Μια νομική ερώτηση για υπογραφή συμβολαίου

Εκφράστε την επιχειρηματική σας πλευρά. Μοιραστείτε την εμπειρία σας ή/και τα σχόλιά σας σχετικά με την οργάνωση μιας on-line επιχείρησης. Παρακαλώ όχι διαφημίσεις εδώ!

Συντονιστής: Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
soteres2002
S. & H. Moderator

Δημοσίευση από soteres2002 » 15 Αύγ 2010 19:51

Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής. Κατ αρχάς αυτόν τον καιρό και για άλλα 2 τουλάχιστον χρόνια θα είμαι φοιτητής Πληροφορικής, όμως από το 2006 δουλεύω και ώς συνεργάτης εταιρειών σε projects ώς software developer, καθώς και ώς freelance developer. Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν είχα συνάψει συμβόλαιο με πελάτη για όσες δουλειές ανέλαβα, όμως η δοσοληψία ήταν νόμιμη και δηλώθηκε στην ετήσια δήλωση μου στην εφορία. Με λίγα λόγια δεν μιλάμε για μαύρο χρήμα...

Το ερώτημά μου λοιπόν έχει να κάνει με την σύναψη συμβολαίου για software projects και είναι η εξής:

1. είναι νόμιμο ένα συμβόλαιο που συντάσσεται από εμένα πχ και το υπογράφω εγώ και ο πελάτης μου χωρίς την παρουσία συμβολαιογράφου; Με λίγα λόγια έχει νομική ισχύ χωρίς την παρουσία συμβολαιογράφου, ή είναι απλώς ένα χαρτί που η μόνη ισχύ του είναι να καταγράφει τί συμφωνήθηκε για την συνεργασία; Και επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί νομικά ώς αποδεικτικό στοιχείο σε περίπτωση που οποιοσδήποτε από τους δύο αθετήσει για οποιοδήποτε λόγο το συμβόλαιο;

και

2. αν δεν είναι απαραίτητη η παρουσία συμβολαιογράφου για τη σύναψη του συμβολαίου ή γενικώς αν το συμβόλαιο έγινε χωρίς συμβολαιογράφο, σε περίπτωση που γίνει η οποιαδήποτε στραβή από την μερία του πελάτη όσον αφορά τη συνεργασία, το συμβολαιο είναι ικανό να χρησιμοποιηθεί ώς στοιχείο για να κινηθώ νομικά εναντίον του και να απαιτήσω τα νόμιμα; (Αυτό ας μου το απαντήσει κάποιος σίγουρα, αλλά είναι το ίδιο ερώτημα με το #1 ουσιαστικά)