Καρτα γραφικων

Προβλήματα που αντιμετωπίζουμε χρησιμοποιώντας κάποια από τις συσκευές που απαρτίζουν τους Η/Υ μας.

Συντονιστές: Super-Moderators, Software & Hardware Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
devilfw
Δημοσιεύσεις: 1104
Εγγραφή: 16 Οκτ 2005 11:02
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Καρτα γραφικων

Δημοσίευση από devilfw » 09 Απρ 2013 15:45

Τι κοιταμε σε μια καρτα γραφικων;
Την θελουμε για παιχνιδια και μαλιστα για παιχνιδια που πηγαινοερχονται πολλα μπαρμπαδια μεσα και γινεται σαματας!!!!

Κοιταμε την μνημη της; Σε τι χρησιμευει η ραμ της;
Κοιταμε τα bit της ; 128,256,384;
Καποιος μου ειπε οτι δεν παιζουν ρολο γι αυτο αλλωστε και η nvidia δεν εχει πανω απο 256 τωρα. Αλλος μου ειπε οτι αυτο ειναι το Α και το Ω...
Κοιταμε τον πυρηνα χρονισμου;
Το ρολοι ;

Και κατι ακομα...
Πως καποιες καρτες πιο παλιες βγαζουν πολυ καλυτερα με χαοτικη διαφορα benchmarks απο τις πιο καινουριες;
Βλεπε radeon 6990 vs radeon 7950!!!!

(το θεμα το εχω δει και σε αλλο ποστ αλλα οι απαντησεις δεν ηταν τοσο σαφεστατες και δεν εβγαλα ακρη. συγνωμη αν επαναλαμβανω το θεμα.)

Άβαταρ μέλους
devilfw
Δημοσιεύσεις: 1104
Εγγραφή: 16 Οκτ 2005 11:02
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Καρτα γραφικων

Δημοσίευση από devilfw » 17 Απρ 2013 16:28

κανενας δε γνωριζει ε;

Άβαταρ μέλους
xultimatex
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2505
Εγγραφή: 26 Ιούλ 2003 13:02
Τοποθεσία: Ξάνθη
Επικοινωνία:

Καρτα γραφικων

Δημοσίευση από xultimatex » 17 Απρ 2013 19:14

Γενικά σε ένα οποιοδήποτε σύστημα παίζουν πάρα πολλά πράγματα ρόλο στην επίδοση. Άλλα γράφονται και πολλά άλλα δε γράφονται. Κάποια πράγματα όταν συνδιάζονται είναι καλύτερα χωρίς να λένε κάτι από μόνα τους. Επίσης διαφορετικά στοιχεία είναι καλά σε διαφορετικούς τομείς. π.χ. ο επεξεργαστής (δηλαδή η συχνότητα του πυρήνα) αφορά τη σχεδίαση (antialiasing rendering και άλλους αλγορίθμους) ενώ η πολύ μνήμη αφορά τις επιδόσεις σε υψηλή ανάλυση.

Τώρα ο μόνος αξιόπιστος 100% τρόπος να κρίνεις την απόδοση είναι το benchmarking. Δηλαδή οι κάρτες τρέχουν τα ίδια πράγματα και γίνονται μετρήσεις στο πώς τα πάει (frames per second και άλλοι δείκτες). Μόνο αυτό χρειάζεσαι και ευτυχώς μεσα στο γίγαντα που λέγεται internet υπάρχουν συγκρίσεις για όλα.

Εγώ για παράδειγμα χθες πήρα κάρτα 2 γενιές πίσω μεταχειρισμένη γιατί είναι ακόμα θηρίο (και δεν κάνει bottlenect το υπόλοιπο σύστημα φυσικά που είναι κάπως παλιο).

Στο παιχνίδι που λες, τα πολλά μπαρμπαδέλια σημαίνει φόρτος στον επεξεργαστή (ΟΧΙ της κάρτας, τον κεντρικό - το ότι είναι παιχνίδι δε σημαίνει ότι δεν δουλεύει αυτός.
Τα πολλά εφε σημαίνουν φόρτος στο πυρήνα της κάρτας.
Αν το τρέχεις σε υψηλές αναλύσεις θέλεις και μνήμη στην κάρτα.
Αυτά είναι τα κυριότερα!
:arrow: Αν προσπαθείς πολύ για να πετύχεις κάτι, ίσως το κάνεις με λάθος τρόπο...

Άβαταρ μέλους
giannis17
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1215
Εγγραφή: 06 Ιαν 2005 19:50
Τοποθεσία: Παγκράτι - Αθήνα
Επικοινωνία:

Καρτα γραφικων

Δημοσίευση από giannis17 » 17 Απρ 2013 20:44

Αναφορικά με τις καινούριες κάρτες γραφικών αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο είναι τα bit του διαύλου της μνήμης και η ταχύτητα του πυρήνα.

Όσα περισσότερα bit τόσα περισσότερα δεδομένα μπορεί να τραβήξει/ρήξει ο πυρήνας από/στη μνήμη ταυτόχρονα. Αυτό μάνι μάνι σημαίνει ότι ακόμα και ένας σχετικά αργός πυρήνας αν έχει μεγάλο εύρος διαύλου προς τη μνήμη μπορεί να δουλεύει πιο γρήγορα από ένα ταχύτατο πυρήνα σε μικρό δίαυλο.

Η ταχύτητα του πυρήνα τώρα αν δούμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά των GPU σχεδόν σε όλες τις κάρτες γραφικών είτε λίγο είτε πολύ είναι υπερχρονισμένες από τον κατασκευαστή (ακόμα και αυτές που δεν δηλώνουν OverClocked συνήθως είναι). Αυτό γίνεται γιατί γενικά οι επεξεργαστές έχουν μεγάλη ανοχή σε υπερχρονισμό (30-40%) και συμφέρει τις εταιρίες να πάρουν το "φθηνό" και "αργό" τσιπάκι να το πουσάρουν και να το πουλήσουν σε μια συσκευασία σούπερ γουάου. Αυτός είναι και ένας λόγος που πολλές έχουν θέματα με θερμοκρασίες και γενικά δεν βγάζουν πολλά χρόνια ζωής όπως οι παλιότερες (μια σύγχρονη κάρτα γραφικών με νορμάλ χρήση θα πεθάνει μετά από περίπου 4-5 χρόνια).

Το μέγεθος της μνήμης δεν είναι κάτι τόσο σπουδαίο. Η βάση αυτή τη στιγμή είναι το 1GB, δεν βγαίνει πιο μικρή κάρτα γραφικών και αν δεν απατώμαι πάνε μέχρι 4GB. Τα 4 είναι καθαρά υπερβολή (εκτός αν παίζεις κάνα flight simulator σε 8 οθόνες full-HD), τώρα για έναν απλό χρήστη-gamer με 1-2 οθόνες δεν είναι κριτήριο το μέγεθος της μνήμης, και με 1Gb κάνεις δουλειά.

Τέλος όπως πολύ σωστά είπε ο xultimatex το μόνο αξιόπιστο κριτήριο σύγκρισης είναι τα benchmark αλλά ποτέ να μην περιμένεις ότι βάζοντας κι εσύ την τάδε κάρτα θα σηκώνεις αυτή τη βαθμολογία στα benchmark. Τα pc που κάνουν benchmark συνήθως έχουν μια υπερβολικά λυτή έκδοση windows που τρέχει καμιά 20αριά διεργασίες το πολύ, χρησιμοποιούν beta και custom drivers, ψύξη όσο πάει με ανεμηστήρες, υδρόψυξη, άζωτα και τα σχετικά και φυσικά το υπόλοιπο μηχάνημα είναι κάτι πολύ δυνατό (i5/i7, SSD, 16+GB RAM).
"There is only one problem with common sense; it’s not very common."
– Milt Bryce

Απάντηση

Επιστροφή στο “PC Hardware”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες