Μια βοήθεια με fps (Frames per Second)

Video games για PC, On Line παιχνίδια και παιχνίδια για κονσόλες.

Συντονιστές: Super-Moderators, Software & Hardware Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Connor MacLeod
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 13372
Εγγραφή: 07 Φεβ 2005 13:36
Τοποθεσία: Κοζάνη
Επικοινωνία:

Μια βοήθεια με fps (Frames per Second)

Δημοσίευση από Connor MacLeod » 18 Φεβ 2016 09:56

Καλημερα μας.
Διαβαζω, και εχω μπερδευτει, για τα παιχνιδια το πόσα fps πρεπει να βγαζουν για να ειναι playable.
Και λενε σε διαφορα gaming site και σε forums (ξενα παντα γιατι ελληνικα μονο freestuff διαβαζουμε) ότι:
:arrow: Τα First Person Shooter πρέπει να ειναι στα 60fps
:arrow: Γενικα τα παιχνίδια ειναι playable πανω απο τα 30fps και
:arrow: Τα strategy παίζονται και με 20-22 fps χωρίς πρόβλημα

Και μετά βλέπω κατι ότι το πόσα fps θα βγάζεις σε ενα game εχει να κανει και με τα Hz της οθονης.

Και ρωταω εγω γιατι δεν εχω καταλαβει:
1) Απο τα 25fps και επανω δεν ειναι η ομαλη κίνηση? Που συμμαινει ότι απο εκει και πανω εχουμε κινηση και οχι σπασιμο των καρε οποτε απο τα 30fps και πανω το ματι τι να καταλαβει? Ποσο πιο ομαλη θα γινει η κινηση απο την στιγμή που υπάρχει κινηση και οχι σπασιμο των frames.
2) Γιατι τα FPS games να θέλουν 60fps? Δλδ αν τα παίζω σε 30 που ειναι η ομαλη κινηση? Τι? δεν παιζεται? θα εχω προβλημα?
3) Γιατι τα strategy παιζονται και στα 20fps εφόσον ΔΕΝ υπάρχει σε εκεινο το πεδίο ομαλή κινηση?
4) Που κολαν τα fps που θα βγαλει η καρτα μου στο game με τα hz του μονιτορ?
Meizu MX5(5.5"/8Core/3GB/32GB/Sony IMX220 20.7MP)
PC 27'' (3770@3.4/16GB/560SE/500GB SATA3/650W S12G)
Mac mini (2.5GHz/8GB/6630/90GB GorsairGT)

seeder
Δημοσιεύσεις: 197
Εγγραφή: 11 Αύγ 2011 20:12

Μια βοήθεια με fps (Frames per Second)

Δημοσίευση από seeder » 18 Φεβ 2016 13:28

Απο τα λιγα που ξερω ειναι ...
Το ματι του ανθρωπου για να βλεπει μια κινηση ομαλη πρεπει να ειναι πανω απο 10 καρε το δευτερολεπτο
Οσο περισσοτερα καρε/δευτερόλεπτο δημιουργείτε η αίσθηση οτι η κινηση ειναι ποιο ομαλη

τα καρε ανα δευτερολεπτο ειναι το ιδιο με τα FPS και τα hz . Tα πρωτα ειναι περισσοτερο κινηματογραφικός όρος και το τελευταίο ηλεκτρονικος αλλα πρακτικα αναφερονται στο ιδιο πραμα

Σε ενα παιχνιδι τα 60 fps το κανουν να φενεται αληθοφανες αλλα ουσιαστικα δεν ειναι ορατη στο ματι τεραστια διαφορα. Οταν κανουμε παιχνιδια σε 3D συνηθως χρειαζόμαστε περισσοτερα Fps γιατι καθε λεπτομερια και το σφαλμα ειναι αμεσα ορατα .
Σε ενα 2D παιχνιδι ή 2.5D οπως ειναι τα περισσότερα strategy δεν δινουμε μεγαλη προσοχη στην κινηση οπωτε και τα 22 fps ειναι αρκετα.

Τα fps οπως είπα ειναι όρος που χρησιμοποιείτε απο τις καρτες γραφικών και τα hz (κυκλοι ανα δευτόρολεπτο) ειναι όρος που χρησιμοποιείτε απο τι οθόνες.

Τα πρωτα στάνταρ που θεσπιστηκαν οταν φτιαχτηκαν οι πρωτες οθόνες ηταν 25 hz (PAL) για την ευρώπη και 30 hz (NTSC) για την αμερικη τα οποιο ψευτο-διπλασιαζόταν επι 2 και ετσι οι παλιες μας τηλεωρασεις είχαν 50 hz (PAL - SECAM).

Επειτα ηρθαν τα PC και οι οι οθόνες αυξησαν τα hz γιατι τα στανταρς αλλάξανε, το ιδιο εγινε και με τις TV που γίνανε 100hz , 400hz κτλ.

Άβαταρ μέλους
giannis17
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1215
Εγγραφή: 06 Ιαν 2005 19:50
Τοποθεσία: Παγκράτι - Αθήνα
Επικοινωνία:

Μια βοήθεια με fps (Frames per Second)

Δημοσίευση από giannis17 » 20 Φεβ 2016 00:42

Τα περισσότερα first-person έχουν ρύθμιση να δείχνουν τα fps την ώρα που παίζεις. Δοκίμασε με ανοιχτά τα fps και με γεμάτο σκηνικό (όχι να είσαι σε ένα άδειο δωμάτιο) να κουνάς γρήγορα το ποντίκι αριστερά-δεξιά να δεις πόσο θα κατέβουν τα fps.

Η λογική είναι πως η εικόνα αποτελείται από pixels και η κάρτα γραφικών μπορεί να ανανεώσει ταυτόχρονα ένα συγκεκριμένο αριθμό pixels ανά ρυθμό ρολογιού (αυτό που παλιά λέγαμε FSB). Με βάση λοιπόν αυτό όσο τα pixels παραμένουν παρόμοια κατά την διάρκεια του χρόνου τόσο πιο πολλά fps μπορεί να αποδώσει. Γνωρίζοντας αυτό οι κατασκευαστές παιχνιδιών βάζουν όριο στα fps του παιχνιδιού τους ανάλογα τις απαιτήσεις του.

πχ ενώ μια κάρτα γραφικών μπορεί να αποδώσει 200fps σε ένα strategy δεν θα το δεις να τρέχει με πάνω από 50-60 fps καθώς αυτό είναι το όριο που βάλανε οι προγραμματιστές του. Αντίστοιχα σε κάποιο RPG το όριο θα είναι 80-100 fps και σε κάποιο First-Person 100-120 fps (η λογική συνήθως είναι το όριο να είναι 2 φορές της συνιστώμενης τιμής, προφητικό ίσως για τις οθόνες 3D που όντως χρειάζονται τα διπλά fps).
"There is only one problem with common sense; it’s not very common."
– Milt Bryce

Απάντηση

Επιστροφή στο “Games (PC, On Line, Console)”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες