Έχει ασχοληθεί κανείς με υπηρεσίες e-Learning;

Προβληματισμοί και ανταλλαγή ιδεών από την Επικαιρότητα και διάφορα άλλα θέματα.

Συντονιστής: Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
PanosIlio
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2461
Εγγραφή: 20 Σεπ 2005 14:21
Τοποθεσία: Δραπετσώνα
Επικοινωνία:

Έχει ασχοληθεί κανείς με υπηρεσίες e-Learning;

Δημοσίευση από PanosIlio » 12 Φεβ 2013 10:04

Δεν ήθελα να κάνω διαφήμιση στο Moodle αλλά τελικά θα το κάνω :lol:

Και όχι δεν τα παίρνω :P αλλά το χρησιμοποιώ στη δουλειά μου καθημερινά από το 2005 και το ξέρω πλέον αρκετά καλά.

Το Moodle για έναν χρήστη είναι τόσο πολύπλοκο όσο μπορεί να το κάνει ένας δημιουργός και σχεδιαστής ενός course του.

Δεν χρειάζεται κάποιος να είναι developer για να το χρησιμοποιήσει σαν εκπαιδευόμενος.
Αν αυτός που θα σχεδιάσει ένα course είναι άσχετος, δεν ξέρει το γνωστικό αντικείμενο καλά, δεν ξέρει το moodle καλά κτλ τότε πιθανά θα φτιάξει κάτι υπερβολικό και δύσχρηστο για να καλύψει τις αδυναμίες του και ο χρήστης θα βλέπει ένα χαώδες πράγμα χωρίς αρχή, μέση και τέλος.

Το moodle, όπως και όλα τα άλλα τέτοια συστήματα, είναι "απλά" LMS. Το ότι μπορεί να καλύψει πολλές δυνατότητες, από τους ποιο απλούς χρήστες (πχ μόνο ανάρτηση pdf αρχείων) μέχρι πολύπλοκα courses που περιλαμβάνουν πλούσιο και διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό, διαχείριση πολλών χρηστών σε ομάδες κτλ δεν σημαίνει πως το σύστημα στη χρήση του είναι πολύπλοκο.

Αν πραγματικά κάποιος θέλει να επενδύσει, σαν developer, σε αυτό που γενικά λέμε e-learning, έχει πολλές επιλογές αλλά το να αναπτύξει μια εφαρμογή, τύπου moodle, δεν είναι μια από αυτές.
Μπορεί να ασχοληθεί με το mobile learning και να αναπτύξει εφαρμογές για αυτό το κομμάτι της αγοράς που καλύπτει νέες ανάγκες, μπορεί να ασχοληθεί με το να αναπτύξει modules τα οποία θα επεκτείνουν LMS συστήματα (open source). Μπορεί να ασχοληθεί, ειδικά αν είναι γνώστης ενός γνωστικού αντικειμένου, με την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού κτλ.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος PanosIlio την 12 Φεβ 2013 12:15, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εικόνα

Friendship often ends in love; but love in friendship - never.

Άβαταρ μέλους
nikosdimos
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: 22 Σεπ 2007 17:07

Έχει ασχοληθεί κανείς με υπηρεσίες e-Learning;

Δημοσίευση από nikosdimos » 12 Φεβ 2013 11:59

Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με τον Πάνο.

Άβαταρ μέλους
charavge
Δημοσιεύσεις: 378
Εγγραφή: 14 Σεπ 2006 15:47

Έχει ασχοληθεί κανείς με υπηρεσίες e-Learning;

Δημοσίευση από charavge » 12 Φεβ 2013 13:24

PanosIlio έγραψε:Αν αυτός που θα σχεδιάσει ένα course είναι άσχετος, δεν ξέρει το γνωστικό αντικείμενο καλά, δεν ξέρει το moodle καλά κτλ τότε πιθανά θα φτιάξει κάτι υπερβολικό και δύσχρηστο για να καλύψει τις αδυναμίες του και ο χρήστης θα βλέπει ένα χαώδες πράγμα χωρίς αρχή, μέση και τέλος.
Επομένως, λες ότι είναι ένα σύστημα πλήρως προσαρμοζόμενο στις ανάγκες του καθενός. Ο Διαχειριστής προσαρμόζει τον τρόπο παρουσίασης της πληροφορίας στο χρήστη, δηλαδή τη δομή (είτε είναι καθηγητής που ανεβάζει υλικό, είτε είναι μαθητής που παίρνει υλικό), ώστε να εργάζονται με ενιαίο και συγκεκριμένο τρόπο.
Αλλά, επειδή οι δυνατότητες είναι πάρα πολλές, αν δεν περιορίσεις τον τρόπο που παρουσιάζονται οι πληροφορίες αυτές, αντί να απλουστεύσεις τη διαδικασία για τους χρήστες (καθηγητές, μαθητές) την κάνεις πιο σύνθετη όταν τους αφήνεις πολλές ελευθερίες, γιατί μπερδεύονται. Προφανώς παίζει σημαντικό ρόλο και η εξοικείωση με το περιβάλλον, παράγοντας που αυξάνει το επίπεδο δυσκολίας προσαρμογής.

Κατάλαβα σωστά;

Μου δημιουργεί ερωτήματα αυτό που λες ότι:
PanosIlio έγραψε:Αν αυτός που θα σχεδιάσει ένα course είναι άσχετος, δεν ξέρει το γνωστικό αντικείμενο καλά...
Κρίνεις ότι είναι απαραίτητη προϋπόθεση; Δεν είναι ενιαίος ο τρόπος παρουσίασης για όλα τα αντικείμενα;

Άβαταρ μέλους
nikosdimos
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: 22 Σεπ 2007 17:07

Έχει ασχοληθεί κανείς με υπηρεσίες e-Learning;

Δημοσίευση από nikosdimos » 12 Φεβ 2013 14:47

charavge έγραψε:
PanosIlio έγραψε:Αν αυτός που θα σχεδιάσει ένα course είναι άσχετος, δεν ξέρει το γνωστικό αντικείμενο καλά...
Κρίνεις ότι είναι απαραίτητη προϋπόθεση; Δεν είναι ενιαίος ο τρόπος παρουσίασης για όλα τα αντικείμενα;
Αυτό που θέλει να πει νομίζω είναι πως αν κάποιος θέλει να αναπτύξει κάτι στον τομέα του e-Learning θα ήταν καλύτερο να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη plug-ins και συνοδευτικών εφαρμογών (ως developer) ή εκπαιδευτικού περιεχομένου για ένα γνωστικό αντικείμενο (ως ειδικός σε αυτό).

Άβαταρ μέλους
PanosIlio
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2461
Εγγραφή: 20 Σεπ 2005 14:21
Τοποθεσία: Δραπετσώνα
Επικοινωνία:

Έχει ασχοληθεί κανείς με υπηρεσίες e-Learning;

Δημοσίευση από PanosIlio » 12 Φεβ 2013 15:27

charavge έγραψε:Επομένως, λες ότι είναι ένα σύστημα πλήρως προσαρμοζόμενο στις ανάγκες του καθενός. Ο Διαχειριστής προσαρμόζει τον τρόπο παρουσίασης της πληροφορίας στο χρήστη, δηλαδή τη δομή (είτε είναι καθηγητής που ανεβάζει υλικό, είτε είναι μαθητής που παίρνει υλικό), ώστε να εργάζονται με ενιαίο και συγκεκριμένο τρόπο.
Αλλά, επειδή οι δυνατότητες είναι πάρα πολλές, αν δεν περιορίσεις τον τρόπο που παρουσιάζονται οι πληροφορίες αυτές, αντί να απλουστεύσεις τη διαδικασία για τους χρήστες (καθηγητές, μαθητές) την κάνεις πιο σύνθετη όταν τους αφήνεις πολλές ελευθερίες, γιατί μπερδεύονται. Προφανώς παίζει σημαντικό ρόλο και η εξοικείωση με το περιβάλλον, παράγοντας που αυξάνει το επίπεδο δυσκολίας προσαρμογής.

Κατάλαβα σωστά;
Κοίτα σε ένα ιδανικό σενάριο (λέμε τώρα) ένας διαχειριστής ενός site δεν θα πρέπει να ασχολείται με το περιεχόμενο του site, όχι μόνο για ένα LMS γενικά μιλάω και σε CMS το ίδιο είναι. Ο διαχειριστής θα πρέπει να ασχολείται με την απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος και με οτιδήποτε έχει να κάνει με διαχείριση του, ΒΔ, apache, php κτλ. Ένας ρόλος αυτός. Γιατί ένας διαχειριστής μπορεί να είναι διαχειριστής σε πολλά sites και όχι μόνο σε ένα.

Άλλος ρόλος θα μπορούσε να είναι αυτός που ασχολείται με το περιεχόμενο, το εκπαιδευτικό υλικό που λέω εγώ, δλδ τη δημιουργία και τη διαχείριση των courses και ότι συμπεριλαμβάνονται μέσα σε ένα course. Δεν χρειάζεται να τα κάνει το ίδιο πρόσωπο όλα.

Τώρα αν εσύ που θα εγκαταστήσεις το σύστημα πρέπει να φτιάξεις και το περιεχόμενο, ίσως για να το μάθεις πρώτα εσύ σε τεστ περιβάλλον, τότε πάω πάσο αλλά ιδανικά άλλος ρόλος ο ένας άλλος ο άλλος.
Τώρα βέβαια αν μιλάμε για πχ ανάγκες φροντιστηρίου αγγλικών με ~100 χρήστες και 3-4 courses αντιλαμβάνομαι πως 1-2 άνθρωποι θα αναλάβουν τα πάντα, λογικό. Απλά το ίδιο το moodle σου δίνει τη δυνατότητα να έχεις ρόλους και να χωρίζεις τους χρήστες ανάλογα με το τι θα κάνουν στο σύστημα μέσα, http://docs.moodle.org/24/en/Managing_roles.
charavge έγραψε:Κρίνεις ότι είναι απαραίτητη προϋπόθεση; Δεν είναι ενιαίος ο τρόπος παρουσίασης για όλα τα αντικείμενα;


Το σύστημα είναι ένα αλλά το κάθε course μπορεί να διαφέρει το ένα με το άλλο. Σε περιεχόμενο, σε δομή, στην λειτουργία, στην πρόσβαση, στα πάντα. Αυτή είναι και μια από τις ευελιξίες του. Μπορείς να κάνεις πολλά διαφορετικά πράγματα, από το πιο απλό μέχρι το πιο σύνθετο, με ένα σύστημα μόνο.
Εικόνα

Friendship often ends in love; but love in friendship - never.

Άβαταρ μέλους
charavge
Δημοσιεύσεις: 378
Εγγραφή: 14 Σεπ 2006 15:47

Έχει ασχοληθεί κανείς με υπηρεσίες e-Learning;

Δημοσίευση από charavge » 12 Φεβ 2013 17:05

Σωστά. Το αντιλήφθηκα πώς το εννοείς.
Μου φαίνεται ότι το Moodle είναι υπέρ-επαρκές.

Άβαταρ μέλους
changlee
Δημοσιεύσεις: 370
Εγγραφή: 13 Φεβ 2005 00:46
Τοποθεσία: Πειραιάς
Επικοινωνία:

Έχει ασχοληθεί κανείς με υπηρεσίες e-Learning;

Δημοσίευση από changlee » 23 Φεβ 2013 13:52

Παιδιά τα πράγματα είναι απλά. Καταγράφουμε όσο μπορούμε τις ανάγκες του οργανισμού, κοιτάμε το budget τους και επιλέγουμε ανάλογα.

:pint:
Τεχνολογική Ανάπτυξη (1μ.Χ. - 1975) = Τεχνολογική Ανάπτυξη (1975 - Σήμερα)

Μπορείτε να με βρείτε στην κατασκευή ιστοσελίδων BLB.gr | Δωρεάν Disavow File

Απάντηση

Επιστροφή στο “Επικαιρότητα & Διάφορες Συζητήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης