10 συμβουλές για να προωθείτε affiliate καμπάνιες με facebook ads

Affiliate marketing, προγράμματα συνεργατών. Όσα θέλετε να μάθετε για τον τρόπο επιλογής και χρήσης τους.

Συντονιστής: Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
cordis
Administrator, [F|H]ounder, [C|S]EO
Δημοσιεύσεις: 27618
Εγγραφή: 09 Οκτ 1999 03:00
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

10 συμβουλές για να προωθείτε affiliate καμπάνιες με facebook ads

Δημοσίευση από cordis » 13 Νοέμ 2012 01:04

* από το blog του Clickbanner μετά από σχετική άδεια.

H λογική της Affiliate προώθησης με Facebook Ads είναι απλή. Προωθείς π.χ. ένα online πολυκατάστημα με ρούχα που δίνει προμήθεια 10%.
  • Δημιουργείς μία διαφήμιση Facebook Ad που προωθεί το online πολυκατάστημα.
    Αν ο χρήστης αγοράσει κάτι που κάνει 100€ εσύ παίρνεις 10€ προμήθεια.
    Αν η διαφήμισή σου κοστίσει 5€ τότε σου μένουν τα 5€ στην τσέπη!
Ουσιαστικά μοιράζεις το ποσό της affiliate προμήθειας έτσι ώστε:

Καθαρό κέρδος Affiliate = Ποσό Affiliate Προμήθειας - Κόστος διαφήμισης FB

Όμως, πόσες πωλήσεις μπορείς να προκαλέσεις με τη διαφήμισή σου; Τι πρέπει να προσέξεις; Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσεις; Στην αρχή το πιο πιθανό είναι να χάσεις μερικά χρήματα αλλά αν είσαι επίμονος και ακολουθήσεις τα παρακάτω tips τότε η επιτυχία είναι Σίγουρη!

Πριν ξεκινήσεις, σιγουρέψου ότι έχεις διαβάσει την πολιτική διαφημίσεων του Facebook.

1) Κατηγορία – Τομέας που θα διαφημίσεις

Το πρώτο που πρέπει να σκεφτείς και να βρεις είναι τι τομέα θα διαφημίσεις. Καλοί τομείς για Facebook Ads είναι αδυνάτισμα, ομορφιά, γνωριμίες και τεχνολογία. Βρες αυτό που σου ταιριάζει καλύτερα έτσι ώστε να μπορείς να σκεφτείς "out of the box" γι’ αυτό. Αυτό για το οποίο μπορείς να συζητήσεις και έχεις «λόγια» για να το εκφράσεις. Είναι προτεινόμενο να μην καταπιαστείς με πολλούς τομείς στην αρχή. Έτσι θα μπορείς να αφιερώσεις χρόνο για να κατανοήσεις το κοινό σου και να βελτιώσεις πάρα πολύ την απόδοση της διαφήμισης.

2) Διάλεξε καμπάνιες & Προσφορές

Μέσα στο affiliate panel της ClickBanner θα βρεις πάνω από 200 διαφημιζόμενους από τους οποίους μπορείς να επιλέξεις να προωθήσεις την καμπάνια που θεωρείς κατάλληλη.

Πριν ξεκινήσεις διάβασε βέβαια τις οδηγίες για κάθε καμπάνια για να δεις αν επιτρέπεται να την προωθήσεις με Facebook Ads.

Και εννοείται θα πρέπει να στέλνεις στο ClickBanner τις διαφημίσεις που έχεις ετοιμάσει για να περάσουν από έγκριση ( η οποία γίνεται την ίδια μέρα συνήθως).

Οι καμπάνιες που δουλεύουν καλύτερα με banners σε Site ή ως Post στο Facebook Page σου, ΔΕΝ είναι σίγουρο ότι θα έχουν αποτέλεσμα αν τις προωθήσεις με Facebook Ads. Παρ’ όλα αυτά είναι καλό να δοκιμάσεις κάτι που ξέρεις ήδη ότι δουλεύει παρά κάτι τελείως άγνωστο.

Βασική σκέψη που πρέπει να έχεις είναι ότι ο κόσμος στο Facebook μπαίνει για να μιλήσει με φίλους, να δει video, να περάσει ευχάριστα τον χρόνο του και άλλα τέτοια. Φαντάσου να πήγαινες σε ένα bar που είναι 5 φίλοι και πίνουν το ποτό τους και εσύ τους ζητούσες να αγοράσουν εκείνη την ώρα ένα προϊόν, ή συμπληρώσουν μια φόρμα με τα στοιχεία τους για να κερδίσουν κάτι… Καταλαβαίνεις ότι δεν θα είχε το βέλτιστο αποτέλεσμα, ενώ αν τους έλεγες: «Θέλετε να γνωρίσετε τις κοπέλες στο απέναντι τραπέζι;» μπορεί να είχες καλύτερο αποτέλεσμα, γιατί προκαλείς το ενδιαφέρον τους και την έμμεση ανταπόκρισή τους.

Γι’ αυτό το λόγο, αυτό που θα επιλέξεις θα πρέπει να είναι "εύκολο" για το χρήστη, ώστε να πετύχεις τη διαδικασία και τον στόχο που θέλεις εύκολα και γρήγορα όπως πχ να γνώρισει ανθρώπους, να παίξει δωρεάν, να κατέβασει ringtones κλπ.

3) Ποιος είναι ο πελάτης;

Το προϊόν που αποφάσισες να προωθήσεις απευθύνεται σε όλους; Σίγουρα; Μήπως απευθύνεται περισσότερο σε γυναίκες; Ή μήπως σε άντρες; Είναι κάτω από 30 ή πάνω;

Αυτό που θέλεις είναι ο χρήστης να ΔΕΙ τη διαφήμισή σου. Για να γίνει αυτό πρέπει η διαφήμιση να του «μιλήσει» και να είναι στα μέτρα του. Να ξεχωρίσει από όλες τις άλλες γενικές διαφημίσεις. Γι’ αυτό το λόγο τις περισσότερες φορές αν όχι όλες, ΔΕΝ πρέπει να στοχεύεις σε όλους. Αν αποφάσισες π.χ. να διαφημίσεις ένα eshop με ρούχα μην διαφημίσεις την κεντρική του σελίδα. Ψάξτο, δες τι προσφορές έχει, σύγκρινε με άλλα eshops δες τι κινείται αυτή την εποχή από το Google Trends. Προώθησε συγκεκριμένα προϊόντα, που απευθύνονται σε συγκεκριμένους πελάτες και όταν θα χρειαστεί να ορίσεις τα demographics στο Facebook όλα θα γίνουν πιο απλά.

4) Πες το με τρόπο

Αν θέλεις να τρέξει με επιτυχία η καμπάνια σου στο Facebook, είναι καλό να βρεις ένα πλάγιο τρόπο για να περάσεις το μήνυμά σου.

Όλοι οι Affiliate Marketers ξέρουν καλά ότι: «Οι άνθρωποι πείθονται δυσκολότερα να αγοράσουν όταν έχουν την αίσθηση ότι προσπαθείς να τους πουλήσεις κάτι». Γι αυτό και ένα έμμεσο άρθρο σε ένα blog έχει καλύτερη απόδοση από το διπλανό του banner!

Αν έχεις να διαφημίσεις στο Facebook ads π.χ. μία μέθοδο αδυνατίσματος, αντί για «Αδυνάτισε τώρα!» μπορείς να δοκιμάσεις το: «Σου κάνουν τα παλιά σου ρούχα;»

5) Ποιες είναι οι καλές Διαφημίσεις

Έχουμε κάνει ένα τεστ σε δείγμα περίπου 100 ανθρώπων.

Τους προτρέψαμε να δουν 3 διαφημίσεις Facebook (όλοι τις ίδιες) και να μας πουν τι διαφημίζουν και πού απευθύνονται. Μόνο 2 (δύο. ναι σωστά διαβάζεις) διάβασαν όλο το κείμενο της διαφήμισης. ΌΛΟΙ οι άλλοι είδαν την εικόνα και διάβασαν τον τίτλο.

Το συμπέρασμα είναι ότι η φωτογραφία κυρίως και ο τίτλος μίας διαφήμισης στο Facebook παίζουν το μεγαλύτερο ρόλο στην απόδοσή της.

Το Facebook έχει ένα μηχανισμό με τον οποίο προωθεί περισσότερο αυτές τις διαφημίσεις που του φέρνουν περισσότερα χρήματα. Αυτό μετριέται. Πώς; Με το CTR δηλαδή το Click Through Rate.

(Newbie Note: Το CTR προκύπτει αν διαιρέσεις τα clicks μίας διαφήμισης με τις εμφανίσεις της. Δηλαδή αν μια διαφήμιση εμφανιστεί 1000 φορές και 10 χρήστες κάνουν κλικ τότε το CTR είναι 10 / 1000 δηλαδή 0.01 ή αλλιώς 1%).

Αν λοιπόν η διαφήμισή σου έχει υψηλό CTR, τότε θεωρείται από το Facebook καλή και στην προωθεί περισσότερο κατεβάζοντας το CPC δηλαδή το κόστος που πρέπει να πληρώνεις ανά κλικ!

Ποιο είναι το ιδανικό CTR? Γενικά για την προώθηση στο Facebook, δεν υπάρχει ιδανικό CTR. Όσο μεγαλύτερο τόσο καλύτερο. Όμως, ειδικά για την προώθηση Affiliate καμπανιών στην Ελλάδα, το CTR σας πρέπει οπωσδήποτε να μην πέφτει κάτω από 0.080% και στο εξωτερικό να μην πέφτει κάτω από 0.100%. Τότε θα έχεις σοβαρές πιθανότητες να κερδίσεις περισσότερα αφού το κόστος της διαφήμισης θα μειώνεται (Ποσό Affiliate Προμήθειας = Κόστος διαφήμισης FB + Καθαρό κέρδος Affiliate). Έτσι, όταν μία διαφήμιση FB φτάσει τα 5000 impressions και δεν έχει το επιθυμητό CTR την σταματάς και κάνεις…

6) Δοκιμές… Πολλές δοκιμές!

Για να πετύχεις το ιδανικό CTR η πιο ενδεδειγμένη μέθοδος είναι η μέθοδος "Trial and error".

Πρώτα πρέπει να βρεις την ιδανική φωτογραφία. Για να το πετύχεις αυτό, δημιουργείς πολλές εκδοχές μιας διαφήμισης που θα έχουν Ακριβώς τον ίδιο τίτλο και κείμενο αλλά διαφορετική φωτογραφία. (Για να κάνεις τη δουλειά γρηγορότερα χρησιμοποίησε το Facebook Power Editor). Για να βρεις ποια φωτογραφία δουλεύει καλύτερα και να φτάσεις να έχεις την πιο σωστή πρέπει να δοκιμάσεις πολλές πρώτα. Θα είσαι πάρα πολύ τυχερός αν βρεις το συνδυασμό που δουλεύει με τις πρώτες 5 διαφορετικές φωτογραφίες. Γενικά χρειάζεται να δουλέψεις πολύ τις φωτογραφίες και να μην εγκλωβίζεσαι στα δημιουργικά και τα banners που μπορείς να βρεις έτοιμα γιατί στο 99.9%, αυτά δε θα λειτουργήσουν αφού δεν είναι optimized για Facebook. Ενδεχομένως να χρειαστεί και λίγο photoshop ή αν δεν το έχεις δες κι αυτό: pixlr.com. Αν δεν έχεις εμπειρία στο photoshop, μπορείς να ζητήσεις δημιουργικά από την ClickBanner!

Αφού έχεις βρει μία ή περισσότερες φωτογραφίες που να δουλεύουν καλύτερα, κρατάς τη διαφήμιση που την έχει, σταματάς όλες τις άλλες και συνεχίζεις το Testing.

Δεύτερο βήμα είναι να βρεις τον ιδανικό τίτλο. Έχοντας βρει τη διαφήμιση με την την ιδανική φωτογραφία, δημιουργείς «κλώνους» της με το μαγικό κουμπί duplicate του Facebook power editor.

Εικόνα
Facebook Ads Affiliate Marketing

Στους 5 με 10 κλώνους που θα δημιουργήσεις, αλλάζεις ΜΟΝΟ τον τίτλο και πάλι αφήνεις τις διαφημίσεις να τρέξουν όλες μαζί μέχρι να πάρεις τα επιθυμητά αποτελέσματα. Δηλαδή μέχρι να πετύχεις ένα καλό αν όχι το ιδανικό CTR.

Τελευταίο μένει το κείμενο της διαφήμισης. Εδώ οι δοκιμές σου δε χρειάζεται να πάρουν μεγάλη έκταση γιατί το κείμενο δεν το διαβάζουν οι χρήστες. Αν διαβάσουν κάτι, αυτό θα είναι η πρώτη ή η τελευταία γραμμή οπότε πρέπει να τακτοποιήσεις έτσι το κείμενό σου έτσι ώστε στην τελευταία γραμμή να υπάρχει Call to action. Δηλαδή μία λέξη που θα προτρέπει το χρήστη να κάνει κάτι. Μπορείς να βάλεις και τρεις τελείες στο τέλος του κειμένου κάτι που συνήθως κάνει το χρήστη να κλικάρει για να διαβάσει και το υπόλοιπο. Δες εδώ… Μάθε περισσότερα… Δες πως το έκανε… κλπ.

Αφού καταλήξεις και στα κείμενα τότε αυτό που μένει είναι να κρατήσεις 2 ή 3 συνδυασμούς διαφημίσεων που δουλεύουν και να συνεχίσεις να δουλεύεις με αυτούς. Μην αφήσεις μόνο μία διαφήμιση να τρέχει γιατί μπορεί να βαρεθούν να τη βλέπουν οι χρήστες, να σταματήσουν να την κλικαρουν, να πέσει το CTR να ανέβει το CPC και να αρχίσεις να χάνεις χρήματα.

Tip. Στο affiliate link που θα βάλεις στη διαφήμιση, πρόσθεσε ένα description μετά το affiliate ID σου και μετά την τελευταία κάθετο:
π.χ.

Κώδικας: Επιλογή όλων

http://network.clickbanner.gr/z/12345/CDxxxx/panteloni1
Έτσι, θα φαίνεται από ποιά διαφήμιση σου ήρθε η πώληση και με αυτό τον τρόπο θα ξέρεις ποιά έχει μεγαλύτερο conversion rate. Θα πρέπει να καταγράφεις ότι γίνεται κάθε μέρα σε ένα excel για να μπορείς να έχεις εικόνα και να παίρνεις σωστές αποφάσεις για τη συνέχεια της καμπάνιας σου.

7) Διαχείριση του κόστους ανά κλικ ( CPC)

Ο στόχος είναι κρατήσεις το CPC σε χαμηλά επίπεδα. Αν πετύχεις ένα CTR 0.1% στην Ελλάδα, τότε το CPC σου θα είναι περίπου 0.04-0.09 Ευρώ.

Το σημαντικό είναι πότε θα ξεκινήσει η διαφήμιση και πότε θα τρέξει. Ανάλογα με την καμπάνια που θα τρέξεις μπορεί να δουλεύει καλύτερα πρωί μεσημέρι απόγευμα ή και βράδυ ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Για παράδειγμα αν διαφημίζεις ένα online game τότε είναι πιο πιθανό να δουλεύει καλύτερα η διαφήμιση το βράδυ.

Από την αρχή όταν δημιουργήσεις την πρώτη σου διαφήμιση βάλε οπωσδήποτε την καμπάνια σε παύση! Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί πριν τρέξει, θα μπει σε κατάσταση «υπό έγκριση» και δε θέλεις να ξεκινήσει να τρέχει μία τυχαία ώρα. Αφού εγκριθεί θα την ενεργοποιήσεις όταν θέλεις εσύ, δηλαδή την κατάλληλη χρονική στιγμή που το κοινό σου θα είναι στο Facebook. Έτσι θα πετύχεις την ιδανική έναρξη της διαφήμισης με το μεγαλύτερο CTR.

Όταν δημιουργήσεις την πρώτη σου διαφήμιση, το Facebook θα σου προτείνει ένα CPC. Από το προτεινόμενο είναι σίγουρο ότι μπορείς να βάλεις τουλάχιστον 30% λιγότερο και να τρέξει η καμπάνια σου. ΟΜΩΣ θα βάλεις CPC μεγαλύτερο. Αν σου προτείνει το FB 0.10€ ξεκίνα βάζοντας 0.19€ (γενικά μη βάζεις στρογγυλά νούμερα…). Αν η καμπάνια σου είναι καλή και έχεις το επιθυμητό CTR δε θα σε χρεώσει 0.19€ αλλά πολύ λιγότερο και τις περισσότερες φορές λιγότερο και από αυτό που αρχικά σου είχε προτείνει! Όταν αρχίσει και σου κατεβάζει το cpc το facebook, ΤΟΤΕ είναι η ώρα να αρχίσεις να κατεβάζεις το δικό σου CPC bid μέχρι να φτάσεις αργά και σταδιακά στο sweet point που θα σου φέρει τα μεγαλύτερα κέρδη!

8) Αύξηση της απόδοσης της διαφήμισης (Conversion Rate)

To να έχεις υψηλό CTR, δεν κάνει τίποτε άλλο εκτός από το να σου εξασφαλίζει χαμηλό κόστος ανά κλικ. Μπορεί να έχεις καλό CTR αλλά να μην αγοράζουν οι χρήστες. Πράγμα που σημαίνει ότι θα έχεις χαμηλό conversion rate. Αν δεν αγοράζουν υπάρχει πρόβλημα. Γιατί μπορεί να μην αγοράζουν ενώ κλικάρουν;

Επειδή έχουν μεγάλες προσδοκίες! Ναι. Έφτιαξες μία πάρα πολύ ωραία διαφήμιση που τους δημιουργεί προσδοκίες που δεν ικανοποιούνται όταν μπαίνουν στη σελίδα που οδηγεί η διαφήμιση. Μην υπόσχεσαι κάτι που δεν ισχύει, μην στολίζεις πάρα πολύ με εκφράσεις που δημιουργούν προσδοκίες που τελικά δεν ικανοποιούνται.

Επίσης μπορεί να μην αγοράζουν επειδή η affiliate καμπάνια δεν ανταποκρίνεται στο κοινό που έχεις επιλέξει. Οπότε άλλαξε κοινό!

Άλλος λόγος που δεν αγοράζουν είναι η landing page δηλαδή η σελίδα στην οποία καταλήγουν οι διαφημίσεις. Αν η landing page που σου παρέχει ο διαφημιζόμενος δεν πιστεύεις ότι είναι σωστή ή μπορείς να φτιάξεις καλύτερη κάντο! Τις περισσότερες φορές μία καλή landing page μπορεί ακόμα και να 10πλασιάσει το conversion rate που μπορεί να έχεις.

Τέλος μπορεί να μην αγοράζουν επειδή η affiliate καμπάνια αυτή καθεαυτή δεν «ταιριάζει» στο Facebook. Σταμάτα τη και διάλεξε άλλη. Μέσα στο Affiliate panel της ClickBanner έχει πολλές. Μην κολλάς με μία επειδή πιστεύεις ότι μπορεί να δουλέψει.

9) Ημερήσιο Κόστος

Μην είσαι σπάταλος! Δε χρειάζεται να είναι μεγάλο το αρχικό ημερήσιο Spending. Δηλαδή μην ξεκινήσεις με budget πάνω από 5€-10€ για να μπορείς να ελέγχεις τι γίνεται. Ξεκίνα με μικρό budget και κάνε active της καμπάνιες της ώρες αιχμής του κοινού σου. Μετά κάνε pause και άνοιξέ τες πάλι όταν πρέπει. Αργά και σταδιακά θα ανεβάζεις το ημερήσιο budget μέχρι ενός σημείου που θα καταλάβεις ότι δεν μπορείς να το ανεβάσεις άλλο γιατί δεν είναι κερδοφόρα η καμπάνια.

Χώρισε τις διαφημιστικές καμπάνιες σου ανάλογα με τις affiliate καμπάνιες σου. Μην βάζεις στην ίδια Facebook καμπάνια 2 διαφορετικά προϊόντα για να μην επηρεάζει το ένα το άλλο. Μην ξεχνάς ότι το Facebook αυτόματα προβάλει περισσότερες φορές τη διαφήμιση με το μεγαλύτερο CTR . Αν βάλεις στην ίδια καμπάνια 2 προϊόντα που λειτουργούν διαφορετικά τότε είναι πιθανό το ένα να μην εμφανιστεί ποτέ!

10) Τα καλύτερα πράγματα στη ζωή κρατούν λίγο

Είναι πολύ δύσκολο να είναι επιτυχημένες οι πρώτες σου προσπάθειες. Έτσι φρόντισε να ακολουθήσεις μια στρατηγική και να είσαι επίμονος σε αυτή. Από τις περισσότερες καμπάνιες που θα δοκιμάσεις, λίγες είναι αυτές που θα είναι κερδοφόρες. Όταν τις βρεις όμως, θα κερδίσεις αρκετά χρήματα!

Τα καλύτερα πράγματα στη ζωή όμως κρατούν λίγο. Έτσι και οι affiliate καμπάνιες στο facebook. Όλη η δουλειά που θα κάνεις με τους συνδυασμούς και θα σου φέρνει χρήματα, θα συνεχίσει να δουλεύει για μερικές εβδομάδες. Από την πρώτη εβδομάδα θα πρέπει να ξεκινήσεις να δοκιμάζεις νέες βερσιόν της διαφήμισης, νέα λεκτικά έτσι ώστε όταν τα παλιά σταματήσουν να λειτουργούν, να είσαι έτοιμος να τα ενεργοποιήσεις. Αν δεις ότι η συγκεκριμένη καμπάνια σταμάτησε να λειτουργεί γενικώς τότε μήπως ήρθε η ώρα για εξαγωγές; To ClickBanner έχει καμπάνιες που μπορείς να τρέξεις σε Γερμανία, Τουρκία, Βουλγαρία και άλλες χώρες και να δοκιμάσεις. Έτσι μπορείς να συνεχίσεις και να συνεχίσεις να διαφημίζεις καμπάνιες και να κερδίζεις χρήματα σε ακόμα περισσότερες χώρες!

Ξεκίνα να ετοιμάζεις την πρώτη σου διαφήμιση στο Facebook επιλέγοντας από την πλατφόρμα της ClickBanner την εταιρεία που θέλεις να προωθήσεις πρώτα!

Αν δεν είσαι ήδη μέλος της ClickBanner, κάνε δωρεάν εγγραφή τώρα!
Συνημμένα
Facebook_ads_affiliate_marketing.png
(48.94 KiB) Μεταφορτώθηκε 163 φορές
Δεν απαντάω σε προσωπικά μηνύματα με ερωτήσεις που καλύπτονται από τις ενότητες του forum. Για ο,τι άλλο είμαι εδώ για εσάς.
- follow me @twitter

Απάντηση

Επιστροφή στο “Affiliate marketing - γενικά”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες