Η Ε.Ε. καλεί τα κράτη μέλη να λάβουν μέτρα για το Spam

Τεχνολογικά Θέματα, Νέα και Ειδήσεις. Θέματα προς συζήτηση.

Συντονιστές: Super-Moderators, Reporters

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
cordis
Administrator, [F|H]ounder, [C|S]EO
Δημοσιεύσεις: 27626
Εγγραφή: 09 Οκτ 1999 03:00
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Η Ε.Ε. καλεί τα κράτη μέλη να λάβουν μέτρα για το Spam

Δημοσίευση από cordis » 30 Ιαν 2004 16:58

Η Επιτροπή καλεί τα κράτη μέλη να λάβουν επιπλέον μέτρα για την καταπολέμηση της ανεξέλεγκτης αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων, γνωστής ως «spam»

Σειρά δράσεων για την ενίσχυση της στρατηγικής της ΕΕ για την απαγόρευση του φαινομένου «spam» ανακοίνωσε σήμερα στις Βρυξέλλες ο αρμόδιος Επίτροπος για τις Επιχειρήσεις και την Κοινωνία της Πληροφορίας Erkki Liikanen. Οι δράσεις αυτές επικεντρώνονται στην αποτελεσματική επιβολή στα κράτη μέλη μέτρων τεχνικού και κανονιστικού χαρακτήρα από την πλευρά των δημοσίων αρχών και της βιομηχανίας, στην ευαισθητοποίηση των καταναλωτών καθώς και στη διεθνή συνεργασία.

«Η νομοθεσία δεν μπορεί από μόνη της να αντιμετωπίσει το φαινόμενο «spam», δήλωσε ο Επίτροπος Erkki Liikanen. «Εάν όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς, τα κράτη μέλη, οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές, αποφασίσουν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση του φαινομένου, τα συμπληρωματικά μέτρα που προτείνονται σήμερα μπορούν να μειώσουν δραστικά το μέγεθος του «spam», το οποίο σήμερα υπονομεύει τα οφέλη που συνεπάγονται τόσο το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο όσο και οι λοιπές ηλεκτρονικές επικοινωνίες για την κοινωνία και την οικονομία μας».

Ο καταιγισμός των ανεξέλεγκτων ηλεκτρονικών μηνυμάτων, γνωστών ως «spam», έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις. Τον Δεκέμβριο του 2003, πάνω από το 50 τοις εκατό της συνολικής κίνησης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε επίπεδο ΕΕ αντιπροσώπευε μηνύματα «spam» . Τα μηνύματα τύπου «spam» αποτελούν πρόβλημα για πολλούς λόγους: παραβίαση του ιδιωτικού απορρήτου, παραπλάνηση καταναλωτών και πιθανή ζημιά για τους ανήλικες. Προκαλεί επίσης έκτακτες δαπάνες για τις επιχειρήσεις, απώλεια παραγωγικότητας κλπ Γενικότερα, υποσκάπτει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, η οποία αποτελεί προϋπόθεση για την επιτυχία του ηλεκτρονικού εμπορίου, των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και, εντέλει, της κοινωνίας της πληροφορίας

Σε νομοθετικό επίπεδο, η οδηγία για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες απαγορεύει την ανεξέλεγκτη αποστολή εμπορικών μηνυμάτων σε ιδιώτες σε ολόκληρη την ΕΕ, με περιορισμένης έκτασης εξαιρέσεις που καλύπτουν τις υφιστάμενες πελατειακές σχέσεις. Τα κράτη μέλη ανέλαβαν τη δέσμευση να προσαρμόσουν αναλόγως την εθνική τους νομοθεσία έως τις 31 Οκτωβρίου 2003 (βλέπε IP/03/1663).

Στην ανακοίνωση που εκδόθηκε σήμερα καθορίζεται σειρά δράσεων που συμπληρώνουν τους υφιστάμενους κανόνες και συμβάλλουν στην όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του φαινομένου «spam». Οι δράσεις αυτές υποστηρίζονται ευρέως από τα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως επιβεβαιώθηκε εξάλλου σε δημόσια συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2003.

Αν και η Επιτροπή προτίθεται να υποστηρίξει τις προσπάθειες αυτές στο μέτρο του δυνατού, εναπόκειται κυρίως στα κράτη μέλη της ΕΕ και τις αρμόδιες αρχές, τη βιομηχανία, τους καταναλωτές και τους χρήστες του Ίντερνετ και των ηλεκτρονικών επικοινωνιών να αναλάβουν ενεργά δράση τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Οι δράσεις αυτές εστιάζονται στην αποτελεσματική εφαρμογή των σχετικών διατάξεων εκ μέρους των κρατών μελών και των διοικητικών αρχών, σε τεχνικές λύσεις και αυτορρύθμιση εκ μέρους του κλάδου, στην ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και στη διεθνή συνεργασία. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν την εξουσιοδότηση των αρμοδίων αρχών να διερευνούν και να επιβάλλουν κυρώσεις στους υπευθύνους για την αποστολή μηνυμάτων τύπου «spam», την προσαρμογή των πρακτικών μάρκετινγκ στο καθεστώς συγκατάθεσης (opt-in) και την παροχή των αναγκαίων διευκρινίσεων στους χρήστες σχετικά με τους τρόπους αποφυγής του «spam» και τις τεχνικές λύσεις που προσφέρονται, όπως το φιλτράρισμα και η ασφάλεια.

Η διεθνής διάσταση είναι πράγματι καθοριστικής σημασίας, δεδομένου ότι μεγάλο μέρος των spam φαίνεται ότι προέρχεται από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπροσθέτως, σημαντικές είναι οι διμερείς επαφές, παραδείγματος χάρη με τις ΗΠΑ. Σημειώνεται ότι η Επιτροπή φιλοξενεί ομάδα εργασίας του ΟΟΣΑ για το φαινόμενο «spam» που θα πραγματοποιηθεί στις Βρυξέλλες, στις 2-3 Φεβρουαρίου με θέμα τη διερεύνηση δυνατών λύσεων σε διεθνές επίπεδο. Η Επιτροπή προτίθεται επίσης να διερευνήσει τρόπους για την καλύτερη εφαρμογή των αποτελεσμάτων της παγκόσμιας συνόδου για την Κοινωνία της Πληροφορίας σε ό,τι αφορά το «spam».

Η Επιτροπή θα παρακολουθήσει την εφαρμογή αυτών των δράσεων κατά τη διάρκεια του 2004, μεταξύ άλλων στο πλαίσιο της άτυπης ομάδας που έχει συσταθεί για τις ανεξέλεγκτες μορφές επικοινωνίας. Στα τέλη του 2004 το αργότερο θα διερευνηθεί η σκοπιμότητα λήψης πρόσθετων διορθωτικών μέτρων.

Ιστορικό
Η οδηγία της ΕΕ, για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, η οποία εκδόθηκε τον Ιούλιο του 2002, είχε σαν αποτέλεσμα την απαγόρευση της ηλεκτρονικής αποστολής μηνυμάτων «spam» σε ιδιώτες. Με λίγες εξαιρέσεις που αφορούν τους υφιστάμενους πελάτες, η ηλεκτρονική αποστολή μηνυμάτων εμπορικού χαρακτήρα θα επιτρέπεται μόνο ύστερα από τη συγκατάθεση του συνδρομητή (άρθρο 13 της οδηγίας 2002/58/ΕΚ της 12ης Ιουλίου 2002 για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες). Το λεγόμενο σύστημα συγκατάθεσης «opt-in» καλύπτει επίσης τα μηνύματα SMS και όλα τα ηλεκτρονικά μηνύματα που αποστέλλονται σε κινητό ή σταθερό τερματικό. Τα κράτη μέλη έχουν επίσης το δικαίωμα να απαγορεύουν τα ανεξέλεγκτα ηλεκτρονικά μηνύματα εμπορικού χαρακτήρα που αποστέλλονται σε επιχειρήσεις.

Η προθεσμία για την εφαρμογή της οδηγίας για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες ήταν η 31η Οκτωβρίου 2003. Διαδικασίες για παράβαση έχουν κινηθεί κατά κρατών μελών τα οποία δεν ενημέρωσαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα μέτρα μεταφοράς της οδηγίας στην εθνική τους νομοθεσία (βλέπε IP/03/1663).

Ο Επίτροπος Liikanen ανακοίνωσε τον Ιούλιο του προηγουμένου έτους τα μέτρα που σχεδιάζει να λάβει η Επιτροπή για την αντιμετώπιση του καταιγισμού των ανεξέλεγκτων ηλεκτρονικών μηνυμάτων, γνωστών ως «spam» (βλέπε IP/03/1015). Στις 16 Οκτωβρίου 2003 πραγματοποιήθηκε ημερίδα με αυτό το θέμα, στην οποία συζητήθηκαν και επιτεύχθηκε συμφωνία σχετικά με τα μέτρα που απαιτούνται για τη συμπλήρωση των κανόνων της ΕΕ (IP/03/1373). Στη σημερινή ανακοίνωση της Επιτροπής ελήφθησαν υπόψη τα αποτελέσματα αυτής της ημερίδας.

Η ανακοίνωση καθώς και άλλα σχετικά στοιχεία για τους νέους κανόνες και την ομάδα εργασίας του ΟΟΣΑ για το «spam» διατίθενται στο Διαδίκτυο, στη διεύθυνση:
http://europa.eu.int/information_...
Δεν απαντάω σε προσωπικά μηνύματα με ερωτήσεις που καλύπτονται από τις ενότητες του forum. Για ο,τι άλλο είμαι εδώ για εσάς.
- follow me @twitter

Άβαταρ μέλους
greek_manager
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1243
Εγγραφή: 21 Οκτ 2002 19:01
Τοποθεσία: Back to Greece
Επικοινωνία:

Η Ε.Ε. καλεί τα κράτη μέλη να λάβουν μέτρα για το Spam

Δημοσίευση από greek_manager » 30 Ιαν 2004 18:48

Απόσπασμα από πρόσφατη εργασία μου (+2 άλλων ατόμων) σχετική με το θέμα:


1.3.2 Εμπορικές Επικοινωνίες

Αντίστοιχα με τις πληροφορίες που πρέπει να ορίζονται από τον φορέα παροχής υπηρεσιών η Ε.Ε. προβλέπει την παροχή πληροφοριών όσον αφορά στην εμπορικές επικοινωνίες. Ακριβέστερα τονίζεται ότι εκτός από άλλες προϋποθέσεις πληροφόρησης που προβλέπονται από το κοινοτικό δίκαιο, τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν ότι οι εμπορικές επικοινωνίες που συνιστούν υπηρεσία της κοινωνίας της πληροφορίας ή αποτελούν μέρος της πληρούν τουλάχιστο τους ακόλουθους όρους :
η εμπορική επικοινωνία πρέπει να είναι σαφώς αναγνωρίσιμη,
το φυσικό ή νομικό πρόσωπο για λογαριασμό του οποίου γίνεται η εμπορική επικοινωνία πρέπει να είναι σαφώς αναγνωρίσιμο,
οι προσφορές όπως οι εκπτώσεις, τα πριμ και τα δώρα, εφόσον επιτρέπονται από το κράτος μέλος στο οποίο είναι εγκατεστημένος ο φορέας παροχής υπηρεσιών, πρέπει να είναι σαφώς αναγνωρίσιμες, η πρόσβαση στους όρους υπό τους οποίους µπορεί κανείς να επωφεληθεί από τις προσφορές πρέπει να είναι εύκολη, οι δε όροι να παρουσιάζονται σαφώς και επακριβώς,
οι διαφημιστικοί διαγωνισμοί ή παιχνίδια, εφόσον επιτρέπονται από το κράτος µέλος στο οποίο είναι εγκατεστημένος ο φορέας παροχής υπηρεσιών, οφείλουν να είναι σαφώς αναγνωρίσιμα, η πρόσβαση στους όρους συμμετοχής πρέπει να είναι εύκολη, οι δε όροι να παρουσιάζονται σαφώς και επακριβώς.

Όπως παρατηρούμε γίνεται συνεχώς μνεία στον τόπο εγκατάστασης του φορέα, γεγονός που εξηγεί σε μεγάλο βαθμό και την τάση που υπάρχει από πολλούς φορείς παροχής υπηρεσιών να είναι εγκατεστημένοι σε ένα κράτος μέλος όπου η νομοθεσία είναι πιο ελαστική και να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε ένα άλλο.

Συνήθης τακτική πολλών φορέων είναι η εμπορική επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η Ε.Ε. έχει μεριμνήσει και για αυτή την περίπτωση. Στις μέρες μας άλλωστε τα mail τα οποία περιέχουν διαφημιστικό περιεχόμενο έχουν αυξηθεί σε βαθμό που να γίνονται εκνευριστικά για τον αποδέκτη καθώς και επικίνδυνα, λόγω ιομορφικού λογισμικού.
Η Ε.Ε. τονίζει ότι εκτός από άλλες προϋποθέσεις προβλεπόμενες από το κοινοτικό δίκαιο, τα κράτη µέλη τα οποία επιτρέπουν µη ζητηθείσα εμπορική επικοινωνία µέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εξασφαλίζουν ότι η εν λόγω εμπορική επικοινωνία από φορέα παροχής υπηρεσιών εγκατεστημένο στο έδαφός τους πρέπει να είναι αναγνωρίσιμη σαφώς και επακριβώς ευθύς ως περιέλθει στον παραλήπτη. Επίσης τα κράτη μέλη φροντίζουν ώστε οι φορείς παροχής υπηρεσιών που παρέχουν υπηρεσίες μη ζητηθεισών εμπορικών επικοινωνιών συμβουλεύονται τακτικά και τηρούν μητρώα επιλογών, στα οποία μπορούν να εγγράφονται τα φυσικά πρόσωπα που επιλέγουν να μην λαμβάνουν τέτοιες εμπορικές επικοινωνίες.
Σημαντικό στοιχείο στην οδηγία της Ε.Ε. είναι το γεγονός ότι ενώ υποχρεώνει τους φορείς παροχής υπηρεσιών να διατηρούν μητρώα επιλογών, τα μητρώα αυτά είναι για αυτούς που δεν θέλουν να λαμβάνουν τέτοιες εμπορικές επικοινωνίες. Η ενέργεια της Ε.Ε. να ορίσει τέτοιου είδους λίστες κάνει ξεκάθαρη την πρόθεση της Ε.Ε. να προάγει το εμπόριο σε βάρος του αποδέκτη της υπηρεσίας .Κατά την ταπεινή μας άποψη το σωστό θα ήταν να ορίζονται λίστες για αυτούς που θέλουν να λαμβάνουν τέτοιου είδους αλληλογραφία. Με την υπάρχουσα οδηγία είναι φανερό ότι ενισχύεται το φαινόμενο να λαμβάνουμε διαφημιστικά mail και να πρέπει να διαγραφούμε από την λίστα στη συνέχεια, όταν αυτό βέβαια είναι εφικτό.

Ένα σημείο που αξίζει να τονιστεί είναι το γεγονός ότι η οδηγία της Ε.Ε. επισημαίνει τους κώδικες επαγγελματικής δεοντολογίας. Συγκεκριμένα τα κράτη µέλη πρέπει να εξασφαλίζουν ότι η χρήση εμπορικών επικοινωνιών που συνιστούν υπηρεσία της κοινωνίας της πληροφορίας ή αποτελούν μέρος της, η οποία παρέχεται από µέλος νομοθετικώς κατοχυρωμένου επαγγέλματος, επιτρέπεται εφόσον τηρεί τους επαγγελματικούς κανόνες οι οποίοι διέπουν την ανεξαρτησία, την αξιοπρέπεια και το ήθος του επαγγέλματος, καθώς και το επαγγελματικό απόρρητο και την πίστη προς τους πελάτες και τους συναδέλφους. Επιπλέον τα κράτη µέλη πρέπει να ενθαρρύνουν τις επαγγελματικές ενώσεις και τους οργανισμούς να καταρτίζουν κώδικες δεοντολογίας σε κοινοτικό επίπεδο προκειμένου να προσδιορίζουν ποιες πληροφορίες μπορούν να δοθούν στα πλαίσια της εμπορικής επικοινωνίας. Με αυτό τον τρόπο πιστεύεται ότι θα μειωθούν τα mail που περιέχουν άσεμνο περιεχόμενο και γενικά περιεχόμενο που δεν πρέπει να διακινείται ελεύθερα.

All rights reserved κλπ :hammer:
aka thkouk
Football Manager - H ελληνική κοινότητα
παιχνιδια στρατηγικης - Παίξε Δωρεάν

Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνολογικά Θέματα, Νέα και Ειδήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης