εγγραφή: 25 Ιούλ 2001 03:00

Πελάτες, εκπαίδευση. Μπορούμε!

Δημοσίευση από dimsis » 06 Αύγ 2010 00:00

Μαθαίνουμε πως το να δίνεις το ελεύθερο στον πελάτη να σου ζητάει αλλαγές κάθε τρεις και λίγο και αν χρεώνεις και φθηνά, μπαίνεις μέσα και στην ουσία κάνεις underselling :)

Άβαταρ μέλους
Basilakis
PHP Moderator
Δημοσιεύσεις: 8574
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2003 13:03
Τοποθεσία: Womans' Brain
Επικοινωνία:

Πελάτες, εκπαίδευση. Μπορούμε!

Δημοσίευση από Basilakis » 06 Αύγ 2010 01:12

dimsis έγραψε:Μαθαίνουμε πως το να δίνεις το ελεύθερο στον πελάτη να σου ζητάει αλλαγές κάθε τρεις και λίγο και αν χρεώνεις και φθηνά, μπαίνεις μέσα και στην ουσία κάνεις underselling :)

Εδώ είναι το ένα Θέμα λοιπόν.

Η χρέωση βασίζεται στο χρόνο που δουλεύεις σε ένα project. Όταν μια "κακή" αντιγραφή σου παίρνει πέντε λεπτά είναι χρόνος, όχι τεράστιος.

Όταν όμως σου παίρνει 5 ώρες γιατί ο πελάτες είτε δεν σε εμπιστεύεται, είτε θέλει να δεί κάτι άλλο, είτε έχει δεί κάτι που σου έχει κάτσει στο μάτι, τότε σου πέρνει παραπάνω.

Με την εκπαίδευση η συνεργασία θα είναι τέτοια, που ο στόχος θα επιτυγχάνετε τις περισσότερες φορές με την πρώτη

Άβαταρ μέλους
agrippas
Script Master
Δημοσιεύσεις: 494
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2002 14:52
Τοποθεσία: Υπερπέραν
Επικοινωνία:

Πελάτες, εκπαίδευση. Μπορούμε!

Δημοσίευση από agrippas » 06 Αύγ 2010 06:52

dimsis έγραψε:Μαθαίνουμε πως το να δίνεις το ελεύθερο στον πελάτη να σου ζητάει αλλαγές κάθε τρεις και λίγο και αν χρεώνεις και φθηνά, μπαίνεις μέσα και στην ουσία κάνεις underselling :)
Α-ΚΡΙ-ΒΩΣ.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Η Επιχείρηση”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες