Φιλοσοφία στις Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική), αλλά & στις Θεωρητικές Επιστήμες

Προβληματισμοί και ανταλλαγή ιδεών από την Επικαιρότητα και διάφορα άλλα θέματα.

Συντονιστής: Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
DGeorge
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 3752
Εγγραφή: 13 Σεπ 2007 12:59
Τοποθεσία: Καλλιθέα Γενικώς

Φιλοσοφία στις Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική), αλλά & στις Θεωρητικές Επιστήμες

Δημοσίευση από DGeorge » 15 Φεβ 2012 12:13

Επειδή στο Θέμα Δικτατορία στο Internet, ο απόλυτος έλεγχος είναι εδώ;, στη συζήτησή μου με τον φίλτατο skeftomilos εδώ, θεώρησα ότι πάμε για πολύ εκτροχιασμό (από το αρχικό θέμα), άνοιξα αυτό εδώ.
Εδώ λοιπόν μπορούμε άνετα να 'μαλλιοτραβηχτούμε' :D, με τις Φιλοσοφικές απόψεις του, ο καθένας μας.
Μέσα στο πνεύμα του Freestuff, από τέτοια 'μαλλιοτραβήγματα' έμαθα πάρα πολλά, ενώ ταυτόχρονα χαιρόμουν πολύ από τη ροή τέτοιων 'αντιπαραθέσεων'.

Είχαμε μείνει λοιπόν στο:
skeftomilos έγραψε:Θεωρείς ότι το θέμα της ελευθερίας που έχουμε πιάσει είναι ανώτερο από τις διάνοιές μας, και παράλληλα ξέρουμε καλά για ποιο πράγμα συζητάμε; Πολύ αμφιβάλλω. Δηλαδή αμφιβάλλω ότι ξέρουμε για ποιο πράγμα συζητάμε, όχι ότι είναι ανώτερο από τις διάνοιές μας. Για το δεύτερο αμφιβάλλω λιγότερο. :-)

Για τη γάτα του Schrödinger έχω να πω πώς πρόκειται για ένα χαζό νοητικό πείραμα, που ποτέ δεν κατάλαβα τι θέλει να αποδείξει, αν υποθέσουμε ότι θέλει να αποδείξει κάτι. Έχει πάντως σίγουρα σχέση με το θέμα που συζητάμε, καθώς ελευθερία, αιτιοκρατία και τυχαιότητα είναι αλληλένδετες έννοιες.

Btw για όποιον δεν το έχει καταλάβει είμαι ντετερμινιστής. Αιτιοκράτης ελληνιστί.
skeftomilos έγραψε:Θεωρείς ότι το θέμα της ελευθερίας που έχουμε πιάσει είναι ανώτερο από τις διάνοιές μας, και παράλληλα ξέρουμε καλά για ποιο πράγμα συζητάμε;
Θεωρώ την "Ελευθερία" ως Ιδέα. Ίσως να υπάρχει στον 'Κόσμο των Ιδεών' του Πλάτωνα. Έτσι, πιστεύω ότι ενώ (σχεδόν?) όλοι την αισθανόμαστε, είναι πολύ δύσκολο (ως αδύνατο) να την ορίσουμε. Εκτός, βέβαια, και αν οριστεί ως Αξίωμα (π.χ. Νομοθετικό).
Συζητάμε γι'αυτήν, γνωρίζοντάς την καλά -αξιωματικά- ως θέμα, ενώ (ως Ιδέα) είναι ανώτερη από τις διάνοιές μας, καθώς μπορούμε απλώς να την αισθανόμαστε, και -Ίσως- (κατ'ανάγκη) να την ορίζουμε -πάλι- αξιωματικά. ...Έτσι πιστεύω.
skeftomilos έγραψε:Πολύ αμφιβάλλω. Δηλαδή αμφιβάλλω ότι ξέρουμε για ποιο πράγμα συζητάμε, όχι ότι είναι ανώτερο από τις διάνοιές μας. Για το δεύτερο αμφιβάλλω λιγότερο. :-)
Συμφωνώ με την αμφιβολία σου. Δεν γνωρίζουμε την Ιδέα "Ελευθερία"! Απλώς την αισθανόμαστε, και κυρίως αισθανόμαστε τον κίνδυνο όταν απειλείται η προσωπική/ατομική μας Ελευθερία. Η Ιδέα "Ελευθερία", είναι (κατ'εμέ) 'ανώτερη από τις διάνοιές μας'.
Ως αποτέλεσμα αυτού, είναι αδύνατον να οριστεί επακριβώς, δίνοντας τη δυνατότητα ακόμα και στρεβλών ερμηνειών, όπως στην περίπτωση ACTA.
Παράλληλα όμως, έχουμε και κάθε δικαίωμα ως Άνθρωποι' της Φιλο-Σοφίας να ερευνούμε (μάλλον με διάλογο) την αίσθησή μας, για την Ιδέα αυτή, προσπαθώντας να συλλάβουμε όσα κι ό,τι μπορούμε από αυτήν, και να τα προσδιορίσουμε.
skeftomilos έγραψε: Για τη γάτα του Schrödinger έχω να πω πώς πρόκειται για ένα χαζό νοητικό πείραμα, που ποτέ δεν κατάλαβα τι θέλει να αποδείξει, αν υποθέσουμε ότι θέλει να αποδείξει κάτι. Έχει πάντως σίγουρα σχέση με το θέμα που συζητάμε, καθώς ελευθερία, αιτιοκρατία και τυχαιότητα είναι αλληλένδετες έννοιες.

Btw για όποιον δεν το έχει καταλάβει είμαι ντετερμινιστής. Αιτιοκράτης ελληνιστί.
Απέδειξε ότι -από τότε ως και σήμερα- έχουμε ελλιπέστατη Γνώση του "Τι συμβαίνει στην Κβαντική Φυσική;" (ΑΙΤΙΟ).
Αντίθετα όμως λειτουργούν άψογα τα ΦωτοΒολταϊκά Συστήματα (ΑΙΤΙΑΤΟ).
Ένα δεύτερο παράδειγμα (ΑΙΤΙΑΤΟ) οι Κβαντικοί Η/Υ, οι οποίοι βρίσκονται σε φοβερή εξέλιξη.
Η Αιτιοκρατία, στις φάσεις αυτή, λειτουργεί λίγο περίεργα.
Ενώ η Φύση, μας κρύβει -ακόμα- καλά τα μυστικά της, ταυτόχρονα τα αποτελέσματα λειτουργούν άψογα. :wink:

Άβαταρ μέλους
skeftomilos
Script Master
Δημοσιεύσεις: 2888
Εγγραφή: 07 Ιαν 2005 07:22
Τοποθεσία: Αθήνα

Φιλοσοφία στις Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική), αλλά & στις Θεωρητικές Επιστήμες

Δημοσίευση από skeftomilos » 15 Φεβ 2012 14:07

Συμφωνώ ότι η ελευθερία είναι ιδέα, αλλά με την ίδια έννοια που είναι ιδέες η πλήξη και η ζήλια (μεταξύ πολλών άλλων ιδεών). Με λίγα λόγια όταν μιλάμε για ελευθερία μιλάμε για ένα πρότυπο λειτουργίας του εγκεφάλου μας, το οποίο επαναλαμβάνεται αρκετά συχνά ώστε να αξίζει να του δοθεί ένα όνομα. Άλλο όμως όνομα και άλλο ορισμός. Και προτού ορίσουμε την ελευθερία δεν μπορούμε να χαρακτηρίζουμε τη μία ερμηνεία της ως ορθή και την άλλη ως στρεβλή, εκτός αν κίνητρό μας δεν είναι η προσέγγιση της πραγματικότητας αλλά μια πολιτική επιδίωξη της στιγμής.

Για τη σχέση αιτίου και αιτιατού θα πρότεινα να προτιμήσουμε πιο πεζά παραδείγματα από τα φωτοβολταϊκά και τους κβαντικούς υπολογιστές. Αυτή εξάλλου είναι και η κύρια ένστασή μου με το νοητικό πείραμα του Schrödinger, ότι εμπλέκει συναισθηματικά το ακροατήριό του προκειμένου να εντυπωσιάσει, με αποτέλεσμα ο συλλογισμός του να χάνει την ουσία και το βάθος του. Και η ουσία του πειράματος - όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ - είναι ότι είμαστε μέρη ενός σύμπαντος που όλα του τα μέρη αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, επομένως δεν μπορούμε να γίνουμε οι αντικειμενικοί εξωσυμπαντικοί παρατηρητές που θα θέλαμε να ήμασταν. Πόσοι φτάνουν στην ουσία αυτή, και πόσοι μένουν στην συναισθηματική τους φόρτιση για την τύχη της καημένης της γατούλας που διατρέχει θανάσιμο κίνδυνο;

Διαφορετικά θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε το πείραμα του Schrödinger, βάζοντας στη θέση της γάτας κάποιο ζωάκι ακόμα πιο γλυκούλι. Το ελαφάκι ο Rupert θα ήταν ένας καλός υποψήφιος. :-)

Εικόνα
Meet a deer little handful called Rupert who was delivered by Caesarean section after his mother was killed by a car


Στην αρχαία Ελλάδα όταν γινόταν γνωστό ότι σε μια ναυμαχία βυθίστηκε κάποιο πλοίο, οι γυναίκες που είχαν γιους που υπηρετούσαν στο ναυτικό προσέρχονταν στους ναούς για να παρακαλέσουν τη θεά να μην ήταν ο γιος τους στο καράβι που βυθίστηκε. Πόσο αποτελεσματική μπορεί να ήταν αυτή η παράκληση, ακόμα και αν υποθέσουμε ότι η θεά διέθετε την ιδιότητα της ύπαρξης, αλλά και την προθυμία να βοηθήσει την αγωνιούσα μητέρα; Το πλοίο είχε ήδη βυθιστεί, και ο γιος της ή βρισκόταν στο καράβι τη στιγμή που βυθίστηκε ή δε βρισκόταν. Τι νόημα είχαν λοιπόν αυτές οι μεταχρονολογημένες μητρικές παρακλήσεις; Να άλλο ένα συναισθηματικά φορτισμένο νοητικό πείραμα με θέμα την αιτιοκρατία. Αίτια και αιτιατά μπορούν άραγε να αντιστρέψουν τη θέση τους στο χρόνο;

Άβαταρ μέλους
agrippas
Script Master
Δημοσιεύσεις: 494
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2002 14:52
Τοποθεσία: Υπερπέραν
Επικοινωνία:

Φιλοσοφία στις Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική), αλλά & στις Θεωρητικές Επιστήμες

Δημοσίευση από agrippas » 15 Φεβ 2012 22:05

Σκουφόμαλλε, καιρούς και χρόνια!

Η ελευθερία, είναι μια έννοια τόσο αφηρημένη όσο και εξιδανικευμένη. Αν δεν ορίσουμε παραμέτρους και άλλα, τότε πιο πολλά κακά φέρνει η ελευθερία παρά η έλλειψή της.

Π.χ. 1: Αφήνουμε ελεύθερο ένα μωρό δίπλα σε ένα κροκόδειλο.
Π.χ. 2: Αφήνουμε ελεύθερο (ανοιχτό) ένα μπουκάλι βότκα 40%
Π.χ. 3: Αφήνουμε ελεύθερο έναν άρρωστο με θανατηφόρα γρίππη, να φταρνίζεται δηλαδή ελεύθερα στις μούρες όλων.

Ο περιορισμός της ελευθερίας συνήθως επιβάλλεται. Το θέμα είναι ποιος θα την περιορίσει και με τι κίνητρο.

Άβαταρ μέλους
skeftomilos
Script Master
Δημοσιεύσεις: 2888
Εγγραφή: 07 Ιαν 2005 07:22
Τοποθεσία: Αθήνα

Φιλοσοφία στις Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική), αλλά & στις Θεωρητικές Επιστήμες

Δημοσίευση από skeftomilos » 16 Φεβ 2012 01:58

Yeap, όπως τα λες είναι Agrippas. Το πλεόνασμα της ελευθερίας πληρώνεται με έλλειμμα ψωμιού και παιδείας.

Ψωμί: Στις πλατείες δεν ταΐζουν πια οι άνθρωποι τα περιστέρια, αλλά τα περιστέρια τους ανθρώπους.
Παιδεία: Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μετατράπηκαν σε εργαστήρια εμπρηστικών βομβών, για την απανθράκωση ανθρώπινου μόχθου.
Ελευθερία: Ο βανδαλισμός και η λεηλασία της δημόσιας περιουσίας έγινε δικαίωμα κάθε πολίτη.

Άβαταρ μέλους
cpulse
Script Master
Δημοσιεύσεις: 1527
Εγγραφή: 21 Μαρ 2006 19:30
Τοποθεσία: Αθήνα village
Επικοινωνία:

Φιλοσοφία στις Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική), αλλά & στις Θεωρητικές Επιστήμες

Δημοσίευση από cpulse » 16 Φεβ 2012 02:11

Μα γιατί πεδεύεστε; Το χει το wikipedia :) -- γκικ χιούμορ ήταν αυτό

Αν ζούσαμε σε μια αναρχική κοινωνία που υπήρχε σεβασμός ανάμεσα στα μέλη της η ελευθερία θα ήταν απεριόριστη. Ο περιορισμός θα ερχότανα από την προσωπική συνείδηση του κάθε μέλους σύμφωνα με αρχές όπως "μη κάνεις αυτά που δεν θες να σου κάνουν οι άλλοι" ή "υπόταξε τα θέλω σου στα πρέπει σου για να κάνεις τους άλλους ευτυχέστερους".

Στην δικιά μας κοινωνία που υποτίθεται οτι έχει αρχές, το κράτος θα πρέπει να μεριμνεί να βάζει περιορισμούς στα θέματα που υπάρχουν διαμάχες ή συγκρούσης συμφέροντος μεταξύ των μελών της κοινωνίας.

Παρεπιπτόντως.. άσχετο αλλά agrippas σου χω κλέψει το τοποθεσία στην υπογραφή σου. Το χω βάλει για network name του wifi μου.

Άβαταρ μέλους
skeftomilos
Script Master
Δημοσιεύσεις: 2888
Εγγραφή: 07 Ιαν 2005 07:22
Τοποθεσία: Αθήνα

Φιλοσοφία στις Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική), αλλά & στις Θεωρητικές Επιστήμες

Δημοσίευση από skeftomilos » 16 Φεβ 2012 03:03

Αχ CPulse τα λες τόσο ρομαντικά, και πώς να μπορέσω να νικήσω τον πειρασμό να προσεδαφίσω την ουτοπία που περιγράφεις; Κατ' αρχήν ο σεβασμός δεν είναι παρά συγκαλυμμένος φόβος. Δε σέβεσαι κάποιον αν δεν τον φοβάσαι και λίγο. Κάνε μια αναδρομή στο παρελθόν και θυμήσου για ποια άτομα έχεις θρέψει κατά καιρούς τον μεγαλύτερο σεβασμό: τον πατέρα, τον δάσκαλο, τον παπά, τον δήμαρχο, τον αστυνομικό, τον γιατρό. Αυτόν που σε μάλωσε, σε επέπληξε, αποδοκίμασε την ηθική σου, σε μέτρησε με το βλέμμα για ενδείξεις ενοχής, αποφάσισε για το βιωτικό σου επίπεδο, κράτησε στα χέρια του την υγεία σου ή και την ίδια σου τη ζωή.

Κατά δεύτερον η προσωπική συνείδηση του κάθε ανθρώπου δεν είναι παρά ένας υπολογιστικός μηχανισμός οφέλους-ζημίας που λειτουργεί στο υποσυνείδητο. Ακόμα και αν μια κοινωνία μπορούσε να ξεκινήσει με τις ιδανικές συνθήκες που περιγράφεις, οι συνθήκες αυτές θα ανατρέπονταν άρδην αν η κοινωνία δεν ήταν εφοδιασμένη με κάποιο μηχανισμό αποτροπής των εγωιστικών συμπεριφορών. Φαντάσου μια κοινωνία 1000 ατόμων που διέθετε 999 ευσυνείδητα μέλη και έναν εγωιστή, αν όλοι αυτοί έβλεπαν τον εγωιστή να πλουτίζει εις βάρος των υπολοίπων και η συμπεριφορά του να είναι ανεκτή, ο καθένας από μέσα του θα σκεφτόταν "εγώ μακάκας είμαι να πηγαίνω με το σταυρό στο χέρι;".

Άβαταρ μέλους
DGeorge
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 3752
Εγγραφή: 13 Σεπ 2007 12:59
Τοποθεσία: Καλλιθέα Γενικώς

Φιλοσοφία στις Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική), αλλά & στις Θεωρητικές Επιστήμες

Δημοσίευση από DGeorge » 17 Φεβ 2012 08:42

cpulse έγραψε:..."υπόταξε τα θέλω σου στα πρέπει σου για να κάνεις τους άλλους ευτυχέστερους"...
Τα θέλω μου, φαντάζομαι, ότι προέρχονται από πρωτόγονες παρορμήσεις.
Τα πρέπει μου, όμως, από πού προέρχονται :think: :think: :question:

Άβαταρ μέλους
cpulse
Script Master
Δημοσιεύσεις: 1527
Εγγραφή: 21 Μαρ 2006 19:30
Τοποθεσία: Αθήνα village
Επικοινωνία:

Φιλοσοφία στις Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική), αλλά & στις Θεωρητικές Επιστήμες

Δημοσίευση από cpulse » 17 Φεβ 2012 15:27

skeftomilos:

Τυχαίνει να είμαι πολύ μυστήρια περίπτωση. Το γιατί θα στο πω από κοντά. Δεν σέβομαι και πολλούς ανθρώπους με τον τρόπο που το λες. Αν έχω νιώσει ποτέ τέτοιου τύπου συναισθήματα ήταν μια φορά για ένα γιατρό, αφού με έκανε καλά, ή για ένα θείο μου που στα 85 του πήρε laptop κι άρχισε να μαθαίνει υπολογιστές για να στέλνει emails σε ξαδέρφια του στο εξωτερικό. Κατά τα άλλα έχω αυτό το πρόβλημα της έλλειψης φόβου, όπως τον περιγράφεις εσύ.

Να δώσω όμως μερικά παραδείγματα που αναλύουν λίγο την κατάσταση της αναρχίας. Μόνο και μόνο γιατι οι περισσότεροι ξέρουν την έννοια αυτή σαν καταστροφή κι αυτό είναι η μισή αλήθεια μόνο.

Όταν βγαίνουμε με φίλους μας για ένα καφέ ή για φαγητό, ο καθένας λέει ό,τι θέλει, παραγγέλνει ο,τι θέλει, κάνει ό,τι θέλει. Αλλά επίσης προσαρμόζεται και στα θέλω και στα πρέπει της υπόλοιπης παρέας του. Δηλαδή, συνήθως, δεν μιλάει γιατί δεν θέλει να διακόψει κάποιον άλλο. Παραγγέλνει πράγματα που ταιρίαζουν και στα γούστα των υπόλοιπων. Κτλ κτλ. Είναι μια μικρογραφία μιας κοινωνίας στην οποία δεν υπάρχει αρχηγός, άρα είναι αναρχική. Υπάρχει όμως ο σεβασμός. Τώρα αν υπάρχει φόβος, ναι, αλλά φόβος που σε βοηθάει να προσαρμοστείς στους κανόνες που διαμορφώνονται εκείνη τη στιγμή. Ο φόβος αυτός είναι λειτουργικός, οχι υπαρξιακός.

Άλλο παράδειγμα είναι η συμπεριφορά σου όταν μπαίνεις σε ένα λεοφορίο ή ένα τραίνο. Πάλι δεν υπάρχει αρχηγός να σου πει που θα πας να κάτσεις. Από μόνος σου αποφασίζεις με συνησταμένες. Κάπου που να σου αρέσει, και ταυτόχρονα να μην πνίγεις κάποιον άλλο. Κι όταν μπεί κι ένας παππούς ή μια έγγυος που βλέπεις οτι δυσκολεύονται, τους δίνεις τη θέση σου οχι επειδή φοβάσαι κάτι. Απλά επειδή ταυτίζεσαι μαζί τους και συμπάσχεις, και θες να τους διευκολύνεις. Πάλι κι αυτό το μικρο-κλίμα μικρο-κοινωνία είναι αναρχικό και συνήθως έχει κανόνες σεβασμού προς τους άλλους. Ο φόβος και πάλι είναι λειτουργικός, όχι υπαρξιακός.

Αυτό βέβαια είναι εύκολο να υπάρχει σε μικροκοινωνίες και αδύνατο σε κλίμακα χώρας. Γι αυτό και οι ίδιοι οι ιδεαλιστές αναρχικοί ονομάζουν από μόνοι τους την αναρχία σαν ουτοπία. Ουτοπία μπορεί να είναι, αλλά επίσης είναι κι ένα ιδανικό το οποίο μπορούμε να το κρατήσουμε σαν στόχο.

Επίσης υπάρχουν δυναμικές συμπεριφορές που δημιουργούνται από ρόλους. Δεν θυμάμαι το όνομα ενός πειράματος, αλλά θα το περιγράψω. Βάλαν μια παρέα μικρών παιδιών που ήταν όλοι φίλοι μεταξύ τους να παίζουν τη φυλακή. Μοιράσανε τα μισά παιδάκια σε κρατούμενους και τα άλλα μισά σε φύλακες. Μέσα σε πολύ λίγη ώρα, οι ρόλοι τους τα κάναν να αποκτήσουν όλη τη συμπεριφορά του κατακτητή και του εξουσιαζόμενου. Είναι οι ρόλοι της κοινωνίας καμια φορά που ορίζουν το παιχνίδι. Χωρίς κάποιους ρόλους κάποια προβλήματα δεν θα υπήρχαν καν. Γι αυτό κάποιοι λένε οτι αν σε μια πορεία δεν υπήρχε καθόλου αστυνομία δεν θα υπήρχαν και μπαχαλάκιδες.

---

DGeorge:

Μάλλον βγήκε η απάντηση στο ερώτημα σου από την προηγούμενη απάντηση. Πρέπει από την ανθρώπινη συμπόνια. Ίσως και από ενστικτώδη πρέπει που έχεις από την παιδική σου ηλικία, ίσως και από αλλού.

Άβαταρ μέλους
cpulse
Script Master
Δημοσιεύσεις: 1527
Εγγραφή: 21 Μαρ 2006 19:30
Τοποθεσία: Αθήνα village
Επικοινωνία:

Φιλοσοφία στις Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική), αλλά & στις Θεωρητικές Επιστήμες

Δημοσίευση από cpulse » 17 Φεβ 2012 16:05

Και νομίζω τώρα αυτή η απάντηση ήταν κομμάτι του puzzle από την άλλη συζήτηση για την τεχνολογία και τη δημοκρατία.

Πάλι θα πω ένα παράδειγμα. Μια έρευνα έψαχνε γιατί οι άνθρωποι είναι ευγενικοί όταν περπατάνε, αλλά άθλιοι και ευερέθιστοι όταν οδηγάνε. Και η απάντηση είναι οτι όταν περπατάς βλέπεις τη φάτσα του άλλου. Καταλαβαίνεις για το αν εχει πρόθεση να πέσει πάνω σου ή γενικότερα τη συναισθηματική του κατάσταση. Αντίθετα στο αμάξι δεν έχεις τόσο καλή αντίληψη για τα συναισθήματα των άλλων οδηγών, άρα μεταφράζεις μια απότομη κίνηση ενός οδηγού σε αυθάδεια. Έτσι είναι πολύ ποιο εύκολο να τσαντιστείς στο αμάξι.

Το γενικεύω: Όταν ερχόμαστε σε επικοινωνία μπορούμε να αντιληφθούμε την κατάσταση των άλλων ευκολότερα. Άρα όσοι έχουμε την ικανότητα της ευαισθησίας μπορούμε να κατανοήσουμε και να συμπονέσουμε τους άλλους.

Η τεχνολογία βοηθάει την επικοινωνία.

Άρα με την τεχνολογία μπορούμε να φτιάξουμε βάσεις για πιο ισορροπημένες κοινωνίες.

Κι εδώ τώρα ο DGeorge θα κάνει split τη συζήτηση σε νέο thread :D

Άβαταρ μέλους
Connor MacLeod
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 13372
Εγγραφή: 07 Φεβ 2005 13:36
Τοποθεσία: Κοζάνη
Επικοινωνία:

Φιλοσοφία στις Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική), αλλά & στις Θεωρητικές Επιστήμες

Δημοσίευση από Connor MacLeod » 17 Φεβ 2012 22:03

Εγω ειμαι με τον Πανο (cdhyper). Θελω ν'ακουσω την αποψη του. Δε με πείθετε εσεις.
:P
Meizu MX5(5.5"/8Core/3GB/32GB/Sony IMX220 20.7MP)
PC 27'' (3770@3.4/16GB/560SE/500GB SATA3/650W S12G)
Mac mini (2.5GHz/8GB/6630/90GB GorsairGT)

Άβαταρ μέλους
cpulse
Script Master
Δημοσιεύσεις: 1527
Εγγραφή: 21 Μαρ 2006 19:30
Τοποθεσία: Αθήνα village
Επικοινωνία:

Φιλοσοφία στις Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική), αλλά & στις Θεωρητικές Επιστήμες

Δημοσίευση από cpulse » 18 Φεβ 2012 00:39

Δεν έχεις καταλάβει οτι όλα αυτά τα γράφουμε για να τον τσιγκλίσουμε; Αλλά ακόμα να ψαρώσει :evil:

Άβαταρ μέλους
skeftomilos
Script Master
Δημοσιεύσεις: 2888
Εγγραφή: 07 Ιαν 2005 07:22
Τοποθεσία: Αθήνα

Φιλοσοφία στις Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική), αλλά & στις Θεωρητικές Επιστήμες

Δημοσίευση από skeftomilos » 18 Φεβ 2012 02:44

CPulse θα περιμένω να μου πεις από κοντά τους λόγους που σε κάνουν ιδιάζουσα περίπτωση. Ίσως σε πείσω ότι είσαι λιγότερο διαφορετικός απ' όσο νομίζεις. Ο τρόπος που λειτουργεί ο εγκέφαλός μας σε θέματα κοινωνικής ιεραρχίας είναι αρκετά τυποποιημένος, καθώς εν μέρει είναι κληρονομιά από το προανθρώπινο παρελθόν μας.

Ενδιαφέρουσα η περιγραφή σου για αυτό που ονομάζεις κατάσταση ή ουτοπία της αναρχίας. Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι την αντιμετωπίζεις λίγο σαν παιχνίδι, προσποιούμενος ότι ωθείς την κοινωνία προς μια κατεύθυνση που την θεωρείς καταστροφική, υπολογίζοντας είτε ότι θα προκληθεί αυτόματα επαρκής αντίσταση που θα εξουδετερώσει την ώθηση, είτε ότι θα είσαι σε ετοιμότητα να βάλεις φρένο αν το παιχνίδι καταντήσει υπερβολικά σοβαρό.

Μια βόλτα στο κέντρο (Πανεπιστημίου, Σταδίου) θα σε πείσει ότι κάποιοι λιγότερο ιδεολόγοι έχουν ήδη πάρει πολύ σοβαρά το παιχνίδι.

Η διάκριση μεταξύ λειτουργικού και υπαρξιακού φόβου δεν μου είναι πολύ σαφής. Μπορείς να την αναπτύξεις περισσότερο;
cpulse έγραψε:Κι εδώ τώρα ο DGeorge θα κάνει split τη συζήτηση σε νέο thread
Δε θα ήθελα να είμαι στη θέση του DGeorge. Πώς να συμμαζέψει κανείς μια τόσο αναρχική συζήτηση; :-)

Άβαταρ μέλους
DGeorge
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 3752
Εγγραφή: 13 Σεπ 2007 12:59
Τοποθεσία: Καλλιθέα Γενικώς

Φιλοσοφία στις Θετικές Επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική), αλλά & στις Θεωρητικές Επιστήμες

Δημοσίευση από DGeorge » 18 Φεβ 2012 09:41

skeftomilos έγραψε:.....Μια βόλτα στο κέντρο (Πανεπιστημίου, Σταδίου) θα σε πείσει ότι κάποιοι λιγότερο ιδεολόγοι έχουν ήδη πάρει πολύ σοβαρά το παιχνίδι.

Η διάκριση μεταξύ λειτουργικού και υπαρξιακού φόβου δεν μου είναι πολύ σαφής. Μπορείς να την αναπτύξεις περισσότερο;
cpulse έγραψε:Κι εδώ τώρα ο DGeorge θα κάνει split τη συζήτηση σε νέο thread
Δε θα ήθελα να είμαι στη θέση του DGeorge. Πώς να συμμαζέψει κανείς μια τόσο αναρχική συζήτηση; :-)
Χεχεχεχεχεχεχεχεχε Γιατί νομίζετε έβαλα τόσο Γενικό τίτλο στο Θέμα;
Για να σας 'χωράει' απ'όπου κι αν θελήσετε να βγείτε έξω :lol: :lol:
Κάτι σαν τα 'ειδικά κελιά' των Ψυχιατρείων :hammer: :lol:
Χτυπηθείτε όσο, όπως, κι όπου θέλετε.... Μέσα θά' σαστε :o :lol: :evil: :lol: :lol: :wink:
Μπουααχαχαχαχαχαχα :lol:

Απάντηση

Επιστροφή στο “Επικαιρότητα & Διάφορες Συζητήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης