Προβλημα με Πελάτες σε joomla (να έχουν admin access ή οχι?)

Joomla! forum. Joomla! Questions and Answers.

Συντονιστές: WebDev Moderators, Super-Moderators, PHP Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Nemesis_Elite
Δημοσιεύσεις: 348
Εγγραφή: 14 Μαρ 2009 22:51
Τοποθεσία: athens

Προβλημα με Πελάτες σε joomla (να έχουν admin access ή οχι?)

Δημοσίευση από Nemesis_Elite » 26 Οκτ 2010 23:40

απο πού και ως πού ο πελάτης θα πρέπει να έχει προσβαση στο cpanel και στο joomla administator?
πελάτης άσχετος με pc, απλά ενημερώνει τη σελίδα απο το frontpage.
μου έτυχε και αυτό και θέλω την άποψη σας.

Την διαχείριση του site και του server την έχω αναλάβει εγώ δωρεάν.
μου ζήτηθηκε πρόσβαση στο cpanel και sto administrator?

δηλαδή αν κάνει ένα λάθος μέσα στο cpanel ή στο administrator να τρέχω εγώ τσάμπα να το διορθώνω?

ΕΡΩΤΗΣΗ:
δίνετε στους πελάτες πρόσβαση στο cpanel και σε administrator?
και αν ναι πηρώνεστε για την διαχείριση και την τεχνική υποστήριξη ουτως ώστε αν κάνει κάποιο λάθος να το διορθώσετε επι πληρωμής?
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Nemesis_Elite την 27 Οκτ 2010 02:51, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.

Άβαταρ μέλους
fafos
Script Master
Δημοσιεύσεις: 6231
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2004 03:09

Προβλημα με Πελάτες σε joomla (να έχουν admin access ή οχι?)

Δημοσίευση από fafos » 26 Οκτ 2010 23:46

Nemesis_Elite έγραψε:απο πού και ως πού ο πελάτης θα πρέπει να έχει προσβαση στο cpanel και στο joomla administator?

μου έτυχε και αυτό και θέλω την άποψη σας.
χωρίς να πληρώνομε για την διαχείριση του site και την τεχνική υποστίριξη τα οποία τα κάνω δωρεάν όλα.
μου ζήτηθηκε πρόσβαση στο cpanel και sto administrator?

δηλαδή αν κάνει ένα λάθος μέσα στο cpanel να τρέχω εγώ τσάμπα να το διορθώνω?

ΕΡΩΤΗΣΗ:
δίνετε στους πελάτες πρόσβαση στο cpanel και σε administrator?
και αν ναι πηρώνεστε για την διαχείριση και την τεχνική υποστήριξη ουτως ώστε αν κάνει κάποιο λάθος να το διορθώσετε επι πληρωμής?
oti kanei prokoph tou pou lene kai sto xorio mou.. eisai ypoxreomenos na exeis dosei tous kodikous apo ta panta ston pelath...
Οι πάνες και οι πολιτικοί πρέπει να αλλάζονται συχνά για τον ίδιο λόγο...

Άβαταρ μέλους
CyberCr33p
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 3197
Εγγραφή: 06 Νοέμ 1999 01:00
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Προβλημα με Πελάτες σε joomla (να έχουν admin access ή οχι?)

Δημοσίευση από CyberCr33p » 26 Οκτ 2010 23:55

Το ίδιο ερώτημα ισχύει και όταν παρέχεις managed dedicated server. Πρέπει να δώσεις root access στον πελάτη ή όχι; Γνώμη μου είναι ότι δεν πρέπει γιατί αλλιώς χάνεται η έννοια του managed και επειδή ο πελάτης πιθανότατα σκαλίζοντας να χαλάσει κάτι και μετά να τρέχει ο admin ή να κατηγορήσει τον admin για το πρόβλημα.

Από την άλλη εάν εσύ έφτιαξες τη σελίδα και ο πελάτης αναλαμβάνει από εκεί και πέρα τη διαχείριση προφανώς πρέπει να του δώσεις όλους τους κωδικούς που χρειάζεται.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος CyberCr33p την 26 Οκτ 2010 23:56, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Nemesis_Elite
Δημοσιεύσεις: 348
Εγγραφή: 14 Μαρ 2009 22:51
Τοποθεσία: athens

Προβλημα με Πελάτες σε joomla (να έχουν admin access ή οχι?)

Δημοσίευση από Nemesis_Elite » 26 Οκτ 2010 23:55

ωραία τους έδωσα. και αν γίνουν όλα μαντάρα?

πως αντιδράς μετά? επαναφορά του backup ?
και του λές συγνώμη προξένησες κάποιο λάθος άθελα σου και η μόνη λύση είναι να επαναφέρουμε το backup?

ή πληρώνεσε για να διορθώσεις το λάθος?

Άβαταρ μέλους
Nemesis_Elite
Δημοσιεύσεις: 348
Εγγραφή: 14 Μαρ 2009 22:51
Τοποθεσία: athens

Προβλημα με Πελάτες σε joomla (να έχουν admin access ή οχι?)

Δημοσίευση από Nemesis_Elite » 26 Οκτ 2010 23:59

συμφώνώ cyber

εγώ έφτιαξα το site και ανέλαβα την όλη διαχείρση του site και του server ΔΩΡΕΑΝ.
σε περίπτωση που έκανα το site και τέλος παρτο διαχειρισου το τότε είναι λογικό να του δώσω όλους τους κωδικους.

αλλά εφόσον είμαι εγώ διαχειριστής δωρέαν το τονίζω, είναι δυνατόν να βάλω μέσα κα ιτον άσχετο πελάτη να τα κάνει μαντάρα?
για να τρέχω μετά εγω?

Άβαταρ μέλους
CyberCr33p
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 3197
Εγγραφή: 06 Νοέμ 1999 01:00
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Προβλημα με Πελάτες σε joomla (να έχουν admin access ή οχι?)

Δημοσίευση από CyberCr33p » 27 Οκτ 2010 00:02

Κοίτα εφόσον του κάνεις δωρεάν τη διαχείριση και του δίνεις και δωρεάν το hosting μια λύση θα ήταν να αγοράσει αυτός κάποιο hosting, να του κάνεις τη μεταφορά, να του στείλεις όλους τους κωδικούς και πλέον όποτε και εάν χρειαστεί τη βοήθεια σου να τον χρεώνεις για τη δουλειά σου.

Άβαταρ μέλους
fafos
Script Master
Δημοσιεύσεις: 6231
Εγγραφή: 30 Νοέμ 2004 03:09

Προβλημα με Πελάτες σε joomla (να έχουν admin access ή οχι?)

Δημοσίευση από fafos » 27 Οκτ 2010 00:11

Nemesis_Elite έγραψε:συμφώνώ cyber

εγώ έφτιαξα το site και ανέλαβα την όλη διαχείρση του site και του server ΔΩΡΕΑΝ.
σε περίπτωση που έκανα το site και τέλος παρτο διαχειρισου το τότε είναι λογικό να του δώσω όλους τους κωδικους.

αλλά εφόσον είμαι εγώ διαχειριστής δωρέαν το τονίζω, είναι δυνατόν να βάλω μέσα κα ιτον άσχετο πελάτη να τα κάνει μαντάρα?
για να τρέχω μετά εγω?
o pelaths plhronei me ton xrono ths dhmiourgia tou site + hosting + domain? an nai, mhn tou dineis tipota... an omos sou exei plhrosei thn dhmiourgia apo thn arxh prepei na exei prosvash pantou... an kanei zhmia prepei na plhrosei gia thn epanafora..
Οι πάνες και οι πολιτικοί πρέπει να αλλάζονται συχνά για τον ίδιο λόγο...


gvre
Δημοσιεύσεις: 990
Εγγραφή: 14 Οκτ 2010 11:34
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
Επικοινωνία:

Προβλημα με Πελάτες σε joomla (να έχουν admin access ή οχι?)

Δημοσίευση από gvre » 27 Οκτ 2010 00:52

Nemesis_Elite έγραψε:απο πού και ως πού ο πελάτης θα πρέπει να έχει προσβαση στο cpanel και στο joomla administator?
πελάτης άσχετος με pc, απλά ενημερώνει τη σελίδα απο το frontpage.
μου έτυχε και αυτό και θέλω την άποψη σας.
Πιστεύω ότι πρέπει να του δώσεις τους κωδικούς. Αν στη θέση του Joomla ήταν κάτι στο οποίο είχες πνευματικά δικαιώματα θα σου έλεγα να μην το κάνεις.
Nemesis_Elite έγραψε: Την διαχείριση του site και του server την έχω αναλάβει εγώ δωρεάν.
μου ζήτηθηκε πρόσβαση στο cpanel και sto administrator?
δηλαδή αν κάνει ένα λάθος μέσα στο cpanel ή στο administrator να τρέχω εγώ τσάμπα να το διορθώνω?
Γιατί δωρεάν; Το διορθώνεις εσύ αν έχετε κάνει τέτοια συμφωνία αλλά όχι δωρεάν.
Nemesis_Elite έγραψε: ΕΡΩΤΗΣΗ:
δίνετε στους πελάτες πρόσβαση στο cpanel και σε administrator?
και αν ναι πηρώνεστε για την διαχείριση και την τεχνική υποστήριξη ουτως ώστε αν κάνει κάποιο λάθος να το διορθώσετε επι πληρωμής?
Φυσικά και πρέπει να πληρώνεσαι για την τεχνική υποστήριξη και για τις διορθώσεις. Ο πελάτης σου δουλεύει δωρεάν ή πληρώνεται για τη δουλειά που κάνει; Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να υπογράφεις συμφωνητικό όταν αναλαμβάνεις κάποια δουλειά. Αν η δουλειά περιλαμβάνει και το δημιουργικό, κάνε και σε αυτό μια έγχρωμη εκτύπωση και βάλε τον να το υπογράψει μαζί με το υπόλοιπο μπλα μπλα.

Άβαταρ μέλους
Nemesis_Elite
Δημοσιεύσεις: 348
Εγγραφή: 14 Μαρ 2009 22:51
Τοποθεσία: athens

Προβλημα με Πελάτες σε joomla (να έχουν admin access ή οχι?)

Δημοσίευση από Nemesis_Elite » 27 Οκτ 2010 02:46

ενα σωρό χρεώσεις έχει η κατασκευή και φιλοξενία, χρειάζετε προσοχή στις συμφωνίες αλλιώς τρέχεις και δε φτάνεις.

πολλοί πελάτες τα θέλουν όλα δικά τους και νομίζουν ότι έτσι τόσο απλά πληρώσαμε την κατασκευή και όλα καλα... πάει απο μόνη της η σελίδα!

και αρχίζουν μετά: θέλω και ραδιόφωνο streaming, θέλω και banner, θέλω και το άλλο γιατί δε ξέρω... ότι τους κατέβει!

κοροιδευα κάποτε μια εταιρία η οποία χρέωνε ακόμα και πόσες extra photo θα έχει το site, ακόμη και η εκπαίδευση του πελατη χρεωνόταν με την ώρα... αλλά τώρα τα παθαίνω.

Άβαταρ μέλους
mairhcp
Δημοσιεύσεις: 219
Εγγραφή: 09 Ιούλ 2010 19:39
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Προβλημα με Πελάτες σε joomla (να έχουν admin access ή οχι?)

Δημοσίευση από mairhcp » 27 Οκτ 2010 09:15

Τη στιγμή της εξόφλησης υποχρεούσαι να δώσεις στον πελάτη σου κωδικούς πρόσβασης και για το admin του joomla και για το CPanel και ό,τι άλλο έχεις δημιουργήσει.

Ειναι πολλές οι εταιρείες οι οποίες είτε δίνουν κωδικούς στους πελάτες και μετά τους αλλάζουν εν αγνοία των πελατών, είτε δεν τους δίνουν καν πρόσβαση. Το θεωρώ άκρως αντιεπαγγελματικό άσχετα με το εαν έχει η εταιρεία αναλάβει και την τεχνική υποστήριξη ή μη.

Ναι, ο πελάτης μπορεί να μπει και ίσως κάτι "διαλύσει". Γι αυτό τον εκπαιδεύετε πάνω στην πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε και τον ενημερώνετε πως καλό θα είναι να μην πραγματοποιεί αλλαγές μόνος του.

Άβαταρ μέλους
dimsis
Reporter
Δημοσιεύσεις: 7994
Εγγραφή: 25 Ιούλ 2001 03:00

Προβλημα με Πελάτες σε joomla (να έχουν admin access ή οχι?)

Δημοσίευση από dimsis » 27 Οκτ 2010 09:50

1) Web Development
2) Web Design
3) Web Hosting
4) Domain Name Registration

αυτές είναι όλες διαφορετικές υπηρεσίες.

Αν έχεις προσφέρει και την τρίτη (Web Hosting), τότε το πακέτο που πρόσφερες λογικά θα έχει κάποια χαρακτηριστικά (χώρο, traffic, domains, emails, databases, stats, panel κλπ). Αυτά τα χαρακτηριστικά που αναφέρει σαφέστατα και οφείλεις να τα παρέχεις στον πελάτη, διαφορετικά δεν του δίνεις ότι του πούλησες.

Οι περισσότεροι πελάτες δεν ξέρουν τι θέλουν γιατί δεν έχουν τις κατάλληλες γνώσεις για να καταλάβουν τι διαδικασία χρειάζονται τα streaming radio, για banner, για logo, για forum, για chat και ότι άλλο μπορεί να τους κατέβει στο κεφάλι ότι θέλουν να βάλουν στο site τους, εφόσον αυτά δεν έχουν ξεκαθαριστεί και συμφωνηθεί και γραπτώς με κάποιο υπογεγραμμένο και από τις δυο πλευρές συμφωνητικό. Από την άλλη είναι δεδομένο πως κάποιους θα τους χάσεις με το που θα τους πεις για το συμφωνητικό, γιατί θα το πάρουν στραβά. Μια ενδιάμεση βολική πρόταση είναι απλά ένα email όπου περιγράφεις αναλυτικά τι ακριβώς προσφέρεις και τι καλείται να πληρώσει ο πελάτης (μπορεί να είναι και η προσφορά σου), και ζητάς να σου απαντήσουν θετικά σε αυτό το email. Έπειτα αν στραβώσουν ή αρχίσουν και ζητάνε διάφορα τους υπενθυμίζεις το email με τα προσυμφωνηθέντα.

Panagioths
Δημοσιεύσεις: 493
Εγγραφή: 23 Φεβ 2004 06:25

Προβλημα με Πελάτες σε joomla (να έχουν admin access ή οχι?)

Δημοσίευση από Panagioths » 27 Οκτ 2010 20:04

Από τη στιγμή που ζητάει και του δίνεις τους κωδικούς πρόσβασης τότε έχει ευθύνη για όποιες αλλαγές κάνει. Πρέπει να το ξεκαθαρίσεις αυτό. Οπότε δίνοντας και τους κωδικούς του αναφέρεις οτι για οτιδήποτε χαλάσει μετά για να το επαναφέρεις υπάρχει κόστος και το κόστος είναι τάδε. Εαν συμφωνήσει παρόλα αυτά τότε τους δίνεις και τελείωσε. Εαν πληρώνει για τη φιλοξενία οφείλεις να τους δώσεις με την παραπάνω ρήτρα. Ομοίως όταν έχει πληρώσει για το site, είναι δικό του.

Αυτά είναι πιο ξεκάθαρα όταν είσαι επαγγελματίας και ο άλλος πελάτης δηλαδή σε έχει πληρώσει/πληρώνει για την ανάπτυξη/φιλοξενία/συντήρηση κτλ.

Όταν μπλέκεται το "δωρεάν" τα πράγματα είναι μπερδεμένα και καλό είναι να τα ξεκαθαρίσεις με σαφήνεια πριν γίνει κανα λάθος/διαλυθεί τίποτα και γεννηθούν παρεξηγήσεις κτλ.

Άβαταρ μέλους
soteres2002
S. & H. Moderator
Δημοσιεύσεις: 1524
Εγγραφή: 05 Μαρ 2004 22:17
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Προβλημα με Πελάτες σε joomla (να έχουν admin access ή οχι?)

Δημοσίευση από soteres2002 » 28 Οκτ 2010 18:15

Εγώ συμφωνώ απόλυτα με τον dimsis, ειδικά όσον αφορά την εξασφάλιση αυτού του θέματος μέσω του συμφωνητικού. Όταν υπάρχει πρόθεση από τον πελάτη να επεμβαίνει στη διαδικασία συντήρησης ή διαχείρισης της πλατφόρμας που χρησιμοποιείς στο project ακόμα και για το περιεχόμενο, είναι απαραίτητο να γίνει ξεκαθάρισμα από την αρχή όσον αφορά το ρόλο και των δύο, καθώς και να γίνεται εκ των προτέρων ένα ξεκαθάρισμα για τα δικαιώματα του καθενός και μία εκπαίδευση του πελάτη. Προσωπικά, θεωρώ ΛΑΘΟΣ το να επεμβαίνει ο πελάτης με τον οποιοδήποτε τρόπο σε ειδικές λεπτομέρειες ενός project ή να κάνει τροποποιήσεις που είναι επικίνδυνες για τον έναν ή τον άλλο λόγο. Πρώτον, θεωρώ απαράδεκτο ο πελάτης να επεξεργάζεται με front page τον κώδικα ενώ δεν γνωρίζει καλά καλά τι κάνει, αλλά κυρίως θεωρώ απαράδεκτο που ο ίδιος ο υπεύθυνος για το προτζεκτ δεν προειδοποίησε/ενημέρωσε για αυτό τον πελάτη. Θεωρώ όμως πολύ σωστό και λογικό για τον πελάτη να κάνει τις κατάλληλες υποδείξεις στον υπεύθυνο του έργου για τυχόν τροποποιήσεις, τις οποίες και θα κάνει ο ίδιος ο υπεύθυνος...

Το γνωρίζω πολύ καλά όλο αυτό το σκηνικό, είναι πολύ συνηθισμένο σε ορισμένες περιπτώσεις πελατών που θέλουν να παίζουν κάποιο ρόλο στην φάση ανάπτυξης. Αλλά και προσωπικά μου είχε τύχει σε μία στενή συνεργασία που είχα παλιότερα, όπου ο πελάτης χωρίς να έχει τις απαραίτητες γνώσεις και ίσως από "υπερβάλοντα ζήλο" (επειδή είχε ασχοληθεί λίγο με ΗΤΜΛ....) πασπάτεψε και τελικά μου κατέστρεψε μια ολόκληρη index page στην ιστοσελίδα που έφτιαχνα για τον ίδιο... Και το ωραίο ήταν αφού την κατάστρεψε, με πήρε τηλέφωνο να την διορθόσω ΑΜΕΣΩΣ γιατί ήταν επίσημη σελίδα, και προφανώς εγώ σαν καλός μ****ς εκείνη την ώρα έπρεπε να παρατήσω ό,τι άλλο έκανα και να ξανατροποποιήσω από την αρχή τα πάντα γιατί είχα κάνει προηγούμενως τις αλλαγές απευθείας στον σερβερ και το κυριότερο δεν είχα προλάβει να κρατήσω αντίγραφο του κώδικα.

Πάντως πιστεύω ότι σε τέτοιες περιπτώσεις φταίνε και οι 2 μεριές, και υπάρχουν πολοί λόγοι για αυτό. Είναι καθαρά πρόβλημα σωστού ξεκαθαρίσματος περιορισμών των εμπλεκομένων. Η μόνη λύση για τέτοιες "διενέξεις" είναι ο αυστηρός καθορισμός των ρόλων που έχει ο καθενας στην συνεργασία, και ειδικότερα όσον αφορά την διαδικασία παραγωγής του τελικού προϊόντος. Θεωρώ ζωτικής σημασίας θέμα όλες οι αλλαγές να περνάνε από τον ίδιο τον developer ή σε περίπτωση που ζητείται από τον πελατη κάτι διαφορετικό να γίνονται τροποιποιήσεις υπό την επίβλεψη του developer.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος soteres2002 την 28 Οκτ 2010 18:25, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Nemesis_Elite
Δημοσιεύσεις: 348
Εγγραφή: 14 Μαρ 2009 22:51
Τοποθεσία: athens

Προβλημα με Πελάτες σε joomla (να έχουν admin access ή οχι?)

Δημοσίευση από Nemesis_Elite » 28 Οκτ 2010 18:24

soteres2002 έγραψε: μου κατέστρεψε όλόκληρο index
φίλε μου να μαντέψω τί εγινε? ακριβώς αυτά έπαθα και εγώ με τον πελάτη,
μόλις του εξήγησα λίγα πράματα πώς πρεπει να περνάει ένα άρθρο και λίγο SEO,
έπαθε τόσο μεγάλο κόλημα και δεν μπορούσα να τον ξεκολλήσω!!!
τελικά μετά απο 1 μήνα,
1) αντέγραψε όλα τα meta"keywords" απο μια σελίδα και τα έβαλε χύμα μέσα στο body στο footer στα modules οπου έβρισκε...
2) άρχησε να κάνει σπαμ με την ίδια λέξη κλειδί σε όλη τη σελίδα
3) και η χάρη του έφτασε ακόμη και σε κρυφό κείμενο... (χωρίς υπερβολές)

ανω τον είχα προηδοποιήσει για όλα αυτά και οτιδήποτε κάνει να ρωτάει πρώτα εμένα...
έτρεχα μετά να διορθώσω...

...αλλά έβαλε ο διάβολος την ουρά του και εκείνη τη μέρα που έκανε αυτά τα πράματα...
μετά την επόμενη ο γοογλης μας ανέβασε 2-3 θέσεις στην κατάταξη τυχαία τελείως γιατί ήταν νέο σιτε και ο πελάτης πίστεψε ότι αυτό που έκανε ήταν που μας ανέβασε!!!
και δε πιστευε εμενά μετα!!!
τελικά συνέχισε με τον ίδιο ρυθμό ταχα ότι ξέρει τι κάνει, και τρόμαξα να τον πείσω!!!
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Nemesis_Elite την 28 Οκτ 2010 18:32, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Joomla! γενικά”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης