Εισαγωγή στο flash

Λύσεις προβλημάτων για το δημοφιλές πρόγραμμα κατασκευής παρουσιάσεων στο διαδίκτυο.

Συντονιστές: WebDev Moderators, Super-Moderators

Απάντηση
spookyb52
Δημοσιεύσεις: 1891
Εγγραφή: 23 Ιαν 2002 01:00
Τοποθεσία: Lost in the mansion
Επικοινωνία:

Εισαγωγή στο flash

Δημοσίευση από spookyb52 » 28 Φεβ 2004 22:16

Το παρακάτω tutorial είναι υπό ...ανακατασκευή. Έχω ήδη αλλάξει το κείμενο με τις εντολές και θα ακολουθήσουν αλλαγές και προσθήκες στο επόμενο διάστημα και στο υπόλοιπο κέιμενο, 06/07/2004

Τα παρακάτω είναι εισαγωγικά βήματα για όσους δέν έχουν ασχοληθεί ποτέ με το flash.

Επίσης θα παρουσιάσω όσα χρειάζονται και όχι όλα τα παράθυρα πχ που ανοίγουν μετά την εγκατάσταση. (έχω κλείσει αρκετά απο τα παράθυρα στη screenshot που ακολουθεί)

Το περιβάλλον :

Εικόνα

Όπως μπορείτε να δείτε έχω αριθμήσει κάποια σημεία τα οποία θα περιγράψω.

αριθμός 1) Κάτω απο το 1 υπάρχουν τα layers που έχετε βάλει στο flash σας. Τα layers με τη σειρά τους δείχνουν τα frames στα δεξιά

αριθμός 2) Όπως είπα δεξιά από τα Layers μπαίνουν τα frames που διακρίνονται σε κατηγορίες που θα περιγράψω πιό κάτω. Στα frames μπαίνει το περιεχόμενο σας καθώς και ο κώδικας (ο κώδικας μπαίνει και σε buttons, movies)

αριθμός 3) Κάτω απο το 3 υπάρχουν τα tools. Χρησιμοποιούνται όπως τα αντίστοιχα σε ένα πρόγραμμα ζωγραφικής.Με αυτά εισάγετε το κείμενο δημιουργείτε και επεξεργάζεστε τα γραφικά κτλ Πιό κάτω θα περιγράψω κάποια απο αυτά.

αριθμός 4) Αριστερά από το 4 υπάρχουν 3 κουμπιά με τα οποία μπορείτε να δημιουργήσετε (απο τα αριστερά προς τα δεξιά) layer, guided layer (layer το περιεχόμενο του οποίου καθοδηγείτε -με διαδρομές που σχεδιάζετε)

αριθμός 5) Εκεί βρίσκονται τα properties. Απο εκεί βλέπετε πληροφορίες σχετικά με τα αντικείμενα τα οποία έχετε επιλέξει και τις οποίες μπορείτε να αλλάξετε

αριθμός 6) Στην screenshot θα δείτε οτι δίπλα απο το 6 υπάρχει η λέξη scene1. Άν ήμασταν μέσα σε ένα Movie clip για παράδειγμα με ονομασία flashme θα έδειχνε : scene1 flashme κτλ. Αυτά λειτουργούν ως Links και μπορείτε άν τα πατήσετε να μετακινηθείτε στην αντίστοιχη θέση. Άν κοιτάξετε πάνω στη μπάρα αυτή και τελείως δεξιά θα δείτε άλλα 3 αντικείμενα. Το ένα όπως είναι φανερό σας δείχνει το zoom που έχει υποστεί το περιβάλλον στο flash (100% στη screenshot , δηλαδή καθόλου zoom) που εργάζεστε και τα άλλα δύο, απο αριστερά προς δεξιά, σας δειχνουν σε drop down menu τα scenes και τα αντικείμενα που υπάρχουν στο flash (movies, buttons κτλ) Μπορείτε απο εκεί να τα επιλέξετε γρήγορα

Δείτε άλλη μια screenshot για να καταλάβετε καλύτερα

Εικόνα

αριθμός 7) Η κλειδαριά και το μάτι... :) θα περιγραφεί πιό κάτω τελικά


ACTIONS PANEL

Εικόνα

Η παρακάτω περιγραφή αφορά το περιβάλλον σε expert mode. Αλλά καλύπτει και τα δυό buttons που είναι χρήσιμα για αρχάριους σε normal mode (είπα οτι δέν θα περιγράψω τα πάντα αλλά όσα χρειάζεται κανείς για να ξεκινήσει, και όχι μόνο)

αριθμός 1) Απο εκεί μπορείτε να επιλέξετε γρήγορα κάποιες εντολές, operators κτλ η να το χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που ξεχάσατε κάποια εντολή πχ. Σε normal mode μπορεί να λειτουργήσει και για την σύνταξη απλών εντολών εύκολα και γρήγορα. Για πολύπλοκα πράγματα υπάρχει το expert.

αριθμός 2) Σας δείχνει το αντικείμενο που έχετε επιλέξει για να γράψετε τα actions. Actions δέχονται μόνο τα: frames, movie clips, buttons

αριθμός 3) στα δεξιά του 3 υπάρχουν κάποια buttons

Αυτά που θα χρησιμοποιείτε περισσότερο και είναι πιό χρήσιμα και απαραίτητα είναι όσα δέν είναι σε πλαίσιο στην παρακάτω εικόνα (3)

Εικόνα

αριθμός 4) Το βασικό κουμπί, τουλάχιστον για αρχή είναι το 3 και τελευταίο απο αριστερά. Μπορείτε να μετακινείστε απο Normal σε expert mode.

αριθμός 5) Στο λευκό background μπορείτε να γράψετε και να τροποποιήσετε τις εντολές της actionscript σε expert mode. Σε normal mode απλά επιλέγετε απο το μενού τις εντολές και συμπληρώνετε απο το πλαίσιο που υπάρχει πάνω απο τον κώδικα αυτά που θέλετε (εικόνα απο κάτω)

Εικόνα

αριθμός 6) Δείχνει σε ποιό σημείο βρίσκεται ο δρομέας μέσα στον κώδικα

---------------------------------------------

FRAMES, KEYFRAMES κτλ

Keyframes είναι όσα μπορούν να δεχθούν μοναδικό περιεχόμενο και τα διακρίνουμε στο timeline απο την μαύρη τελεία που φέρουν

Frames είναι όσα παίρνουν το περιεχόμενο του προυπάρχοντος keyframe και δέν έχουν τελεία

blank, empty, clear keyframes είναι όσα δέν έχουν περιεχόμενο και είναι λευκά. Όσα έχουν περιεχόμενο είναι χρωματισμένα (με ένα γκρίζο χρώμα)

Στο timeline μπορείτε να δείτε πληροφορίες για τα layers, frames κτλ

Για να κλειδώσετε η να αποκρύψετε το περιεχόμενο ενός layer θα πρέπει να πατήσετε πάνω στην αντίστοιχη τελεία που υπάρχει πάνω σε κάθε frame. Μπορείτε και με δεξί κλίκ απο το μενού να κάνετε το ίδιο. Άν πατήσετε πάνω στο μάτι η την κλειδαριά θα κλειδώσουν/ξεκλειδώσουν, εμφανιστούν/εξαφανιστούν όλα τα layers.

Το κλείδωμα, εξαφάνιση του περιεχομένου ενός layer είναι ιδιαίτερα σημαντική και εξυπηρετική ιδιότητα που βοηθάει πολλές φορές στη σχεδίαση.

δείτε και πιό αναλυτικά την εικόνα απο κάτω

Εικόνα

Παραδείγματα - ασκήσεις

Ανοίξτε ένα νέο flash. Το νέο αυτό αρχείο θα έχει στο timeline ένα μόνο layer : Το Layer1 το οποίο έχει ένα keyframe (το πρώτο είναι πάντα keyframe)

πατήστε στο 5 frame και πατήστε το F5 (η δεξί κλίκ και insert frame) Μόλις βάλαμε άλλα 4 frames (συνολικά 5, 1 keyframe & 4 frames)Εικόνα από κάτω (πού να κάνετε κλίκ )

Εικόνα

Σβήστε όλα τα frames εκτός απο το πρώτο.

φτιάξτε ένα κύκλο ( η τετράγωνο, η ρόμβο η οτι άλλο γεωμετρικό η μή σχήμα θέλετε...) όπως θα δείτε το keyframe γίνεται γκρίζο. Βάλτε μερικά frames με τον τρόπο που περιγράψαμε πρίν. Πατήστε το enter και θα παίξουν με τη σειρά όλα τα frames που υπάρχουν στο layer. Μπορείτε να δείτε οτι το περιεχόμενο στα νέα frames είναι το ίδιο σε όλα. Έχουν πάρει δηλαδή το περιεχόμενο του keyframe. Άν δοκιμάσετε να αλλάξετε το σχήμα η να κάνετε κάποια αλλάγη σε ένα frame οι αλλαγές θα ισχύσουν για όλα τα frames.

Σβήστε όλα τα frames εκτός απο το πρώτο. Βάλτε ένα empty keyframe με το F7 (η με δεξί κλίκ). Βάζουμε empty για να μήν πάρει αυτόματα το περιεχόμενο του προηγούμενου keyframe (του πρώτου στην περίπτωσή μας) Σχεδιάστε κάτι διαφορετικό εκεί η γράψτε κάτι. Πατήστε πάλι το enter και παρατηρήστε οτι τώρα τα frames δέν είναι ίδια γιατι όπως είπα πρίν κάθε keyframe μπορεί να έχει μοναδικό περιεχόμενο. Τώρα το μόνο που μένει είναι να πειραματιστείτε με τα frames, keyframes.

Κάπου εδώ βαρέθηκα για άλλη μια φορά και έτσι θα συνεχίσω τις επόμενες ημέρες με τα παρακάτω :

Δημιουργία animation, mask, motion guide, button, movie, επεξεργασία εικόνων στο flash, και ότι άλλο μου έρθει...(κάποια έχουν ήδη περιγραφέι παλαιότερα αλλά θα τα μαζέψω σε ένα θέμα κατα κάποιο τρόπο) και θα βελτιώσω ότι νομίζω πως χρήζει βελτίωσης, διόρθωσης. Δηλαδή τίποτα!!! Τελικά δέ θα δημιουργήσω νέο λογαριασμό, αποφάσισα να αυτοθαυμάζομαι με τον ίδιο.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος spookyb52 την 06 Ιούλ 2004 17:01, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.
Life is like a fast car on an icy road. Brakes don't work, yes I know it, but I step on the gas
Garage punk | Rockabilly | Rock 'n' Roll | Stoner

LightForce
WebDev Moderator
Δημοσιεύσεις: 3812
Εγγραφή: 13 Απρ 2003 23:49

Εισαγωγή στο flash

Δημοσίευση από LightForce » 29 Φεβ 2004 02:31

μπραβο Spooky :D:D

spookyb52
Δημοσιεύσεις: 1891
Εγγραφή: 23 Ιαν 2002 01:00
Τοποθεσία: Lost in the mansion
Επικοινωνία:

Εισαγωγή στο flash

Δημοσίευση από spookyb52 » 29 Φεβ 2004 15:13

Ευχαριστώ μικρέ... (προβλέπω να επανέρχονται τα levels στο freestuff, spookyb52 : Level : ψώνιο)

LIBRARY (Ctrl+L) οτιδήποτε φτιάχνουμε ή κάνουμε import μπαίνει αυτόματα στη library. Εκεί μπορούμε να δούμε και να κάνουμε preview ότι έχουμε φτιάξει. Τα αντικείμενα της library τα βάζουμε στο flash με drag&drop. Το τελικό μέγεθος στο flash (swf) αρχείο μας δέν εξαρτάται από το τί υπάρχει στη library αλλά απο το τί από όλα αυτά έχουμε εισάγει στο έργο μας. (και το τι ποιότητα έχουμε επιλέξει για export και συμπίεση για τον ήχο (άν έχουμε ήχους)

Εικόνα

Με δεξί κλίκ σε κάποιο αντικείμενο μπορούμε να επιλέξουμε μια ενέργεια. Πχ edit. Σε περίπτωση που έχουμε πάνω απο ένα flash ανοιχτά θα μπορούμε να δούμε και τη library όλων και να κάνουμε Import, απο άλλο flash, αρχεία. (αρκεί να μήν έχουν την ίδια ονομασία) Στην παραπάνω photo εγώ έχω ανοιχτά 2 flashakia τα ltest2 & buttons2 και βλέπω τα αντικείμενα του ltest2 (112 όπως μπορείτε να δείτε πάνω αριστερά)

-----------------------------------

Buttons. movie clips, graphics

Για να δημιοργήσουμε ένα symbol κάνουμε τα εξής :

Πηγαίνουμε απο το μενού : Insert/new symbol η εναλλακτικά με ctrl+F8

Θα μας βγεί η παρακάτω εικόνα

Εικόνα

Δώστε κάποιο όνομα (όχι απαραίτητο αλλά για να ξεχωρίζετε τα sumbols έυκολα στη συνέχεια, εγώ βαριέμαι και δέ δίνω σχεδόν ποτέ ονόματα αλλά καλό θα είναι να το κάνετε) Ένας λόγος για τον οποίο θα πρέπει να δίνεται ξεχωριστά ονόματα στα αντικείμενα είναι ό ΧΑΜΟΣ που γίνεται στη δική μου library 2 εικόνες πιό πάνω. Ακόμα δέν πειστήκατε???

Στη συνέχεια επιλέγουμε άν θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα button, movie clip η graphic.

Κάθε symbol που φτιάχνουμε μπαίνει στη library ( Ctrl+L ) Στη συνέχεια μπορούμε να τα σύρουμε και να τα κάνουμε drop στο flash μάς (στο layer και frame που θέλουμε, ΟΧΙ drop πάνω σε fame βέβαια) όπως και οτιδήποτε άλλο υπάρχει στη library.

Τα movie clips φανταστείτε τα ώς "αυτόνομα" flash αρχεία με δικό τους timeline και layers τα οποία μπορείτε να τα χειριστείτε όπως και το timeline σε ένα νέο flash αρχείο χωρίς περιεχόμενο. Μέσα στα movie clips μπορούμε να έχουμε το περιεχόμενό μας. Φανταστείτε ένα flash με 300 frames και ένα flash με 1 frame μόνο στο οποίο θα υπάρχουν movies με δικό του περιεχόμενο το καθένα...

κοιτάχτε την εικόνα απο ένα παιχνίδι που ετοιμάζω. Τα πάντα είναι μέσα σε movie clips και στο κεντρικό timeline υπάρχει 1 μόλις frame.

Εικόνα

BUTTONS

Έστω οτι δημιυργείτε ένα button

Το Timeline αλλάζει τελείως και γίνεται όπως στην παρακάτω εικόνα

Εικόνα

Κάθε button έχει 4 frames Τα up, over, down, hit

up : Αυτό που έχετε φτιάξει
Over : Αυτό που φαίνεται όταν κάποιος περάσει με το mouse πάνω απο το button
Down : Τί θα βλέπει κάποιος όταν κάνει κλίκ πάνω σε ένα button
Hit : Αυτό δέν φαίνεται αλλά υπάρχει
Αυτά που βασικά χρειάζετε να φτιάξουμε είναι τα up και over άντε και το down άν θέλουμε το hit δε φαίνεται απλά μπορολυμε να το βάλουμε για να έχουμε ένα button χωρίς γραφικό. Δείτε ένα απλό button παρακάτω



Μπορείτε και εδώ να κάνετε insert/layer(s) και σε κάποιο frame να βάλετε ένα movie clip (πχ στο over frame) όπως έχω κάνει εγώ. Έχω βάλει ένα μικρό animation στο δεύτερο frame στο layer animation στην απο κάτω εικόνα

Εικόνα

Μπορείτε να κάνε και import ένα μικρό ήχο που θα ακούγεται όταν κάνει κλίκ πχ κάποιος ένα button (ένα click.wav πχ ,όχι ολόκληρη τη συμφωνική να παίζει...) Απλά αφού επιλέξετε κάποιο frame θα το σύρετε απο το library (αφού το κάνετε Import) και θα το κάνετε drop μέσα στο flash. Μήν ξεχάσετε να ρυμίσετε και από το file/publish settings τη συμπίεση του ήχου σε κάθε περίπτωση!

Και για τα buttons ισχύουν όσα είπαμε για frames και keyframes

εναλλακτικά για να δημιουργήσουμε ένα symbol μπορούμε να φτιάξουμε ένα σχέδιο η να κάνουμε Import ένα γραφικό, να το επιλέξουμε και να πατήσουμε το F8 ή δεξί κλίκ πάνω του και convert to symbol.

MOVIE symbols

Για τα movie symbols ισχύουν ότι και για τα αρχικo περιβάλλον του flash. Τα movies μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε ως containers για το περιεχόμενο, για animation, για να φορτώνετε μεσα άλλα swf αρχεία και λίγο πολύ για τα πάντα. Τα movie clips μπορούν να ελεγχθούν είτε απο actions μέσα στο ίδιο clip η απο άλλο clip. εξωτερικό η μή.

GRAPHICS

Ta graphics έχουν ίδιο timeline όπως και τα movie clips me στατικό περιεχόμενο. Ότι υπάρχει στο πρώτο frame είναι και αυτό που θα βλέπετε.

Υπάρχουν και άλλα να πούμε αλλά για να σας κρατήσω το ενδιαφέρον με δόλια μέσα πάρτε ένα flashaki. (θα περιγράψω τις επόμενες μέρες πώς γίνονται αυτά) + κάποιες βασικές, απαραίτητες και πολύ απλές εντολές.

Τελευταία επεξεργασία από το μέλος spookyb52 την 03 Ιούλ 2004 12:08, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Life is like a fast car on an icy road. Brakes don't work, yes I know it, but I step on the gas
Garage punk | Rockabilly | Rock 'n' Roll | Stoner

spookyb52
Δημοσιεύσεις: 1891
Εγγραφή: 23 Ιαν 2002 01:00
Τοποθεσία: Lost in the mansion
Επικοινωνία:

Εισαγωγή στο flash

Δημοσίευση από spookyb52 » 07 Μαρ 2004 14:05

ΕΝΤΟΛΕΣ

Κάποιες χρήσιμες και απλές εντολές ακολουθούν...

Για τη σύνταξή τους κοιτάχτε εδώ : http://www.freestuff.gr/forums/viewtopic.php?t=8501

Όλες οι εντολές τελειώνουν με ελληνικό ερωτηματικό ;

Τα παρακάτω παραδείγματα είναι εντολές που μπαίνουν σε frames (το μόνο που χρειάζεται είναι να συμπληρωθούν ανάλογα με το άν θα τις γράψουμε σε buttons η movies.
πχ

on(mouseEvents) {ενολές}για buttons

onClipEvent(movieEvent) {εντολές} για movie symbols

η σκέτη η εντολή άν γράφεται σε ένα Keyframe [η με την χρήση κάποιας συνάρτησης για συγκεκριμένες περιπτώσεις onCONDITION = function(){εντολές;} ]

Η εντολή stop();

Γράφεται όπως την βλέπετε και κάνει αυτό που λέει... Σταματαέι τα frames από το να συνεχίζουν να παίζουν

Πχ
on(release){stop;} σε ένα button
onClipEvent(mouseDown){stop;} σε ένα clip
stop(); σε ένα frame
Φυσικά οι παραπάνω τρόποι σύνταξης και τα events μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με το τί θέλουμε να πετύχουμε


---------------------------

Η εντολή play();

Γράφεται όπως την βλέπετε και κάνει αυτό που λέει...Παίζει τα frames απο εκεί και μετά
( θα σταματήσει εκεί που θα βρεί stop(); )
---------------------------

Η εντολή gotoAndStop();

Με αυτή την εντολή το timeline προχωράει σε ένα συγκεκριμένο frame και σταματάει
Θα πρέπει μέσα στην παρένθεση να γράψουμε το frame στο οποίο θέλουμε να πάει.

Πχ gotoAndStop(2); θα πάει και θα σταματήσει στο 2 frame.

Αντί για νούμερο θα μπορούσαμε να δώσουμε ονομασία label

Πχ gotoAndStop("party");

Επίσης αντί για νούμερο θα μπορούσαμε να δώσουμε ονομασία variable

Πχ gotoAndStop(party);

Άν θέλουμε να του πούμε να πάει και να σταματήσει σε μία συγκεκριμένη scene και σέ ένα
συγκεκριμένο frame γράφουμε πχ

gotoAndStop("Scene 2", 1); θα πάει και θα σταματήσει στη scene 2 στο πρώτο frame

------------------------

Η εντολή gotoAndPlay();

Με αυτή την εντολή το timeline αρχίζει να παίζει όλα τα frames από εκέι που ορίζει η παρένθεση και μετά. ( θα σταματήσει εκεί που θα βρεί stop(); )

Ισχύουν ακριβώς τα ίδια με την gotoAndStop();

----------------------------

Η εντολή prevFrame();

Πηγαίνει και σταματάει στο προηγούμενο frame απο αυτό στο οποίο βρισκόμαστε

----------------------------

Η εντολή nextFrame();

Πηγαίνει και σταματάει στο επόμενο frame απο αυτό στο οποίο βρισκόμαστε

----------------------------

Η εντολή nextScene();

Πηγαίνει και σταματάει στο επόμενο scene απο αυτό στο οποίο βρισκόμαστε

----------------------------

Η εντολή prevScene();

Πηγαίνει και σταματάει στο προηγούμενο scene απο αυτό στο οποίο βρισκόμαστε

----------------------------

Η εντολή getURL("")

Με αυτή πηγαίνουμε σε μιά διεύθυνση

πχ : getURL("http://www.esoterica.gr/forums/default.asp", "_blank");

Το παραπάνω θα ανοίξει την σελίδα http://www.esoterica.gr/forums/default.asp σε μιά νέα σελίδα
[ _blank ]

Αντί για _blank υπάρχουν και τα :

_self
_top
_parent

-------------

Η "εντολή" text

Μπορούμε να εμφανίσουμε κάποιο κείμενο η αριθμό σε ένα συγκεκριμένο dynamic textbox
πχ δημιουργήστε ένα dynamic textbox και δώστε για ονομασια instance keimeno
δώστε στο keyframe τον κώδικα _root.keimeno.text = "test succeed";
θα μπορούσαμε αντί για instance name να δίναμε ονομασία variable στο textbox χωρίς να χρησιμοποιήσουμε την εντολή text
πχ άν το textbox έχει ονομασια variable keimeno τότε δώστε στο keyframe το παρακάτω
_root.keimeno = "test succeed";
Η προσθήκη εης διαδρομής (_root) δέν έιναι απαραίτητη σε αυτές τις περιπτώσεις
-----------

Η εντολή trace()

Η trace() δέν είναι εντολή που κάνει κάτι αλλά είναι απο τις χρήσιμες στο flash. Η trace χρησιμοποιείτε για να εμφανίζει στο output παράθυρο του flash τις τιμές από μιά μεταβλητή, αντικείμενο, clip κτλ που τις δίνουμε και είναι φυσικά απίστευτα χρήσιμη στην εξέλιξη κάποιου advanced flash αλλά και κάποιου απλού
H χρήση της είναι απλή
πχ στο πρώτο keyframe γράψτε trace("hello trace") και πατήστε ctrl+enter. Θα εμφανιστεί στο ouput παράθυρο η φράση hello trace

Εικόνα

Άν θέλουμε να εμφανίσει το περιεχόμενο μιάς μεταβλητής δίνουμε στην παρένθεση το όνομά της. Πχ στο keyframe γράψτε
myvariable = 1982
trace(myvariable
θα εμφανιστέι το 1982
Μπορούμε ακόμα να δούμε τιμές αντικειμένων. Έστω ότι θέλουμε να δούμε την θέση του πονιτκιού στον άξονα των χ όταν κάνουμε κλίκ. Θα βάλουμε τον κώδικα σέ ένα keyframe και πάλι σε μιά onMouseDown συνάρτηση
onMouseDown = function () {
trace(_root._xmouse);
};
Κάθε φορά που πατάτε το ποντίκι θα εμφανίζεται η θέση του ποντικιού στον άξονα των x. Ανάλογα μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε και για κάθε άλλη περισσότερο πολύπλοκη υπόθεση


----------------------------

ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ


Τα παραπάνω λειτουργούν όλα μια χαρά για το ίδιο timeline. Το θέμα είναι άν θέλουμε από το main timeline να πούμε σε ένα movie clip να κάνει κάτι ή και αντίστροφα από ένα movie clip να κάνουμε κάτι στο main timeline

Σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει η σύνταξη να συμπληρωθεί με μιά διαδρομή.

Σε αυτό βοηθάει η εντολή _root (υπάρχουν και άλλες... _level, _parent κτλ αλλά για αρχή η _root αρκεί)

Για να χρησιμοποιήσουμε την _root θα πρέπει να δίνουμε instance names στα movie clips μας πχ

Φανταστείτε ότι ανοίγουμε το flash και φτιάχνουμε ένα movie με 2 frames. Η διαδρομή για αυτό το movie είναι _root.instancename

Άν έχουμε δώσει για όνομα στα instances το myclip τότε η διαδρομή είναι _root.myclip

Άν θελουμε να πούμε στο παραπάνω clip από το main timeline να πάει και να σταματήσει στο 2 frame θα γράφαμε _root.myclip.gotoAndStop(2); Ανάλογα γράφουμε και τις υπόλοιπες εντολές

Άν μέσα στο myclip είχαμε και άλλο ένα movie με instance name το myclip2

Τότε η διαδρομή για το myclip2 θα ήταν _root.myclip.myclip2

Για να πούμε μέσα απο ένα movie clip στο main timeline να πάει στο frame 2 θα γράφαμε. _root.gotoAndStop(2);
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος spookyb52 την 06 Ιούλ 2004 17:06, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Life is like a fast car on an icy road. Brakes don't work, yes I know it, but I step on the gas
Garage punk | Rockabilly | Rock 'n' Roll | Stoner

spookyb52
Δημοσιεύσεις: 1891
Εγγραφή: 23 Ιαν 2002 01:00
Τοποθεσία: Lost in the mansion
Επικοινωνία:

Εισαγωγή στο flash

Δημοσίευση από spookyb52 » 23 Μαρ 2004 11:29

Motion Tween animation


Φτιάξτέ ένα σχέδιο, πχ κύκλο για αρχή
Βάλτε όσα frames επιθυμείτε στο timeline
Από το μενού επιλέξτε insert / create motion tween
Τώρα το timeline θα πρέπει να μοιάζει όπως στην παρακάτω screenshot

Εικόνα

Επιλέξτε το τελευταίο frame και μετακινήστε τον κύκλο σε κάποιο άλλο σημείο
Το timeline αλλάζει σε

Εικόνα

Πατήστε enter η (ctrl+enter) για να δείτε τι φτιάξατε

Μπορείτε να αλλάξετε και ενδιάμεσα το animation και όχι μόνο να τοποθετήσετε ένα αρχικό και τελικό προορισμό. Μέ τον ίδιο τρόπο : επιλογή frame και μετακίνηση στο movie ( όταν βάλουμε animation σε ένα γραφικό μετατρέπεται σε Movie αυτόματα)

------------------------------------------------------------------

Motion guide animation

Φτιάξτε ένα νέο tween animation όπως πρίν αλλά αυτή τη φορά σχεδιάστε ένα τετράγωνο ( η πιό απλά αλλάξτε το σχέδιο από κύκλο σε τεράγωνο στο υπάρχν animation
Κάντε δεξί κλίκ πάνω στο animation επιλέξτε από το μενού add motion guide

Το timeline θα γίνει όπως στην παρακάτω sshot

Εικόνα

Στο guide layer επιλέξτε το pen tool και σχεδιάστε μιά διαδρομή

Το Movie σας θα μεταφερθεί αυτόματα στην αρχή της διαδρομής
Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει χειροκίνητα να το βάλετε μόνοι σας
Στο πρώτο frame το movie σας θα βρίσκεται στην αρχή της διαδρομής και στο τελευταίο frame να είναι στο τέλος της διαδρομής [ κοιτάχτε τις screenshots από κάτω ]


Εικόνα

Εικόνα

Άν θέλετε πατήστε πάνω σε ένα frame στο tween animation και επιλέξτε από τα properties : orient to path ώστε να περιστρέφεται ακολουθώντας τις κλίσεις στη διαδρομή που "χαράξατε" [ Άν αφήνατε το σχέδιο σέ κύκλο δέ θα φαινόταν η περιστροφή ] :wink:

Μένει το shape tween animation ακόμα.
Life is like a fast car on an icy road. Brakes don't work, yes I know it, but I step on the gas
Garage punk | Rockabilly | Rock 'n' Roll | Stoner

spookyb52
Δημοσιεύσεις: 1891
Εγγραφή: 23 Ιαν 2002 01:00
Τοποθεσία: Lost in the mansion
Επικοινωνία:

Εισαγωγή στο flash

Δημοσίευση από spookyb52 » 03 Ιούλ 2004 12:21

SHAPE TWEEN

Το shape tween είναι η διαδικάσία μεταμόρφωσης από ένα σχήμα σε κάτι άλλο. Ουσιαστικά είναι transform σε images.

Για να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα γραφικά με shape tween θα πρέπει πρώτα να τα μετατρέψουμε με break apart σε γραφικά επεξεργάσιμα από το flash. Αυτό γίνεται έυκολα. Δοκιμάστε να βάλετε μια εικόνα στο flash, επιλέξτε την και πατήστε ctrl+b όσες φορές χρειάζεται. Αυτό δέν γίνεται μόνο με εικόνες αλλά και με movie clips του flash, graphics κείμενο κτλ.

Άς δοκιμάσουμε να φτιάξουμε κάτι

Βάλτε ένα σχέδιο στο πρώτο frame και μετατρέψτε το άν χρειάζεται με ctrl+b
Εγώ επέλεξα ένα σχέδιο από τη γραμματοσειρά webdings

Εικόνα

Στη συνέχεια βάλτε μερικά frames στο timeline για το animation

Εικόνα

Πατήστε πάνω σε ένα frame και από τα properties κάτω επιλέξτε tween : shape

Εικόνα

Το timeline θα πρέπει να μοιάζει όπως παρακάτω

Εικόνα

Κάντε κλίκ στο frame αμέσως μετά από τα frames που έχετε ήδη και βάλτε ένα blank keyframe [ F7 ]

Εικόνα

Το timeline θα μοιάζει όπως παρακάτω

Εικόνα

Βάλτε ένα γραφικό στο τελευταίο keyframe και "σπάστε" το με ctrl+b όπως και στην αρχή

Εγώ και πάλι πήρα ένα αεροπλανάκι από την webdings

Εικόνα

Δοκιμάστε τώρα το animation.

Ίσως να μήν σας αρέσει ο μετασχηματισμός ακόμα. Αλλά αυτό μπορεί να διορθωθεί με την χρήση shape hints τα οποία έχουν αλφαβιτική αρίθμηση και τοποθετούντε στο πρώτο και τελευταίο πχ keyframe

Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να δείξουμε στο flash ότι το πόδι του ανθρώπινου χαρακτήρα στο πρώτο frame για παράδειγμα θα μετασχηματιστεί στο κουπί της βάρκας στο τελευταίο keyframe

Πηγαίντε στο πρώτο keyframe και πατήστε ctrl+shift+H για να βάλετε κάποια hints και στη συνέχεια πηγαίνετε στο τελευταίο frame και βάλτε τα αντίστοιχα hints στα σημεία που επιθυμείτε

Εικόνα

Γενικά πάντως χρησιμοποιείτε μόνο όσα hints είναι αναγκαία και όχι ένα υπερβολικό αριθμό γιατί μπορεί να έχετε τελείως αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα.


Life is like a fast car on an icy road. Brakes don't work, yes I know it, but I step on the gas
Garage punk | Rockabilly | Rock 'n' Roll | Stoner

spookyb52
Δημοσιεύσεις: 1891
Εγγραφή: 23 Ιαν 2002 01:00
Τοποθεσία: Lost in the mansion
Επικοινωνία:

Εισαγωγή στο flash

Δημοσίευση από spookyb52 » 06 Ιούλ 2004 17:03

Masking



Το masking είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περίπτωση. Με το masking μπορούμε να αποκρύψουμε μέρος του flash και να δημιουργήσουμε ωραία εφέ (όπως fade in/out) αρκεί να το χρησιμοποιήσουμε σωστά

Άς δούμε πώς μπορεί να γίνει ένα απλό masking

Ανοίξτε το flash και μετονομάστε το layer1 σε mask

Εικόνα

κάντε δεξί κλίκ πάνω στο layer mask και επιλέξτε από το μενού mask. Το layer θα πρέπει να μοιάζει όπως στην εικόνα παρακάτω

Εικόνα

Βάλτε άλλο ένα layer κάτω από το ήδη υπάρχον και μετονομάστε το σε masked. Το timeline θα μοιαζει όπως παρακάτω

Εικόνα

Από εδώ και πέρα τα πράγματα είναι απλά. Το layer mask θα λειτουργέι ώς mask και ότι υπάρχει στο layer masked θα γίνεται masked από το layer mask. Μπορούμε άν θέλουμε να βάλουμε και άλλα layers

Φτιάξτε ένα μικρό μαύρο κύκλο στο layer mask και κλειδώστε το

Εικόνα

Γράψτε κάτι και βάλτε το να καλύπτει ένα μέρος του ο κύκλος όπως στην εικόνα από κάτω

Εικόνα

Πατήστε ctrl+enter, παρατηρήστε ότι εμφανίζεται μόνο το τμήμα που καλύπτεται από τον κύκλο

Εικόνα

Άν θέλετε να δημιουργήσετε animation μετατρέψτε τον κύκλο σε movie πρώτα

Γενικά υπάρχουν πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα που μπορούμε να φτιάξουμε με masking. Το masking γίνεται και με κώδικα, με τη χρήση clips. πχ maskedClip.setMask(maskClip)

maskedClip : το movie πάνω στο οποίο θα γίνεται το masking και maskClip αυτό που θα χρησιμέυει ώς mask
Life is like a fast car on an icy road. Brakes don't work, yes I know it, but I step on the gas
Garage punk | Rockabilly | Rock 'n' Roll | Stoner

aguila21
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 3510
Εγγραφή: 30 Απρ 2003 21:44
Επικοινωνία:

Εισαγωγή στο flash

Δημοσίευση από aguila21 » 06 Ιούλ 2004 17:32

Τέλειο spooky.Και παρήγγειλα βιβλίο για flash....Έπρεπε να το είχα δει πιο πριν...Δεν το κάνεις και σε acrobat να το κατεβάσουμε και να το εκτυπώσουμε1

spookyb52
Δημοσιεύσεις: 1891
Εγγραφή: 23 Ιαν 2002 01:00
Τοποθεσία: Lost in the mansion
Επικοινωνία:

Εισαγωγή στο flash

Δημοσίευση από spookyb52 » 06 Ιούλ 2004 18:21

thanks! :)
Αφού το ολοκληρώσω μπορεί να το κάνω και pdf [εκτός άν το μέγεθος βγαίνει μεγάλο] :wink:

Καλώς ήρθες στον flashόκοσμο με την ευκαιρία! :P
Life is like a fast car on an icy road. Brakes don't work, yes I know it, but I step on the gas
Garage punk | Rockabilly | Rock 'n' Roll | Stoner

aguila21
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 3510
Εγγραφή: 30 Απρ 2003 21:44
Επικοινωνία:

Εισαγωγή στο flash

Δημοσίευση από aguila21 » 06 Ιούλ 2004 21:12

spookyb52 έγραψε: Αφού το ολοκληρώσω μπορεί να το κάνω και pdf [εκτός άν το μέγεθος βγαίνει μεγάλο] :wink:
Καλά δεν μας πειράζει το μέγεθος αν είναι σε pdf ή doc.Εδώ κατέβασα το εγχειρίδιο της mysql περίπου 1100 σελίδες...

Καλώς ήρθες στον flashόκοσμο με την ευκαιρία! :P
Να δούμε πόσο εύκολο είναι...
Το βιβλίο που θα αγοράσω είναι το παρακάτω:
Εικόνα
Ελπίζω να είναι καλό...

spookyb52
Δημοσιεύσεις: 1891
Εγγραφή: 23 Ιαν 2002 01:00
Τοποθεσία: Lost in the mansion
Επικοινωνία:

Εισαγωγή στο flash

Δημοσίευση από spookyb52 » 06 Ιούλ 2004 21:43

Το flash εύκολο είναι. Το βιβλίο ελπίζω να είναι καλό γιατί δέν λέει να το πληρώσεις και να είναι ... μάπα :roll:

Άν και ένα βιβλίο για flash δέν μπορέι να κάνει πάρα πολλά. Η δουλειά του είναι να σε βάλει γρήγορα στο νόημα καθώς τα περισσότερα θέματα καλύπτονται επιφανειακά. :)
Life is like a fast car on an icy road. Brakes don't work, yes I know it, but I step on the gas
Garage punk | Rockabilly | Rock 'n' Roll | Stoner

Άβαταρ μέλους
stonekito
Δημοσιεύσεις: 599
Εγγραφή: 20 Φεβ 2004 18:07
Τοποθεσία: Greece-kavala
Επικοινωνία:

Εισαγωγή στο flash

Δημοσίευση από stonekito » 07 Ιούλ 2004 15:38

Ενα ελατομα δικο μου ειναι οτι δεν εχω παρη βιβλια η ενχιριδια η οτι τελος παντον σε βοηθαει να κανεις κατι πανω στο flash και σκετομαι πως αυτο ειναι το λαθος μου..

Παντα ημουν ατομο που δεν χρισιμοποιουσε βιβλια αλλα ειχα καποιον να κατσι στο pc μου και να ξεκινηση να κανει ενα απλο flash να δω πως το κανει και μετα πηραματιζοντας να κανω κατι...

ισος αυτος ειναι ο λογος που δεν μπορω να κανω ουσιαστικα καλα flash παρα οτι περνω παραδιγματα απο εσας, που μπραβο σας που το δουλευεται τοσο καλα..
Ετσι η φαντασια μου να εκφραστω στο flash μενει πισω επαοριστων και λυπαμε πολυ, ενω εχω ενεργεια μπολικη δεν μπορω να κανω πολλα..

Αυτο το ασχετο ξεσπασμα ηταν για να πω πως οτι βιβλιο και βοηθεια απο αυτα τα παιδια ειναι ευκερια και να την αρπαζουμε ολοι μας γιατι οντος ειναι "βοηθήματα" τutorials...

keep real..

Άβαταρ μέλους
tolis_montana
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 913
Εγγραφή: 13 Απρ 2004 01:15
Τοποθεσία: στο κοσμο μου...
Επικοινωνία:

Εισαγωγή στο flash

Δημοσίευση από tolis_montana » 09 Ιούλ 2004 20:17

ρε spookyb παο να κανω το mask οπως το παραδειγμα σου μεχρι το 6 ο παραδειγμα ολα μου βγαινουν καλα (μεχρι τι 6 εικονα ) μετα απο κει
παω να το κανω animations σβηνονται τα γραματα
μπορει να γινει με κωδικα λες .. αν μπορεις να δωσεις λεπτομεριες οσο αφορα πως βαζουμε το κωδικα η τελως παντον 8α κινησουμε το φως του
προβολεα ???

Άβαταρ μέλους
tolis_montana
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 913
Εγγραφή: 13 Απρ 2004 01:15
Τοποθεσία: στο κοσμο μου...
Επικοινωνία:

Εισαγωγή στο flash

Δημοσίευση από tolis_montana » 09 Ιούλ 2004 20:19

aguila 21 to ιδιο βιβλιο το εχω εγω ειναι παρα πολυ καλο ρε φιλε κανει γυρω στα 30 ευρο νομιζω ..

spookyb52
Δημοσιεύσεις: 1891
Εγγραφή: 23 Ιαν 2002 01:00
Τοποθεσία: Lost in the mansion
Επικοινωνία:

Εισαγωγή στο flash

Δημοσίευση από spookyb52 » 12 Ιούλ 2004 16:34

:arrow: puntakias δές και εσύ πρώτα αυτά τα τρία παραδείγματα

http://users.freestuff.gr/spookyb52/eis ... asking.zip
Life is like a fast car on an icy road. Brakes don't work, yes I know it, but I step on the gas
Garage punk | Rockabilly | Rock 'n' Roll | Stoner

Απάντηση

Επιστροφή στο “Flash γενικά”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες